עוגת שמרים מבצק כרוך במליות שונות

על ידי נטלי לוין
פורסם: עודכן לאחרונה ב 4.9K צופים

נראה לי שכבר ציינתי כמה וכמה פעמים את חיבתי הגדולה לעוגות שמרים. לא כל כך משנה איזו עוגה או מאפה, העיקר שהוא הרגע יצא מהתנור, שחום, פריך מבחוץ ואוורירי ורך מבפנים. אני זוכרת שכשעבדתי בקונדיטוריה בלילות ובבקרים המוקדמים, הריח שהיה אופף את הקונדיטוריה היה פשוט אלוהי, והיה שווה את הלילות חסרי השינה שאפיינו את אותה תקופה. אין כמו קראנץ שמרים אמיתי חמאתי ונהדר שיצא אך עתה מהתנור. לא מצאתי דבר שיכול להשתוות לו מבחינת פינוק אמיתי באוכל.

קראנצים זו לא סתם עוגת שמרים (שגם היא, כבודה במקומה מונח). קראנץ שמרים הוא עוגת שמרים מפונקת, היא צריכה הרבה חום ואהבה, הרבה חמאה וכמובן סבלנות. קראנץ זה לא “עוגה ברגע” זו עוגה של חורף, שעושים ביום חורפי אמיתי, עם גשם ורוחות שמתדפקים על החלון.

מתחילים להכין בצק שמרים רך ונעים, ומקפלים לתוכו חמאה, עד שנוצרים עלעלים דקיקים. העלעלים האלה הם אלה שעושים את העוגה הזאת נהדרת כל כך. כמות החמאה המרובה באופן יחסי שיש בבצק הזה היא זו שנותנת את הניחוח הבלתי יאמן ואת הרכות המפנקת.

הבצק של קראנץ שמרים מזכיר מאוד את הגביניות שהעליתי ממש לא מזמן, ולמעשה גם מהבצק שפורסם אז ניתן להכין קראנצים בכל מיני מליות. ההעדפה הגדולה ביותר שלי היא לעוגת שמרים נוטלה ושברי שוקולד, בעיקר בגלל הפשטות של המלית (לא צריך להכין מלית באופן מיוחד).

ברגע שהעוגות האלה יוצאות מהתנור יהיה קשה מאוד להפסיק לנשנש אותן, בדרך למטבח, בדרך החוצה, כשהולכים בכלל לקחת מים מהמקרר, עם הקפה…. פשוט בלתי ניתן להפסקה. ראו הוזהרתם!

מחפשים עוד מתכונים לעוגות שמרים? נסו את אלה: עוגת סינרול מבצק בריוש כרוך | צמת שמרים מלבי | פרסבורגר פרג ואגוזים | עוגת שמרים פרווה במילוי חלבה ושוקולד | רולדת שמרים שוקולד פרווה מקמח כוסמין מלא

עוגת שמרים מבצק כרוך במליות שונות | צילום: נטלי לוין

עוגת שמרים מבצק כרוך במליות שונות | צילום: נטלי לוין

עוגת שמרים מבצק כרוך במליות שונות

3 קראנצים בתבניות אינגליש קייק

לבצק קראנץ שמרים כרוך:
580 גרם קמח (4 כוסות + 2 כפות)
30 גרם שמרים טריים (או 10 גר’ שמרים יבשים)
75 גרם סוכר
100 גרם חמאה רכה
200 מ”ל שמנת חמוצה (מיכל) – ניתן להמיר בגבינה לבנה/ יוגורט/ חלב 3%
1 כפית מלח
2 ביצים
1 כפית מחית וניל איכותית
1 כף רום

לקיפולים:
150 גרם חמאה רכה מאוד

למלית גבינה (לקראנץ אחד):
250 גרם גבינת טבורג או טוב טעם
2 חלמונים
70 גרם סוכר
2 כפות אינסטנט פודינג וניל
2 כפות קורנפלור
קליפה מגוררת מחצי לימון
צימוקים או חמוציות לפי הטעם

למלית קינמון ופקאן (לקראנץ אחד):
125 גרם אגוזי פקאן קצוצים גס
100 גרם סוכר חום
50 גרם חמאה רכה (לא מומסת)
כפית קינמון

למלית נוטלה ושוקולד (לקראנץ אחד):
שליש קופסא קטנה של נוטלה (אפשר גם יותר, לפי הטעם)
50 גרם שוקולד מריר קצוץ גס (אפשר שוקולד צ’יפס)

אופן ההכנה:

בצק שמרים כרוך:
  1. בקערת מיקסר מניחים את כל חומרי הבצק ומעבדים יחד כ10 דקות במהירות בינונית עד קבלת בצק רך, נעים ואלסטי. עוטפים את הבצק בנילון נצמד ומצננים אותו במקרר למשך כ40 דקות.
  2. מרדדים את הבצק למלבן בגודל של 40X15 ומורחים על חצי מהבצק את 150 גרם החמאה הרכה.
  3. מקפלים את הבצק לחצי. (לצערי דווקא את השלב הזה לא צילמתי, אבל את שאר השלבים כן!).
  4. עושים קיפול 3 (מעטפה, ניתן לראות בצילומים, לחצו להגדלה), עוטפים בנילון נצמד ומקררים שוב למשך כחצי שעה – שעה.
שלבים בקיפול 3. לחצו להגדלה.

צילום: נטלי לוין

5. מרדדים את הבצק שוב למלבן, והפעם עושים קיפול 4 (ספר, ניתן לראות בצילומים). מצננים שוב למשך כחצי שעה. לאחר שהבצק הצטנן שוב, עושים קיפול 3 נוסף. בשלב זה עוטפים את הבצק ומניחים אותו לילה במקרר (הוא תופח במקרר).

שלבים בקיפול 4 - לחצו להגדלה.

צילום: נטלי לוין

6. ביום למחרת, מקפלים קיפול 4 נוסף, ומחלקים את הבצק ל3 חלקים שווים, כל אחד מהחלקים האלה יהיה קראנץ.

עיצוב מלית גבינה:
  1. במעבד מזון עם להב פלדה (או מטרפה ידנית, אם יש לכם כוח) מניחים את הגבינה והסוכר ומעבדים יחד עד קבלת תערובת אחידה.
  2. מוסיפים את הקורנפלור, אינסטנט פודינג, חלמונים וגרידת לימון ומעבדים קצרות עד שמתקבלת תערובת אחידה.
  3. מוסיפים צימוקים או חמוציות לפי הטעם.
  4. מרדדים את הבצק לריבוע די דק ומורחים את מלית הגבינה. מגלגלים לרולדה, חוצים במרכזה לאורך ועושים צורת בורג. מניחים בתבנית אינגליש קייק להתפחה.
עיצוב מלית אגוזים:
  1. מרדדים את הבצק לעלה די דק. מעליו מורחים שכבה אחידה של חמאה רכה (הכי נוח בעזרת קלף).
  2. מערבבים יחד את הסוכר החום, הקינמון והאגוזים ומפזרים בשכבה אחידה על הבצק.
  3. מגלגלים לרולדה, חוצים לאורך ועושים צורת בורג. מניחים בתבנית אינגליש קייק להתפחה.
עיצוב מלית נוטלה ושוקולד:
  1. מרדדים את הבצק לעלה די דק. מורחים נוטלה בשכבה אחידה.
  2. מעל מפזרים שוקולד צ’יפס. מגלגלים לרולדה.
  3. חותכים לשושנים ומניחים בתבנית אינגליש קייק במרווחים להתפחה.
התפחה ואפייה:
  1. מחממים תנור ל-170 מעלות.
  2. במתפיחים במשך כשעה במקום חמים (כ-30 מעלות) או עד שהעוגות כמעט מכפילות את נפחן.
  3. מברישים את העוגות התפוחות בביצה טרופה, ואופים במשך 30-35 דקות או עד הזהבה יפה והתייצבות.

הערות, הארות ותוספות:

  • ניתן למלא בכל מלית שאוהבים: ממרח חלבה עם פיסטוקים, קרם שקדים (לטעמי יוצא נפלא מעורבב עם קרם פטיסייר), קרם פטיסייר – שוקולד, מרציפן ושקדים וכל מה שאוהבים.
  • אפשר לשמור את העוגות בצורתן הסופית לפני ההתפחה השניה בפריזר למשך כשבועיים, ולילה לפני שרוצים לאפות אותן להוציא אותן להפשרה במקרר. לאחר מכן מתפיחים ואופים כרגיל.
  • אפשר גם לשמור אותן אפויות לגמרי בפריזר ופשוט להפשיר בכל פעם שמתחשק. חימום קצר בתנור מחזיר אותן לחיים.
  • על מי אני עובדת, אם תאפו את העוגות בחיים לא ישאר לכם מה להקפיא!
  • הכנתם את העוגות? מוזמנים לשתף עם כולם בקבוצה שלנו בפייסבוק או לתייג אותי באינסטגרם. אני תמיד שמחה לראות את הביצועים שלכם ♥
עוגת שמרים מבצק כרוך במליות שונות | צילום: נטלי לוין

בדרך לתנור, אחרי ההתפחה | צילום: נטלי לוין

אפשר עם כל מילוי שאוהבים | צילום: נטלי לוין

אפשר עם כל מילוי שאוהבים | צילום: נטלי לוין

השאר תגובה

276 תגובות

טל נובמבר 21, 2009 - 8:22 pm

עד לפה הריח מגיע… נראה מעולה.
פעם ראשונה שאני רואה חיתוך בצורת שושנים.. מענין מאוד.

הגב
Tweets that mention קראנץ שמרים לסופ"ש חורפי (שיבוא) | עוגיו.נט -- Topsy.com נובמבר 21, 2009 - 8:47 pm

[…] This post was mentioned on Twitter by Natalie Levin, Natalie Levin. Natalie Levin said: פוסט חורפי במיוחד עם קראנץ שמרים. דרושה: סבלנות:) http://bit.ly/4YSsXA […]

הגב
שרית-ב נובמבר 22, 2009 - 7:50 am

היי יקירתי נטלי ,

על הבוקר כבר מתעללת ?

אני לא מסתפקת בביס מהקראנץ , גלילה ושושנים ……

נראה נפלא , יכולה לחוש את הטעמים מתגלגלים על לשוני , והניחוחות מגיעים עד כאן .

הולכת לשתות קפה של בוקר , ולפנטז על מאפייך המעולים !

תודה ,

חיבוקי ,
שרית-ב

הגב
שירלי נמש נובמבר 22, 2009 - 8:24 am

שתהיי לי בריאה…
תמונות קשות על הבוקר:-)
הבצק שלך לאחר הקיפולים נראה מושלם, והתמונות יפות מתמיד.
שגרי אליי קראנץ’ נוטלה…
שיהיה שבוע מתוק!

הגב
שירי נובמבר 22, 2009 - 10:04 am

נראה משגע כרגיל
אמרתי לך שאפיתי את הגביניות , והן פשוט יצאו מדהימות. תודה על הצילומים וההסבר לגבי הקיפול
שיהיה לך יום נהדר יקירה

הגב
כפיר נובמבר 22, 2009 - 11:44 am

אחלה כתבה, לדעתי גם אפשר עם פרג, מה את אומרת? או שצריך חפרג בצק אחר?

הגב
שונט נובמבר 22, 2009 - 12:38 pm

תמונות קשות על הבוקר!!!
רוצה להכין ..יש תמיד ביקוש לעוגות שמרים ובמיוחד קראנץ…רש שאלה קטנה
את לא מרטיבה אותם בסוף האפיה?

תודה יקרה על הפינוקים המעולים שלך!!

הגב
איימי נובמבר 22, 2009 - 1:02 pm

כל כך מגרה עד שהחלטתי ספונטנית להכין. הבצק בשלב הראשון שלו בקירור הראשוני. אדווח מחר…
אמרתי לך פעם שאת אלופה?

הגב
איימי נובמבר 22, 2009 - 1:40 pm

ההבדל המהותי ביותר באופן ההכנה של הקראנץ (שלך) לבין הגביניות (שלך) הוא, שבגביניות את עושה 3 קיפולים ובקראנץ ארבעה…איך שאני מחכה למחר… חחח

הגב
רונה נובמבר 22, 2009 - 8:00 pm

אין מילים .את מדהימה. תודה רבה . רונה . אגב איך את מרגישה ?? יום מקסים אוהבת רונה

הגב
נטלי נובמבר 22, 2009 - 9:32 pm

כפיר – בהחלט ניתן להכין עם מלית פרג. אין שום סיבה שזה לא יצא טוב. לא הזכרתי מלית פרג, משום שלרוב זוהי המלית הפחות אהובה עלי:)
איימי – אכן ההבדל המהותי הוא בקיפולים בין הבצקים.
רונה – מרגישה טוב יותר, עובדת ולומדת קשה, אבל זה בסדר גמור. תודה רבה על ההתעניינות!

שבוע טוב לכולם!
נטלי

הגב
איריס נובמבר 23, 2009 - 9:46 am

תמיד נעים לקרוא אותך..
ואני בטוחה שגם טעים…

הגב
איימי נובמבר 23, 2009 - 11:25 am

הי נטלי,
דיווח מהשטח. הוכנו: 2 קראנצים , אחד במלית האגוזים חמאה וסוכר חום. והשני מלית הגבינה. בחלק השלישי הכנתי גביניות- הנון היחידי שלי הוא שלא רידדתי אותם דק והם תפחו למימדים מטורפים. לא שהם לא טעימים חו”ח- המלית נפלאה והבצק מצויין אך עדיין לא הגיוניים למאכל… תזכורת עצמית – לרדד דק לגביניות… 2 הקרנצים הלכו להקפאה. כעת מכינה סיבוב בצק שני. נפלא ותודה.

הגב
CooknBake נובמבר 24, 2009 - 3:58 pm

משגע!
מתאים לי בדיוק ליום כזה סגרירי.
יש מצב שאני אכין היום…

יופי של פוסט :-)

הגב
מורן נובמבר 25, 2009 - 12:08 am

היי,
נראה פשוט מעולה
וממש בא לי להכין כאלו לשבת
אבל……..
מה יקרה אם אני אקצר את הדרך ואוותר על הקיפולים?. נראה לי ארוך…
זה יהיה נורא? (:

הגב
נטלי נובמבר 25, 2009 - 9:10 am

היי מורן,
בגדול אפשר להכין בלי הקיפולים, ופשוט להכניס את החמאה לבצק בעת הלישה הראשונה. מה שכן, הבצק יצא הרבה פחות אוורירי (הקיפולים נותנים אווריריות בצורה דומה לבצק עלים), וצריך לקחת את זה בחשבון. לא אומרת שלא יצא טעים, אבל לדעתי זה שווה את ההשקעה (מצד שני, לא לכולם יש זמן, וזה לגמרי מובן:))
בכל אופן, הייתי מנסה בלי הקיפולים, אין סיבה שלא יצא טוב.
שיהיה בהצלחה!
נטלי

הגב
דנה נובמבר 25, 2009 - 3:26 pm

שאלה דחופה!
את הקיפולים את עושה תמיד לאותו כיוון או שזה לא משנה??
למשל- אם קיפלתי בפעם הראשונה לרוחב אני צריכה להמשיך לקפל לאותו כיוון (שהקיפולים הקודמים יהיו חיצוניים) למרות שהמלבן בנוצר הוא “הפוך” והרוחב שלו הוא האורך של המלבן הקודם…??
קצת לא מובן, אני יודעת, אבל אני ממש אשמח אם תביני אותי ותעני לי בהקדם…
תודה:)

הגב
נטלי נובמבר 25, 2009 - 9:13 pm

היי דנה,
את הקיפולים מבצעים כמו בתמונות בדיוק. ברגע שמסיימים את הקיפול ורוצים לעשות קיפול נוסף, מסובבים את הבצק כך שרואים את הקיפול עצמו . למשל – בתמונה השלישית של קיפול 3 – פשוט מסובבים את הבצק רבע אחד שמאלה לכיוונך, וממשיכים לקפל באותה צורה.
בהצלחה ותודה:)

נטלי

הגב
fairy_mi דצמבר 1, 2009 - 10:07 pm

יאממממ! הרסת אותי! הקץ להתעללות!
איזה פרויקט מדהים-
איך פספסתי?
כל הכבוד על צילום כל השלבים והקיפולים
התוצאה הסופית והריחנית הזו פשוט עושה חשק לרוץ למטבח
מהמם! אין מה לומר יותר

הגב
פוסט אדום | עוגיו.נט דצמבר 4, 2009 - 1:40 pm

[…] מסודרים (הסברים מצולמים לקיפולי הבצק: קיפול 3 וקיפול 4, ניתן לראות פה). חשוב לזכור להבריש החוצה שיירי קמח על הבצק, על מנת שלא […]

הגב
טל דצמבר 6, 2009 - 9:33 pm

אז מצאתי את המתכון המושלם. עם תינוק חולה בבית ושני אחים שלו שזקוקים לתשומת לב, ואמא שעסוקה בכתיבת התזה שלה, הצלחתי להכין גם את הקראנצ’ים.
פשוט מעולה! אין דרך אחרת לתאר את זה.
עשיתי אחד עם נוטלה והשני עם קרם בוטנים (שעכשיו הוא הלך לנוח בפריזר).

הפוסט בקרוב :)

הגב
נטלי דצמבר 6, 2009 - 10:08 pm

יואו, איזה כיף!! אני ממש שמחה שאהבת ושיצא לטעמכם:) תודה שחזרת לדווח, ועכשיו ראיתי גם את ההמלצה בפייסבוק, אז תודה גם על זה!
נטלי

הגב
מיטל דצמבר 9, 2009 - 8:51 pm

חייבת לשאול האם הבצק מתאים גם להכנת קרואסון חמאה?

הגב
נטלי דצמבר 12, 2009 - 1:41 pm

היי מיטל,
הבצק אינו מתאים להכנת קרואסון חמאה, מאחר ובקרואסון חמאה יש בערך פי 2 מכמות החמאה ודרך ההכנה מעט שונה. אני מקווה שבזמן הקרוב יצא לי להכין קרואסונים בבית ואז אעלה פוסט מסודר.
נטלי

הגב
פזית דצמבר 20, 2009 - 2:23 pm

היי נטלי,
בלוג מדהים ! שמחה ש’עליתי’ עליו!
לא לגמרי ברור לי משהו,רוצה לוודא שהבנתי נכון – קודם מורחים את החמאה על מחצית מהבצק ואת החצי השני סוגרים עליו ואז מרדדים למלבן ועושים קיפול 3 וכו’ ?
תודה :)

הגב
נטלי דצמבר 24, 2009 - 7:29 am

היי פזית, סליחה על העיכוב בתגובה.
מריחה החמאה בהתחלה היא אכן על חצי מהבצק, לאחר מכן מקפלים את הבצק על החמאה, וממשיכים הקיפולים כמו שכתוב.
שיהיה בהצלחה ותודה!
נטלי

הגב
מדאאאאים ינואר 7, 2010 - 12:57 pm

יו! זה מ-ש-ג-ע בטירוףףףף, פשוט עושה לי בלבלות בבטן! שלמות אמיתית. גן עדן בחיים.
אוף. רוצה כזה אחד עכשיו בתנור שלי.

הגב
מילפיי קלאסי | עוגיו.נט ינואר 9, 2010 - 7:38 pm

[…] מרדדים את הבצק למלבן בגודל של כ30X15 ועל מחצית ממנו מניחים את החמאה. מקפלים על החמאה את החצי השני, ומסובבים את הבצק סיבוב של 90 מעלות בכיוון השעון (הקיפול צריך להיות לכיוון הגוף שלנו). מרדדים שוב למלבן ועושים קיפול 3 ומיד (אין צורך לקרר בשלב זה) עושים קיפול 4. ניתן לראות את כל השלבים של הקיפולים ממש כאן. […]

הגב
בריא זה הכי! | עוגיו.נט מרץ 9, 2010 - 8:50 pm

[…] הכי אוהבת בעולם הם עתירי חמאה (ע"ע קרואסון, בריוש, קראנץ שמרים), ומה לעשות – התחליפים לא עושים עם המאפים האלה […]

הגב
על שאריות ואנינים | עוגיו.נט אפריל 13, 2010 - 10:08 pm

[…] מתחילים בשלבי הקיפולים (ניתן לראות את הקיפולים בבירור בתמונות כאן): […]

הגב
קראנץ שוקולד ושבלולי קינמון | מה יש לאכול אפריל 23, 2010 - 4:24 pm

[…] שלוש פעמים מאז שהכנתי את הקראנץ הזה על פי המתכון של עוגיו.נט (וגם הבטחתי לה שאני אכתוב על זה פוסט) ודווקא הפעם, קרה […]

הגב
רבקה יוני 10, 2010 - 7:59 am

שלום
נראה נפלא
בכמה מעלות לאפות כמה זמן והאם למרוח בביצה

תודה

הגב
נטלי יוני 10, 2010 - 8:38 am

היי רבקה,
האפיה היא בתנור שחומם מראש ל170 מעלות כ30-35 דק’. מורחים את העוגות בביצה לפני הכנסתן לתנור.
שיהיה בהצלחה!
נטלי

הגב
גל יולי 18, 2010 - 8:51 pm

אני מצטערת לשאול עוד שאלות על הקיפולים אבל אני רוצה ממש להבין לפני שאני מכינה..
אז לא הבנתי לגמרי בין איזה קיפולים צריך לרדד או אם בין כולם?
תודה!!

הגב
נטלי יולי 18, 2010 - 8:55 pm

היי גל,
לא בטוחה שכל כך הבנתי את השאלה. בכל מקרה את אמורה לרדד את הבצק לפני שאת מקפלת אותו. את עושה את הקיפול, מקררת אותו במקרר, ואז מרדדת שוב ועושה קיפול נוסף.
לאחר הקיפול האחרון, את מתחילה בעיצוב הקראנצים (חלוקה לשלוש, רידוד, מריחת המלית, עיצוב ואפייה).
מקווה שההסבר ברור, אם לא אשמח להאיר שוב.
נטלי

הגב
רוני יולי 29, 2010 - 7:37 am

הי,

הכנתי אתמול בצק שמרים כרוך ובסוף באמת ניתן היה לראות את פסי החמאה שזורים בבצק.
1. הכנתי שבלולי קינמון ובעת ההתפחה הם נפתחו למרות שהכנסתי את הסוף של הבצק מתחת לשבלול. איך אפשר למנוע את זה ? הדבקה כלשהיא ?
2. לא הרגשתי אווריריות בבצק בדומה לבצק עלים למרות הקיפולים. האם זה יכול להיות בגלל שההתפחה האחרונה היתה מחוץ למקרר והיה מאוד חם ?
3. האם מורחים את המאפים בביצה לפני האפיה או שזה גם אחד הגורמים שפגע באווריריות של הבצק ?

תודה רוני

הגב
נטלי יולי 29, 2010 - 5:25 pm

היי רוני,
1. יכול להיות שהייתה התפחת יתר? לעיתים אם הבצק תפוח מדי, אז השבלול נפתח. בחום הזה מאוד יכול להיות שהייתה התפחת יתר.
2. שוב עניין של התפחת יתר אולי. לעיתים הבצק תופח כל כך מהר, שזה הופך להיות יותר מדי מהר מאוד גם, ואז הוא “נופל” ולא אוורירי כמעט כלל. בכל מקרה בצק שמרים-עלים הוא אינו אוורירי כמו בצק עלים.
3. אני מורחת את המאפים בביצה לפני האפייה, זה מה שנותן צבע שחום יפה מאוד לאחר האפייה. זה לא פוגע באווריריות ובתפיחה כל עוד מורחים את הביצה בעדינות.

נטלי

הגב
רוני יולי 29, 2010 - 8:15 pm

הי נטלי

כשאני אוכלת את שבלולי הקינמון בבתי קפה איכותיים אז לבצק יש תחושה אוורירית כמו בצק עלים. איך הם משיגים את זה ?
האם את משתמשת במוד טורבו בזמן האפייה ?

תודה רוני

הגב
נטלי יולי 29, 2010 - 8:35 pm

היי רוני,
שבלולי הקינמון שמוכרים בבתי קפה וקונדיטוריות טובות עשויים מבצק דייניש, שהוא הרבה (הרבה הרבה הרבה) יותר עשיר בחמאה מהבצק קראנץ. זה כמובן משפיע על הטעם (הרבה יותר טעים ועשיר), והקיפולים שעושים לבצק הם שונים מהקיפולים לקראנץ.
אני אופה כמעט הכל בטורבו.
נטלי

הגב
מור אוגוסט 5, 2010 - 1:57 pm

היי נטלי.
אתר מקסים( ומרעיב !!)
הכל נראה נפלא נפלא נפלא ..אין מילים!!

רק שאלה אחת קטנה(ולא מקצועית)..
כמה זה 30 גרם שמרים טריים? כף?

תודה ויום נעים :)

הגב
נטלי אוגוסט 5, 2010 - 5:13 pm

היי מור,
30 גר’ שמרים טריים = קצת יותר מחצי קובית שמרים (ששוקלת 50 גר’) או קצת יותר מחצי שקית שמרים טריים (שגם, מגיעה במשקל של 50 גר’).
תודה על המחמאות ובהצלחה!
נטלי

הגב
אסף אוגוסט 17, 2010 - 2:07 pm

שלום
נראה מצוין
רק שאלה קטנה
“ביום למחרת, מקפלים קיפול 4 נוסף”
הכוונה היא ששוב מרדדים ויוצרים קיפול אחרון ל4 ?

בתודה מראש,
אסף

הגב
אסף אוגוסט 17, 2010 - 2:11 pm

אנסה שוב :
נראה נפלא
רק שאלה קטנה –
“ביום למחרת, מקפלים קיפול 4 נוסף”
כהאם הכוונה ששוב מרדדים ואז מצבעים פעם שניה קיפול ל4?

בתודה מראש,
אסף

הגב
נטלי אוגוסט 17, 2010 - 2:19 pm

היי אסף,
אכן ביום למחרת מרדדים שוב ומבצעים קיפול 4 נוסף. לאחר מכן אפשר לחלק את הבצק ולהכין את הקראנצים.
בהצלחה :)
נטלי

הגב
אסף אוגוסט 17, 2010 - 6:55 pm

תודה על האיחולים אבל בנתיים זה לא נראה טוב
הגעתי לשלב התפחת הלילה ונכון לעכשיו הבצק נראה לדעתי כמו הצרות שלי (לא שאני יודע איך הוא אמור להראות אבל זה ממש לא דומה למה שרואים אצלך בתמונות)

הוא מאוד רך, נדבק בזמן הרידוד, לא מראה שום סימני עלעול :) ובכלל לא נראה כמו משהו שניתן לעשות איתו משהו)
יש רעיונות/עיצות?

בתודה מראש,
אסף

הגב
נטלי אוגוסט 18, 2010 - 5:55 pm

היי אסף,
האם קיררת את הבצק כראוי לפני תחילת הקיפולים? אם כן, אז סיבה נוספת שאני יכולה לחשוב עליה היא החום הכבד ששורר בחוץ בימים אלה. החמאה פשוט נמסה במהירות, ומאוד קשה לבצע קיפולי בצק בחדר שאינו ממוזג מאוד מאוד טוב. אני מציעה להכניס את הבצק לקירור, עד שהוא קר לחלוטין, ולעבוד איתו בחדר ממוזג היטב. אם העלים לא יצאו כמו שצריך זה קצת מבאס, אבל לא יפגום בטעם הקראנץ’, מקסימום מעט בצורה הסופית. הבצק רך מדי לדעתי בגלל שהחמאה פשוט נוזלת… תנסה לרדד על הרבה קמח, ואז ניתן למלא ולעצב את העוגות, להתפיח ולאפות כרגיל. אולי לא יצא מושלם, אבל הטעם אמור להיות טוב מאוד.
מקווה שיצליח! :) אשמח לעדכונים
נטלי

הגב
רעות ספטמבר 23, 2010 - 11:18 am

תודה רבה על עוד הצלחה. בזכותך, לאט לאט אני עולה ברמת הקושי. המתכונים שלך משרים אווירת בטחון מופלאה.

הגב
יהודית אוקטובר 29, 2010 - 9:50 am

אתמול הכנתי את הבצק, והלך ממש בסדר עם הקיפולים, ממש לא נורא כמו שחשבתי. היום אני יאפה את העוגות, אני מקווה שייצא טוב, למרות שהחלק הקשה כבר מאחורי.

הגב
יהודית אוקטובר 31, 2010 - 12:44 pm

חייבת לעדכן – אתמול אפיתי את הקראנצים ויצא מדהיייייים! מילאתי 1 בקינמון ואגוזי מלך, ועוד 2 בשוקולד. 2 מהם חוסלו אתמול, ועוד 1 הספקתי להקפיא. תודה, את אלופה!!

הגב
נעה דצמבר 7, 2010 - 11:02 am

נראה לי שאני אכין את הקראנץ’ לסוף שבוע. תודה על צילומי השלבים, מאוד עוזר לראות את זה ויזואלית.

הגב
ליאורה דצמבר 7, 2010 - 11:05 am

אני כל כך נהנת מהמתכונים שלך, פשוט תענוג!
יש לי ממש פחד מעוגות שמרים, ולא סתם- אף פעם לא מצליח לי.
העוגות שמרים שלך נראות כל כך טוב שאני חייבת לנסות, אבל בלי הקיפולים, אין לי סבלנות,שאלה: אם אני לא מקפלת,אז אני צריכה להוסיף גם את החמאה של הקיפולים לתערובת?
שיהיה לך חנוכה שמח, ותמשיכי לעניין ולשמח אותנו עם המתכונים הכייפים שלך!

הגב
נטלי דצמבר 7, 2010 - 11:16 am

היי ליאורה,

אם את רוצה להכין בצק שמרים עשיר בחמאה, אבל ללא קיפולים, אני ממליצה מאוד על הבצק הזה: http://77.104.163.26/~nimrods4/nutella_hazelnut_brioche
חשוב להקפיד על זמני קירור, אבל בסה”כ מדובר במתכון לא מסובך במיוחד.

בהצלחה ותודה רבה על המחמאות :)
נטלי

הגב
נטלי דצמבר 7, 2010 - 11:18 am

ליאורה, במחשבה שניה, אם לא יצא לך יותר מדי להתעסק עם בצקי שמרים, אולי עדיף שתכיני את הבצק הזה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3908562,00.html
הוא מאוד מאוד קל להכנה, ויוצאת עוגה נהדרת.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליאורה דצמבר 7, 2010 - 11:33 am

תודה על התשובה המהירה

הגב
ג'ני דצמבר 7, 2010 - 12:06 pm

פשוט מושלם.

הגב
עוגת שושנים מבצק קרואסון — גם אבא יש רק אחד ינואר 24, 2011 - 5:00 am

[…] קיפול שלוש: כיוון שאני לא הצלחתי לצלם, הרי לכם צילום שמישהי אחרת העלתה (הצילום – מתוך הפוסט הזה) […]

הגב
שרון פברואר 11, 2011 - 3:55 pm

שאלה קטנה-
בנוגע לקיפולים ומלריחת החמאה. רק רציתי לוודא שהבנתי נכון- מורחים את כל ה150 גרם בקיפול הראשון ובקיפולים שאח”כ אין צורך למרוח עוד חמאה?

הגב
נטלי פברואר 11, 2011 - 4:51 pm

היי שרון,

אכן רק בקיפול הראשון מכניסים פנימה את החמאה, ובשאר הקיפולים אין הכנסה של חמאה, אלא קיפול נטו בלבד.

בהצלחה!
נטלי

הגב
שרון פברואר 12, 2011 - 6:03 pm

יצא נפלא!!! :)
דרך אגב, רשמת באופציות מילוי קרם שקדים אבל לא מצאתי מתכון לקרם בבלוג שלך. כיצד מכינים קרם כזה?

הגב
נטלי פברואר 12, 2011 - 7:02 pm

היי שרון,

מתכון לקרם שקדים תוכלי למצוא כאן: http://77.104.163.26/~nimrods4/apricot_tarte
להערכתי הוא יספיק למילוי של 2 קראנצים. כמו כן, הייתי מוסיפה לו גם איזשהו טעם נוסף, כמו למשל חלבה או נוטלה, שיוסיפו לו עוד מימד נוסף של טעם (קרם שקדים נוטה להיות משעמם כשהוא “לבד”).
מעבר לזה אפשר להוסיף פירות יער קפואים או דובדבנים חמוצים, וזה ישתלב נפלא בתוך קראנץ.

בהצלחה! שמחה שאהבת :)
נטלי

הגב
תמר מאי 31, 2011 - 2:55 pm

הי נטלי,
לא הבנתי איך לקפל את הקיפול הרביעי לפני החלוקה לשלושה חלקים. אשמח אם תוכלי להסביר להדיוטות כמוני. תודה

הגב
נטלי מאי 31, 2011 - 9:03 pm

היי תמר,

הקיפול הנוסף הוא קיפול 4 (נקרא גם קיפול ספר), בדיוק כמו שמופיע בתמונות. ביום למחרת, לפני חלוקת הבצק, מרדדים שוב ומקפלים קיפול 4 נוסף. לאחר מכן מחלקים את הבצק לשלושה חלקים שווים.
מקווה שברור, אם לא אשמח להסביר שוב :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
אופה קטנה יוני 4, 2011 - 7:40 pm

אני רוצה לעשות את העוגה בתבנית עגולה גבוהה, איך להמיר את הכמות?
נראה לכם שבתבנית עגולה נכנסות 2 אינגליש קייק?

הגב
נטלי יוני 4, 2011 - 7:42 pm

היי אופה קטנה,

את יכולה להכין 2/3 מהכמות ולדעתי זה אמור להספיק לתבנית עגולה גבוהה בקוטר 26 ס”מ.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
ענת יולי 9, 2011 - 4:20 pm

קודם כל אני חייבת לציין שאפילו הבצק עצמו אחרי הקיפולים נראה ומריח מעולה.
רציתי לדעת אם חייבים להשאיר את הבצק ללילה שלם או שכמה שעות גם יעשו את העבודה?

הגב
נטלי יולי 9, 2011 - 5:18 pm

היי ענת,

הבצק צריך להיות לפחות 6 שעות במקרר לפני הרידוד ועיצוב העוגות. הוא אמור לתפוח מעט (ממש לא הרבה), ובעיקר להתייצב.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
ענת יולי 9, 2011 - 6:12 pm

תודה על התגובה המהירה:)

הגב
כרמל אוגוסט 31, 2011 - 12:49 am

היי נטלי:)
קרה דבר מוזר מאד!
עוגה אחת (עם קרם שקדים, אגוזי לוז ושוקולד לבן) תפחה יפה ונשארה יפה, ואחת אחרת (עם נוטלה וחתיכות טופי חלב) תפחה גם ממש יפה ואז הוצאתי אותה מהתנור והיא נפלה המסכנה.
למה אחת כן ואחת לא???

הגב
נטלי אוגוסט 31, 2011 - 8:32 am

היי כרמל,

נשמע שבגלל המליות השונות העוגות היו זקוקות לזמני אפייה מעט שונים, ולא היו מוכנות בדיוק באותו זמן.
המלית של הנוטלה והטופי חלב הופכת לרכה מאוד (כמעט נוזלית) בתנור, ולכן זמן האפייה מתארך.
המלית של הקרם שקדים, אגוזי לוז ושוקולד לבן (נשמע מעולה, אגב) – יחסית יותר יציבה מהנוטלה, ולכן גם זמן האפייה שלה קצר יותר.
הנפילה של עוגות שמרים במרכזן בדרך כלל מצביעה על חוסר באפייה; ברגע שמרכז העוגה עוד לא מוכן – העוגה פשוט קורסת לתוכו, משום שהוא עוד רך מדי, ולא מצליח “להחזיק”.
דבר נוסף שיכול להיות זו התפחת יתר של העוגה עם הנוטלה – יכול להיות שהיא הייתה במקום חם יותר במהלך התפיחה? האם שתיהן תפחו באותה צורה?

נטלי

הגב
כרמל אוגוסט 31, 2011 - 11:48 am

הבנתי. טוב נשמע הגיוני. ויש לי וידוי- התפחתי רק 4 שעות במקרר:( כי לא היתה לי סבלנות.
אז יצא מכוער כי הבצק היה לא כ”כ יציב. אבל בסדר יהיו עוד ניסויים.

שתי העוגות תפחו באותו מקום, השוקולד אולי 10 דק’ יותר מהשקדים כי אותה עשיתי ראשונה. קשור?

ולמה אני תמיד מסמנת שאני רוצה אימייל על תגובות אבל אף פעם לא מקבלת?

הגב
נטלי אוגוסט 31, 2011 - 11:56 am

היי כרמל,

10 דקות התפחה יותר זה לא ממש משפיע, אלא אם מדובר במקום חם ממש. בשאר הזמן האם התפחת במקום חם מאוד? אם כן זה בטוח מה שפגם ביכולת התפיחה של העוגות בתנור, ולכן גם גרם לקריסה של אחת מהן.
בנוגע לאימייל על התגובות – אני אבדוק את העניין, לא נתקלתי בבעיה הזאת, אבל מבטיחה לחזור אליך עם תשובה בעניין.

נטלי

הגב
כרמל אוגוסט 31, 2011 - 12:31 pm

האמת שלא במקום חם, היה שם אולי אולי 26 מעלות

ותודה

הגב
דנה ספטמבר 3, 2011 - 12:38 pm

הי נטלי,
אני למדתי שכשמקפיאים עוגת שמרים (לפני אפייה) חלק מהשמרים לא עומדים בקור ומתים ולכן אם רוצים להקפיא צריך להוסיף משפר אפיה להקפאה או להכפיל את כמות השמרים. בכל זאת כתבת שאפשר להקפיא לשבועיים, האם זה זמן שהשמרים עדיין שורדים?
תודה רבה.

הגב
נטלי ספטמבר 3, 2011 - 3:22 pm

היי דנה,

מניסיוני אין שום בעיה להקפיא במקפיא ביתי (בתעשייה זה כמובן שונה) עד שבועיים את העוגה לפני האפייה ולפני ההתפחה. לאחר לילה של הפשרה במקרר ניתן להתפיח את העוגה בטמפרטורה חמימה עד להכפלת הנפח, ואז לאפות כרגיל.
דבר נוסף שניתן לעשות זה פשוט להקפיא את העוגה המוכנה, להפשיר ברגע שרוצים לאכול. מחממים מעט בטוסטר/ תנור לפני ההגשה.
בתעשייה (וגם, לא תמיד ותלוי איפה) לעיתים מוסיפים משפרי אפייה, אבל מאחר ושם המקפיאים שונים מאוד מהמקפיאים שנמצאים בבית רגיל, אז העבודה כמובן משתנית מהבחינה הזאת.

בהצלחה!
נטלי

הגב
דנה ספטמבר 3, 2011 - 4:22 pm

הי נטלי,
כקונדיטורית , יוצא לי מפעפ לפעם להפנות שאלות בנוגע למתכונים מסויימים שמתפרסמים ואני רוצה להגיד לך שמעבר למתכונים הטעימים והאסטתים שלך לא נתקלתי עוד בכזו היענות, זמינות והתיחסות מדהימה כמו שלך. יישר כח ותודה.

הגב
אל תקרא לי קוראסון | עוגיו.נט אוקטובר 15, 2011 - 10:22 pm

[…] בהם מיד, מעבר לעובדה שזו לגמרי תרפיה להכין אותם. בדומה לקראנץ גם כאן יש לא מעט קיפולי חמאה (הרבה יותר חמאה), ובסופו של […]

הגב
אלווירה נובמבר 10, 2011 - 10:03 am

היי נטלי,

ייתכן שכבר שאלו אותך שאלה זו, ואני לא ממש מצליחה לאתר אותה. אבל ממש בתחילת אופן ההכנה: “מרדדים את הבצק למלבן בגודל של כ40X15 ומורחים על חצי מהבצק את 150 גר’ החמאה הרכה. מקפלים את הבצק לחצי. (לצערי דווקא את השלב הזה לא צילמתי, אבל את שאר השלבים כן!). עושים קיפול 3 (מעטפה, ניתן לראות בצילומים, לחצו להגדלה), עוטפים בנילון נצמד ומקררים שוב למשך כחצי שעה – שעה”.
אם הבינותי נכון, מיד אחרי קיפול הבצק לחצי, יש לעשות קיפול 3, מבלי לרדד את הבצק קודם?

תודה
אלווירה

הגב
נטלי נובמבר 10, 2011 - 11:11 am

היי אלווירה,

אחרי שמכניסים את החמאה לבצק (קיפול הבצק לחצי) יש לרדד אותו מעט (לאורך), ואז לעשות עוד קיפול 3 (אין צורך לקרר בין שני השלבים האלה).

בהצלחה :)
נטלי

הגב
אלווירה נובמבר 18, 2011 - 11:48 am

תודה נטלי, את אלופה.
היום אני הולכת לתקוף חזית זו.
אלווירה

הגב
אלווירה נובמבר 18, 2011 - 11:36 pm

היי נטלי,
שאלה קטנה:
מהן מידות תבנית האינגליש קייק שאת משתמשת בה?
יש לי תחושה ששלי גדולות מדי.
תודה
אלווירה

הגב
נטלי נובמבר 19, 2011 - 10:16 am

היי אלווירה,

אני משתמשת בתבניות אינגליש קייק חד פעמיות באורך של 30 ס”מ. התבניות הרב-פעמיות בדרך כלל גדולות יותר.

נטלי

הגב
אלווירה נובמבר 19, 2011 - 10:44 am

היי נטלי,
בוקר טוב והמון תודה.
אני יוצאת לקרב עם המון אהבה.
תודה,
אלווירה

הגב
אלווירה נובמבר 20, 2011 - 1:14 am

היי נטלי,

יצא מ ע ו ל ה!!!
חוץ מזה שהבצק אלוהי, השילוב המנצח מבחינת טעמים היה ללא ספק הפקאן-קינמון. היה לזה טעם קרמלי מופלא. הנה הלינק לתמונות בפייסבוק:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150386549282917&set=a.10150386549062917.360465.737792916&type=1&theater

המון תודה,
אלווירה

הגב
נטלי נובמבר 20, 2011 - 9:22 am

היי אלווירה,

שמחה לשמוע שיצא טוב :)
אני לא מצליחה לפתוח את הלינק ולראות את התמונה, אבל אם מתחשק לך אשמח אם תעלי את התמונה של הקראנץ שהכנת בעמוד הפייסבוק של עוגיו.נט https://www.facebook.com/oogio.net

שוב תודה :)
נטלי

הגב
גל נובמבר 21, 2011 - 10:45 am

היי נטלי,
במזג אוויר של ימינו, כמה זמן נראה לך שההתפחה תיקח?
תודה!

הגב
נטלי נובמבר 21, 2011 - 11:11 am

היי גל,

קצת קשה לתת הערכה של זמן התפחה, כי אין ממש חוקים בעניין הזה, הבצק פשוט צריך להכפיל את נפחו. אני מניחה שבמזג האוויר הקר הזה ההתפחה תיקח לפחות שעה-שעתיים. מומלץ לקרב את הקערה בכל זאת לאיזשהו מקור חום (למשל רדיאטור/ מזגן דולק), מה שיזרז את העניינים קצת.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
אורנה נובמבר 30, 2011 - 8:55 am

הי נטלי,
טרם ניסיתי את הבצק אבל זה הולך לקרות היום… :)
שאלה חשובה לגבי השומן בבצק, אני נתקלת בכמיות שונות של חמאה בכל בצק שמרים, פעם זה 100 גרם חמאה לחצי קילו קמח ופעם זה לקילו או 200 גרם קילו, מה חשיבות השומן? האם זה רק לטעם משובח יותר?

הגב
נטלי נובמבר 30, 2011 - 9:22 am

היי אורנה,

כמות השומן בבצק מעידה על ה”עשירות” שלו בסופו של דבר, וכמה זמן תחזיק עוגת השמרים המוכנה עסיסית וטובה.
מאחר ובעוגה הזאת מלבד החמאה שיש בתוך הבצק מקפלים פנימה עוד כמות נדיבה למדי של חמאה, אז העוגה יוצאת עסיסית ומחזיקה לפחות יום-יומיים בטמפרטורת החדר (עטופה כמובן) טרייה ועסיסית (אם רוצים לשמור מעבר לזה מומלץ להקפיא).

בהצלחה ותודה :)
נטלי

הגב
אורנה נובמבר 30, 2011 - 10:06 am

תודה נטלי על תגובתך המהירה, עכשו יותר ברור לי, שיהיה יום מקסים.

הגב
אלווירה דצמבר 4, 2011 - 1:37 am

היי נטלי,

מילוי הגבינה מדהים!, נשאר לי אחרי הקראנץ, אז הכינותי רביולי מתוק. יצא מעולה, זה מילוי משו, משו.

תודה וכמובן שהקראנץ’ נבלע, עוד לפני שאמרתי “למה מה?”

הגב
גל דצמבר 4, 2011 - 9:46 pm

רק רציתי להגיד שעשיתי את העוגות האלו כבר כמה פעמים והם פשוט מדהימות!! לגמרי שוות את כל המאמץ!

הגב
מאי ינואר 21, 2012 - 9:24 pm

היי

האם אני יכולה להכין את הבצק ולהקפיא אותו לפני שאני מורחת מלית ומכניסה לתנור?

במילים אחרות, אני מעוניינת להכין את הבצק ופשוט לשמור אותו בפריזר עד לזמן שארצה להשתמש בו.

שאלה נוספת – למה במתכון הזה את רושמת לעשות פעם נוספת קיפול 4 ואז להתחיל בעבודה לעומת מתכון הקראנץ השני שלך שאת לא רושמת את זה?

הגב
נטלי ינואר 21, 2012 - 9:38 pm

היי מאי,

אפשר בהחלט להכין את הבצק ולהקפיא אותו עד לשימוש מאוחר יותר.
בנוגע לקיפולים – קיפול נוסף גורם לבצק לצאת עם יותר “עלים”, מה שהופך אותו בסופו של דבר לאוורירי יותר, אבל זה לא הכרחי לכאן ולכאן.
בשני המקרים יוצא אחלה בצק.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
מאי ינואר 21, 2012 - 9:50 pm

תודה על התשובה.

עוד שאלה, אני מבינה שאת מאד אוהבת מילוי שוקולד נוטלה. האם יש לך מתכון למילוי שוקולדי על בסיס שוקולד מריר (או אפילו חלב)?

את הסגנון של קקאו,סוכר וחמאה אני מכירה ולא ממש אוהבת בגלל גושי הסוכר שנשארים. אשמח אם תמליצי על משהו

הגב
נטלי ינואר 22, 2012 - 12:09 am

היי מאי,

אפשר למלא בגנאש שוקולד מריר – יוצא מעולה! מכינים גנאש מ250 גר’ שוקולד מריר + 250 מ”ל שמנת מתוקה, מצננים עד שהוא במרקם של ממרח, ומשתמשים בו למילוי הקראנצים. יוצא מצוין.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
מירב נובמבר 1, 2018 - 5:00 pm

לכמה פסים מתאימה הכמות הזאת?
הכנתי בצק בכמות כפולה…

הגב
Natalie נובמבר 2, 2018 - 7:57 am

הכמות הרשומה במתכון מניבה 3 עוגות.

הגב
מאי ינואר 22, 2012 - 10:33 pm

היי נטלי

האם יש לך מייל אישי? הייתי רוצה להתייעץ איתך לגבי מקום ללמוד קונדיטוריה.

הגב
נטלי ינואר 22, 2012 - 10:56 pm

היי מאי,

את מוזמנת לשלוח לי מייל לכתובת הזאת: [email protected]

נטלי

הגב
צלר אירית ינואר 28, 2012 - 8:44 pm

שלום נטלי. המון המון תודה על המתכון המפנק והמדוייק להפליא של קראנץ לסופ”ש חורפי…….. כמובן שאנסה בעקבות ההצלחה הזו עוד מתכונים שלך !!!!שנים חששתי מבצק שמרים. לא עוד !!! כמובן שצריך המון המון סבלנות ואהבה לדבר על מנת להגיע לתוצאות טובות. כמו לכל דבר אחר בחיים.

הגב
יפית פברואר 19, 2012 - 9:30 am

ניראה משגע,תודה לך על כל הרצפטים וקיפולי הבצק ממש יפה…. תודה לך

הגב
עדי מרץ 19, 2012 - 10:47 am

וואו איזה יופי שגם השלבים מצולמים. יש לך מתכון למילוי פרג ואגוזים?

הגב
נטלי מרץ 19, 2012 - 11:36 am

היי עדי,

אני לא חובבת גדולה מאוד של קראנץ במילוי פרג, אבל יש להנס ברטלה מתכון למלית פרג שנקרא מצוין:
http://www.carine.co.il/htmls/page_211.aspx?c0=13157&bsp=13097

בהצלחה ותודה :)
נטלי

הגב
רונית מרץ 26, 2012 - 7:34 am

היי נטלי-האם יש לרדד את הבצק בכל שלב באותו הכיוון?תודה

הגב
נטלי מרץ 26, 2012 - 9:38 am

היי רונית,

בכל שלב יש לרדד את הבצק כך שהקיפול שעשית יופנה כלפי הגוף שלך.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
חסיה מאי 22, 2012 - 11:19 am

היי נטלי הכנתי את הבצק לקראנץ פעם ראשונה עם קיפולים זה אחרי לילה במקרר זה נראה מעולה…רציתי לשאול אם אני יכולה למלא קראנץ אחד במלית של הרוגאלך? וגם לעשות גביניות מהבצק הזה זה נחמד שזה אישי?ומה את יכולה להמליץ לי מלית חלבה?תודה

הגב
נטלי מאי 22, 2012 - 11:23 am

היי חסיה,

אין בעיה למלא את הקראנץ גם במלית של הרוגלעך – יצא מצוין. הייתי אולי “מרטיבה” קצת יותר את המלית עם מעט חלב (שתהיה מעט יותר נוזלית), אבל לא חובה.
אין בעיה גם להכין גביניות מהבצק.
מלית חלבה – האמת שבמקרה הזה אני די עצלנית והייתי הולכת על ממרח חלבה קנוי, לטעמי הוא די מוצלח, והייתי משלבת גם פיסטוקים קצוצים.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
חסיה מאי 22, 2012 - 12:15 pm

תודה נטלי האמת רעיון יש לי ממרח חלבה תודה….

הגב
רונית אוגוסט 11, 2012 - 7:08 am

היי -ציינת שמלית קרם שקדים מעורבב עם פטיסייר יכול לצאת נפלא.האם אפשר לקבל מתכון?תודה

הגב
נטלי אוגוסט 11, 2012 - 11:02 pm

היי רונית,

אני פשוט מערבבת קרם פטיסייר מכמות של 250 מ”ל חלב, ללא אספרסו וללא שמנת מתוקה (מתכון כאן) עם קרם שקדים מהמתכון כאן.

בהצלחה!
נטלי

הגב
חנה אוקטובר 1, 2012 - 5:40 pm

למרות הנסיון המועט שלי עם שמרים (שנובע גם מפחד מסוים) החלטתי לאתגר את עצמי ולהכין את המתכון הזה. הקיפולים היו מאיימים פחות משחשבתי והבצק תפח לאללה. העוגות יצאו מעולה, כמובן.
תודה רבה על ההסברים המפורטים!

הגב
רותי נובמבר 13, 2012 - 4:19 pm

הי נטלי
קודם כל תתחדשי, יש את אחד הבלוגים השווים
הכנתי את הבצק לקראנץ עם כל הקיפולים ושמתי בלילה אתמול ב12 והתכוונתי לעצב הבוקר, אך טרם הספיקותי.. כלומר עברו כבר איז 18 שעות.. מאוחר מידי? הבצק נהרס? או שאני עדיין יכולה לעצב ולהמשיך כרגיל?
תודה רבה רבה

הגב
נטלי נובמבר 13, 2012 - 4:45 pm

היי רותי,

הבצק ממש לא נהרס – את יכולה להשתמש בו כרגיל – יצא מצוין :)

בהצלחה ותודה על המחמאות לאתר :)
נטלי

הגב
ניצה הוכמן דצמבר 11, 2012 - 9:28 am

היי נטלי
יש לי שתי שאלות.האחת:האם אפשר להשתמש בגבינת ריקוטה במקום בטוב טעם?והשניה לגבי הבצק.ראיתי שאמרת לאחת השואלות שכשאנחנו מרדדים הקיפול צריך להיות תמיד כלפי הגוף.האם הרדוד תמיד נעשה מלמטה למעלה או לרוחב מימין לשמאל .? אני תמיד מסתבכת עם כוון הרדוד לאחר שהוצאתי מהמקרר ,אחרי קפול אחד או שני.
תודה מראש על תשובתך והבלוג החדש נהדר!

הגב
נטלי לוין דצמבר 11, 2012 - 12:12 pm

היי ניצה,

בהחלט אפשר להשתמש בריקוטה במקום הטוב טעם באותה כמות – יצא אפילו יותר טעים לדעתי. הרידוד צריך להיעשות יותר מימין לשמאל, משום שהמטרה היא להאריך את הרוחב על מנת שיהיה מה לקפל.

בהצלחה ושיהיה חג שמח :)
נטלי

הגב
גלית דצמבר 22, 2012 - 1:14 am

היי נטלי,
קודם כל רציתי לומר שהכנתי את הקראנץ’ והוא יצא נהדר!

אבל אשמח לעצה, הבצק שלי לא תפח, לא בלילה במקרר ולא כשנתתי לו לעמוד לפני האפייה.
יש לך רעיון למה? עקבתי אחרי המתכון במדויק והבצק לא תפח כלל :(
ושאלה נוספת (כי זו ההתנסות הראשונה שלי עם שמרים), לא אמורים לשים מים פושרים/חלב פושר או משהו בסגנון כדי ששמרים יכנסו לפעולה?

תודה רבה,
גלית

הגב
נטלי לוין דצמבר 22, 2012 - 8:41 am

היי גלית,

קודם כל שמחה שיצא טוב. בנוגע לתפיחה – מאחר ומדובר בבצק שעשיר מאוד בחמאה הוא לא אמור לתפוח המון, אבל הוא בהחלט אמור לתפוח קצת ברמה שגם רואים את התפיחה. יכול להיות שהשמרים בהם השתמשת היו בעייתיים? באיזה שמרים השתמשת?
בנוגע למים/ חלב פושרים – זה ממש לא הכרחי :)

נטלי

הגב
גלית דצמבר 22, 2012 - 11:57 am

היי, השתמשתי ב10 ג’ שמרים יבשים של Bruggeman – השקית הכחולה הגדולה המרובעת.

בן זוגי מכין איתם לחם כמעט כל סוף שבוע אז יש לי הוכחה שהם עובדים :)

הגב
נטלי לוין דצמבר 22, 2012 - 6:14 pm

אז כנראה שפשוט היה צריך לתת להם זמן נוסף של התפחה. במקרר הבצק לא אמור לתפוח המון, ומרבית התפיחה היא אחרי העיצוב, לפני האפייה.

נטלי

הגב
גלית דצמבר 24, 2012 - 7:28 pm

אולי גם הכפור בסופ”ש עשה את שלו..
אני אבדוק את עניין זמן התפיחה עם שארית הבצק שלי.

תודה רבה :)

לילך ינואר 7, 2013 - 11:40 am

היי רציתי לדעת בשלב ה1 רשמת כי מקפלים לחצי ואת השלב הזה לא צילמת ומיד לאחר מגן את מסבירה את הקיפול הבא שהוא 3 שלבים השאלה היא האם אני עושה קיפול של חצי מרדדת שוב ואז מבצעת את הקיפול של 3 שלבים .
בנוסף האם שמים במיקסר את החומרים לבצק עם וו גיטרה ?
וגם את שלב 4 לא הבנתי אם תוכלי להסביר ואם אני רוצה את הבצק פרווה אני יכולה להחליף במרגרינה בטעם חמאה ? תודה רבה

הגב
לילך ינואר 7, 2013 - 11:57 am

היי … כמה שאלות :
1) האם הכנת הבצק הינה עם וו גיטרה ?
2) האם במקום להשתמש בשמרים בנפרד וקמח בנפרד האם ניתן להשתמש בבצק שמרים החדש של אסם – המכיל כבר שמרים ? או בקמח ושמרים בשקית שמגיע עם משפר אפיה ?
3) בשביל להכין בצק פרווה האם אני יכולה להשתמש במרגרינה בטעם חמאה ?
4) לגבי השלב ה1 שבו לא צילמת את הקיפול ורשמת כי מקפלים לחצי ויש הסברת את הקיפול הבא בעל 3 החלקים האם לפני כן מרדדים שום את הבצק לאחדות ?
5) לגבי סעיף 3 לאחר שהבצק היה חצי שעה בקירור האם מרדדים ומקפים מחדש?
אותו דבר בסעיף 4 האם מרדדים מחדש ואז מקפלים כמו ספר ?
אשמח לעזרה תודה רבה .

הגב
נטלי לוין ינואר 7, 2013 - 1:03 pm

היי לילך,

1. מכינים את הבצק עם וו לישה.
2. לדעתי אפשר להשתמש בקמח שמרים, פשוט יש להשתמש בכמות הקמח בלבד, ללא השמרים.
3. אפשר להשתמש במרגרינה במקום החמאה, אבל הטעם כמובן ישתנה בהתאם.
4. אחרי הקיפול הראשוני מרדדים קצת את הבצק ולאחריו עושים את הקיפול 3.
5. אחרי שהבצק שהה חצי שעה במקרר מקפלים קיפול נוסף. גם בסעיף 4.

בהצלחה!
נטלי

הגב
מלי מרץ 7, 2013 - 2:22 pm

היי נטלי האם ניתן להשתמש בקמח שמרים החדש?

הגב
נטלי לוין מרץ 7, 2013 - 2:32 pm

אין בעיה, יש להשתמש באותה כמות הרשומה במתכון ופשוט להשמיט את השמרים :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליטל מרץ 14, 2013 - 8:53 pm

שלום נטלי,

העוגות נראות מעולה ועושות לי חשק לרוץ למטבח! זה נראה כמו מלא עבודה, אז אני אפנה לי זמן ואגש לעבודה :)
כמה שאלות בנוגע לכמויות, אני מתנצלת מראש אם הן טפשיות..

אני גרה בארה”ב וזו הפעם השניה שלי בערך שאני נוגעת בשמרים והיחידים שהצלחתי למצוא כאן (בינתיים) הם שמרים יבשים. כמה זה 10 גר’ שמרים יבשים (בכפות/כפיות אוניברסליות), כמה זה 75 גר’ סוכר בכוס אוניברבלית (240 מ”ל).
האם החמאה לקיפולים צריכה להיות מומסת? כשאת כותבת רכה מאוד, זה אומר עדיין בגוש?

ודבר אחרון, חשבתי לעשות שתי תבניות עם נוטלה ואחת קינמון בלי הפקאנים, אפשר לעשות את כולם בצורת שושנים, או שיש חשיבות לצורות של כל אחד מהם?

סליחה עם התקפת השאלות ותודה רבה לך מראש! אני לא יכולה לחכות לנסות את המתכון :)

הגב
נטלי לוין מרץ 15, 2013 - 1:51 am

היי ליטל,

הנה תשובות לשאלות:
1. 10 גרם שמרים יבשים הם 2 כפיות.
2. 75 גרם סוכר = 1/3 כוס.
3. החמאה לקיפולים לא צריכה להיות מומסת אלא פשוט רכה למגע, אך עדיין בגוש.
4. אין חשיבות לצורה ואפשר להכין איך שרוצים :)

שיהיה בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
ליטל מרץ 15, 2013 - 6:15 pm

תודה רבה לך, נטלי! אני מעריכה את תשומת הלב :)
המשיכי לעשות עבודה נפלאה! אני עוקבת אחריך באינסטגרם, ומריירת על כל תמונה :D

הגב
רונן אפריל 12, 2013 - 7:28 pm

היי נטלי
בקשר למלית הקינמון, מדובר בסוכר חום בהיר דמררה או בסוכר חום כהה קלאסי?
תודה רבה

הגב
נטלי לוין אפריל 13, 2013 - 8:59 am

הכוונה היא לסוכר חום כהה, לא דמררה :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
עינת אפריל 13, 2013 - 11:53 am

תודה על האתר הנפלא והמתכונים הנהדרים!!

אני בעיצומו של הקראנץ. הבצק היה במקרר כל הלילה אבל.. לא תפח כלל. זה בגלל ששמתי אותו בניילון נצמד?

איך אוכל להציל אותו ואת יום הבייביסיטר שעשיתי עליו שעות רבות אתמול? :)

תודה!
עינת

הגב
נטלי לוין אפריל 13, 2013 - 4:09 pm

הוא לא אמור לתפוח כל כך הרבה, אבל אם הוא לא תפח בכלל יכול להיות שהשמרים לא ממש פעלו כמו שצריך. הייתי ממשיכה כרגיל ומקסימום מקבלת עוגות קצת פחות תפוחות ממה שאמור להיות, אבל עדיין בטוח טעימות :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
עינת אפריל 14, 2013 - 10:38 pm

תודה על התגובה המהירה!

החלטתי להמשיך כרגיל ויצא נפלאאאאאא. באמת פשוט מדהים. לא האמנתי שזה יצא מהתנור שלי.

ההתפחה בתבנית לפני האפייה עשתה את כל העבודה.

מחכה להכין את המתכון הבא. כל הכבוד :)
עינת

הגב
חמוטל אפריל 24, 2013 - 3:11 am

אהלן,
רציתי לשאול שאלה בקשר לעוגות שמרים באופן כללי לא ספציפית למתכון הזה,
אם אני רוצה לעשות גירסא עם כמה שפחות סוכר (לחולה סכרת), וקניתי שוקולד למילוי ללא תוספת סוכר, איך אני יכולה לעשות עם כמה שפחות סוכר בבצק? יש תחליף נורמלי שלא יהרוס את בצק? האם הסוכר תורם לעוד משהו בבצק חוץ מלמתיקות?
וגם, אם יש לך טיפ איף לשדרג מלית שתהיה סופר טעימה, גם אם היא בלי הרבה סוכר…
תודה וסליחה מראש על החפירה :)
חמוטל

הגב
נטלי לוין אפריל 24, 2013 - 7:58 am

היי חמוטל,

בגדול אפשר להשתמש בתחליף סוכר שנקרא מלטיטול (בסופרים אפשר למצוא אותו גם תחת השם “כמו סוכר”), בו יחס ההמרה הוא ממש 1:1. לא ניסיתי אף פעם לאפות איתו עוגות שמרים, אבל אני מניחה שזה אמור לעבוד ולדעתי שווה ניסיון. אפשר להכין מליות של גנאשים למיניהם עם שוקולד ללא סוכר ושמנת. אפשרות נוספת היא ממרחים מוכנים שיש ללא סוכר, ידוע לי שיש לא מעט סוגים.

בהצלחה!
נטלי

הגב
חמוטל אפריל 25, 2013 - 4:55 am

תודה רבה! שיהיה אחלה סופשבוע. ד”א הפוסט החדש של הקאפקייקס נראה מדהים :)

הגב
שירן יוני 6, 2013 - 9:25 am

הי נטלי,
האם ניתן להקפיא עוגת שמרים במילוי קרם פטיסייר לפני אפייה? (אני יודעת שלא מקפיאים פטיסייר, זה נכון גם בצורה כזו?)
או שעדיף כבר לאפות ואז להקפיא?

הגב
נטלי לוין יוני 7, 2013 - 9:06 am

היי שירן,

הייתי מקפיאה את העוגה לאחר האפייה, זה עדיף מבחינת הקרם פטיסייר.

בהצלחה!
נטלי

הגב
rev יוני 11, 2013 - 7:52 pm

האם אפשר לקבל את הגרסא להדפסה ללא התמונות?
הצבע אצלי לא מתפקד והמדפסת מסרבת לשחור לבן…
תודה, יצא מאוד טעים

הגב
נטלי לוין יוני 12, 2013 - 7:19 am

ברגע שאת לוחצת על הגרסה להדפסה יש לך אפשרות להסיר את התמונות על ידי לחיצה עליהן ולהדפיס את הטקסט בלבד בצורה זו :) אם את מסתבכת תגידי לי ואנסה לעזור בדרך אחרת.

נטלי

הגב
הדר אוגוסט 23, 2013 - 10:03 am

היי נטלי,

כשאת אומרת שהקיפול מופנה כלפי הגוף
את מתכוונת לחלק הסגור או הפתוח ?

תודה

הגב
נטלי לוין אוגוסט 23, 2013 - 4:52 pm

הכוונה היא לחלק הפתוח.

נטלי

הגב
מיכל ספטמבר 17, 2013 - 2:56 pm

היי!
ראיתי שבכל עוגות השמרים שלך את מוסיפה שמנת חמוצה וכתבת שניתן להמיר בחלב.
אם אני רוצה את העוגה פרווה, האם כדאי להחליף במים או במשהו אחר?

תודה!

הגב
נטלי לוין ספטמבר 17, 2013 - 4:16 pm

עדיף להמיר בחלב סויה או בחלב קוקוס, משום שהם יתנו מרקם עשיר יותר לבצק מאשר מים.

בהצלחה!
נטלי

הגב
yamit rayn אוקטובר 8, 2013 - 7:46 pm

אפשר לעשות פרווה?? מה דעתך?..

הגב
נטלי לוין אוקטובר 10, 2013 - 7:02 am

אני לא ממליצה, משום שזה יאלץ אותך להשתמש בכמות אדירה של מרגרינה והטעם יהיה מאוד דומיננטי. אם כבר עוגת שמרים פרווה, את מוזמנת לנסות את זאת:
http://www.mako.co.il/food-cooking_magazine/oogio-net/Recipe-77f6eb9e76eed31006.htm

בהצלחה!
נטלי

הגב
yamit rayn נובמבר 12, 2013 - 5:19 pm

כל פעם שאת אומרת לעשות קיפול צריך לרדד לפני?? ובפעם הראשונה שמרחת חמאה וקיפלת לחצי מה עשית אחרי? רידדת ואז עשית קיפול 3?

הגב
yamit rayn נובמבר 12, 2013 - 5:26 pm

ושאלה נוספת שאולי בגלל זה נהרס לי פעם קודמת…אחרי שכל הלילה הבצק היה במקרר ואני צריכה לרדד ולעשות קיפול 3 יש אפשרות לדפוק קצת על הבצק עם המארוך או עדיף שלא? פשוט בגלל שהבצק קר קשה לי לרדד. תודה רבה מראש:)

הגב
נטלי לוין נובמבר 13, 2013 - 8:28 am

כן, זה בסדר ללחוץ על הבצק עם המערוך כמה פעמים כדי לרכך אותו קצת. בכל פעם שעושים קיפול זה אומר שצריך לרדד, כן.

נטלי

הגב
תמי דצמבר 11, 2013 - 9:18 am

האם אפשר להשתמש בשמרים נמסים / שקית שמרית?

הגב
נטלי לוין דצמבר 11, 2013 - 9:41 am

כן. שמרית נחשב שמרים טריים (30 גרם) ושמרים נמסים נחשב יבשים (10 גרם).

בהצלחה!
נטלי

הגב
שני דצמבר 11, 2013 - 10:33 am

היי נטלי,

נראה מעולה, התמונות ממש עוזרות.

רציתי לדעת האם יש אפשרות לחלק את המתכון לחצי מהכמות.

תודה :)

הגב
נטלי לוין דצמבר 11, 2013 - 11:01 am

בטח, אין בעיה להכין חצי כמות.

בהצלחה!
נטלי

הגב
תמי דצמבר 13, 2013 - 10:46 am

היי,
תודה על התגובה המהירה! יש לי כמה שאלות נוספות-
1. האם אפשר להשתמד בתמצית וניל במקום במחית וניל?
2. האם בזמן ההתפחה יש לעטוף את הבצק בניילון נצמד?
3. מזג האוויר עכשיו חורפי למדי, האם יש לך המלצות להתפחת העוגות בטרם כניסתן לתנור?

המון המון תודה

הגב
נטלי לוין דצמבר 13, 2013 - 1:56 pm

היי תמי,

אין בעיה להשתמש בתמצית במקום במחית וניל. בזמן ההתפחה אכן עוטפים את הבצק בנילון נצמד.
בנוגע להתפחה לאחר העיצוב – בימים כל כך קרים אני אוהבת לאלתר תא התפחה בבית ולחמם את התנור ל-50 מעלות, לכבות אותו, להניח בתחתית כלי עם מים רותחים, ולהניח את התבנית עם העוגות שם (מכוסה), עד שהן תפוחות מספיק.

בהצלחה!
נטלי

הגב
תמי דצמבר 20, 2013 - 9:33 am

היי נטלי,
באיזה וו יש להשתמש במיקסר? וו גיטרה או לישה?

הגב
נטלי לוין דצמבר 20, 2013 - 11:05 am

בבצקי שמרים מסוג זה יש להשתמש בוו לישה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
יובל דצמבר 26, 2013 - 4:52 pm

היי נטלי כמובן שכמו כל מתכון כרגיל גם המתכון זה עושה חשק מטורף להכינס למטבח ! שתי שאלות קטנות דבר ראשון יש בעיה שההתפחה הראשונה תהיה בסביבות שעתיים וקצת או שחשוב שהיא תהיה חצי שעה עד שעה ?
ולגבי מלית חלבה ממרח חלבה פשוט יספיק ? או שיש לך המלצה להוסיף משהו נוסף?
תודה רבה מראש !

הגב
יובל דצמבר 26, 2013 - 4:55 pm

* בהוספת רכיבים אני מתכוונת להוספת חלבה מפוררת למשל (:

הגב
נטלי לוין דצמבר 26, 2013 - 5:15 pm

היי יובל,

במזג האוויר הנוכחי אין בעיה שההתפחה הראשונה תיארך כשעתיים, זה בסדר גמור. ממרח חלבה יהיה מעולה, אני אוהבת להשתמש בו כמו שהוא למילוי עוגות שמרים. לא הייתי מוסיפה חלבה מפוררת, אבל אפשר להוסיף שבבי שוקולד או אגוזים קצוצים – לתוספת מרקם.

בהצלחה!
נטלי

הגב
יובל דצמבר 26, 2013 - 5:51 pm

תודה רבה על התשובה המאוד מהירה !! הבצק המדהין כבר מוכן ועכשיו לשלב הצינון. שאלה אחרונה יש בעיה שלפני הקיפול הראשון בשלב הראשוני הבצק יהיה מעבר ל-40 דק במקרר ?

הגב
נטלי לוין דצמבר 26, 2013 - 9:45 pm

אין שום בעיה :)

נטלי

הגב
שרי פברואר 25, 2014 - 8:14 am

נטלי היקרה בוקר טוב,
יש לי בקשה וסליחה מראש על החוצפה.
האם יש אפשרות לרשום תמיד כמה זה בכוסות, כלומר המרות.
תודה וסליחה, שרי

הגב
שירה מרץ 15, 2014 - 10:42 pm

הי,
כיצד מכינים מלית של קקאו, סוכר וקינמון?
האם יש לך מתכון למלית שוקולד אחרת, כיוון שאנחנו לא אוהבים נוטלה?
תודה.

הגב
נטלי לוין מרץ 16, 2014 - 9:03 am

בבקשה: מערבבים בקערה 50 גרם חמאה רכה עם 100 גרם סוכר, 2 כפות קקאו, 1/4 כפית וניל וקורט מלח לתערובת אחידה ובמרקם נוח למריחה. ומשתמשים בה למילוי העוגות.

בהצלחה,
נטלי

הגב
לילך מרץ 16, 2014 - 6:25 pm

בדיוק הכנתי את הבצק ועכשיו הוא במנוחה השנייה שלו.
האם תוכלי לתת לי רעיון / מתכון למלית מעניינת, אולי משקדים ושוקולד לבד, או מלית נוגט (לא נןטלה)??
חשבתי להכין מלית אית עם קינמון ואגוזים ( כמו שרשומה פה) ומלית אחת של קרם פטיסייר – שוקולד (בלי קיפול הקצפת כמובן)
ולא מלית גבינות כי בסופר אצלנו (מכולת קטנה) אין טוב טעם, טובורג או ריקוטה לצערי בדרך כלל אני קופצת לאופקים אבל לא מתאפשר לי עכשיו..
תודה רבה; )

הגב
לילך מרץ 16, 2014 - 6:26 pm

שוקולד לבן כמובן

הגב
נטלי לוין מרץ 17, 2014 - 9:12 am

מלית פטיסייר שוקולד לבן יכולה להתאים – זה קרם פטיסייר רגיל שפשוט מערבבים לתוכו שוקולד לבן עד שהוא נמס. לאחר הקירור אפשר להשתמש בזה למילוי העוגה.

חג שמח,
נטלי

הגב
לילך מרץ 17, 2014 - 5:02 pm

יצא מושלם, יצאו לי בסוף רק שני קראנצים לצערי )אבל גדולים מאוד והכנתי את המלית קינמון ופקאנים ומלית קרם פטיסייר – שוקולד ואגןזי לוז
כולם נתנו מחמאות באמת שזה העוגת שמרים הכי טובה שהכנתי בזמן האחרון (והבצק כרוך הראשון שלי)
תודה רבה ;)

הגב
טל מרץ 31, 2014 - 10:36 am

היי נטלי, אני מתכננת לאפות בצק שמרים כרוך במהלך הסופ״ש ולפני שאני ניגשת לניסיוני הראשון עם הבצק המאתגר הזה רציתי לשאול כמה שאלות:
1. יצא לי להכין עוגת שמרים עם פרג (לפי המתכון של הנס ברטלה), המלית יצאה מאכזבת גלשה מכל הכיוונים בחלקים הפנימיים שלא הייתה חשופים כלפי חוץ, והעוגה עצמה התפוצצה. אילו המלצות היית נותנת לפעם הבאה? מה עובי המלית שאת מורחת על פני הבצק?
2. האם את ממליצה להשתמש במשפר אפייה לשמרים?
3. בהכנת החמאה לקיפולים, אם הבנתי נכון את חותכת את החמאה לאורך ואז הופכת אותה לרוחב מחברת זוגות ומרדדת. יש בידייך תמונות? יש אנשים המוסיפים לחמאה קצת קמח, מעבדים אותה במעבד מזון ואז מרדדים אותה על נייר אפייה, הטענה היא שכך החמאה מתחברת טוב יותר לבצק – זה נכון?
תודה ויום טוב!

הגב
נטלי לוין מרץ 31, 2014 - 5:12 pm

תשובות:
1. אני מורחת שכבה די דקה, בעובי של כ-2-3 מ”מ, לא יותר.
2. אפשר, זה לא מזיק. באופן אישי אני לא משתמשת.
3. אין לי תמונות של ההכנה. מעולם לא הכנתי תערובת של חמאה וקמח, אלא פשוט יצרתי מלבן מהחמאה עצמה (כמו שתיארת) – זה עובד מצוין.

הגב
טל מרץ 31, 2014 - 11:27 am

דרך אגב, השאלה האחרונה לקוחה מהמתכון לדייניש

הגב
ליאור מאי 8, 2014 - 9:53 pm

שלום נטלי,

גיסתי סיפרה לי על הבלוג שלך, פשוט התאהבתי מהרגע הראשון שנכנסתי אליו ומאז ממליצה למכרים על כך.

רציתי לשאול האם אפשר להמיר במתכון הזה את מחית הוניל בתמצית וניל?

תודה.

הגב
נטלי לוין מאי 9, 2014 - 7:22 am

תודה ליאור! כיף לשמוע :) וכן, אין בעיה להשתמש בתמצית וניל איכותית במקום המחית.

הגב
ליאור מאי 9, 2014 - 1:52 pm

תודה על התגובה המהירה, התחלתי להכין את הבצק, איזה בצק כייפי! אם אני משאירה אותו במקרר משעה 16.00 עד מחר בבוקר זה יותר מדי זמן?

הגב
נטלי לוין מאי 10, 2014 - 8:30 am

לא, אין בעיה בכלל :)

הגב
ליאור מאי 10, 2014 - 8:55 am

כמה כמות של ממרח חלבה היית ממליצה לשים על קראנץ אחד? מה יכול להוסיף למרקם? האם לעשות אותה כמות כמו שרשמת עם נוטלה?

הגב
נטלי לוין מאי 10, 2014 - 8:51 pm

כן, כמות דומה לממרח נוטלה אמור להספיק. אפשר להוסיף גם אגוזים קצוצים בשביל קראנץ’ :)

הגב
דקלה מאי 19, 2014 - 6:46 pm

את יודעת במה אפשר להחליף את גבינת הטוברג או טוב טעם בארה”ב?
תודה רבה!

הגב
נטלי לוין מאי 19, 2014 - 7:38 pm

לצערי אין לי מושג :( אולי גבינת שמנת סטייל פילדלפיה, אבל לא ניסיתי.

הגב
דקלה מאי 20, 2014 - 4:06 pm

אני גם חושבת שזה ההימור ההגיוני ביותר. הסתכלתי במתכונים אמריקאיים למאפים עם גבינה, והם באמת משתמשים בגבינת שמנת לרוב. תודה! אנסה ואעדכן :)

הגב
רותי יוני 1, 2014 - 1:03 pm

הי נטלי
כבר הרבה זמן מתכננת להכין את הבצק הזה אך טרם יצא.. את חושבת שאפשר להשתמש בבצק הזה ולעצב אותו בצורה של פס גבינה, כלומר לרדד באמצע מלית גבינה ובצדדים לחתוך חתכים אלכסוניים ולקלוע שתי וערב, או שעדיף בצק שמרים רגיל…אני מעדיפה את הכרוך כי יוצא יותר קראנצי , אבל מה דעתך? זה יילך?

הגב
נטלי לוין יוני 2, 2014 - 8:56 am

כן, בודאי שיתאים.

הגב
טליה יולי 6, 2014 - 7:49 pm

אפשר מידות ב”כפית, כף, כוס” ולא בגרמים ? אני הדיוט במטבח ורוצה להשתפר

הגב
נטלי לוין יולי 7, 2014 - 6:06 am

מוזמנת להשתמש בטבלת המרת מידות ומשקולות:
http://77.104.163.26/~nimrods4/baking_class

הגב
סיון ספטמבר 21, 2014 - 8:29 am

היי נטלי,
תוכלי לפרסם בבקשה מלית של תפוחים לעוגת השמרים המעולה שלך?

שנה טובה וחג שמח

הגב
נטלי לוין ספטמבר 22, 2014 - 8:32 am

אין לי מתכון מסודר, אבל אפשר פשוט לקרמל תפוחים, לסנן ולהשתמש בזה.

הגב
גל ספטמבר 23, 2014 - 9:15 am

שתי שאלות של אופה מתחילה:
– מה ההבדל בגלגול הסופי של הרולדה בין האגוזים לגבינה? אני רוצה לקבל צורה שדומה לצורה של האגוזים…
– האם אין צורך בסירופ סוכר מעל בסוף?

תודה מראש וחג שמח

הגב
נטלי לוין ספטמבר 23, 2014 - 1:43 pm

את האגוזים מכינים על ידי יצירה של רולדה, חיתוך שלה באמצע ל-2 חלקים ואז ליפוף ביניהם לצורת בורג. בעיני אין צורך בסירופ, אבל אפשר להוסיף אם רוצים עוגה ממש לחה.

הגב
נגה אוקטובר 10, 2014 - 7:23 pm

יש גירסה טבעונית?

הגב
נטלי לוין אוקטובר 11, 2014 - 8:30 am

לצערי לא.

הגב
דיקלה אוקטובר 13, 2014 - 9:52 pm

היי נטלי, הכנתי את הבצק ואני בשלבים האחרונים של הקיפולים.
אשמח לעזרה קטנה
אני מעוניינת להכין מחלק 1 של בצק גביניות, ויש לי מספר שאלות-
האם פשוט לרדד את הבצק לריבועים ולמלא אותו ?
האם הבצק לאחר הרידוד צריך להיות דק מאוד?
האם לאחר המילוי יש צורך בהתפחה ליפני שמכניסים לתנור ?
וכמה זמן אפיה ועל איזה חום זה אמור להיות?
תודה רבה

הגב
נטלי לוין אוקטובר 20, 2014 - 5:34 pm

תשובות:
1. כן, מרדדים לעובי של כ-1/2 ס”מ.
2. 1/2 ס”מ זה בסדר.
3. כדאי להתפיח, כן.
4. תלוי בגודל הגביניות. אפשר פשוט לבדוק אחרי 10-15 דקות ולהוסיף בהתאם לצורך.

הגב
ציונה סביון נובמבר 22, 2014 - 9:10 am

הכנתי את הבצק ויצא פצצה תודה מהממת

הגב
טל דצמבר 27, 2014 - 7:54 pm

היי הכנתי בצק כרוך מעולה, והשתמשתי במילוי ריקוטה. יצא טוב אך המלית קצת איכזבה אותי מאחר והיא ״נעלמה״ וכמעט ולא הרגישו אותה. האם גניבת טוב טעם תשאר מוצקה ותורגש יותר באפיה?

הגב
נטלי לוין דצמבר 27, 2014 - 9:00 pm

טוב טעם באופן כללי מוצקה יותר מריקוטה, ולכן יכול להיות שתורגש יותר, כן.

הגב
shira ינואר 8, 2015 - 11:45 am

איך עושים את הצורה של הקראנץ אגוזים??תודה :-)

הגב
נטלי לוין ינואר 9, 2015 - 8:10 am

אחרי הגלגול לרולדה פשוט חוצים אותה לאורכה, כך שהמלית תציץ החוצה, ואז יוצרים צורת בורג בין 2 החלקים.

הגב
מיכל ינואר 31, 2015 - 8:17 pm

שלום רב
פוסט מעולה עוגה מעולה
כמה שאלות בבקשה:
איזה כמות של קרם פטיסייר מתאימה לקרנץ אחד?( משקל הקרם כך אוכל למדוד)האם ניתן לשלב עם נוטלה והאם משפיע עלמשקל הפטיסייר?
מחצי קילו קמח יוצא כקילו בצק. האם חצי קילו בצק זו לא כמות גדולה מידי לקרנץ אחד באינגליש 30 ס״מ?? פשוט יצאה לי רולדה גדולה ולאחר חיתוך ו״ הברגה״ התבנית ניראתה קטנה מידי
תודה על הסבלנות
מיכל

הגב
נטלי לוין פברואר 1, 2015 - 7:44 am

להערכתי קרם פטיסייר מ-500 מ”ל חלב אמור להספיק למילוי 2 עוגות. עוגה באורך 30 ס”מ היא גדולה יחסית ולכן 1/2 קילו בצק זה בסדר. אם יצאה לך רולדה ארוכה מדי את יכולה לקטום את הקצוות ולאפות בנפרד בתור עוגות קטנות אישיות. בהצלחה!

הגב
מיכל פברואר 1, 2015 - 6:15 pm

תודה רבה לתשובה

הגב
קארין מרץ 2, 2015 - 10:36 am

היי נטלי,
רציתי לדעת האם את ההתפחה הארוכה של הלילה ניתן להאריך ללילה+יום? כלומר לעשות את הקיפול האחרון בערב שלמחרת הכנת הבצק

אגב, בלוג מדהים ומעורר השראה…
תודה!!

הגב
נטלי לוין מרץ 3, 2015 - 7:24 am

כן, נראה לי שזה יהיה בסדר.

הגב
נטע אוגוסט 12, 2015 - 4:35 pm

נטלי שלום.
אני רוצה להכין “קראנץ פרג ואגוזים”, מתוך הספר שלך.
המתכון מופיע בגרסת פרווה, בחלב סויה כתחליף לחלב רגיל.
האם יש אפשרות להמיר את חלב הסויה במשהו אחר ושעדיין העוגה תהיה פרווה (גם בבצק וגם במלית)? מים? קרם קוקוס? תודה רבה!

הגב
נטלי לוין אוגוסט 13, 2015 - 6:06 am

חלב או קרם קוקוס זה מעולה. עדיף לא מים. בהצלחה!

הגב
מילפיי עם קרם פטיסייר ותותים | עוגיו.נט דצמבר 26, 2016 - 8:19 pm

[…] מרדדים את הבצק למלבן בגודל של כ30X15 ועל מחצית ממנו מניחים את החמאה. מקפלים על החמאה את החצי השני, ומסובבים את הבצק סיבוב של 90 מעלות בכיוון השעון (הקיפול צריך להיות לכיוון הגוף שלנו). מרדדים שוב למלבן ועושים קיפול 3 ומיד (אין צורך לקרר בשלב זה) מרדדים שוב ועושים קיפול 4. ניתן לראות את כל השלבים של הקיפולים ממש כאן. […]

הגב
עופר דצמבר 27, 2016 - 10:24 am

הי נטלי.
ראשית רציתי לברך אותך על האתר החדש, תתחדשי, תצליחי ותמשיכי לככב בתנור הביתי שלנו.
רציתי לשאול לגבי המתכון:
1. לאחר הפרדת הבצק ל 3 חלקים, לאיזה גודל ועובי צריך לרדד כל עלה לפני מריחת המלית?
האורך הוא 30 ס”מ כאורך תבנית האינגליש קייק?
2. לאחר שחוצים את הרולדה לאורך, האם מפרידים את שני החלקים עושים איקס ואז בורג?
3. איך מגיעים לצורת קראנץ הגבינה? סתם מלפפים רולדה אחת או בורג משתי רולדות שלמות?
4. כמה שושנים לחתוך מרולדת השוקולד לתבנית אחת?
5. האם את ממליצה על קמח ספציפי לאפיית עוגות?
תודה ויום נפלא,
עופר

הגב
נטלי לוין דצמבר 27, 2016 - 12:51 pm

תודה רבה עופר!
תשובות:
1. אורך התבנית ועובי של כ-4-5 מ”מ.
2. תלוי בעיצוב שרוצים, אבל בעיקרון כן.
3. ליפוף 2 רולדות דקות סגורות.
4. תלוי בגודל הרצוי.
5. אני משתמשת בקמח לבן רגיל.
בהצלחה!

הגב
ענת ינואר 11, 2017 - 2:42 pm

היי נטלי , ראשית כל אתר מהמם!! שנית, האם הרום הכרחי בבצק? מה תפקידו?

הגב
נטלי לוין ינואר 12, 2017 - 8:21 am

אפשר להמיר בכמות זהה של חלב/מים.

הגב
הדר מרץ 1, 2017 - 11:28 am

הי נטלי!אני רוצה להכין את הקרנץ עם מילוי שוקולד, אבל לא נוטלה, שיהיה דומה למילוי בקונדטוריות הטובות! שוקלדי מאוד (: איזה מילוי היית ממליצה? גנאש שוקולד?
וגם, אם אני רוצה להקפיא, כדאי אחרי האפייה או לפני? אם אחרי האפייה לחכות שיתקרר או להכניס ישר למקפיא?
תודה רבה על ההסברים המפורטים!!מחכה כבר להכין!
ובכלל הבלוג שלך מדהים..כל מתכון שאני מכינה מכאן הוא הצלחה!

הגב
נטלי לוין מרץ 2, 2017 - 7:20 am

גנאש שוקולד או קרם פטיסייר שוקולד. אפשר להקפיא אחרי האפייה ואז לחמם שוב לפני ההגשה – זה יוצא אחלה. תודה רבה על המחמאות :)

הגב
הדר מרץ 3, 2017 - 10:54 am

אז עשיתי גנאש ובקיפולים הוא פשוט נזל לכל מקום, אז עכשיו העוגות בהתפחה והן לא הכי מהממות.. וגם, נשארו לי קצת גושים של חמאה, שמרחתי בקיפולים – חושבת שזה יהרוס? נראה לי שבגלל זה הבצק היה מעט דביק..
יחסית לעוגת שמרים ראשונה שהכנתי זה היה חתיכת אתגר!
תודה רבה (:

הגב
נטלי לוין מרץ 3, 2017 - 12:37 pm

נשמע לי שיצא בסדר מבחינת טעם, אולי לא משהו מבחינת המראה, אבל לא נורא :)

הגב
גל מאי 5, 2017 - 2:23 pm

היי נטלי,
קודם כל מתה על הבלוג! המקום הראשון (ובדר”כ היחיד) שבו אני מחפשת מתכונים כמעט לכל דבר. כל מתכון מנצח :)
לגבי הבצק – אם אני רוצה להכין את הבצק אבל להכין רק עוגה אחת ואת השאר להקפיא – באיזה שלב את ממליצה? האם ניתן להקפיא אחרי הקיפול האחרון? (לפני המילוי והעיצוב). או שעדיף בשלב שהבצק נח ללילה?
תודה רבה!

הגב
נטלי לוין מאי 7, 2017 - 7:28 am

את יכולה להקפיא את העוגות המעוצבות לפני התפחה ואז להפשיר, להתפיח ולאפות. בהצלחה!

הגב
קראנץ שוקולד מושלם וקל להכנה ללא פחד משמרים ואפייה. יוני 23, 2017 - 1:11 pm

[…] שלוש פעמים מאז שהכנתי את הקראנץ הזה על פי המתכון של עוגיו.נט (וגם הבטחתי לה שאני אכתוב על זה פוסט) ודווקא הפעם, קרה […]

הגב
אלה אוגוסט 13, 2017 - 5:08 pm

שאלה,
האם ניתן להשאיר את הבצק במקרר ליותר מלילה?
נגיד ל – 20 שעות?

הגב
נטלי לוין אוגוסט 14, 2017 - 5:47 am

עד יממה אין בעיה, כן.

הגב
דידי נובמבר 2, 2017 - 1:09 pm

היי נטלי,

רציתי לדעת האם יש משמעות לדיוק בזמנים שבין הקיפולים…
אני מעוניינת להתחיל בשלבים אבל נראה לי שלשלב האחרון לפני מנוחת הלילה אוכל לחזור רק כעבור 3-4 שעות

הגב
נטלי לוין נובמבר 2, 2017 - 1:36 pm

זה בסדר.

הגב
ריקי ינואר 4, 2018 - 1:27 pm

היי נטלי
האם ניתן לאחר מילוי ועיצוב העוגות להתפיח (התפחה שניה) לילה במקרר ואז ישר לאפות בבוקר?
ותודה וחייבת לציין שהבלוג שלך הוא המועדף עלי!
כל מתכון שהכנתי יוצא מושלם

הגב
Natalie ינואר 4, 2018 - 2:55 pm

תודה רבה על המחמאות! ואין בעיה.

הגב
מיכל פברואר 5, 2018 - 7:23 pm

היי
רציתי לדעת אם כדי לעשות חלק פרווה וחלק חלבי אפשר להחליף את הבצק ממתכון אחר טבעוני? אם כן המלצה לאיזה?

בלי קשר אופה על בסיס קבוע מתכונים שלך את אלופה!

הגב
Natalie פברואר 6, 2018 - 7:13 am

את יכולה להכין את הבצק הזה:
https://www.oogio.net/vegan_chocolate_babka/
בהצלחה ותודה :)

הגב
ענבר פברואר 7, 2018 - 4:07 pm

אם אין ברשותי מיקסר על מה את ממליצה? מעבד מזון יעשה את העבודה? לישה ביד? או שכדאי לוותר על עוגות שמרים עד שאהיה גדולה ויהיה לי מיקסר אמיתי?

הגב
Natalie פברואר 8, 2018 - 7:40 am

מעבד מזון לא מתאים, אבל אפשר ללוש ידנית (קחי בחשבון עבודת ידיים די משמעותית :)). בהצלחה!

הגב
שירן מרץ 17, 2018 - 8:17 am

היי נטלי,אם אפחית מכמות הסוכר,יעבוד גם עם מלית מלוחה?

הגב
Natalie מרץ 17, 2018 - 9:22 am

מאמינה שכן.

הגב
שרון יולי 4, 2018 - 10:03 am

הייי :) נראה מעולה, כבר מתה להכין!
האם המתכון יכול להתאים גם לקוראסון שוקולד (אישיים)?

הגב
Natalie יולי 5, 2018 - 6:20 am

בהחלט כן.

הגב
נטלי אוגוסט 9, 2018 - 8:15 pm

האם אחרי כל קיפול שמצריך מנוחה במקרר כולל הקיפול ששמים לילה במקרר עוטפים בניילון נצמד? ישירות על הבצק?
הכנתי המון בצקי שמרים של קראנצ’ים (ללא קיפולים) והיה יוצא מדהים בפעם האחרונה יצא קצת יבש האם כל הקיפולים ימנעו מהבצק להיות יבש? תודה רבה

הגב
Natalie אוגוסט 10, 2018 - 6:18 am

עוטפים את הבצק עצמו, כן. בצק כרוך תמיד הרבה יותר עשיר וחמאתי מבצק שאינו כרוך בחמאה. בהצלחה!

הגב
תומר ספטמבר 20, 2018 - 3:16 pm

היי, נראה מעולה! רציתי לשאול אם את לא מרטיבה את העוגה לאחר האפייה במי סוכר?
תודה מראש

הגב
Natalie ספטמבר 21, 2018 - 5:38 am

אפשר, אבל לא חובה. זה עניין של טעם והעדפה.

הגב
מירב ספטמבר 23, 2018 - 3:04 pm

אפשר להקפיא את הבצק במצב שאחרי הקיפולים ולפני הלילה בקירור?
תודה!

הגב
Natalie ספטמבר 24, 2018 - 9:53 am

אין בעיה.

הגב
שקד דצמבר 6, 2018 - 9:41 am

הבצק אמור להכפיל את הנפח שלו במקרר? כי אחרי לילה שלם הוא תפח ממש ממש מעט.. אם הבנתי נכון, היה צריך לעטוף את הבצק עצמו לפני הכניסה למקרר

הגב
Natalie דצמבר 6, 2018 - 9:49 am

זה בסדר, הוא לא אמור לתפוח בטירוף.

הגב
שקד דצמבר 6, 2018 - 9:59 am

מצאתי תשובה בתגובות, תודה :D

הגב
לימור דצמבר 30, 2018 - 11:23 am

היי נטלי,
כבר שנים שאני מכינה קראנצ’ים לפי המתכון שלך, ובכל פעם יוצא מדהים.
האם ניתן להתפיח את העוגות המעוצבות לילה במקרר ולאפות בבוקר?
הייתי רוצה למלא בקרם פטיסייר ושקדים. במידה ויש לי קרם פטיסייר מוכן, איך אני מעראבבת לתוכו שקדים והאם הפטיסייר עצמו לא הופך לחביתה לאחר אפייה?

הגב
Natalie דצמבר 30, 2018 - 2:36 pm

תודה לימור! אין בעיה להתפיח את העוגות לילה במקרר ואז לאפות בבוקר. אפשר למלא בקרם פטיסייר מעורבב עם קרם שקדים – זה יהיה מעולה. בהצלחה!

הגב
דניאל מאי 23, 2019 - 11:40 am

היי נטלי, מה מקסימום הזמן בו אפשר להתפיח במקרר בלי לפגוע בתפיחת הבצק?
כלומר , אם אכניס את הבצק להתפחה במקרר היום בסביבות 17:00- בסדר יהיה שאמשיך לעבוד איתו רק בסביבות 9-10 מחר בבוקר? עדיף אולי כבר לסיים היום ולהקפיא? תודה רבה מראש!!

הגב
Natalie מאי 23, 2019 - 3:12 pm

אפשר עד יממה, אז אין לך שום בעיה :)

הגב
אלה אוגוסט 20, 2019 - 5:44 pm

היי נטלי,
רציתי לדעת האם אפשר לוותר על הרום במתכון? ובמידה ואין לי מחית וניל אפשרי להשתמש בתמצית וניל?
תודה רבה רבה!!

הגב
Natalie אוגוסט 21, 2019 - 6:03 am

אין בעיה להשמיט את הרום. אפשר להשתמש בתמצית וניל במקום מחית. בהצלחה!

הגב
שלי דצמבר 4, 2019 - 10:23 am

היי לא הבנתי מזה קיפול 4.. יש בתמונות רק 1 2 3
אשמח להסבר
תודה!

הגב
נטלי דצמבר 5, 2019 - 5:19 am

זו התמונה השנייה בתוך אופן ההכנה.

הגב
לינוי ינואר 20, 2020 - 9:20 am

לא הבנתי כמה חלב שמים בבצק ? רשום במתכון רק חלב 3 אחוז…

הגב
נטלי ינואר 20, 2020 - 9:21 am

יש שמנת בבצק.

הגב
קורל מרץ 26, 2020 - 6:23 pm

יצא מעולה ממש!!

הגב
שרון מאי 14, 2020 - 9:27 am

היי:)
אני מתה על האתר שלך, יש לי רק כמה שאלות:
1. ניתן להשתמש בשמרים יבשים? אם כן כמה?
2.אם אני רוצה להכין 2 קראנצים, מה הכמויות המדויקות?
3. אחרי שמכינים את הצורות- לא נדרשת התפחה נוספת של הבצק לפני שמורחים בביצה?

תודה מראש:)

הגב
נטלי מאי 15, 2020 - 6:28 am

תודה! תשובות:
1. 10 גרם שמרים יבשים כפי שכתוב.
2. ל-2 קראנצים הכיני 2/3 כמות מהמתכון.
3. בודאי שמתפיחים – כתוב במתכון.

הגב
שני מאי 23, 2020 - 4:21 pm

הכנתי ויצא מושלם,לפעמים הבאות אני רוצה להכין כך שיצאו 6 “חצאי עוגות”,להקפיא וכל פעם לאפות אחת אחרי הפשרה של לילה במקרר והתפחה. האם זמן האפייה והמעלות משתנים במקרה כזה?

הגב
נטלי מאי 23, 2020 - 5:35 pm

לא כל כך הבנתי מה זה אומר חצאי עוגות.

הגב
שני מאי 26, 2020 - 10:55 am

פשוט עוגה קטנה יותר..באורך חצי מהאורך המקורי(אם הכמות פה ל3 אז אחלק את הבצק ל6)

הגב
הדר יוני 26, 2020 - 10:00 am

תודה רבה על השיתוף, המתכונים שלך פנטסטיים :)
שאלה קטנה.. בשלב 2 לאחר מריחת החמאה וקיפול של הבצק לשניים, לא כתוב לרדד שוב אלא לקפל למעטפה. האם זו טעות, או שבאמת מקפלים בלי לרדד קודם? (מבחינת מידות 40X15 מקופל לחצי נותן 20X15 ומאתגר למדי לקפל למעטפה בצק מקופל באורך 20 סמ ל3 בלי לרדד קודם?
תודה רבה מראש!
הדר

הגב
נטלי יוני 26, 2020 - 11:36 am

מקפלים בלי לרדד, כי הרידוד ההתחלתי דק.

הגב
חן ספטמבר 13, 2020 - 3:04 pm

היי נטלי
אשמח המתכונים למלית פטיסייר-קרם שקדים לעוגה 1, ולמלית פטיסייר- שוקולד לעוגה שניה.
תודה מראש

הגב
קארין נובמבר 5, 2020 - 7:25 pm

הלוואי ותראי את זה בזמן כי הבצק הולך לעשות את הלילה במקרר עכשיו :)
אני רוצה לעשות מלית פיסטוק ודובדבני אמרנה
מה את אומרת על השילוב? והאם יש לך רעיון למלית הפיסטוק? יש לי מחית פיסטוק ומחפשת משהו עם כמה שפחות חלב/שמנת/שוקולד (בן הזוג בעייתי בנושא הזה. עם חמאה הוא חי יותר בשלום).

תודה!!

הגב
נטלי נובמבר 5, 2020 - 9:49 pm

נסי את המתכון הזה בלי החלבה ועם תוספת דובדבנים.

הגב
קארין נובמבר 7, 2020 - 8:10 pm

חייבת להגיב לך! העוגה יצאה מושלמת!!
אפילו הקהל הקשוח שלי פה בבית פירגן, ותאמיני לי שזה לא ברור מאליו :)

הגב
נועה נובמבר 30, 2020 - 10:14 am

הי נטלי!
אני מתכננת להכין את העוגות בסופש, איזה כיף! אין לי מעבד מזון, אבל יש לי מיקסר או נינג׳ה קטן. האם אפשר להכין את מליץ הגבינה במיקסר עם וו גיטרה?

הגב
נטלי דצמבר 3, 2020 - 7:50 am

כן, אין בעיה.

הגב
מתן ינואר 28, 2021 - 3:05 pm

היי נטלי, תודה על המתכון.

הסתבכתי עם המלבן בהתחלה.
את מרדדת את הבצק ואז חותכת מלבן?
יצא לי מלבן עם קצוות עגולים ומאוד שמן, מרחתי עליו חמאה מאוד רכה, כמו ממרח.
ואז כשקיפלתי יצא לי ריבוע (חצי מ40 זה 20 על 15)
כל החמאה יוצאת מהצדדים, נורא קשה לרדד למלבן על מנת לעשות קיפול 3.

1. מה עשיתי לא נכון?
2.עכשיו יש לי את הבצק עם קיפול 3 במקרר ובגלל כל החמאה שיצאה הוא מרוח גם מבחוץ בחמאה. כמה זה נורא?

הגב
נטלי ינואר 28, 2021 - 5:56 pm

אם החמאה נמרחה לך סימן שהבצק היה חם מדי ו/או עבדת בסביבה חמה מדי.חשוב להקפיד על זמני הקירור.

הגב
אלה פברואר 8, 2021 - 10:10 pm

וואוווו, זה נראה פשוט משוגע!! אף פעם לא הבנתי אחך הם עושים את הקסם הזה!
את חושבת שאפשר לטבען את זה? בבצק עצמו בטח אפשר להחליף את הביצים לרסק תפוחים ואת החמאה לחמאה טבעונית, אבל אני תוהה לגבי תהליך הכריכה עצמו.. את חושבת שחמאה טבעונית או שמן קוקוס יהיו פתרון טוב? יש לי שמן קוקוס מזוכך בלי טעם של קוקוס שלרוב אני מחליפה חמאה בו, אבל אני תוהה אם ספציפית כאן זה ייתן את אותו מענה? :)

הגב
נטלי פברואר 9, 2021 - 8:13 am

אני פחות חושבת שזה מתאים לטבעון, יש פה הרבה מרכיבים מן החי וזה פשוט ייצור תוצאה שונה לגמרי.

הגב
רון מאי 25, 2021 - 12:52 am

היי! אפשר להכניס את אותה הכמות (של שלושת העוגות) בתבנית עגולה אחת גדולה 26/28?

הגב
נטלי מאי 25, 2021 - 6:03 am

לא, זה יותר מדי.

הגב
רון מאי 25, 2021 - 9:40 am

אז באיזו כמות את ממליצה לעשות? ❤️

הגב
נטלי מאי 25, 2021 - 3:44 pm

1/2 כמות אמור להספיק לדעתי.

הגב
צביה מרץ 15, 2022 - 7:22 pm

היי,
האם אפשר להוסיף למלית גבינה פירות יער קפואים?

הגב
נטלי מרץ 16, 2022 - 7:55 am

אין בעיה.

הגב
יעל דצמבר 21, 2023 - 8:18 pm

היי נטלי,
מתכון והסברים נהדרים, תודה!
יש לנו אלרגי לאגוזים במשפחה. יש לך אולי רעיון
למלית שוקולד שלא מבוססת על נוטלה? כדי להוסיף לאתגר אנחנו גם לא חובבי פטיסייר :/

הגב
נטלי לוין דצמבר 24, 2023 - 11:21 am

אפשר למלא במלית כזאת: https://www.oogio.net/modern_chocolate_babka/

הגב

אני רוצה להירשם למועדון של עוגיו.נט!

חדש באתר

עקבו אחרי בסושיאל

© כל הזכויות שמורות לנטלי לוין 2023 | פיתוח ועיצוב אתר: FOXMART.

img.pf-button-img + .pf-button-text { margin-left: 6px; margin-right: 10px; }