פריזייה תותים ופיסטוק

על ידי נטלי לוין
פורסם: עודכן לאחרונה ב 1.4K צופים

לפני כמעט שנתיים התאהבתי בפריזייה Fraisier. אתם כבר בודאי מכירים את האהבה שלי לקינוחים ועוגות צרפתיות קלאסיות, וכך כשגיליתי את הפריזייה הגעתי למסקנה שזוהי בדיוק העוגה בשבילי: שתי שכבות עוגת טורט רכה ועדינה וביניהן נח קרם עדין בניחוח וניל ומסביב המון-המון תותים טריים. מעבר למראה המרשים, מדובר בשילוב טעמים מאוד פופולרי, שהוא אחד האהובים עלי ביותר כבר שנים.

לקראת פסח הבא עלינו לטובה (או לרעה, תלוי את מי שואלים), נפגשתי עם ליטל לבוקר של כיף שהסתיים בהכנה משותפת של עוגת פריזייה תותים ופיסטוק כשרה לפסח, בלי שום פשרות ותחליפים מבאסים. כדי לשדרג מעט את הטעמים החלטנו להפוך את בסיסי הטורט הקלאסי לשכבות דקות של ג’קונד פיסטוק, וביניהן שמנו קרם שיבוסט ותותים מסביב. מה זה קרם שיבוסט, אתם שואלים? או! ובכן, מדובר בעצם בקרם פטיסייר מועשר בחמאה שמקפלים לתוכו גם מרנג איטלקי. בכדי שהקרם גם יחזיק מעמד בתור עוגה מרשימה קיפלנו פנימה גם קצפת. וכן, זה מושחת וטעים בדיוק כמו שזה נשמע.

בסופו של דבר התקבלה עוגה פשוט יפהפייה, עם דפנות מהממות של חצאי תותים וקישוט תותים, פטל ומקרונים ורודים – ללא ספק קינוח מושלם לכל אירוע חגיגי לכל אורך השנה, וכמובן גם לליל הסדר המתקרב.

* ההשראה לקישוט הגיעה מהעוגה המהממת הזאת.

מחפשים עוד מתכונים עם תותים? נסו את אלה: מאפינס תותים מקמח כוסמין | עוגת פריזייה תותים קלאסית | פאי תותים ושוקולד לבן עם קרם פיסטוק | עוגת שוקולד עם מוס תותים ושוקולד לבן

פריזייה תותים ופיסטוק

צילום: נטלי לוין

פריזייה תותים ופיסטוק

תבנית בקוטר 24 ס”מ

לג’קונד פיסטוק ללא קמח:
5 ביצים
180 גרם סוכר
קורט מלח
1 כפית תמצית וניל איכותית
1 כפית גדושה מחית פיסטוק
120 גרם פיסטוקים טחונים
80 גרם קורנפלור

לקרם שיבוסט:
500 מ”ל חלב
140 גרם סוכר
4 חלמונים
1 כפית תמצית וניל
50 גרם קורנפלור
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות

250 מ”ל שמנת מתוקה

120 גרם סוכר
40 מ”ל מים
2 חלבונים
קורט מלח

2-3 כפות רום להרטבת הבסיסים
סלסלת תותים יפים
2-3 מקרונים ורודים לקישוט

אופן ההכנה:

ג’קונד פיסטוק:
  1. מחממים תנור ל-175 מעלות ומשמנים קלות נייר אפייה על שתי תבניות תנור.
  2. בקערת מיקסר עם בלון הקצפה מניחים ביצים, סוכר, מלח ווניל ומקציפים יחד במהירות גבוהה במשך 5-6 דקות או עד שנוצרת קציפה תפוחה ואוורירית מאוד.
  3. מוסיפים מחית פיסטוק וממשיכים להקציף עד שהיא נטמעת בתערובת.
  4. מוסיפים פנימה פיסטוקים טחונים וקורנפלור ומקפלים עד שנוצרת בלילה אחידה.
  5. מחלקים את הבלילה באופן שווה בין שתי התבניות ומשטחים בעזרת פלטה או קלף פלסטיק.
  6. אופים את הג’קונד במשך כ-8-9 דקות או עד שהוא זהוב וקפיצי למגע.
  7. מצננים לחלוטין וקורצים 2 עיגולים בקוטר 24 ס”מ.
קרם שיבוסט:
  1. בסיר קטן מניחים יחד חלב ווניל ומביאים לסף רתיחה.
  2. בעזרת מטרפה ידנית טורפים יחד חלמונים, סוכר וקורנפלור.
  3. מסננים אל תוך תערובת החלמונים, תוך כדי השוואת טמפרטורות, את החלב הרותח וטורפים היטב.
  4. מחזירים את הקרם לסיר וממשיכים לבשל על אש בינונית תוך כדי טריפה נמרצת עד שנוצר קרם פטיסייר סמיך.
  5. מורידים מהאש, מוסיפים את קוביות החמאה ומערבבים עד שהן נמסות לחלוטין.
  6. מעבירים את הקרם המוכן לכלי שטוח ומכסים את פני הקרם בנילון נצמד (על מנת שלא יווצר קרום).
  7. מצננים את הקרם 2-3 שעות במקרר, עד שהוא קר לחלוטין.
  8. כאשר הקרם קר “פותחים” אותו בעזרת מטרפה ידנית, עד שהוא חוזר למרקם המקורי.
  9. מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה ומקפלים אל תוך הקרם פטיסייר עד שנוצר קרם אחיד וחלק.
מרנג איטלקי:
  1. שמים סוכר ומים בסיר קטן ומביאים לרתיחה. מבשלים את הסירופ עד לטמפרטורה של 115 מעלות.
  2. במקביל, בקערת מיקסר עם בלון הקצפה מניחים את החלבונים והמלח ומקציפים במהירות נמוכה-בינונית, עד שהסירופ מגיע לטמפרטורה הרצויה.
  3. מגבירים למהירות המיקסר המקסימלית ויוצקים את הסירופ בזרם דק, תוך כדי הקצפה, על החלבונים.
  4. ממשיכים להקציף במשך כ-10 דקות עד שמתקבל מרנג יציב ומבריק.
  5. מקפלים את המרנג לתוך הקרם פטיסייר עד שמתקבל קרם אחיד.
  6. שוטפים את התותים, מסירים את הגבעול וחוצים כל תות ל-2 חלקים שווים.
הרכבת העוגה:
  1. בתחתית התבנית (או הרינג) מניחים שכבה אחת של ג’קונד ומברישים במעט רום. מסדרים שקף אפייה בדפנות לחילוץ קל ומהיר של העוגה המוכנה.
  2. מסדרים בדופן הרינג את התותים, זה לצד זה, כאשר החלק החתוך פונה כלפי חוץ.
  3. יוצקים בעדינות את הקרם שיבוסט ומיישרים.
  4. מעל הקרם מניחים את השכבה השניה של הג’קונד, מהדקים בעדינות ומברישים ברום.
  5. מצננים את העוגה במקפיא במשך 4-5 שעות ומחלצים מהרינג כשהיא קפואה ומעבירים למקרר.
  6. מפזרים אבקת סוכר ומקשטים בתותים חצויים, מקרונים ופטל טרי.
פריזייה תותים ופיסטוק

צילום: נטלי לוין

הערות, הארות ותוספות:

  • שומרים את העוגה במקרר עד 4-5 ימים, אך היא במיטבה ביומיים שלאחר ההכנה. לאחר מכן התותים מתעייפים מעט והבסיסים מתרככים עוד יותר.
  • כדי ליצור דופן אחידה ומרשימה של חצאי תותים, מומלץ לבחור תותים שווים פחות או יותר בגודלם ולקטום את הקצה עד שהם יגיעו לאותו גובה.
  • כמובן שאפשר לקשט את העוגה איך שרוצים וממש לא חייבים להיצמד לקישוט המופיע בתמונות. סידור של פירות תמיד נראה מרשים, אבל בהחלט אפשר להתפרע לפי הטעם האישי.
  • כשאין תותים אפשר להשתמש בפטל טרי או בפירות יער. מומלץ לבחור פטלים גדולים יחסית לסידור בדפנות.
  • אם רוצים להעשיר את העוגה עוד יותר, אפשר להוסיף גם רבעי תותים בתוך הקרם עצמו.
  • את שאריות הג’קונד אפשר להקפיא בקופסה אטומה ולהשתמש לקינוחים אחרים.
  • הכנתם את העוגה? מוזמנים לשתף עם כולם בקבוצה שלנו בפייסבוק או לתייג אותי באינסטגרם. אני תמיד שמחה לראות את הביצועים שלכם ♥
וככה היא נראית מבפנים:
פריזייה תותים ופיסטוק

צילום: נטלי לוין

השאר תגובה

213 תגובות

ליטל מרץ 5, 2013 - 6:00 pm

את הכי מהממת בעולם!
היה כיף, טעים ומשמין בחלק א’ ופורה במיוחד בחלק ב’ של אותו היום :)

מחכה כבר לפעם הבאה,
נשיקות

הגב
nikki מרץ 5, 2013 - 6:28 pm

Hi,
Sounds amazing but you forgot the butter in the creme..?
Nikki

הגב
נטלי לוין מרץ 5, 2013 - 6:32 pm

צודקת לגמרי! תוקן ותודה על ההערה :)

הגב
ליאורה מרץ 5, 2013 - 7:44 pm

היי נטלי
איזה פוסט מהמם ומיוחד. כל הכבוד. מתכון שאין באף מקום, כבר טוב

הגב
מל מרץ 5, 2013 - 7:52 pm

איזה כיף!!! אכין ואעדכן!!

הגב
יפעת מרץ 5, 2013 - 9:22 pm

היי נטלי, העוגה נראית מעולה ובדיוק מה שחיפשתי לפסח, אבל תהיתי אם תוכלי לעזור לי,מהניסיון הלא מאוד ארוך שלי עם שקפים זה לרוב נגמר בכישלון, תוכלי להדריך אותי בקצרה?
תודה, יפעת

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 12:05 am

היי יפעת,

קודם כל תודה! בנוגע לשקף – פשוט צריך להניח אותו צמוד לדפנות הרינג. במידה והוא מתקפל או משהו כזה אפשר לנסות ליישר אותו קצת על ידי מתיחה של כמה דקות ואז הוא נוח יותר לעבודה.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
יפעת מרץ 6, 2013 - 7:29 am

מאוד מקווה שזה יהיה הקינוח לארוחת החג!

הגב
איריס מרץ 6, 2013 - 7:40 am

הי נטלי,

האם ההקפאה לא גורמת לתותים להתכווצ’ץ’ אחר כך בהפשרה?

תודה,
איריס

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 8:18 am

בגלל שלא מדובר בהקפאה ממושכת וזה רק לילה במקפיא – זה יוצא בסדר גמור.

בהצלחה!
נטלי

הגב
השריף מרץ 6, 2013 - 7:42 am

העוגה המהממת!

האם אפשר להקפיא לחודש?
מה קורה עם הפרי?

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 8:17 am

לא, לצערי אפשר להקפיא רק עד יממה, משום שהתותים הופכים לסמרטוטיים בהקפאה ממושכת.

בהצלחה ותודה :)
נטלי

הגב
אולגה מרץ 6, 2013 - 8:01 am

וכרגיל – עוגה מהממת! לא ציפיתי לפחות מזה. אבל המקרונים הפזורים בנונשלנטיות שכזאת – הרגת אותי לגמרי :)

הגב
מור מרץ 6, 2013 - 8:52 am

אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי מרוב שזה יפה. והאמת היא שמעולם לא שמעתי על העוגה הזו, אז תודה לך על החידוש ;-)

הגב
הילה מרץ 6, 2013 - 9:17 am

איזו עוגה מהממת!ללא ספק,אכין אותה לכבוד ליל הסדר!
2 שאלות-מה המילוי של המקרונים בתמונה?
האם אני יכולה להרטיב את הבסיס עם ברנדי במקום רום?

תודה מראש (:

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 12:25 pm

היי הילה,

קודם כל המון תודה! המקרונים בתמונה ממולאים בגנאש שוקולד לבן סטנדרטי לחלוטין. אין בעיה להרטיב את הבסיסים עם ברנדי במקום רום.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
ora מרץ 6, 2013 - 9:20 am

נטלי, אם אני רוצה להפוך את קרם השיבוסט לקרם בטעם תות באותו המרקם, זה אפשרי?
איפה אני יכולהלהוסיף מחית תות?

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 12:24 pm

אני משערת שאפשר להמיר חלק מהחלב במחית תותים מסוננת, אם כי לא ניסיתי. הייתי ממירה עד מחצית מכמות החלב. אם תכיני, אשמח לשמוע איך יצא.

בהצלחה!
נטלי

הגב
שרית גילת מרץ 6, 2013 - 9:39 am

היי נטלי, העוגה הזאת מדהימה. אין מילים. אני מקוה שיהיה לי די זמן להכין אותה לליל הסדר (תלוי במטלות הנוספות שטרם חולקו) כי היא דורשת זמן וגם ריכוז ודיוק. האם אפשר לבסס את הקרם על פטיסייר בלבד ולוותר עם המרנג האיטלקי? ברור לי שהעוגה תאבד נפח ותהיה פחות מרשימה, אולם… לחילופין, האם אפשר להפוך את הפאי תותים על קלתית אגוזי לוז עם קרם פטיסייר שלך לכשרה לפסח (להמיר את הקמח בקלתית)? הכנתי את הפאי הזה בשבוע שעבר ויצא מהמם. יש דרישה ל-“שידור חוזר”. תודה וחג שמח, שרית ♥

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 12:24 pm

לכאורה אפשר להכין את הקרם ללא המרנג, אבל הוא גם יהיה פחות יציב בצורה הזאת ויהיה צורך להוסיף לתוכו גם ג’לטין, אז אני פחות ממליצה. את הפאי תותים אפשר להכין עם קמח תמי כשר לפסח, שלמיטב ידיעתי כבר אמור להיות בסופרים הגדולים.

בהצלחה והמון תודה :)
נטלי

הגב
איריס מרץ 10, 2013 - 7:58 am

הכנתי את העוגה בסופ”ש – הסתבכתי עם המרנג שנזרק, אז הוספתי קצפת מ-2 שמנת מתוקה במקום מ-1 – יצא מעולה !!!
אחרי הקפאה ללילה וקירור אח”כ העוגה עמדה יפה מאוד – אין צורך להוסיף ג’לטין.

הגב
נטלי לוין מרץ 10, 2013 - 8:39 am

כיף לשמוע איריס! באיזו בעיה נתקלת בהכנת המרנג?

נטלי

הגב
איריס מרץ 10, 2013 - 10:14 am

בישלתי את הסוכר יותר מדי (אין לי מדחום לסוכר), וכשמזגתי לחלבונים הוא התמצק ויצר גוש סוכר במיקסר …
לא היה לי כח להתחיל מחדש, אז אילתרתי …
מעבר לכך, למרות שאני יודעת שהחלבון מתחמם מהסירופ, יש לי אנטי להוספת חלבונים לא מבושלים לעוגות מוס, כך שזה הסתדר.
נראה לי שאשקיע במדחום סוכר, כי בזמן האחרון אני מכינה יותר ויותר מתכונים שדורשים מדידת טמפ’ של סוכר.

תודה,
איריס

נטלי לוין מרץ 10, 2013 - 1:34 pm

כן, זה קורה כשלא משתמשים במדחום משום שמהר מאוד הטמפרטורה מטפסת :) את יכולה לקנות מדחום ממש בזול דרך דיל אקסטרים (בעלות של כמה דולרים ספורים).
בכל מקרה שמחה שיצא טעים :)

נטלי

שרית גילת מרץ 6, 2013 - 9:41 am

אגב, הכנתי לאותו אירוע גם את הטרייפל לימון והוא גם כן היה נפלא וחוסל בשניות…. תודה ♥

הגב
אבי מרץ 6, 2013 - 9:54 am

הי,
מה הגובה של הרינג בו השתמשת ?

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 12:23 pm

גובה 6.5 ס”מ (זה רינג סטנדרטי).

בהצלחה!
נטלי

הגב
Rotem מרץ 6, 2013 - 10:12 am

מחכה לפסח רק כדי להכין כבר את השלמות הזו!!!

הגב
דנה מרץ 6, 2013 - 10:59 am

הי נטלי,
אם אני זוכרת נכון מקורס הקונדיטוריה שלי לא כדאי להקפיא קרמים על בסיס קרם פטיסייר מכיוון שהוא לא שורד טוב בתהליך ההפשרה (משהו עם הגרת נוזלים שיוצר הקורנפלור), עם זאת אני סומכת על הניסיון שלך ולכן שואלת, האם אפשר להקפיא את הקרם גם לכמה ימים או ש7 שעות הצינון הוא הזמן המקסימלי?
תודה דנה

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 12:19 pm

אכן לא מומלץ להקפיא קרם פטיסייר נקי, אבל ברגע שמקפלים לתוכו שמנת מתוקה או כל מרכיב שומני אחר זה מעט שונה ואין בעיה להקפיא לזמן קצר של עד מספר ימים בלבד. במקרה הזה אני לא ממליצה להקפיא מעבר ליממה משום שזה לא יעשה טוב לתותים.

בהצלחה!
נטלי

הגב
חמוטל מרץ 6, 2013 - 11:19 am

היי נטלי!
קודם כל רציתי להגיד שהאתר שלך מדהים, כיפי, ומאתגר. כיף לקרוא את המתכונים ולהעשיר את הידע וכמובן להינות מלאכול את המאפים המדהימים שיוצאים מהמתכונים שלך.

בקשר לעוגה,
היא פשוט יפייפיה ומרשימה! נראית גם טעימה שזה אתגר לא פחות חשוב שמדובר בפסח…. :)

רציתי לשאול על תחליף לרום כי אני לא אוהבת. הצעות?

תודה לך ושבוע מקסים

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 12:16 pm

קודם כל המון המון תודה על המחמאות :) בנוגע לרום – אני מניחה שגם ברנדי או אמרטו יעשו את העבודה.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
דקלה מרץ 6, 2013 - 12:40 pm

היי נטלי,
נראה מדהים!
יש אפשרות להחליף את הקורנפלור בקמח כשר לפסח ללא קטניות כמו קמח תפוח אדמה?

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 2:22 pm

לא ניסיתי, אבל אני מניחה שלא אמורה להיות בעיה. קחי בחשבון שהטעם יהיה קצת שונה (קמח תפוחי אדמה הוא יותר דומיננטי מקורנפלור).

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
דקלה מרץ 8, 2013 - 10:29 pm

תודה רבה וחג שמח:)

הגב
ניצה הוכמן מרץ 6, 2013 - 1:05 pm

היי נטלי

עוגה מהממת כרגיל לפסח(לא ציפינו למשהו אחר).יש לי עצה לאלה שנתקלים בבעיות עם השקף,אני “תופסת ” את השקף עם אטבים ואחרי שיוצקים את הקרם הוא כבר מחזיק את השקף ואפשר להוריד את האטבים.
יש לך המלצה איפה לטעום מן העוגה הזאת בפריז(אהיה שם בשבוע הבא)?
חג שמח ושוב תודה על המתכון.

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 2:22 pm

אכן טריק טוב עם השקף. אני משתמשת מעט מאוד בשקפים, וזה בהחלט מאוד נוח. בנוגע לפריזייה בפריז – לצערי אני לא יודעת, אבל אולי כדאי להציץ בבלוג המקסים של שרון להמלצות קולינריות נוספות לעיר האורות :)

בהצלחה וחופשה נעימה!
נטלי

הגב
עלמה מרץ 6, 2013 - 1:35 pm

אפילו יחסית לעצמך, זה יפיפה ומושקע במיוחד! מדהים

הגב
טלי פרישמן מרץ 6, 2013 - 4:24 pm

טוב, כשנשארים עם שני חלבונים עודפים מהפטיסייר, אין ברירה אלא להכין מקרונים לקישוט :)
נראה מקסים וטעים!

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 4:37 pm

לא יכולתי להסביר את זה טוב יותר :)

הגב
ליאור מרץ 6, 2013 - 5:49 pm

היי,
נראה מהמם כרגיל.
שאלה מוזרה אולי- כשאוכלים פרוסה זה לא יוצא שבעצם אוכלים מלא קרם ומעט מאוד מהבסיסים או שזה יוצא מאוזן מבחינת “הביס”?

הגב
נטלי לוין מרץ 6, 2013 - 9:58 pm

היי ליאור,

קודם כל תודה :) לכאורה את (אתה?) צודקת, והעוגה אכן מכילה המון קרם ביחס לבסיסים, אבל למרות זאת, גם עם התותים מסביב והבסיסים, זה פשוט מעין עוגת מוס וניל (קצת יותר כבדה ממוס סטנדרטי), ובעיקר מאוד טעים.

חג שמח!
נטלי

הגב
אפרת מרץ 6, 2013 - 9:36 pm

איזו עוגה יפהפיה ומושלמת! גם אם אני אעמוד יום שלם במטבח, אני לא אגיע לדבר כזה :)
שיתוף פעולה מעולה!

הגב
פיית העוגיות מרץ 9, 2013 - 12:56 pm

אוחחח איזו עוגה הורסתתתת!
מהממת לגמרי-
מאוד אהבתי את שילוב הטעמים
וגם את הגימור המקסים-
מקנאה בך לגמרי על כל הזמן הפנוי שיש לך כדי לאפות :)
תמשיכי להשתולל

הגב
וויני מרץ 9, 2013 - 11:54 pm

עוגה יפהפיה ומאדדדדדדדד מיוחדת!

הגב
רותם מרץ 10, 2013 - 4:18 pm

היי נטלי!
נראית עוגה מהממת, אני מתה להכין אותה!

יש אפשרות להחליף את טעם הפיסטוק במשהו אחר? אני לא בטוחה שיאהבו אצלי..
חשבתי אולי על נוטלה במקום המחית פיסטוק ואגוזי לוז במקום הפיסטוקים.
מה את אומרת?

תודה מראש!
רותם.

הגב
נטלי לוין מרץ 10, 2013 - 5:14 pm

מה שהצעת יכול להתאים ממש – אין שום בעיה :)

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
טלי מרץ 10, 2013 - 10:17 pm

הי נטלי אני אופה מגיל 16 בערך .אני נפעמת מהעוגות שאת מכינה .כל המתכונים קלים ברורים ובלי טעויות את גרמת לי לרוץ ולקנות ציוד מקצועי אצל חייק וגרובשטיין בלוינסקי זו הרגדה מדהימה ועד עכשיו הכנתי לפחות 10 סוגי עוגות שלך והכל יצא מדיוק ומדהים תודה על שיתוף מתכונים וכמובן אמשיך לאפות מתכונים שלך . תודה את מדהימה !

הגב
נטלי לוין מרץ 11, 2013 - 3:55 pm

המון המון תודה על המחמאות טלי! כיף לקרוא :)

נטלי

הגב
אודי מרץ 13, 2013 - 12:25 pm

הי נטלי יש לי שאלה שלא קשורה לפוסט הנוכחי. יש לך מתכונים לעוגיות לפסח שהם לא מקרונים? אני עדיין מפחדת מההכנה שלהם.. אני רוצה עוגיות לפסח שלא יהיו אבנים או עוגיות חנק.. אשמח לכמה מתכונים לעוגיות. תודה מראש
אין על האתר המדהיםם שלך!

הגב
שרית גילת מרץ 17, 2013 - 8:48 am

היי נטלי, כבר אמרתי שהעוגה מדהימה ואני נערכת (בעיקר נפשית) להכין אותה לליל הסדר. שאלה שעוד לא נשאלה בהקשר לעוגה זו – לגבי אפשרות להגדלת העוגה לתבנית 26 ס”מ?!? האם נדרשות תוספות? יחסי המרה? אשמח לעזרתך. תודה, שרית ♥

הגב
נטלי לוין מרץ 17, 2013 - 8:52 am

היי שרית,

קודם כל תודה :) אפשר להכין את העוגה גם בתבנית בקוטר 26 ס”מ, אך יהיה צורך להגדיל את הכמויות של הקרם ב-20%. את הבסיסים אפשר להכין כמו שהם, יספיקו בלי בעיה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
קרן מרץ 17, 2013 - 9:16 am

היי נטלי,

הכנתי ( לא הצלחתי להתאפק עד פסח) ויצא מדהים, תודה רבה על המתכון הנהדר!!

הגב
קרן מרץ 17, 2013 - 9:27 am

http://jpg.co.il/view/5145703386c96.jpg/

אמנם לא יפה כמו שלך אבל הייתי מרוצה :)
שוב תודה

הגב
נטלי לוין מרץ 17, 2013 - 2:53 pm

יצאה לך מהממת ממש!!! כבוד :)

חג שמח!
נטלי

הגב
רותם מרץ 19, 2013 - 1:01 am

היי נטלי דבר ראשון את מדהימההה!!! דבר שני אמרת שהכנת את העוגה הזאת לא ממזמן ועדין אין פטל טרי למרות שקישטת בפטל טרי (או שהוא קפוא ורק נרא כל) בכול אופן אם הוא כן טרי אשמח לדעת מאיפה את משיגה… בבקשה תנסי לחזור אלי עם תשובה לפני פסח היות והעוגה מיועדת לחג. תודה רבה וחג שמח לכולם.

הגב
נטלי לוין מרץ 19, 2013 - 9:23 am

הפטל בקישוט הוא קפוא (בעונה כמובן שעדיף להשתמש בטרי), פשוט הנחתי פטלים יפים וקפואים ונתתי להם להפשיר על העוגה.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
רותם מרץ 19, 2013 - 10:39 am

הי

העוגה נראת מעולה! האם אפשר להחליף את הקורנפלור במרכיב אחר ואם כן באיזה יחס המרה? (אנחנו לא אוכלים קיטניות בפסח כך שקורנפלור לא כשר עבורונו)

תודה רבה :)

הגב
נטלי לוין מרץ 19, 2013 - 12:47 pm

אפשר אולי קמח תפוחי אדמה באותה כמות, אם כי הטעם יהיה קצת שונה. אפשרות נוספת היא קמח אורז או קמח קינואה.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
מל מרץ 19, 2013 - 10:20 pm

הי נטלי רציתי לשאול שאלה
אני ממש רוצה להכין את הפרזייה עוגה של מרנג וקרם לימון ואופרה לחג .. עכשיו און לי זמן לאפות כמעט ובכלל .. אני יכולה יום חמישי ויום שבת יום ראשון גג פינישים … רציתי לדעת אם אני בכל זאת יכולה להכין לדוגמא את הבצק לפריזייה ולאופרה והקרמים לפני .. מה אני יכולה להכין יום חמישי שנשאר מצויין ליום שני ? תודה !!

הגב
נטלי לוין מרץ 19, 2013 - 11:40 pm

היי מל,

אפשר להכין את הבסיסים של הפריזייה ביום חמישי וביום שבת להכין את הקרם ולהרכיב ביום ראשון בערב. את האופרה את יכולה להכין כבר ביום חמישי ולהקפיא עד החג, היא עוברת הקפאה מצוין. מרנגים אפשר להכין הרבה זמן מראש משום שאפשר להקפיא אותם והם נשמרים מצוין גם סתם בקופסה אטומה (לא בטוחה לאיזו עוגה את מתכוונת, אבל הכוונה היא לנשיקות אפויות).

חג שמח!
נטלי

הגב
מל מרץ 20, 2013 - 7:43 am

נטלי תודה רבה הצלת אותי!!!!!!(: אעשה בדיוק מה שכתבת!

הגב
גליה מרץ 21, 2013 - 9:54 pm

שלום,

כיצד ניתן לדעת בוודאות שג’קונד הפיסטוק יצא שטוח ללא גבעות? האם להניח עליו משקולת כמו באפיית קלתית?

תודה,

גליה

הגב
נטלי לוין מרץ 22, 2013 - 7:56 am

אין צורך להניח משקלות, הוא לא תופח יותר מדי וברגע שפשוט משטחים אותו עם פלטה כמו שצריך זה יוצא בסדר גמור.

בהצלחה וחג שמח,
נטלי

הגב
רוית מרץ 22, 2013 - 11:47 pm

הי נטלי,
אם אני מכינה מראש את הבסיסים, איך שומרים אותם עד להרכבת העוגה? במקרר או מחוצה לו?
תודה!
רוית

הגב
נטלי לוין מרץ 23, 2013 - 8:47 am

אני מעדיפה לשמור את הבסיסים עטופים היטב במקפיא, אז הם נשמרים במיטבם. אין צורך אפילו להפשיר לפני ההרכבה (הם מפשירים ממילא מהר מאוד משום שהם לא עבים).

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
אפרת מרץ 23, 2013 - 2:25 am

הי נטלי
במידה והייתי רוצה להכין אותה לא לפסח אלא בכלל. האם אפשר להכין עוגה בחושה או עוגת “ספוג” שתשמש במקום הז’קונז במתכון הזה ? האם מתאים?.. אם כן אני אשמח לרעיון איזו עוגה את ממליצה
חג שמח ומבורך :)
אפרת.

הגב
נטלי לוין מרץ 23, 2013 - 8:46 am

בטח, אין בעיה להכין עם עוגת ספוג או רולדה רגילה. אפשר ללכת על משהו כמו הרולדה שפרסמתי לא מזמן, שבהחלט תתאים מאוד בתור הבסיסים.

שיהיה בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
נטע מרץ 23, 2013 - 10:49 pm

אני בעיצומה של הכנת העוגה (בשלבים). רציתי רק לשתף, שהיות שלא הצלחתי למצוא באף חנות מחית פיסטוקים (גרה במונטריאול), השתמשתי במתכון הזה והכנתי לבד: http://beammeupbiscotti.wordpress.com/2012/05/25/useful-tips-how-to-make-pistachio-paste/

הגב
איריס מרץ 25, 2013 - 1:24 am

היי נטלי,
לפני רגע הכנסתי את העוגה למקפיא, הקרם לא כ”כ יציב, הוא לא נוזלי חס וחלילה :-) מרקם יוגורט סמיך, האם כך צריך להיות? האם הוא מתייצב במקפיא ומחזיק מעמד לאחר הפשרה? מחזיקה אצבעות…
איריס

הגב
נטלי לוין מרץ 25, 2013 - 8:34 am

הוא לא אמור להיות נוזלי, אלא קרמי, וכמובן שממשיך להתייצב בקירור (בזכות החמאה והביצים). בישלת את הפטיסייר מספיק?

בהצלחה :)
נטלי

הגב
איריס מרץ 25, 2013 - 9:15 am

האמת שאחרי קירור של כמה שעות הוא לא היה כ”כ צמיגי אלא יותר קרמי… מקווה שיחזיק מעמד אדווח בהמשך), המון תודה וחג שמח, את מהווה השראה לכולנו

הגב
איריס אפריל 1, 2013 - 2:40 pm

היי נטלי, מדווחת ש… אכן כנראה שלא בישלתי את הפטיסייר מספיק זמן, וגם לאחר הקירור העוגה לא הייתה כ”כ יציבה אבל טעימה בטירוף וחוסלה במהירות. שולחת מייל עם תמונות שלה ושל האגר לפסח. המון תודה, איריס

הגב
גילי מרץ 25, 2013 - 10:56 am

הייי אני באמצע הכנת העוגה ואין לי רום ולא ברנדי ובסופר לא מוכרים כבר… מה אני יכולה לשים במקום על מנת להרטיב את הבסיסים?
אשמח לתגובה מהירה…
המון תודה וחג שמח. :)

הגב
נטלי לוין מרץ 25, 2013 - 11:09 am

את יכולה להכין סירופ סוכר מהיר ביחס של 1:1 (למשל 100 מ”ל מים על 100 גרם סוכר). מביאים לרתיחה, מבשלים יחד במשך 2-3 דקות ואז מסירים מהאש. לאחר שהסירופ קר אפשר להשתמש בו להרטבת הבסיסים.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
שרית גילת מרץ 26, 2013 - 2:28 pm

שלום וחג שמח! אחרי שהתאוששתי מליל הסדר, אני מתפנה לדווח לך שהכנתי את הפריזייה ויצא מהמם. חששתי שלא אפיתי את הג’קונד מספיק (הטעימה הראשונית של השאריות אחרי קריצת העיגולים לא היתה משכנעת…) ועוד יותר מהמילוי נטול מרנג איטלקי [ללא מדחום חששתי להסתבך עם חימום הסוכר ועל סמך תגובה של איריס (תודה גם לה) מ-10.3 השתמשתי ב-2 מנות שמנת להקצפה (38% ולא מתוקה) וזה עבד מעולה]. כל משתתפי הסדר עמדו על הרגליים והריעו כשהוצאתי אותה מהמקרר. זה היה מחזה!!! מצלמות מכל עבר החלו מתעדות את יצירת המופת— ועוד לא דיברנו על הטעם המופלא. אני לא יודעת איך להעביר אליך תמונות דרך תגובה זו (אולי במייל רגיל אם זה מתאים לך ???), אבל אשמח מאוד להציג לך את התוצאה. המראה מאוד דומה לשלך (את הטעם אינני יכולה להשוות) ואני מאוד גאה בעצמי. אם להיות כנה לחלוטין, ההסתייגות היחידה שלי היא שהתוספת של 500 מ”ל שמנת כקצפת קצת השתלטה על הטעם הייחודי והמשובח של הפטיסייר (על אף שהגדלתי את כמויות המילוי ב-20% כדי להגדיל עוגה ל – 26ס”מ) הכנתי לאחרונה פאי תותים עם קרם פטיסייר שלך וטעם הקרם היה גן עדן. נדמה לי שבפאי היחסים בין הפטיסייר והקצפת (125מ”ל) יותר נכונים! יתכן וצריך לתת יותר מ-4 שעות הפשרה (אחרי לילה וחצי יום בהקפאה)??!!. כך או כך, היה מושלם ואני אסירת תודה. וכן, אני מקבלת את המלצתך לרכוש מדחום בדיל אקסטרים. טוב, נו, סיימי לחפור ואין לי אלא לחזור ולהודות לך על האתר הנפלא, המתכונים המשובחים והעצות הטובות שלך. כל טוב, שרית ♥

הגב
נטלי לוין מרץ 26, 2013 - 6:14 pm

איזה כיף לקרוא את המילים שלך, תודה! שמחה שאהבת ושיצא טעים :)

חג שמח!
נטלי

הגב
שרית גילת מרץ 27, 2013 - 12:05 am

אז איך אפשר בכל זאת להעביר אליך תמונה? אני מתה להשוויץ…

הגב
נטלי לוין מרץ 27, 2013 - 8:35 am

אההה, שכחתי לענות על זה :) את יכולה להעלות את התמונה לעמוד הפייסבוק של עוגיו.נט או לחילופין לשלוח לי במייל: [email protected]

חג שמח!
נטלי

הגב
נטע מרץ 26, 2013 - 6:15 pm

חג שמח.
רציתי לספר שגם אני הכנתי את העוגה והיא נחלה הצלחה כבירה. גם המראה וגם הטעם היו ממש מצויינים. קישטתי עם תותים, וליתר ביטחון, בשביל להדגיש את טעם התותים, קישטתי גם ברוטב תות. הדבר היחיד שפגם בשלמות היה, שלאחר שהעוגה הייתה כל היום במקרר היא לא הייתה מספיק יציבה. הקרם התרכך, והתותים שמסביב צנחו, כך שכשהתחלתי לחתוך מנות העוגה התחילה קצת לנזול. לשמחתי כל זה קרה רק לאחר שהיגשתי את העוגה לשולחן, אז אפקט הוואו לא נפגע, והטעם היה משהו משהו, אז בשלב הזה הצורה כבר לא שינתה הרבה. תודה על המתכון המעולה! יאמי!

הגב
נטלי לוין מרץ 26, 2013 - 9:31 pm

היי נטע,

קודם כל אני שמחה שהעוגה הייתה לטעמכם! כיף לשמוע :) בנוגע ליציבות שלה – יכול להיות שהקפאת אותה קצת יותר מדי? אם העוגה קפואה מדי אז בהפשרה התותים מתחילים להגיר נוזלים ואכן הופכים סמרטוטיים, מה שעלול לגרום לקריסה של העוגה.

בכל מקרה שמחה שהיה טעים!
נטלי

הגב
עדי מרץ 27, 2013 - 5:15 am

היי
יש אפשרות לדלג על מחית הפיסטוק ולהוסיף יותר פיסטוקים טחונים?

הגב
נטלי לוין מרץ 27, 2013 - 8:34 am

אין בעיה להשמיט. אין צורך להוסיף עוד פיסטוקים, זה יצא בסדר גמור גם ככה.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
פריזייה עם קרם שיבוסט – שם מפוצץ לעוגה צרפתית כשרה לפסח | סוף שבוע מרץ 28, 2013 - 5:07 pm

[…] הרשומה הזאת היא אילתור על בסיס המתכון הנפלא הזה :פריזייה פיסטוקים עם קרם שיבוסט . הסיבה היחידה שאני כותבת אותה היא כדי לפשט את המתכון […]

הגב
רונן מרץ 29, 2013 - 5:44 pm

היי, תודה על המתכון, אני רוצה להכין אותו ליום ראשון.
האם אפשר במקום פיסטוקים להשתמש באגוזי מלך טחונים או שקדים טחונים? וכמו כן לוותר על המחית?

הגב
נטלי לוין מרץ 29, 2013 - 10:55 pm

אין בעיה להשתמש באגוזי מלך או שקדים טחונים במקום הפיסטוקים באותה כמות – יצא מצוין. כמו כן אפשר להשמיט את המחית.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
גלית מרץ 29, 2013 - 10:10 pm

הי נטלי,
הכנתי את העוגה, היא יצאה מאוד יפה וכולם התלהבו מהיופי ומהטעם.
עם זאת, אני קצת יותר קפדנית… ומצפה לתוצאות גבוהות מעצמי, כך שיש לי כמה שאלות…
הקפאתי את העוגה לאחר ההכנה למשהו כמו 4-5 שעות. לאחר מכן היא היתה בנסיעה חצי שעה ואז במקרר חזרה למקפיא וכחצי שעה למקרר לפני ההגשה.
האם היה צריך להקפיא יותר זמן? כי היא נמסה מאוד מהר לאחר ההוצאה מהמקרר, וזה ממש מבאס לאור ההשקעה הרבה בהכנה, שזה קורה…
בנוסף, לקרם היה מירקם “מגורגר” (מלשון גרגרים), לא אחיד, וזה פגע בהנאה מהקרם. זאת למרות שבהכנה של הפטיסייר ערבבתי כל הזמן, וסיננתי כפי שנדרש. לדעתי בהכנסה של החמאה משהו השתבש. יכול להיות?
ושאלה אחרונה, למקרה שאכין שוב… האם אכן יש צורך בכל השלבים בהכנת הקרם (המרנג, הקצפת, החמאה…) או שאפשר “לקצר” את הכנת הקרם ולהוריד איזשהו שלב? ובשביל מה התוספת של החמאה?
תודה!

הגב
נטלי לוין מרץ 29, 2013 - 10:54 pm

היי גלית,

קודם כל אני שמחה שהעוגה הייתה לטעמכם! בנוגע לעמידות שלה, יכול להיות שמשהו בבישול של הקרם פטיסייר השתבש, גם לפי זה שהוא יצא לך במרקם גרגרי. נשמע שבישלת אותו על להבה גבוהה מדי ולכן הביצים שבו קצת נקרשו (ואז גם סינון קפדני לא בהכרח עוזר). הכנסת החמאה לא קשורה למרקם גרגרי, לדעתי זה משהו בבישול.
אם מורידים איזשהו שלב בהכנת הקרם הוא יצא פחות יציב אז אני לא ממליצה. תוספת החמאה תורמת ליציבות ומאוד מהותית בעוגה הזאת.

חג שמח :)
נטלי

הגב
גלית מרץ 29, 2013 - 11:03 pm

הי שוב,
תודה על התגובה,
סבבה, ננסה שוב בשנה הבאה (סתם..)
תודה!

הגב
עדי מרץ 30, 2013 - 2:02 pm

היי נטלי
הכנתי את העוגה ( כרגע היא עוד נחה במקפיא…) שאלה לגבי המרנג שאיתן הסתבכתי לחלוטין. הסוכר נהיה לי קרמל הרבה לפני שהוא הגיע ל115 מעלות ( בסביבות 80 מעלות) מה עשיתי לא נכון? לבסוף לא חיכיתי שהוא יגיע לטמפרטורה המתאימה והוצאתי אותו לפני נקווה שיצא בסדר
בכל מקרה בלוג מדהים ותודה על העזרה:-)

הגב
נטלי לוין מרץ 30, 2013 - 7:01 pm

נשמע שהמדחום שלך לא מכויל, משום שסוכר מתחיל להתקרמל בטמפרטורות הרבה יותר גבוהות מ-120 מעלות (יותר בסביבות 160). אני מניחה שיצא בסדר אם הוצאת לפני שנוצר קרמל :)

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
לירון מרץ 30, 2013 - 4:49 pm

היי נטלי,
קודם כל תודה על המתכון והרעיון לקישוט, מהממת כרגיל :)
יש לי שאלה דווקא לגבי הג׳קונד פיסטוק. הכנתי אתמול בשתי תבנית תנור. זה היה היה נראה מוכן אחרי 8 דקות אז אפיתי 15 דקות עד שמלמעלה זה היה נראה זהוב. כשהוצאתי והפכתי את הדפים הם היו לגמרי לא אפויים מלמטה , לא נוזליים אבל קשים ועם צבע ומרקם בצקי. כל החצי העליון נאפה מצויין.
השאלה שלי האם זה יכול להיות רק מטמפ

הגב
לירון מרץ 30, 2013 - 4:53 pm

סליחה ההודעה נשלחה לפני הסוף…
השאלה היתה האם זה יכול לקרות רק בגלל הטמפרטורה של התנור שאולי היתה גבוהה מידיי או שיכול להיות שהקורנפלור והפיסטוקים לא התערבבו טוב ושקעו?
אני פשוט שוקלת להכין חדש אבל מקווה להימנע מעוד תקלות… :(

הגב
נטלי לוין מרץ 30, 2013 - 7:00 pm

יכול להיות שמשהו באפייה לא היה אחיד – אולי החלק התחתון של התנור לא פעל בצורה אחידה ביחס לחלק העליון? את יכולה לנסות להפוך ולהמשיך לאפות את הג’קונד הפוך ויכול להיות שזה יעזור, אבל אם לא אז כדאי אולי להכין מחדש ולודא שהתנור מפזר את החום בצורה אחידה.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
אינה מרץ 31, 2013 - 8:27 am

תודה רבה על המתכון המושקע . עשיתי לפי הרשום מילה במילה, יצאה מדהים: צורה ,טעם הכל מדהים. מחיאות כפיים בליל הסדר – התפעלות כוללת. תודה רבה וחג שמח. תמשיכי כך מאחלת הרבה הצלחה

הגב
לירון מרץ 31, 2013 - 11:15 pm

תודה נטלי, יצא מעולה! איזה כיף זה תותים בפסח :)
בסוף הכנתי שוב את הבסיסים, עם מדחום לתנור. משהו שם באמת לא תקין…

הגב
יגאל אפריל 1, 2013 - 6:38 pm

תודה על העוגה הזו..
תודה על ההשראות שלך שמהוות השראה בשבילי..
פתאום הפטיסרי הצרפתי הוא לא כל כך נורא :)
חג שמח

הגב
אלישבע אפריל 4, 2013 - 7:26 pm

הי נטלי, דבר ראשון תודה על המתכון המהמם

יש לי כמה שאלות שאלות: (עברתי על כל התגובות לראות אם הן לא נשאלו כבר, אני מקווה שלא פיספסתי)
1. האם יש דרך להכין את המרנג האיטלקי ללא מדחום סוכר?
2. אם העוגה תשרוד נסיעה של בערך שעתיים ללא מקרר?
3. זה יותר מסקרנות, אבל למה את מציעה לאפות את הג’קונדים בתבנית שטוחה ואז לקרוץ מהם עיגולים ולא לאפות אותם מיד בשתי תבניות 24?

תודה רבה!

הגב
נטלי לוין אפריל 5, 2013 - 12:00 am

היי אלישבע,

הנה תשובות לשאלותיך:
1. עקרונית אפשר על ידי הגעה לדרגת הכדור הרך של הסירופ. פשוט מטפטפים כמה טיפות מתוך הסירופ לכוס עם מים קרים וברגע שמתקבל מעין כדור רך זה הזמן להסיר מהאש.
2. שעתיים ללא מקרר זה בעייתי. עדיף לשים בצידנית כדי שלא יהיו תקלות.
3. אפשר גם לאפות ב-2 תבניות בקוטר 24, אם כי אז הג’קונדים יהיו עבים יותר (עניין של העדפה).

בהצלחה!
נטלי

הגב
אושרת אפריל 8, 2013 - 9:08 am

עוגה יפיפיה! יש לי כמה שאלות-
1. האם ניתן להכין אותה פרווה? מיץ ץפוזים במקום החלב, שמנת צמחית וכו’?
2. מה זה פלטה/קלף פלסטיק? האם אפשר לשטח עם מערוך?…
3. האם אופים בשתי התבניות במקביל? אני חוששת שאצלי בתנור אחת תצא שחומה מידי (העליונה) והשניה לא עשויה מספק.
3. איך קורצים עיגול של 24 ס”מ? הרי אם אעשה זאת עם התבנית, העיגול לא ייכנס למקום כמו שצריך.
4. מה זאת אומרת “השוואת טמפרטורות” ומה עושים כדי שההשוואה תתרחש?
5. יש תחליף לרום? (וויסקי?…)

תודה!

הגב
נטלי לוין אפריל 8, 2013 - 7:28 pm

היי אושרת,

קודם כל תודה! הנה כמה תשובות:
1. אני ממש לא ממליצה להכין את העוגה בגרסה פרווה – זה יצא שונה לחלוטין ולטעמי גם ממש לא מוצלח.
2. אפשר לשטח את הבלילה באמצעות לקקן רגיל או אפילו כף. פלטה היא סוג של “סכין” לא חדה, שמאפשרת ציפוי נוח וקל וכן מריחה של קרמים על עוגות.
3. אני אוהבת לאפות כל תבנית בנפרד בתנור שלי, אבל זה תלוי בתנור שלך. אם נראה לך שהאפייה לא תהיה אחידה אם תאפי את שתי התבניות יחד – עדיף לאפות בנפרד.
4. לא הבנתי את השאלה – פשוט חותכים עיגול בקוטר 24 ס”מ וזה נכנס כמו שצריך לתבנית בעת ההרכבה.
5. השוואת טמפרטורות מטרתה לאזן את מידות החום בין 2 תערובות בטמפרטורות שונות. עושים זאת על ידי יציקה של כ-1/3 מתערובת החלב הרותח על גבי החלמונים, תוך כדי טריפה מהירה (חשוב מאוד). לאחר מכן אפשר להוסיף את יתרת התעורבת ולהמשיך לבשל את הקרם.
6. אפשר להשתמש בוויסקי במקום הרום באותה כמות.

בהצלחה!
נטלי

הגב
גל אפריל 9, 2013 - 10:00 am

הי נטלי,
העוגה יפהפיה ונראית מעולה! אני מאד רוצה להכין אותה.
יש לי בעיה עם המרנג האיטלקי, ראיתי שהמלצת להוסיף ג’לטין במקום. איזו כמות ג’לטין היית מוסיפה עבור כמות הקרם הזו? כמה קרם צריך להוסיף על מנת למלא את נפח העוגה (במקום המרנג)?
תודה רבה! האתר שלך מקסים! :-)

הגב
נטלי לוין אפריל 9, 2013 - 12:45 pm

היי גל,

קודם כל תודה! בנוגע לעוגה – בלי מרנג מדובר בקרם פטיסייר מועשר בקצפת. אפשר להוסיף עוד מיכל של שמנת מתוקה במקום להכין עוד קרם, ופשוט להוסיף כמו של משהו כמו 3-4 גרם של ג’לטין. להערכתי זה אמור להספיק.

בהצלחה!
נטלי

הגב
אביב אפריל 26, 2013 - 9:40 am

היי נטלי,
אשמח לעצה-
הכנתי את העוגה אתמול אחה”צ. היא נחה בפריזר מאז. חילצתי אותה כבר מהרינג ומהשקף. היום בערב היא תצטרך לעבור נסיעה של כחצי שעה, והיא תאכל בערך שעתיים לאחר מכן. אני תוהה האם עדיף להעבירה למקרר (היא תשרוד נסיעה?) או לשמור אותה קפואה ולהוציא להפשרה רק לפני הנסיעה.

ושאלה נוספת- האם הברשת את התותים והפטל בנפאז’?
תודה תודה :)

הגב
נטלי לוין אפריל 26, 2013 - 5:09 pm

היי אביב,

לא אמורים לשמור את העוגה כל כך הרבה זמן במקפיא משום שהתותים עלולים להגיר נוזלים. יש לתת לה 4-5 שעות התייצבות במקפיא ולאחר מכן להעביר אותה למקרר, כמו שכתוב במתכון. בכל מקרה אני מניחה שיצא בסדר גמור גם ככה, מקסימום התותים טיפה יגירו נוזלים אבל אין לי ספק שיהיה טעים. את התותים והפטל לקישוט אכן הברשתי בנפאז’.

בהצלחה :) אשמח לשמוע איך היה בסוף!
נטלי

הגב
אביב אפריל 27, 2013 - 12:39 am

יצאה פשוט מושלמת!! לצערי אכלנו אותה בסוף טיפונת קפואה, כי חששתי להסיע אותה מופשרת. בדיעבד אני חושבת שלא היה ממה לחשוש, והיה עדיף להקפיא באמת רק ל- 4-5 שעות (אני דיי משוכנעת שאיפשהו בתגובות למעלה היה כתוב ש”מאחר וזה רק לילה במקפיא…” כנראה בגלל זה הקפאתי אותה לכל כך הרבה זמן).
העוגה מאוד מאוד טעימה, ולא נעים להגיד כמה (מעט) אנשים חיסלו אותה :)

אעלה תמונה בפייסבוק.
תודה!

הגב
קרן מאי 9, 2013 - 6:22 am

באם לא רוצים להשתמש בפיסטוקים לבסיס … להמיר לאותו משקל בקמח?

הגב
נטלי לוין מאי 9, 2013 - 8:17 am

אפשר, ועדיף יהיה להמיר בקמח + שקדים טחונים ביחס של 1:1 (60 גרם קמח + 60 גרם שקדים טחונים).

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליאורה יולי 27, 2013 - 11:26 pm

היי נטלי
העוגה נראית מיוחדת במינה
שאלתי היא: כשאת אומרת לשמן נייר אפיה על 2 תבניות תנור, את מתכוונת לתבניות המלבן הרחבות והשטוחות שיש בכל תנור היום? ומהם לקרוץ עיגולים? תודה מראש

הגב
נטלי לוין יולי 27, 2013 - 11:36 pm

אכן זו הכוונה.

הגב
אפרת נובמבר 1, 2013 - 3:32 am

היי שבת שלום.
העוגה יכולה להחזיק מעליה עוד עוגה קטנה כזאת בקוטר 18? או שהיא תקרוס..?

למה לא השתמשת כמייצבים כמו ג’לטין בעוגה?
אחרונה- הפטל בקישוט הוא טרי?

תודה רבה על הסבלנות ועל בלוג מדהים.

הגב
נטלי לוין נובמבר 1, 2013 - 9:36 am

היי אפרת,

לדעתי העוגה לא תחזיק מעמד עם עוגה נוספת עליה, אז אני לא ממליצה. במקרה הזה מה שמחזיק את הקרם זה בעיקר החלמונים בפטיסייר והמרנג האיטלקי – זה מספיק לגמרי. הפטל בקישוט יכול להיות טרי או קפוא ומופשר (כדאי להפשיר לפני ההנחה על העוגה).

בהצלחה!
נטלי

הגב
שרית דצמבר 24, 2013 - 9:54 am

היי נטלי,

האם אפשר להשתמש במרנג איטלקי שהוקפא?
תודה

הגב
נטלי לוין דצמבר 25, 2013 - 8:11 am

לא נראה לי שיעבוד – המרנג צריך להיות מוכן במקום, משום שאם לא אז בדר”כ “נופל” קצת ולא מספיק יציב.

בהצלחה!
נטלי

הגב
נויה דצמבר 26, 2013 - 1:05 pm

היי נטלי
אם אני רוצה להכין את העוגה למחר בערב ויש לי זמן רק עכשיו, אני יכולה להכין את הבסיסים ולהכין את הקרם לשמור אותם במקפיא או במקרר ורק מחר להרכיב עם התותים?ֿ
תודה רבה רבה!

הגב
נטלי לוין דצמבר 26, 2013 - 5:17 pm

היי נויה,

כן חלקי :) את הבסיסים אין בעיה להכין היום, אבל את הקרם עדיף להכין כשרוצים להרכיב את העוגה, משום שהוא מתייצב מאוד בהקפאה/ קירור ולכן יכול להיות שיהיה לך קצת קשה להרכיב את העוגה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
טניה דצמבר 30, 2013 - 12:08 am

ניתן לוותר על מחית הפיסטוקים?…

הגב
נטלי לוין ינואר 1, 2014 - 8:55 am

כן, לא אמורה להיות בעיה. הטעם יהיה קצת פחות חזק, אבל עדיין טעים מאוד.

בהצלחה!
נטלי

הגב
סבטה דצמבר 30, 2013 - 6:25 pm

היי נטלי
אם אני רוצה להכין קרם מוסולין במקום קרם שיבוסט, מה את אומרת ? האם קרם מוסולין יותר יציב?
תודה.

הגב
נטלי לוין ינואר 1, 2014 - 8:51 am

לדעתי הוא לא יתאים כל כך, בעיקר משום שהוא יהיה כבד מדי. חוץ מזה כדאי להוסיף למוסלין ג’לטין כדי שיהיה יציב מספיק ונוח לחיתוך.

בהצלחה!
נטלי

הגב
תמי ינואר 14, 2014 - 3:57 pm

היי,

יש לי שאלה בקשר למרנג איטלקי. ניסיתי להכין אותו לעוגה אחרת שלך ולדעתי הוא יצא לא כ”כ קשיח וקצת הגיר נוזלים.
אני משתמשת במדחום וזה הגיע לטמפרטורה הרצויה נורא מהר, ככה שלא הספקתי כ”כ להכין את ההקצפה ואת הנוזלים על הגז יותר מידי זמן.
האם אפשר להקציף לפני ולחכות למים והסוכר?
איך בדיוק מכינים את המרנג ובמה טעיתי?

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2014 - 7:43 am

היי תמי,

הנה השלבים להכנת המרנג:
1. מניחים מים וסוכר בסיר ומתחילים לבשל על להבה בינונית-גבוהה.
2. במקביל, מניחים חלבונים בקערת מיקסר עם בלון הקצפה.
3. כשהסירופ מגיע ל-110-112 מעלות, מתחילים להקציף את החלבונים במהירות בינונית.
4. כשהסירופ מגיע ל-115-117 מעלות, מסירים אותו מהאש.
5. מגבירים את מהירות המיקסר ומוסיפים את הסירופ בזרם דק, תוך כדי הקצפה.
6. ממשיכים להקציף עד שהמרנג מתקרר ומתייצב מאוד (בערך 10-15 דקות).

בהצלחה!
נטלי

הגב
תמי ינואר 16, 2014 - 12:08 am

תודה, אנסה :)

הגב
שושן ינואר 16, 2014 - 1:27 pm

הי נטלי, העוגה נראית מדהימה!
אני רוצה להכין את העוגה ליום הולדת של אמא שלי אבל יש לי כמה שאלות:
1. אפשר להשתמש במרנג שוויצרי במקום איטלקי? אין לי מדחום סוכר ואני קצת נרתעת מ”שיטת הכדור הרך”… אני כבר רואה את עצמי נכווית :)
2. אני חושבת “לשבור” את המתיקות של הקרם עם שכבת קולי פטל שמתחבאת באמצע. מה דעתך? זה יסתדר מבחינת הטעמים והמרקמים?
3. לוודא שהבנתי – הקפאה רק ל5 שעות ואז במקרר עד הגשה, נכון?

המון תודה!

הגב
נטלי לוין ינואר 17, 2014 - 9:16 am

היי שושן,

לא ניסיתי להכין עם מרנג שוויצרי, אבל בהחלט יכול להיות שזה יעבוד.
שכבת קולי פטל לדעתי דווקא לא ממש תתאים כי היא תשבש את היציבות של העוגה. אפשר אולי שכבה של ג’לי פטל – זה כן.
אכן הבנת כמו שצריך בנוגע להקפאה ולקירור :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
אלון ינואר 24, 2014 - 11:28 am

היי נטלי :)

הכנתי את הבסיסים על פי המתכון (המרתי לשקדים וקמח ביחס של 1:1 לכמות של 120 גרם) אבל אחרי שהם הזהיבו והצטננו היה קשה לקרוץ אותם מהתבנית, מעין מסטיק שכזה. מה אני אמור לעשות? חשבתי לייבש בתנור על טורבו ב50 מעלות כדי שניתן יהיה לפרוס אותם בהמשך.
מה את חושבת? מה השתבש? מה לעשות?
אשמח לעזרתך המהירה :)
אלון

הגב
נטלי לוין ינואר 25, 2014 - 8:50 am

היי אלון,

יכול להיות שלא אפית את הבסיסים מספיק? הם ממש לא אמורים להיות במרקם של מסטיק, וזה נשמע כאילו חסרות שם כמה דקות של אפייה. אני לא בטוחה שייבוש נוסף בתנור יעזור עכשיו, אבל יכול להיות שכן ואולי שווה לנסות.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליבי ינואר 24, 2014 - 3:00 pm

היוש, לא יודעת מתי תעני, אז מקסימום אנחש as I go, אבל ליתר ביטחון:
אמרת לשים את העוגה 4-5 שעות במקפיא ואז במקרר עד ההגשה, אבל – יש זמן מינימום שהיא צריכה להיות במקרר לאחר ההקפאה? כי אני מניחה שבהתחלה היא תהיה קפואה ופחות נעימה לאכילה?

הגב
נטלי לוין ינואר 25, 2014 - 8:47 am

היי ליבי,

העוגה צריכה להיות משהו כמו שעתיים במקרר אחרי ההקפאה, על מנת שתפשיר ותהיה נוחה לאכילה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
דנה פברואר 3, 2014 - 11:44 pm

היי נטלי,

בג׳קונד האם ניתן להחליף את הפיסטוקים הטחונים באבקת שקדים ואת מחית הפיסטוק במחית פרלינה?

הגב
נטלי לוין פברואר 4, 2014 - 9:00 am

כן, לא אמורה להיות בעיה.

הגב
שירן פברואר 9, 2014 - 4:36 pm

הי נטלי,
כרגיל עודה מרשימה מאוד ואני בטוחה שגם טעימה.
על רוב השאלות כבר קיבלתי תשובה מתגובות קודמות ובכל זאת (אם פספסתי, מתנצלת):
1. האם העוגה מתאימה לנשים בהיריון?
2. מה צריך לעשות כדי שסידור התותים ייצא כזה מושלם? את מניחה אותם פשוט על הג’קונד בלי קצת קרם קודם? האם צריך קצת “לדפוק” את התבנית על השיש, או שזה יפיל את סידור התותים? כי בתמונה אצלך זה ממש מסודר ישר וגם בקו ישר עם הקרם.
אשמח להסבר, כי זה נראה לי חלק קצת “טריקי”.
המון תודה!

הגב
נטלי לוין פברואר 10, 2014 - 7:13 am

היי שירן,

על התאמה לנשים בהריון אני מעדיפה שלא לתת תשובה חד משמעית – זה ממש עניין של כמה את מחמירה.
בנוגע לסידור התותים – מניחים אותם חצויים על גבי הג’קונד ומסדרים בצפיפות לפני הקרם. כדי שהם יהיו בקו ישר יחסית עם הקרם מומלץ לבחור תותים פחות-או-יותר בגובה של הדופן.

בהצלחה!
נטלי

הגב
Yotam ;) פברואר 16, 2014 - 10:17 pm

היי נטלי ..
נראית פשוט מדהים, מחכה לפסח להכין אותה :-)
יש לי שאלה, לגבי השקף, אפשר לא להשתמש בו ולעצב את העוגה בתבנית 24 קפיצה רגילה?
תודה :)

הגב
נטלי לוין פברואר 17, 2014 - 8:53 am

אפשר להכין בלי שקף, אבל יכול להיות שהשוליים יהיו פחות יפים ואחידים בלעדיו (בעיקר בגלל חילוץ העוגה מהתבנית, שעלול להיות קצת יותר מאתגר ללא שקף).

נטלי

הגב
חנה פברואר 27, 2014 - 12:27 am

היי נטלי,
העוגה נראית מהממת!
אני רוצה להכין אותה יומיים מראש. לדעתך היא ״תשרוד״ במקפיא יומיים? כמובן ללא הקישוט…
תודה רבה!

הגב
נטלי לוין פברואר 27, 2014 - 7:25 am

לא. זו עוגה שמקפיאים רק לכמה שעות בודדות בשביל שתתייצב קצת, אבל את שאר הזמן היא מבלה במקרר בלבד. הקפואה ממושכת של הפריזייה תגרום לתותים להגיר המון נוזלים בהפשרה ולהרוס את כל העוגה (שגם לא תהיה יציבה).

בהצלחה,
נטלי

הגב
מור מרץ 7, 2014 - 2:47 pm

היי נטלי,
האם אוכל לאפות את ז’קונד הפיסטוק ב-2 תבניות בקוטר 24 (על נייר אפייה) במקום לשים על תבנית את נייר האפייה?

הגב
נטלי לוין מרץ 7, 2014 - 7:06 pm

בטח, אין שום בעיה.

הגב
עומר מרץ 10, 2014 - 5:17 pm

הי נטלי כאן עומר וענת אנחנו בעיצומן של הכנות פריזייה לפי המתכון באתר…
עם הקרם הלך לנו סבבה אבל הסתבכנו עם הג’קונד…. כשהכנסנו את מחית הפיסטוק כל קציפת הביצים נפלה האם כך זה אמור להיות?
אחר כך לא ידענו עד לאיזה גובה לשטח את הבלילה כי היה נראה שאם נשטח כדי לכסות את כל התבנית זה יהיה ממש דק…. ?
עוד שאלה האם חייבים להקפיא את העוגה או שאפשר לילה במקרר?

הגב
נטלי לוין מרץ 11, 2014 - 8:35 am

הקציפה אמורה ליפול קצת כשמוסיפים פנימה את המחית, אבל להישאר מספיק ממנה כדי שיספיק לשיטוח בתבנית. זה אמור להיות בגובה של כ-3-4 מ”מ כי היא תופחת בתנור.
אפשר לותר על הההקפאה לחלוטין ורק לקרר במקרר, אין בעיה.

נטלי

הגב
רוזה מרציפן מרץ 11, 2014 - 6:50 pm

טעמתי עכשיו את העוגה שעומר ואני הכנו אתמול והיא מדהימה !!! חבל על הזמן….
עם כל כמה שנלחצנו עם הגקונד הוא יצא טעים בטרוף – עם המחית ובלי המחית….

הדבר היחיד שאצלי התותים לא כל כך הפשירו במקרר :( נקווה שמחר הם יהיו כבר בסדר..

עכשיו אנחנו לוטשים עיינים לפרוייקט הבא. יש לנו אבקת נוגט שחשבנו לנצל… יש לך מתכון להמליץ לנו?

הגב
נטלי לוין מרץ 12, 2014 - 8:23 am

איזה כיף לשמוע! בנוגע לאבקת נוגט – ברור שפארי ברסט :)

חג שמח,
נטלי

הגב
שמוליק שוקולד מרץ 13, 2014 - 1:10 am

זה באמת יצא מדהים…. עשה לי חשק לעשות משלוח מנות תוצרת בית.

ביום אפייה הבא אני ורוזה נצלם ונשלח לך תמונות :)

חג שמח

הגב
קארין מרץ 17, 2014 - 11:07 pm

הי נטלי,
האתר שלך מדהים ההסברים המדויקים והתמונות המדהימות..
הכנתי עכשיו את הפרזייה לפי המתכון אך כמה חששות..
1. הז׳אקונד יצא לי דביק בחלקו העליון למרות שהוא הזהיב זה בסדר?
2.הקרם יצא קצת דליל מקווה שבאמת יתייצב בהקפאה.
3. במידה ורוצים להוסיף גלטין איך את ממליצה לעשות זאת?
ושאלה אחרונה האם ניתן לא להרטיב את הבסיסים?

הגב
נטלי לוין מרץ 18, 2014 - 8:40 am

הז’אקונד אכן קצת דביק וזה בסדר. אם רוצים להוסיף ג’לטין עושים זאת לפני קיפול השמנת לפטיסייר – פשוט מוסיפים בערך 2 גר’ ג’לטין מומס ב-10 גר’ מים ומערבבים היטב. לאחר מכן מקפלים פנימה את הקצפת ולבסוף את המרנג האיטלקי. קחי בחשבון שהקרם יהיה יציב מאוד (אם לא מדי) בצורה זו.

נטלי

הגב
שושי מרץ 20, 2014 - 9:20 am

בוקר טוב נטלי,
העוגה מהממת, אני מעוניינת להכין אותה היום.
כמה ימים היא יכולה להישאר במקרר? העוגה אמורה להימסר ביום שני.
תודה

הגב
נטלי לוין מרץ 21, 2014 - 9:24 am

זה קצת יותר מדי זמן, אז עדיף להכין בשבת.

הגב
לילך אפריל 6, 2014 - 6:53 am

,הנסיעה תשרוד שעתיים וחצי באוטו בציידנית?? אני מתכננת להכין אותה לסדר..

הגב
נטלי לוין אפריל 6, 2014 - 2:43 pm

אני לא בטוחה, אולי אם תשימי קרחונים בצידנית. מדובר בעוגה די עדינה…

הגב
נטע אפריל 6, 2014 - 10:43 am

היי,
העוגה הזאת מועמדת רצינית לליל הסדר ואני רוצה להכין אותה עם שינוי קטן – מקרונים עם פיסטוק במקום תות…
קודם כל – זה יעבוד או שזה סתם לא יהיה קשור?
שנית – יש רעיון למילוי בטעם פיסטוק שילך טוב עם העוגה הזאת ולא יכלול חמאה? קרם על בסיס חמאה קצת נשמע לי טו מאץ’….

הגב
נטלי לוין אפריל 6, 2014 - 2:42 pm

לגמרי ישתלב מצוין – המקרונים הם גם ככה בעיקר לקישוט :) את יכולה להכין מוס פיסטוק כמו במתכון כאן >>

הגב
ליהי אפריל 8, 2014 - 5:53 pm

מעוניינת להכין את העוגה לפסח ויש לי כמה שאלות של מתחילים….
1. האם אפשר לעשות מחית פיסטוק בבית במג’ימקס? כלומר לטחון את הפיסטוקים עד מרקם קרמי… אני מתייחסת לכפית מחית פיסטוק שציינת במרכיבים.
2. במקום מחית וניל אפשר תמצית וניל?
3. למחוסרי המדחום, עד כמה קריטי יהיה לדעת שהטמפרטורה מגיעה בדיוק ל- 115 מעלות? (או: האם לוותר על העוגה הזו אם אין לי מדחום?)

הגב
נטלי לוין אפריל 8, 2014 - 6:14 pm

תשובות:
1. לא ניתן להכין מחית פיסטוק בבית במעבד מזון. במהלך ההכנה דרושה פעולה תרמית שמעבד מזון רגיל פשוט לא מאפשר. את תקבלי מעין מחית גרגרית ולא חלקה שממש לא תתאים במקרה הזה.
2. אפשר תמצית וניל, כן.
3. זה קריטי, כי אם עוברים את הטמפרטורה הסירופ מתקשה ולא תצליחי להקציף איתו כי הוא יתקשה למעין סוכריות בתוך המיקסר.

הגב
ליהי אפריל 10, 2014 - 3:49 pm

תודה על התגובה המהירה! אם אכין אותו, אחזור לדווח. בינתיים יש לי ניסיון טוב עם מתכונים מכאן… אלה שלא דורשים מיומנות על ;)

הגב
לילך אפריל 12, 2014 - 2:22 pm

מה את אומרת, היא תחזיר מעמד בנסיעה של שעתיים וחצי בצידנית… כי אני קצת מפחדת..

הגב
נטלי לוין אפריל 12, 2014 - 2:22 pm

עדיף שלא, כי אי אפשר להקפיא אותה והיא עלולה ממש להתרכך במהלך הנסיעה. לדעתי כדאי להכין פשוט עוגה אחרת.

הגב
מיכל אפריל 13, 2014 - 8:12 am

נטלי שלום,

אפיתי את העוגה אתמול, הקפדתי על כל השלבים, לאחר שהוצאתי אותה מהמקפיא
התחילו התותים מעט להיפתח.
סגרתי אותה עם שקף מחדש, על מנת ששינתיים זה יחזיק.
היא נמצאת במקרר.
רציתי לדעת האם ניתן מחר כשעה לפני ההגשה להכניס אותה שוב למקיא, שקצת תתיצב?

הגב
נטלי לוין אפריל 13, 2014 - 9:20 am

אפשר להקפיא כשעה לפני ההגשה, כן. נשמע שהפטיסייר היה קצת נוזלי מדי, היא אמורה להיות מספיק יציבה ולא לזלוג כמו שאת מתארת. בכל מקרה שעה במקפיא לגמרי אמורה לפתור את זה, אבל לא יותר מזה.

הגב
לילך כספי אפריל 16, 2014 - 11:55 am

בסוף לסדר הכנתי מוסים בכוסות (מוס שוקולד מריר מאחד מתכונים בבלוג, ומוס שוקולד לבן) ועוגת גבינה.
לחברה הכי טובה יש מחר יומולדת וחשבתי להכין את העוגה היום ושתי פשוט לילה במקרר, עד מחר בבוקר..
אני מתכוונת להחליף את מחית פיסטוק בנוטלה ואת הפיסטוקים באגוזי לוז..
כשקניתי מדחום ב”לגעת באוכל” שאלתי את מוכרת אם הוא גם לקרמל, והיא אמרה שכן.. אבל לא נראלי שזה מדחום סוכר..
חשבתי אולי לנסות הכין את המרנג איטלקי ואם לא ילך להכין מרנג שוייצרי..
את חושבת שילך?? או שפשוט לקנות עוד אקסטרה 500 מ”ל שמנת מתוקה..

הגב
נטלי לוין אפריל 16, 2014 - 1:00 pm

את יכולה להכין מרנג שוויצרי. הוא טיפה פחות יציב ממרנג איטלקי, אבל גם אמור להתאים במקרה הזה. תוספת של שמנת מתוקה לא תעזור.

הגב
לילך כספי אפריל 16, 2014 - 4:38 pm

התכוונתי שאם לא יצליח, אני פשוט יקציף עוד שמנת, קראתי מאחת מהתגובות שזה מספיק יציב..
בכל מקרה, אני רוצה להשתמש במקל וניל, כמה צריל, חצי מקל \ מקל ??

הגב
נטלי לוין אפריל 16, 2014 - 6:39 pm

חצי מקל אמור להספיק :)

הגב
רונן אפריל 23, 2014 - 5:53 pm

היי נטלי,
בגקונד, הכוונה לביצים L או M?
תודה!

הגב
נטלי לוין אפריל 24, 2014 - 8:25 am

תמיד הכוונה היא לביצים בגודל L

הגב
רונן אפריל 25, 2014 - 8:38 pm

יש לי את המחמאה הכי גדולה שקיבלת!
הכנתי את הפריזייה של ה”מרן” פייר הרמה, כולם בבית היו תמימי דעים, חד משמעית, שלך הרבה יותר טעים!
סופ”ש נעים

הגב
אפרת מאי 12, 2014 - 11:26 pm

שלום נטלי!

מספר שאלות:
יש לך רעיון לפרי שאפשר למצוא כרגע ויהווה תחליף לתותים? חשבתי על קיווי – נשמע מתאים?
איך אפשר למצוא מתכון לבסיס הקלאסי לעוגה?
דלת התנור שלנו לא אטומה כראוי – זה יפגום בהכנת מקרונים?

אני זוממת עוגת יום הולדת :)
תודה רבה!

הגב
נטלי לוין מאי 13, 2014 - 6:56 am

אפשר קיווי, לא רואה סיבה שלא יתאים. הבסיס הקלאסי לעוגה הוא שכבת טורט עבה יחסית.
בנוגע לתנור – אין לי מושג, נראה לי שתצטרכי לנסות ולראות.

הגב
הדר דצמבר 28, 2014 - 12:10 pm

היי נטלי,
בקרם פטיסייר, רשמת 4 חלמונים.
תוכלי להגיד כמה גרם זה?
והאם יש לך מתכון קלאסי לטורט?
תודה ומזל טוב על הספר המוצלח!!!!

הגב
נטלי לוין דצמבר 29, 2014 - 7:21 am

4 חלמונים = 80-85 גרם.
טורט אפשר למצוא כאן:
http://77.104.163.26/~nimrods4/strawberry_torte

הגב
גילי ינואר 6, 2015 - 6:29 pm

היי נטלי,
אני רוצה להכין את העוגה בסופ”ש אבל יש לי שאלה קטנה- בפריזייה החלק העליון לא אמור להיות מרציפן?

איך עובדים עם המרציפן בעצם? פשוט מרדדים אותו? צריך להוסיף לו צבע? טעם?

תודה :)

הגב
נטלי לוין ינואר 7, 2015 - 8:05 am

בגרסה הקלאסית ממש – יש גם שכבת מרציפן שחורכים באמצעות ברנר. אני לא אוהבת מרציפן באופן אישי וזו לא גרסה קלאסית לפריזייה, כך שויתרתי עליה. בעיקרון מרציפן לציפוי פשוט מרדדים, אין צורך להוסיף לו שומדבר. בהצלחה!

הגב
לאון פברואר 12, 2015 - 8:00 pm

שלום..
איך אני יכול להמיר את זה לז’אקונט שקדים (אין בעיה שיהיה גם קמח) בלי פיסטוקים??
והאם אני יכול לאפות את זה ברינג (כטורט)ואז לפרוס ולא לשטח על התבנית ??

תודה

הגב
נטלי לוין פברואר 13, 2015 - 8:31 am

פשוט תוותר על מחית הפיסטוק והשתמש בשקדים טחונים במקום הפיסטוקים. אפשר לאפות ברינג, אבל יהיה קשה לפרוס אותו לשכבות.

הגב
רוית אליעזר פברואר 18, 2015 - 9:30 am

היי ,
במקום מחית וניל אני יכולה להשתמש במקלות וניל ?

הגב
נטלי לוין פברואר 18, 2015 - 4:43 pm

כן, גרגרים מ-1/2 מקל וניל אמורים להספיק.

הגב
מ פברואר 19, 2015 - 4:47 pm

נראה מדהים!!!
אם אני רוצה להכין ברינגים אישיים, לכמה רינגים ובאיזה גודל נראה לך זה יספיק לי?
ובאופן כללי אני ממש אוהבת את האתר שלך!
תודה רבה!!!

הגב
נטלי לוין פברואר 21, 2015 - 7:34 pm

נראה לי שיספיק ל-8-10 רינגים בקוטר 7 ס”מ ובגובה 5-6 ס”מ.

הגב
דנה מרץ 9, 2015 - 2:07 pm

היי, יש מתכון להכנת מחית פיסטוק ביתית? אני לא ממש יודעת איפה קונים כזה דבר.
תודה

הגב
נטלי לוין מרץ 10, 2015 - 6:53 am

לצערי לא. מחית פיסטוק אפשר להכין רק באמצעות מכשיר שגם טוחן וגם מפעיל חום, לא משהו שיש לאנשים בבית בדרך כלל, ולכן בדרך כלל קונים מחית מוכנה. יש מחית פיסטוק בחנויות המתמחות למוצרי אפייה ולחומרי גלם. בהצלחה!

הגב
רוזה מרציפן מרץ 20, 2015 - 7:42 pm

הי הכנתי גם אותה הסופ”ש וזו פשוט “עוגה מלכה”. אני רק חושבת בעצב על כך שעונת התותים מתקרבת אל קיצה.. האם זה אומר שצריך לחכות עכשיו שנה כדי להכין אותה שוב… ?

הגב
יובל מרץ 30, 2015 - 9:30 pm

הי נטלי נראה מהמממםםם ןאני ממש רוצה להכין את זה לחג השאלה שלי זה האם את חושבת שאפשר להכין את הקרם יום מראש? ואת הדקואז מראש ? ולהרקיב את הכול יחד ביום האחרון ? אם כן איך לשמור את הדקואז במקרר בפריזר או סתם מנוילן

הגב
נטלי לוין מרץ 31, 2015 - 6:17 am

אפשר להכין הכל יום מראש ולהרכיב יחד, אבל קח בחשבון שהעוגה צריכה להתייצב בשלמותה (לאחר ההרכבה), אז עדיף להרכיב אותה יום לפני ההגשה ולשמור במקרר.

הגב
רוני מרץ 31, 2015 - 7:22 pm

הי נטלי!;) מדובר הפיסטוקים קלויים?

הגב
נטלי לוין מרץ 31, 2015 - 9:30 pm

אני אוהבת להשתמש בפיסטוקים טבעיים, אבל אפשר גם קלויים. עניין של העדפה וטעם אישי.

הגב
שרית גילת אפריל 7, 2015 - 9:10 pm

היי, לאחר שהכנתי את הפריזייה ושיתפתי בגאווה רבה בתוצאות, אני רוצה לשאול לגבי שאריות הג’קונד. אכן נשארו די הרבה שוליים אחרי קריצת העיגולים ולפי עצתך הקפאתי אותם בקופסה אטומה. כעת, אחרי שכל שאריות הקינוחים חוסלו, נותרה השאלה כיצד להשתמש בשאריות ולאיזה קינוחים אחרים הם מתאימים. אשמח לכוון. תודה והמשך חג שמח.

הגב
נטלי לוין אפריל 8, 2015 - 7:05 am

את יכולה לפורר אותם ולהכין מהם כדורי שוקולד או להשתמש בתור שכבה בטרייפל. בהצלחה!

הגב
שרית גילת אפריל 8, 2015 - 7:19 am

תודה נטלי. חג שמח!!

הגב
גיא מרץ 27, 2017 - 8:26 pm

הי
אני מעוניין להכין את העוגה ורציתי לשאול האם אפשר להחליף את הפיסטוקים בשקדים טחונים
ואת מחית הפיסטוקים בממרח שקדים

הגב
נטלי לוין מרץ 28, 2017 - 6:34 am

כן, אין בעיה.

הגב
גיא אפריל 10, 2017 - 12:44 am

ואם הכנתי את העוגה יומיים לפני והקפדתי על הכללים? (הקפאה 5 שעות וכו) את חושבת שזה בסדר והיא תחזיק?

הגב
נטלי לוין אפריל 10, 2017 - 6:46 am

לא אידאלי, אבל כן.

הגב
אסתר אפריל 2, 2017 - 8:37 pm

העוגה מהממת!
האם אפשר להחליף את הקורנפלור בקמח תפוחי אדמה או תחליף אחר כשר לפסח?

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2017 - 8:56 pm

אפשר קמח תפוחי אדמה באותה כמות.

הגב
שלומי אפריל 13, 2017 - 12:26 am

הי
הכנתי את העוגה בפסח, מרגע החילוץ מהשקף הקרם קרס, ולמרות זאת הטעם היה משובח, אנשים התענגו על כל ביס והעוגה חוסלה תוך מספר דקות כאילו לא הייתה קיימת.
נראה לי שבפעם הבאה לא אשחק משחקים ואוסיף קצת ג’לטין לקרם, 3 גרם יספיקו נכון?

הגב
נטלי לוין אפריל 13, 2017 - 5:52 am

כן, 3 גרם זה אחלה. בכל מקרה שמחה שיצא מוצלח!

הגב
ריקי דצמבר 2, 2017 - 10:29 pm

אני רוצה להכין את העוגה לא לפסח עם עוגת ג’נואז (העוגה המקורית של fraisier) אני רואה שבמתכון שלך פה הבסיסים די דקים האם לדעתך עם ג’נואז שהיא יותר “עבה” כמות הקרם הזו נכונה? והאם 2-3 כפות רום יספיקו להרטבה במקרה הזה?

הגב
נטלי לוין דצמבר 3, 2017 - 8:26 am

הייתי מכינה עם אותה כמות, העוגה פשוט תצא קצת יותר גבוהה. נראה לי שיהיה צורך בקצת יותר רום להרטבה. בהצלחה!

הגב
מורן בן דהן ינואר 23, 2018 - 1:44 pm

הי נטלי! העוגה מאוד מרשימה … נהנית מהאתר המקסים שלך… רציתי לשתף אותך ולשאול: הכנתי את העוגה ,הכל יצא מעולה, אבל, העוגה התחילה להתרכך ולנזול קצת אחרי שהוצאתי אותה מהמקפיא. למה זה קרה? והאם אפשר להוציא אותה מהמקפיא ולהעביר למקרר בכל זאת.. או שהיא תתרכך עוד יותר(ותימס)…

הגב
Natalie ינואר 23, 2018 - 3:15 pm

אולי לא הקצפת מספיק?

הגב
מורן בן דהן ינואר 23, 2018 - 3:31 pm

נראה לי שהקצפתי טוב

הגב
ברנרד מאי 1, 2019 - 9:00 pm

היי נטלי
במה הברשת את הפטל שהוא נראה מבריק ומרשים?
תודה

הגב
Natalie מאי 2, 2019 - 7:25 am

מעט נפאז’.

הגב
דית פברואר 23, 2020 - 10:39 am

היי נטלי (:
במידה ואני רוצה לעשות את העוגה ברינג קוטר 20 סמ, בכמה אאלץ להכפיל/לחלק את המתכון?

הגב
נטלי פברואר 24, 2020 - 6:40 am

הייתי מכינה 2/3 כמות ♥

הגב
עדי דצמבר 2, 2020 - 6:22 pm

היי נטלי, האם העוגה נשארת יציבה גם כשהיא לא קפואה?
והאם ניתן להכין עם מרנג שוויצרי ולא איטלקי? אף פעם לא מצליח לי האיטלקי

הגב
נטלי דצמבר 3, 2020 - 7:44 am

אכן יציבה. לא ניסיתי להכין עם מרנג שוויצרי.

הגב
רונה מרץ 29, 2021 - 3:56 pm

היי נטלי.
העוגה יצאה מעולה! הקפאתי אותה לפי ההוראות והיא הייתה במקרר עד שאכלנו אותה. הקרם לא היה יציב בכלל והעוגה התפרקה. מדוע זה קרה?

הגב
נטלי מרץ 29, 2021 - 8:12 pm

יכול להיות שהקפאת יותר מדי זמן?

הגב
רונה מרץ 30, 2021 - 9:07 am

היא הוקפאה 4 שעות בלבד

הגב
יעל דצמבר 25, 2021 - 8:25 pm

היי , הכנתי אותה. הטור ט ים יצאו די רטובים ולא היה ניתן להפריד אותם מהתוכנית, מנסה להבין מה השתבש …

הגב
נטלי דצמבר 26, 2021 - 7:23 am

אולי לא אפית מספיק זמן ו/או בחום נמוך מדי.

הגב

אני רוצה להירשם למועדון של עוגיו.נט!

חדש באתר

עקבו אחרי בסושיאל

© כל הזכויות שמורות לנטלי לוין 2023 | פיתוח ועיצוב אתר: FOXMART.

img.pf-button-img + .pf-button-text { margin-left: 6px; margin-right: 10px; }