מקרון קפה

על ידי נטלי לוין
פורסם: עודכן לאחרונה ב 2.6K צופים

בתור חובבת גדולה של טעמי קפה בקינוחים, מקרון קפה הוא בלי צל של ספק המקרון האהוב עלי. המתכון המובא כאן לפניכם הוא הגרסה הפשוטה ביותר למקרונים עם מרנג צרפתי. למרות שהוא דורש קצת (הרבה) ניסיון והקפדה על מנת שהמקרונים יצאו יפים ולא רק טעימים – זה בהחלט מתכון ששווה את הטרחה. אם אתם מחפשים מתכון למקרון על בסיס מרנג איטלקי – תמצאו אותו כאן.

מחפשים עוד מתכונים למקרונים? נסו את אלה: מקרון מנגו | מקרון שוקולד וארל גריי | מקרון לימון וג’ינג’ר | מקרון ספקולוס | מקרון חלבה ושומשום | מקרון פיסטוק וליים | מקרון שוקולד וקפה

מקרון קפה

צילום: נטלי לוין

מקרון קפה

* מבוסס על מתכון של ביה”ס בישולים עם מעט התאמות.

20-25 מקרונים

למקרונים:
200 גרם אבקת סוכר
125 גרם אבקת שקדים
100 גרם חלבון
קורט מלח
40 גרם סוכר
15 מ”ל אספרסו

לגנאש שוקולד מריר ואספרסו:
100 מ”ל שמנת מתוקה
150 גרם שוקולד מריר 70%
30 מ”ל אספרסו

לגנאש שוקולד לבן ואספרסו:
100 גרם שוקולד לבן
25 מ”ל אספרסו

מקרון קפה

צילום: נטלי לוין

אופן ההכנה:

  1. מקרונים: במעבד מזון עם להב פלדה טוחנים יחד אבקת סוכר ואבקת שקדים לתערובת אחידה ודקה מאוד.
  2. מנפים את התערובת במסננת לתוך קערה.
  3. בקערת מיקסר נקייה ויבשה מקציפים חלבונים ומלח עד שמתחיל להיווצר קצף לבנבן.
  4. מוסיפים את הסוכר וממשיכים להקציף עד שמתקבל קצף לבן ונוקשה.
  5. מוסיפים פנימה את האבקה המסוננת ואת האספרסו ו”מפילים” את התערובת באמצעות מרית. ברגע ששתי התערובות מתחילות להתאחד, עוברים לתנועות קיפול איטיות אך נחושות. התערובת מוכנה ברגע שהיא אחידה לחלוטין ובמרקם של טחינה סמיכה.
  6. מעבירים את התערובת לשק זילוף עם צנתר חלק  בקוטר 1 ס”מ.
  7. מזלפים עיגולים במרווחים על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.
  8. משהים את המקרונים המזולפים בטמפרטורת החדר במשך כחצי שעה, עד שהחלק העליון מקבל קרום דקיק ואינו דביק יותר.
  9. מחממים תנור ל-150 מעלות.
  10. אופים את המקרונים במשך 10-12 דקות או עד שהם מקבלים את “רגל” הקצף ומתייצבים. מצננים לחלוטין ורק כשהם קרים מפרידים מנייר האפייה.
  11. גנאש שוקולד מריר ואספרסו: מחממים את השמנת לסף רתיחה.
  12. יוצקים את השמנת על גבי השוקולד המריר, מוסיפים את האספרסו ומערבבים עד שמתקבל גנאש אחיד ומבריק. מצננים את הגנאש במקרר במשך כשעתיים או עד שהוא מגיע למרקם נוח לזילוף. מעבירים לשק זילוף עם צנתר חלק בקוטר 1 ס”מ.
  13. גנאש שוקולד לבן ואספרסו: קוצצים את השוקולד ושמים בקערה. ממסים במיקרוגל או על בן מארי.
  14. מוסיפים את האספרסו ומערבבים עד שאחיד.
  15. מצננים את הגנאש במקרר במשך כשעתיים או עד שהוא מגיע למרקם נוח לזילוף. מעבירים לשק זילוף עם צנתר חלק בקוטר 1 ס”מ.
  16. מילוי והרכבה: מסדרים את המקרונים בזוגות דומים בגודלם.
  17. מזלפים בין כל שני מקרונים את המילוי הנבחר וסוגרים ל”סנדוויץ'”.
  18. מצננים את המקרונים בקופסה אטומה במקרר במשך יום. מומלץ להוציא אותם כחצי שעה לפני ההגשה לטמפרטורת החדר, אז הם במרקם האידיאלי.

הערות, הארות ותוספות:

  • שומרים את המקרונים בקופסה אטומה במקרר עד 3-4 ימים. מומלץ להגישם בטמפרטורת החדר.
  • אפשר להקפיא את המקרונים ללא מילוי עד חודש בקופסה אטומה.
  • חשוב להקפיד לשקול את כל המצרכים במדויק ולא להתפתות למדוד במידות נפח. הדיוק חשוב מאוד להצלחת המתכון.
  • חשוב להקפיד על קיפול התערובת רק עד שהיא מגיעה למרקם של טחינה סמיכה ולא מעבר לכך, מה שיגרום לכשלון בהכנה.
  • כל כמות גנאש מספיקה לכל כמות המקרונים, כך שאם רוצים שני סוגי מילויים, מומלץ להכין חצי כמות של כל מילוי.
  • הכנתם את המקרונים? מוזמנים לשתף עם כולם בקבוצה שלנו בפייסבוק או לתייג אותי באינסטגרם. אני תמיד שמחה לראות את הביצועים שלכם ♥
מקרון קפה

צילום: נטלי לוין

השאר תגובה

255 תגובות

fairy_mi פברואר 8, 2009 - 8:59 pm

תאווה לעיניים המקרונים שלך :)
נראים נפלא, עושה חשק לרוץ למטבח…

הגב
Pontch פברואר 9, 2009 - 12:44 am

תודה לך על ההסבר המפורט
הם נראים ונקראים נפלא!!

אתמול סוף סוף רכשתי משקל דיגיטלי
לדעתי המקרון הוא האתגר החדש :-)

הגב
נטלי פברואר 9, 2009 - 1:34 am

תודה לשתיכן!
PONTCH – בהצלחה עם המקרונים!:-)

הגב
רומי פברואר 9, 2009 - 10:03 am

היי נטלי,
בקשר לאבקת שקדים- תמיד כשאני מנסה לטחון שקדים/אגוזים יוצא לי פשוט ממרח ולא אבקה. איך אני יוצרת אבקה?

הגב
נטלי פברואר 9, 2009 - 1:35 pm

בעניין האבקה – חשוב מאוד לא לטחון את השקדים לבד אלא יחד עם אבקת הסוכר. ברגע ששניהם יחד תתקבל אבקה. אם טוחנים רק את השקדים לבד אכן מתקבל ממרח.
דבר נוסף שכדאי לעשות הוא לטחון בפולסים.
בהצלחה!:)

הגב
לילך אפריל 3, 2009 - 2:56 pm

כמה עוגיות יוצאות מהמתכון הזה?

לילך

הגב
נטלי אפריל 4, 2009 - 8:46 am

היי לילך,
אני זילפתי מקרונים די קטנים אז יצאו לי משהו כמו 45 מקרונים כפולים. אבל זה מאוד תלוי בגודל הזילוף.

בהצלחה ותודה!
נטלי

הגב
לילך אפריל 4, 2009 - 1:40 pm

תודה על התשובה! יש לי עוד שאלה…
אם אני רוצה מילוי של פיסטוק אז פשוט מקציפים מחית פיסטוק עם שמנת או ששמים עוד משהו? השאלה היא אם כל דבר עם שמנת הופך למילוי ראוי?

הגב
נטלי אפריל 4, 2009 - 11:02 pm

היי לילך,
למלית פיסטוק הייתי עושה גנאש שוקולד לבן (250 גר’ שוקולד לבן על 100 גר’ שמנת מתוקה) ומוסיפה מחית פיסטוק עד שאת מגיעה לטעם הרצוי. לדעתי יספיקו משהו כמו 2-3 כפיות.

הגב
לילך אפריל 7, 2009 - 11:03 pm

שוב אני. תודה על תשובתך המלומדת!

ניסיתי היום להכין מקרונים לפי המתכון שלך וזה יצא שטוח לחלון, לא מזכיר מקרון בצורה. אני חושבת שלא הקצפתי מספיק את החלבונים- יש לזה קשר לזה שזה יצא נוזלי ושטוח נכון?
ממש התבאסתי כי התמונות שפרסמת עשו לי חשק וחשבתי שיצא לי גם:(
התערובת יצאה לי נוזלית והעוגיות השתטחו עד מאוד. מה לדעתך גורם לזה?

הגב
לילך אפריל 7, 2009 - 11:04 pm

לחלון= לחלוטין

הגב
נטלי אפריל 8, 2009 - 8:12 am

היי לילך,
אם את אומרת שלא הקצפת מספיק את החלבונים – זו הסיבה שהם השטתחו לך. הקצף אמור להיות יציב. לא לגמרי מרנג, אבל יציב מאוד.
אל תתייאשי, והמשיכי לנסות. גם לי בפעמים הראשונות לקח זמן עד שהצלחתי, אבל בסופו של דבר קולטים מה בדיוק צריך לעשות וזה יוצא טוב.
בכל מקרה אשמח לעזור שוב אם יש עוד שאלות.

נטלי

הגב
קרין אפריל 12, 2009 - 5:58 pm

היי נטלי,
אם יש לי כבר שקדים טחונים, אני לא צריכה לשים את השקדים הטחונים ואבקת הסוכר במעבד מזון? זה רק בתנאי שיש לי שקדים ואני צריכה לטחון אותם?

דרך אגב, המקרונים שלך ניראים נפלא!

הגב
נטלי אפריל 12, 2009 - 6:27 pm

היי קרין,
בכל מקרה, גם אם השקדים טחונים, כדאי להעביר אותם יחד עם אבקת הסוכר במעבד מזון על מנת לטחון את הכל לאבקה דקיקה ואחידה. לאחר מכן חשוב מאוד לנפות את התערובת. תודה ובהצלחה!

הגב
עדי אפריל 13, 2009 - 3:41 pm

הי,
היום גיליתי את הבלוג שלך ואני ממש שמחה שגיליתי אותו. המון זמן רציתי לעשות מקרונים.
השאלה שלי היא: יש לי תנור שהוא רק טורבו, כי החלק של התנור לא עובד.
אפשר לשים על חום נמוך יותר, או שפשוט אין סיכוי שזה יעבוד?
תודה וחג שמח (:

הגב
נטלי אפריל 14, 2009 - 9:11 am

היי עדי,
יש בעיה לאפות מקרונים בטורבו, מהסיבה הפשוטה שיהיו סדקים לעוגיות, בגלל המאוורר.. צר לי… מצד שני – כל תנור והשגעונות שלו… את מוזמנת לנסות:)
חג שמח ותודה!

הגב
יקירה , אפריל 16, 2009 - 5:09 pm

היי נטלי,
שאלה אחרונה מבטיחההה
במקום הקקאו , אפשר לשים אבקת שוקו ? נראה לך שיצא טוב ?
אני פשוט רוצה שיהיה לזה טעם יותר של שוקלד מאשר קפה …

הגב
נטלי אפריל 16, 2009 - 5:55 pm

היי יקירה,
לדעתי יהיה פחות מוצלח עם אבקת שוקו. הקקאו לא נותן טעם של קפה, הוא עשוי מפולי קקאו ונותן טעם שוקולדי נפלא (בהנחה ומשתמשים בקקאו איכותי). את מוזמנת לנסות, אני באופן אישי לא משתמשת באבקות שוקו למיניהן, כי הן גם מוסיפות מתיקות.
בהצלחה וסוף שבוע נעים!
נטלי

הגב
טארט, פאי ומה שביניהם | עוגיו.נט יולי 9, 2009 - 9:37 am

[…] ובחיי שלא חסרים מתוקים צרפתיים שהם האהובים עלי בעולם (נחשו מי?:)), אבל בעיני אין, פשוט אין על הטארט הצרפתי! ואולי חשבתם […]

הגב
טארטלטים אדומים של פירות יער טריים | עוגיו.נט אוגוסט 15, 2009 - 11:31 pm

[…] מתכון מסודר. בינתיים, הנה כמה אופציות לחלבונים שנשארו: מקרונים, עוגיות אגוזי לוז ממולאות בגנאש שוקולד ופרנג’ליקו, […]

הגב
גלית נובמבר 20, 2009 - 10:38 pm

היי נטלי,
הכנתי היום מקרונים (לראשונה) לפי המתכון שלך. הכל היה נראה נפלא עד שניסיתי לשחרר את העוגיות. בשתי תבניות הן נדבקו ורק אחת צלחה את המשימה, אותה אחת שנאפתה 2 או 3 דקות יותר משום גודלן של העוגיות. איך בעצם יודעים מתי העוגיות מוכנות? אגב, חיכיתי מספר שעות עד שניסיתי לשחרר את המקרונים.

הגב
נטלי נובמבר 21, 2009 - 12:54 pm

היי גלית,
האם חום התנור היה מדויק? לעיתים חום נמוך מדי לא אופה את המקרונים מספיק, ואז הם לא משתחררים מהנייר אפייה/ סילפט. לדעתי זה רק חוסר באפייה שגורם למקרונים לא להשתחרר מהתבנית כמו שצריך. הייתי מנסה שוב. שיהיה בהצלחה ותודה!:)
נטלי

הגב
מור דצמבר 1, 2009 - 6:44 pm

היי =]
הגעתי לבלוג הזה דרך תגובה שכתבת לי בתפוז..
מגש ראשון נהרס.. למרות שהבלילה לא הייתה נוזלית העיגולים התפשטו ושינו צורות
מגש שני קרה אותו הדבר
ולבסוף המגש השלישי יצא יחסית מוצלח..
מה שאומר שאחרי שעה וחצי על השעון של ניפוי האבקות נוצרו לי רק 8 מקרונים חחח לא נורא גם זה משהו

רציתי רק לשאול איך אפשר למנוע מהמקרונים להדבק לנייר אפייה?? חיכיתי שהם יתקררו לגמרי אבל הם פשוט נדבקו ונשברו שניסיתי להפריד אותם
=/

הגב
נטלי דצמבר 1, 2009 - 11:32 pm

היי מור,
צר לי לשמוע שהניסיון לא לגמרי היה מוצלח, זו אכן עוגייה מאתגרת למדי, ולא תמיד מצליחים על ההתחלה, אבל כל הכבוד על ההתמדה. בכל אופן, אם העוגיות אינן נפרדות מנייר האפיה או הסילפט, לרוב מדובר באפייה קצרה מדי, או איחוד לא נכון של החומרים. מקווה שהפעם הבאה תהיה מוצלחת יותר!
תודה ושיהיה המשך שבוע מקסים:)

נטלי

הגב
פוסט-הולדת או: כבר עברה שנה? | עוגיו.נט פברואר 2, 2010 - 6:08 pm

[…] טרילוגיית המקרונים – כמה עונג יכול להיות בעוגייה אחת קטנה? מקווה שכולכם כבר יודעים להכין מקרונים מושלמים! […]

הגב
יום מקרון שמח! | עוגיו.נט מרץ 23, 2010 - 12:33 pm

[…] ליום המקרון! את כל המילים היפות למקרונים כבר כתבתי אי שם בפוסטים נוספים כאן בעוגיו.נט, אבל איכשהו תמיד לפני […]

הגב
בנטוב ענת אפריל 4, 2010 - 12:21 pm

היי נטלי,
נעזרתי בטרילוגיה שלך להכנת מקרונים… יצא לא מדהים… אבל טעים בטירוף… מקווה שבפעם הבאה אצליח יותר
את מוזמנת להתרשם מהתוצאות:

My Albums
My Cakes
My Blog
My Digital Designs Blog

הגב
I can’t believe it’s not macarons (או: עוגיות מעולות לפסח) | עוגיו.נט מאי 12, 2010 - 11:12 pm

[…] מיואשי המקרונים, שהמתכון המתיש, הארוך והמפרך עושה להם רע עוד לפני […]

הגב
שרית מרץ 12, 2011 - 5:25 pm

היי נטלי
שאלה: אם אין לי משטחי סיליקון איך אפשר לאפות ב-2 תבניות של התנור? אחת על השנייה הם לא יכנסו לשלבים של התנור, לא?

הגב
נטלי מרץ 12, 2011 - 6:11 pm

היי שרית,

אם אין לך משטחי סיליקון את יכולה לאפות על נייר אפייה, ולשים תבנית נוספת בשליש התחתון של התנור (ולא ממש תבנית על תבנית, אם זה לא נכנס לך ככה למסילות).

בהצלחה!
נטלי

הגב
שרית מרץ 12, 2011 - 7:39 pm

הבנתי אותך
אני אעשה ככה באמת- תבנית מתחת לתבנית , תודה!

הגב
גלי אפריל 2, 2011 - 5:58 pm

נטלי ,
הכנתי היום בפעם הראשונה את המקרונים לפי כל ההוראות שנתת ובנוסף הסרטון הצרפתי שצירפת , ויצא מושלם !!!
אני עדיין בשוק , המקרונים לא נדבקו לנייר אפייה , יצא קרום יפה . ההוראות שלך כל כך מפורטות ואם עוקבים אחריהם מובטחת תוצאה מושלמת .
שוב תודה רבה ,
גלי

הגב
אביגיל אפריל 6, 2011 - 11:18 am

אני מניחה שהשתמשת במשקל דיגיטלי אבל בשביל אלה שאין להם איך אני יכולה לדעת כמה זה 10 גרם חלבון?
ברגע שאני אדע את זה אני רצה לעשות אותם!!!! הם נראים מדהים והאתר בכלל מהמם!!!!

הגב
אביגיל אפריל 6, 2011 - 11:27 am

כרגע ראיתי שזה 100 גרם חלבון בעצם…כמה זה ואיך שוקלים את זה בכלל?

הגב
נטלי אפריל 6, 2011 - 2:03 pm

היי אביגיל,

ראשית תודה :)
100 גר’ חלבון הם שלושה חלבונים לערך. עדיף לשקול ושזה יהיה מדויק כמה שיותר. פשוט מניחים את כל החלבונים בקערה, ושוקלים לקערה אחרת המונחת על המשקל, עד שמגיעים ל100 גר.

בהצלחה!!
נטלי

הגב
ליאת נובמבר 28, 2013 - 9:41 am

היי,
האם 100 גרם חלבון זה לפני או אחרי יישון החלבונים ?

הגב
נטלי לוין נובמבר 28, 2013 - 9:45 am

מודדים את החלבונים לאחר היישון.

נטלי

הגב
אביגיל אפריל 7, 2011 - 9:02 am

מעולה! תודה רבה, אני יעדכן איך יצא…

הגב
שלומית אפריל 8, 2011 - 10:00 am

ניסיתי ונסיתי. 6 נסיונות!!!!!!!! ובסוף הצלחתי. גיליתי שהסיבה שלא הצלחתי שלא אפיתי אותן מספיק. אצלי לא הספיקו 12 דקות. הייתי צריכה 18 דקות ואז סוף סוף זה יצא לי.

הגב
פזית אפריל 12, 2011 - 7:15 am

היי נטלי,
אני צריכה עזרה עם מרנג צרפתי,זה קצת ארוך,אבל אני מאוד מקווה שתוכלי לעזור לי,אני כבר מיואשת !
לגבי ההקצפה-את הסוכר אני מוסיפה כשהקצף מלבין,לא הכל בבת אחת אלא שופכת אותו באיטיות למשך כמה שניות.ההקצפה שאח”כ נמשכת ממש מעט (חצי דקה בערך)עד שהקצף קשה (אני עובדת עם קנווד מייג’ור שהוא מיקסר חזק).הבעיה היא,שהרבה פעמים הסוכר לא נמס,ובאפייה חלק מהמאפים נופלים-בעיקר עוגות טורט.
מה אני לא עושה בסדר ?
ולגבי זמן ההקצפה אחרי שמוסיפים את הסוכר-בחלק מהמקומות אני רואה שכותבים להקציף הרבה זמן-אפילו 10 דק’ (במרנג צרפתי,וידאתי שלא טעיתי)ובחלק מהמקומות מדובר רק על מס’ שניות .לפעמים הקצף נשבר לי אחרי כמה שניות של הקצפה.מה אני לא עושה נכון ואיך עושים את זה כמו שצריך…?
עכשיו לפני פסח אני צריכה לדעת לעשות את זה נכון,אחרת נאכל שבוע רק תפו”א…
תודה-רבה :)
פזית.

הגב
נטלי אפריל 12, 2011 - 8:13 am

היי פזית,

יכול להיות שאת משתמשת בסוכר עבה יחסית? הרבה פעמים יוצא שאני קונה סוכר רגיל לכאורה והוא מתגלה כעבה במיוחד, ולכן יש סיכוי שזה משפיע.
מבחינת זמן ההקצפה – זה תלוי מה מכינים. אם מכינים עוגת טורט לרוב אין צורך להגיע למרנג חזק ויציב מאוד, אלא פשוט לרמת ה”פסגות הרכות” – כאשר מרימים את המקצף הקצף צריך להיות יציב, אך יחסית רך (בשונה ממרנג).
הכנה של מקרונים, עוגיות או מרנגים כרוכה בהקצפה עד לשלב המרנג – הקצפה של 9-10 דקות, עד לשלב המרנג הנוקשה.
את הוספת הסוכר עושים בדיוק כפי שאמרת; ברגע שהקצף מתחיל להלבין מוסיפים אותו בהדרגה (מהירות המיקסר תמיד גבוהה ביותר).

אם יש שאלות נוספות אשמח לענות.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
פזית אפריל 12, 2011 - 8:56 am

היי נטלי,
תודה על התשובה המהירה !
אני לא משתמשת רק בסוג אחד של סוכר,לכן אני לא בטוחה שהסוכר זו הבעיה…
לגבי טורטים,כמה זמן (כמובן שזה בערך ולא מדויק) צריך להקציף ?
אני חושבת שאני מקציפה מעט מידי זמן.יכול להיות שאחרי חצי דקה בערך נראה שהקצף נשבר,אבל בעצם צריך להמשיך להקציף כמה דק’?
שוב תודה :)פזית.

הגב
פזית אפריל 12, 2011 - 9:06 am

ואם כבר אז עוד אחת קטנה להיום ודי :)
הוצאתי חלבונים מהמקרר,אני אנסה להכין אח”כ פבלובות אישיות.איך את ממליצה לאפות בתנור ביתי ?
(נשיקות – אני אופה בטורבו,100 מעלות,שעה וחצי,בפלובות זה קצת שונה ?).
סליחה על עומס השאלות,זה הלחץ מפסח … :)

הגב
נטלי אפריל 12, 2011 - 6:22 pm

היי פזית,

לטורטים אמורים להקציף כ3-4 דקות (לעיתים יותר, זה כמובן תלוי בחוזק המיקסר), עד שנוצר קצף עם פסגות רכות. הקצפת יתר תוביל לשבירתו בעת הקיפול לשאר המרכיבים.
פבלובות אפשר בהחלט להכין בתנור ביתי – אופים בדיוק כמו נשיקות – שעה וחצי עד שעתיים.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
חסיה אפריל 13, 2011 - 10:13 pm

היי נטלי ממש בא לי להכין מקרונים לפסח יש לי בעיה קטנה שבפסח אני לא משתמשת עם המיקסר המקצועי(מטעמי כשרות) יש אפשרות להקציף עם מיקסר ידני? תודה

הגב
נטלי אפריל 13, 2011 - 10:34 pm

היי חסיה,

אין בעיה להקציף עם מיקסר חשמלי ידני. ההקצפה ככל הנראה תיארך פשוט קצת יותר (בעיקר בגלל שההספק של המיקסרים הידניים נמוך יותר), אבל זה לא אמור לפגוע בתוצר הסופי.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
חסיה אפריל 14, 2011 - 7:46 am

תודה נטלי מקווה להצליח זו פעם ראשונה..אני גם יכין את הפאדג יש לך עוד מתכון לעוגה בחושה עם קמח תפוח אדמה? במקום קורנפלור או קמח מצה?

הגב
נטלי אפריל 14, 2011 - 9:07 am

היי חסיה,

אני לא משתמשת בקמח תפוח-אדמה. האם את לא אוכלת גם קטניות ולכן לא משתמשת בקורנפלור?

נטלי

הגב
נטלי אפריל 14, 2011 - 9:09 am

חסיה,

במחשבה שניה, את יכולה לנסות להכין את העוגה הזאת שלי
http://ifeel.co.il/page/17658
ובמקום הקורנפלור להשתמש בקמח תפוחי אדמה. אני מאמינה שיצא בסדר גמור (הכמות לא גדולה).

בהצלחה!
נטלי

הגב
shlomtzi אפריל 15, 2011 - 11:01 am

“כף אספרסו חזק” זו כף אבקת אספרסו? כמו אילי למקינטה למשל?

הגב
נטלי אפריל 15, 2011 - 4:09 pm

היי שלומצי,

הכוונה היא דווקא לנוזל אספרסו (כף למקרון עצמו, ובמלית יש עוד טעם אספרסו).

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליאור אפריל 22, 2011 - 10:54 am

היי נטלי,
אני רוצה להכין את המקרונים ותהיתי עם איזה צנטר את מזליפה אותם, ואם אפשר פשוט לחתוך חור קטן בפינת שק הזילוף.

תודה וחג שמח,
ליאור

הגב
נטלי אפריל 22, 2011 - 2:30 pm

היי ליאור,

אני משתמשת בצנטר חלק מספר 8. לא הייתי משתמשת בשק ללא צנטר, משום שקשה יותר לשלוט בגודל הזילוף ובכמות המסה שיוצאת ממנו בעת הזילוף.

בהצלחה!
נטלי

הגב
אסנת מאי 7, 2011 - 10:55 am

הכנתי לפי המתכון ולפי ההדרכות שכתבת ו… יצא מדהים!!
את אלופה בהסברים שנתת פה! תודה!

הגב
רויטל יוני 21, 2011 - 1:30 am

נטלי היקרה! עדית לי חשק עצום להכין מקרונים! אבל יש לי כמה שאלות:
1. לא כתוב איך המקרונים אמורים להראות בסוף האפיה, האם יש דרך לבדוק שהם מספיק אפויים? כי אני מבינה שבכל תנור זה מספר דקות שונה אז צריך סימן אחר שיגיד שזה מוכן. אשמח לשמוע מה את אומרת?
2. האם לא כדאי לרסס את נייר האפייה בתרסיס שמן כדי למנוע הדבקה? כי מלחיץ אותי להכין ובסוף זה ישאר דבוק
3. באיזה להב להשתמש במעבד מזון כדי לטחון את האבקות? יש לי מעבד חדש של קנווד ואני עוד לא מכירה ממש את הלהבים
4. אם עושים במילוי פטל או פרי יער אחר, צריך פשוט למעוך את הפרי? והאם ניתן להשתמש בקפוא?
5. האם לדעתך ניתן להשתמש גם בערמונים טחונים או אגוזי לוז טחונים במקום שקדים טחונים? או שחובה שקדים?
סליחה על המליון שאלות…
תודה רבה לך!

הגב
נטלי יוני 21, 2011 - 8:57 am

היי רויטל,

כמה תשובות:
1. בסוף האפייה המקרונים אמורים להיות תפוחים, עם כיפה חלקה, ועם “רגל” שעשויה מקצף.
2. ממש לא צריך לרסס את נייר האפייה בשמן! זה יגרום למקרונים לא להיאפות טוב. נייר האפייה (או הסילפט) צריך להיות יבש!
3. במעבד המזון יש להב פלדה שעשוי משתי סכינים מעט מעוגלות במרבית המקרים – יש להשתמש בו.
4. אכן יש לטחון את הפרי על מנת להכין את הקרם למלית, ואפשר להשתמש בפרי קפוא.
5. לא ניסיתי להכין מקרונים עם ערמונים – אולי אם הם קלויים ויבשים אפשר יהיה לטחון אותם לאבקה דקיקה ולנפות. בכל מקרה אם את מנסה – עשי חצי-חצי עם השקדים.
בהחלט אפשר להשתמש באגוזי לוז – גם כאן – הייתי עושה חצי-חצי עם השקדים.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
רויטל יוני 21, 2011 - 6:45 pm

ממש תודה רבה על כל התשובות!!! שאלה אחרונה: נראה לך אפשר לעשות סאת עם שמנת צמחית כדי שזה יהיה פרווה?? מן הסתם זה הרבה פחות טעים, השאלה אם זה בכלל אפשרי? כי אני רוצה להכין קינוח פרווה מרשים, יש לי 8 אורחים בשבת…

הגב
נטלי יוני 21, 2011 - 6:48 pm

היי רויטל,

אפשר להכין את המילוי גם עם שמנת צמחית, רק חשוב לא להביא לרתיחה מלאה, אלא ממש לסף רתיחה (שמנת צמחית מתפרקת ברתיחה).
כל השאר כרגיל.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
רויטל יוני 21, 2011 - 9:44 pm

איזה מקסימה את שהגבת על כך מהר!!! אעשה זאת ואדווח לך איך יצא…. האם תוכלי להפנות אותי לעוגיות/עוגות/ קינוחים נוספים שלך שהם פרווה? על בסיס שמן כי אני לא משתמשת במרגרינה. תודה רבה!!!

הגב
יעל יולי 1, 2011 - 1:38 pm

נטלי היקרה,
רציתי לומר לך תודה. הייתי ממש קרובה לייאוש מהעוגיה המהודרת הזו, לאחר 3 נסיונות כושלים של “מקרונים” דביקים ולא מוצלחים בעליל.
ב-ז-כ-ו-ת-ך ניסיתי שוב לאחר הכתבה בYnet, ולאחר שענית לשאלותיי שם- ומה רבה השמחה וההתרגשות שלי לאחר שהצלחתי סוף סוף!!!!!
תודה רבה רבה לך, אין כמוך :)

הגב
נעה יולי 5, 2011 - 10:57 am

מה אפשר לעשות במקרונים שלא צלחו? האשמה כולה בי – עשיתי שינוי מטומטם במתכון שאסור לסטות ממנו – ועכשיו יש לי קופסא מלאה במקרונים דביקים וקצת מעוכים. רעיונות?

הגב
נטלי יולי 5, 2011 - 1:51 pm

היי נעה,

את יכולה לפורר את המקרונים, לערבב עם מעט גנאש שוקולד ולהכין כדורי שוקולד-שקדים.
אולי תצטרכי להוסיף קצת עוגיות, בהתאם לשומניות ולרכות התערובת. צריכה להיווצר תערובת נעימה שקל להכין ממנה כדורים (לאחר קירור קצר במקרר).

בהצלחה :)
נטלי

הגב
נעה יולי 5, 2011 - 2:44 pm

הי נטלי, תודה על הרעיון. האם המקרונים עדיין טובים אחרי שבוע (בקופסא אטומה)? ומה צריך להיות היחס שוקולד:שמנת בגנאש?

הגב
נטלי יולי 5, 2011 - 2:50 pm

היי נעה,

אם המקרונים היו בקופסא אטומה במקפיא או במקרר – ממש לא אמורה להיות בעיה והם בטוח טובים לשימוש.
אם הם נשארו בטמפרטורת החדר, מומלץ לטעום ולראות אם הם לא מרגישים מעופשים. אם הקופסא אטומה כמו שצריך, סביר להניח שהם בסדר עדיין, אבל כדאי לטעום כדי לא לעבוד סתם.
היחסים בגנאש הם 1:1. למשל 250 מ”ל שמנת מתוקה + 250 גר’ שוקולד מריר. את יכולה להוסיף גם מעט אלכוהול לתערובת :)

בהצלחה רבה!
נטלי

הגב
חן אוגוסט 31, 2011 - 10:42 pm

דבר ראשון אני רוצה להגיד לך שהאתר שלך מדהים!! אני קוראת המון בלוגים של בישול ואפייה ולפחות לאתר ישראלי האתר שלך הוא הכי יפה ומושקע שראיתי :) דבר שני אני מאוד רוצה להכין מקרונים וקראתי כבר את כל הכתבות שכתבת בנושא (גם בYNET וגם פה) וגם עוד המון מתכונים באנגלית ובעברית אבל רק דבר אחד לא ברור לי בהכנה שלהם.. העניין של הקיפול שקדים למרנג.. בהמון מתכונים שראיתי את את עניין ה”שבירה” של המרנג ובחלק מהמתכונים ראיתי שכן עושים את זה (למשל אצלך ובאתר בצק אלים) וגם אצלך בחלק מהמכונים שוברים את המרנג ובחלק לא.. בסופו של דבר מה את ממליצה?? לעשות את המתכון עם “שבירת” המרנג או לא?

הגב
נטלי אוגוסט 31, 2011 - 10:46 pm

היי חן,

קודם כל תודה על המחמאות :) גרמת לי להסמיק.
בנוגע להכנת מקרונים – על מנת להגיע למרקם האידאלי ולצורה היפה בתום האפייה (וללא שפיצים מיותרים), יש להפיל את המרנג, עד לשלב שהתערובת יחסית רכה, אבל עדיין יציבה. זה שלב מאוד חמקמק, וזה החלק שהכי קשה להיות בו מדויקים בהכנת מקרונים, אבל ברגע שתופסים את העיקרון אז אין סיבה שלא יצליח יותר.
המקרון המושלם הוא כזה עם כיפה חלקה ביותר (ללא שפיצים, שקורים אם לא מפילים את התערובת מספיק), עם “רגל” יפה מקצף, וכזה שניתק בקלות מנייר האפייה/ סילפאט.

נטלי

הגב
חן ספטמבר 1, 2011 - 3:34 pm

תודה רבה D:
אנ ינסה ברגע שאני יקנה את כל המרכיבים וידווח איך יצא ;)

הגב
עדי אוקטובר 11, 2011 - 9:44 pm

היי חבר’ה,
חייבת לציין שהיום הכנתי מקרונים בפעם השנייה. לא נרשמה פריצת דרך ואני מתמלאת מחשבות שליליות כמו לחסל את קרין גורן..

ובכל זאת רוצה לציין כאן טיפ נפלא שלה בעניין שחרור העוגיות מנייר האפייה, ראיתי שהרבה חבר’ה כאן נתקלו בסוגייה הזו.. אם כך הטיפ הוא לשפוך מעט מים רותחים על התבנית ולהניח עליהם בעדינות את נייר האפייה אליו דבוקות העוגיות, תנו לזה חצי דקה בערך ולא תאמינו איך הן נשלפות..

בהצלחה!

הגב
יעל נובמבר 8, 2011 - 11:31 am

היי נטלי !! קודם כל העוגיות מקרון שלך בתמונה נראות נהדר!! דבר שני אני רוצה להכין גםם!! חחח רציתי לדעת איך אפשר להכין מקרונים בטעם מוקה זה הטעם שבד”כ אני קונה מבוטיק סנטרל וממש אהוב עליי !אשמח לתגובה יום טוב!

הגב
נטלי נובמבר 8, 2011 - 12:39 pm

היי יעל,

מקרונים בטעם מוקה: את מוסיפה לתערובת המקרונים כף של קקאו (מנפה ביחד עם השקדים ואבקת הסוכר).
למילוי: יש כמה אפשרויות:
1. גנאש שוקולד לבן וקפה (שנותן טעם מוקה מוצלח).
2. קרם חמאה קפה.
מה מתחשק לך?

תודה על המחמאות :)
נטלי

הגב
יעל נובמבר 8, 2011 - 1:10 pm

אולי תתני לי את שניהם.. בכל מקרה עדיף מה שיותר קליל :)

הגב
נטלי נובמבר 8, 2011 - 1:15 pm

הקליל יותר זה כמובן הגנאש. הייתי מכינה כך:
150 גר’ שוקולד לבן
40 מ”ל שמנת מתוקה
20 מ”ל אספרסו

קרם חמאה הייתי מכינה כמו שכתוב כאן: http://77.104.163.26/~nimrods4/macarons_2
במקום המחית פיסטוק פשוט תכיני תמצית קפה מכף נס קפה מגורען מומסת ב3 כפות מים רותחים.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
יעל נובמבר 8, 2011 - 1:13 pm

אה ועוד שאלה .מה זה כף אספרסו? זה אבקת אספרסו?או ממש להכין אספרסו?סליחה על הבורות אני פשוט לא חסידה של קפה :)

הגב
נטלי נובמבר 8, 2011 - 1:17 pm

כף אספרסו – הכוונה היא לנוזל אספרסו. אם אין לך, אפשר להמיר גם בתמצית קפה (בתגובה הקודמת).

בהצלחה!

הגב
יעל נובמבר 8, 2011 - 1:22 pm

וואי תודה רבה!! אם ייצא לי טוב אמשיך להתייעץ איתך בקשר לעוד טעמים!! זה נראה כ”כ טעים ומעניין כל העסק הזההה תודה רבה!!

הגב
יעל נובמבר 8, 2011 - 7:34 pm

היי נטלי, הכנתי את המקרונים וממש לא הצליח לי.א’ ניפיתי את השקדים והסוכר בנפה מידי צפופה וזה פשוט חסם לי את כ החורים ולבסוף יצא לי חצי חמות שקים וסוכר אז החלטתי לעשות חצי כמות מקרונים.הכנסתי לתנור ואין את הקציפה מתחת למקרון וגם מלמעלה זה לא חלק ולקח לזה ממש מלא זמן להאפות :( לא יודעת מה הייתה הבעיה

הגב
נטלי נובמבר 8, 2011 - 7:42 pm

היי יעל,

יכול להיות שהשתמשת בנפה צפופה מדי? אני משתמשת במסננת דקה, וזה אכן דורש לא מעט מאמץ, אבל בהחלט אפשר לנפות דרכה את השקדים ואבקת הסוכר.
כמו כן האם מדדת בודאות שנותרה חצי כמות? כל סטייה קטנה בכמויות במקרונים היא קריטית, ולכן גם זו יכולה להיות הסיבה מדוע לא הצליחו.
ודבר אחרון – לאיזה דרגה הגעת בהקצפת החלבונים?

נטלי

הגב
יעל נובמבר 8, 2011 - 7:45 pm

זה היה בדיוק הכמות והקצפתי את החלבונים עד שהם התקשו קצת אולי לא התקשו מספיק כי כשזילפתי על התבנית זה דיי איבד פרופורציה של עיגול גם המרקם שלהן לא יצא חלק :(

הגב
נטלי נובמבר 8, 2011 - 7:57 pm

היי יעל,

אם כך, לפי מה שאת מתארת פשוט “הפלת” את התערובת יותר מדי והיא נהייתה נוזלית מדי. לכן העיגולים לא נשארו עגולים ויפים והעוגיות התפשטו.
וכמו שאני אומרת תמיד – בעוגיות מקרון חייבים להקפיד על כל כך הרבה דברים, שרק עם הניסיון זה כבר מגיע די בקלות ומצליח. לא להתייאש :)

נטלי

הגב
יעל נובמבר 8, 2011 - 9:12 pm

זה בגלל שערבבתי יותר מדיי או שלא הקצפתי מספיק?

הגב
נטלי נובמבר 8, 2011 - 9:24 pm

זה יכול להיות שניהם, קשה לי להגיד בלי לראות. מה שבדרך כלל קורה זה ערבוב יתר, זו הבעיה הנפוצה ביותר.

נטלי

הגב
יעל נובמבר 8, 2011 - 11:05 pm

אוף באסה..אנסה מחר שוב

הגב
יעל נובמבר 9, 2011 - 10:47 pm

הי נטלי!
היום עשיתי את המקרונים בפעם השלישית והצלחתי!! הבעיה הקטנה היחידה היא שחלקן נדברו מעט לתבנית אבל סה”כ יצאתי מרוצה מעצמי.לא יכלתי לעזוב את זה עד שהצלחתי!! פשוט יפותתת.אגב למה הן נדבקו לתבנית?

הגב
נטלי נובמבר 10, 2011 - 8:16 am

היי יעל,

כמה סיבות שיכולות להיות לכך שהמקרונים נדבקו לתבנית:
1. אפייה לא אחידה, ולכן חלק (אלה שנדבקו) נאפו מעט מדי.
2. בלילה לא נכונה – מה שבמקרה שלך ככל הנראה לא נכון, משום שאת אומרת שחלק יצאו לך יפים.

אני משערת שזו הסיבה הראשונה. המון תנורים ביתיים פשוט לא אופים בצורה אחידה. הדרך לפתור את זה היא או להשתמש בתוכנית טורבו (לא תמיד מומלץ במקרונים, וזה תלוי בתנור), או לסובב את תבנית האפייה באמצע האפייה.

בכל מקרה שמחה שיצאו לך טוב :)
נטלי

הגב
חסיה נובמבר 24, 2011 - 11:07 am

היי נטלי כמה מקורנים קפה יוצא? מהכמות הזאת?תודה

הגב
נטלי נובמבר 24, 2011 - 11:26 am

היי חסיה,

מהכמות הזאת יוצאות בערך 30-35 עוגיות כפולות.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
חסיה נובמבר 24, 2011 - 7:11 pm

היי נטלי אני ממש מאוכזבת לא הלך לי אם המקרונים זה פעם ראשונה ואני ממש לא הולכת להפסיק לנסות…הם השתטחו בתבנית ולא תפחו בתנור ממש מבאס ושקלתי את כל המרכיבים והלכתי לפי ההוראות איפה טעיתי?יש לך רעיון מה אפשר לעשות עם הגאנש שוקלד לבן. אין לי ממש זמן לעוד ניסיון של מקרונים היום.
תודה

הגב
חסיה נובמבר 25, 2011 - 9:54 am

ועוד שאלה כמה זמן גאנש מחזיק מעמד במקרר?
תודה

הגב
נטלי נובמבר 25, 2011 - 4:40 pm

היי חסיה,

מצטערת לשמוע שלא יצאו טוב. זה יכול להיות ממספר סיבות לפי מה שאת מתארת:
1. לא הקצפת מספיק את החלבונים.
2. אפייה קצרה מדי בחום נמוך מדי.
3. “הפלה” אגרסיבית מדי של התערובת (גורמת להם ממש להשתטח).

בנוגע לגנאש שוקולד לבן – אפשר לשמור אותו במקפיא עד חודש או במקרר עד שבוע וחצי. אם שומרים במקפיא מפשירים לילה במקרר.

שבת שלום! :)
נטלי

הגב
חסיה נובמבר 26, 2011 - 9:59 pm

היי נטלי. ניראה לי ש1 ו3 זה התשובות הנכונות כי פחדתי להקציף הרבה זמן אבל אני אלמד מטעויות ויכין שוב.
תודה

הגב
דניאל פברואר 17, 2012 - 3:17 am

היי
אני לא יודע מה יש לי חח דווקא בפעמים הראשונות הצלחתי עם המקרון ולעיתים אחרונות אף פעם לא מצליח לי, אולי כי אני “מעגל פינות”.
האם יש לך רעיון למילוי קפה לא מתוק? מצדי שיהיה גם עם המרירות של האספרסו..אני אוהב שיש טעם מנוגד למתיקות העזה של המקרון.. השוקולד הלבן מתוק בטירוף בשבילי:(
תודה, דני

הגב
נטלי פברואר 17, 2012 - 11:02 am

היי דניאל,

מה בנוגע לקרם חמאה-קפה? זה יוצא הרבה פחות מתוק מגנאש שוקולד לבן, וזה יכול לעבוד מעולה (זה הקרם המסורתי שבדר”כ משתמשים בו למילוי מקרונים בצרפת).
אם תרצה מתכון – אכתוב עבורך.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
דניאל פברואר 17, 2012 - 3:21 pm

היי אשמח אם תתני מתכון לקרם כזה:)
מה דעתך על היישון חלבונים אולי בגלל זה לא הצליח לי כ”כ? (בפעמים הראשונות הייתי משתדל ליישן) הפעם המקרון יצאו לי מוזרים ממש בלי רגל בכלל ועם סדקונים למעלה. אני חושב שאני אשעשה את המתכון הבסיסי ביותר בלי להוסיף טעם/צבע לעיסה.
תודה:)

הגב
נטלי פברואר 17, 2012 - 3:27 pm

היי דניאל,

הנה מתכון לקרם חמאה-קפה:
החומרים:
1 ביצה
2 חלמונים
3/4 כוס סוכר
1/3 כוס מים
250 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
כף אבקת קפה נמס מעורבבת ב3-4 כפות מים רותחים

אופן ההכנה:

1. מניחים את הסוכר והמים בסיר ומביאים לרתיחה עד לטמפרטורה של 121 מעלות.
2. מקציפים את הביצה והחלמון מתחילים להקציף במיקסר עם מטרפה. ברגע שמתחילות בועות ראשונות בסירופ הסוכר.
3. ברגע שהסירופ מגיע לטפרטורה הרצויה מגבירים את מהירות המיקסר ושופכים פנימה את הסירופ בזרם דק תוך כדי הקצפה. ממשיכים להקציף את התערובת עד שהקערה קרה לחלוטין (6-7 דקות הקצפה לפחות).
4. מורידים את מהירות המיקסר למהירות בינונית ומוסיפים את קוביות החמאה ואת תערובת הקפה. ממשיכים לעבד את הכל יחד עד שנוצר קרם אחיד ומבריק.

בנוגע ליישון חלבונים – זה די חשוב משום שהמרקם שלהם משתנה בעת היישון והם פחות “קשורים”. עם זאת, יצא לי להכין מקרונים גם עם חלבונים טריים ויוצא בסדר גמור גם כך, ככה שלא נראה לי שזאת הבעיה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
נחמות קטנות | עוגיו.נט פברואר 26, 2012 - 11:40 pm

[…] שכוללת בתוכה בעצם את כל עוגיות הראווה הקטנות (סטייל המקרונים, אהוביי), טארטלטים מכל הצבעים והמינים, פרלינים וטראפלס […]

הגב
דנה מרץ 13, 2012 - 3:32 pm

הי נטלי,
הכנתי מקרונים ירוקים והם יצאו אפרפרים. מסתבר שכנראה סוג צבע המאכל ששמתי לא היה עמיד מספיק לאפייה( לא נראה שיש סיבה אחרת כי חום התנור נמוך וגם כי הכתומים שהכנתי באותו חום ובסוג צבע אחר יצאו יפים מאד.)
בכל מקרה אשמח אם עולה בדעתך סיבה נוספת. בנוסף אולי את יודעת אם אפשר לצבוע אותם בירוק ע”י שימוש במחית פיסטוק עד שאצטייד בצבע המתאים?
תודה
דנה

הגב
נטלי מרץ 13, 2012 - 4:55 pm

היי דנה,

אני לא יודעת באיזה צבע מאכל את משתמשת, אבל תמיד עדיף להשתמש בצבע מאכל ג’ל.
לדעתי שימוש במחית פיסטוק לא יניב צבע מספיק ירוק משום שהיא הרבה פחות מרוכזת מצבע מאכל.
אני ממליצה מאוד על צבעי המאכל בג’ל של ווילטון. אם את רוצה צבע ממש חזק – יש להשתמש ב1/8-1/4 כפית צבע.

בהצלחה!
נטלי

הגב
דנה מרץ 13, 2012 - 5:24 pm

השתמשתי מmagic colours, מכירה? לא יודעת להגדיר מה המרקם שלו, משהו בין נוזל לג’ל.

הגב
נטלי מרץ 13, 2012 - 8:59 pm

דנה, לצערי אין לי ניסיון בעבודה עם Magic colours, אני משתמשת רק בצבעים של ווילטון. המרקם אמור להיות די יציב ולא ממש נוזלי.

נטלי

הגב
דנה מרץ 13, 2012 - 9:04 pm

תודה, אחפש אותם.

הגב
יום הפאי 2012 | עוגיו.נט מרץ 14, 2012 - 8:36 am

[…] החלבונים שנשארו לכם מהטארט הזה אפשר להכין מקרונים, קרמבו או פבלובה. עוד מתוקים:יום פאי – יום הולדתפריך […]

הגב
מקרון-מאניה! | עוגיו.נט מרץ 24, 2012 - 11:48 pm

[…] כתבתי רבות בעבר על מקרונים. יש שאומרים זו העוגייה הקשה […]

הגב
דנה מרץ 29, 2012 - 12:10 pm

האם אפשר לזלף בצנתר 7 או צנתר 10? לא הצלחתי למצוא 8 משום מה..
כמה זמן בערך ההקצפה צריכה להיות אחרי שהוספנו סוכר?

הגב
נטלי מרץ 29, 2012 - 5:30 pm

היי דנה,

אפשר לזלף בצנטר 7 – זה בסדר גמור.
אחרי שמוסיפים את הסוכר מקציפים עד שנוצר קצף יציב מאוד.

בהצלחה!
נטלי

הגב
נועה מאי 5, 2012 - 9:02 pm

היי נטלי,הגנאש יצא לי נוזלי ממש אני אמורה לשמור אותו במקרר או משהו? כי הוא פשוט זלג מהמקרונים ונורא התבאסתי כי הם דווקא יצאו חתיכים :)

הגב
נטלי מאי 5, 2012 - 10:33 pm

היי נועה,

יש לקרר את הגנאש לטמפרטורת החדר עד שהוא במרקם נוח לזילוף ורק אז למלא את המקרונים.
בכל מקרה כל הכבוד שהמקרונים עצמם יצאו לך טוב – זהו הישג באמת מאוד גדול! :)

נטלי

הגב
מאי מאי 6, 2012 - 4:26 pm

היי נטלי

יש לי בעיה בהכנת מקרונים. אני פועלת לפי המתכון של מקרונים בטעם שוקולד ובו ממירים 10 גר’ של סוכר בקקאו. פעמיים הכנתי מקרונים כאלה וכל פעם אני מקבלת פשוט עוגיות שקדים כהות ולא מקרונים. לעומת זאת, כשאני עושה מקרון רגיל, ללא המרת סוכר ברכיב אחר, אני מקבלת מקרון כמו שצריך להיות.

מה את אומרת?

הגב
נטלי מאי 6, 2012 - 4:34 pm

היי מאי,

כדי להכין מקרון קקאו יש להמיר 10 גר’ מאבקת הסוכר (ולא הסוכר) בקקאו. הסוכר חיוני להתייצבות העוגיה ולכן חשוב להשאיר אותו בכמות הנכונה. באבקת סוכר אפשר לשחק ממש מעט, ולכן אם ממירים לקקאו – יש לעשות זאת רק מאבקת הסוכר.

בהצלחה!
נטלי

הגב
פני יולי 21, 2012 - 12:14 am

את מלכה!!!!! המלכה בהא הידיעה!!! סוף סוף אזרתי אומץ והכנתי היום בדיוק לפי ההוראות שלך ובנסיון הראשון הצליח לי כולל הרגל והכל. תודה תודה תודה

הגב
דברים שמעצבנים אותי ומקרונים לקינוח | אין דבר כזה מתוק מדי אוגוסט 20, 2012 - 9:12 pm

[…] ממליצה בחום על המדריכים של עוגיונט ושל בצק אלים בשביל ליצור מקרונים מושלמים שלב אחרי שלב. […]

הגב
הילה נובמבר 24, 2012 - 2:07 am

היי נטלי,
הכנתי ויצא מאוד טעים אך אני חוששת שלא כפי שאמור להיות מקרון מסורתי.
כמה שאלות :)
1)האם החלבונים אמורים להגיע ממש לקצף יציב,כלומר קשה?
2)מה יכול לגרום למרקם של העוגיות להיות מאוד נוזלי?
3)אם רוצים להכין מסה ולצבוע עם צבע מאכל ג’ל,איך מומלץ להכין את המסות?
4)מה הקוטר של הצנטר שמומלץ להשתמש בו?

תודה מראש וסליחה על החפירה!

הגב
נטלי לוין נובמבר 24, 2012 - 9:54 am

היי הילה,

1. החלבונים אמורים להגיע למרקם של קצף יציב ודי קשה, אבל קצת פחות קשה ממרנג של ממש.
2. עיבוד יתר של התערובת גורם לתערובת החלבונים “ליפול”, מה שהופך אותה לנוזלית יותר. מה שצריך לעשות זה “להפיל” את התערובת מהרגע הראשון, לערבב היטב וברגע שהמסה אחידה ובמרקם שדומה לטחינה סמיכה – להפסיק. עיבוד יתר יוצר תערובת נוזלית.
3. את צבע המאכל מוסיפים לתערובת החלבונים-סוכר ברגע שהיא מתחילה להתייצב וממשיכים להקציף עד שהיא מקבלת צבע אחיד.
4. אני משתמשת בצנתר חלק בקוטר של כ-1 ס”מ.

בהצלחה ושתהיה שבת שקטה!
נטלי

הגב
ליטל נובמבר 3, 2020 - 2:47 pm

היי 2 שאלות
1. מה הסיבה שהן יצאו chew כאלה? זכור לי שהן נימוחות יותר…
2. הן קצת נידבקו לי לנייר אפיה .זה בדלל שלא השתמשתי בסיליקון? אציין שהיי קרות לחלוטין. חלקן התפקששו לי בגלל זה

הגב
נטלי נובמבר 3, 2020 - 6:13 pm

לפי התיאור בשתי השאלות שלך נשמע לי שאפית בחום נמוך מדי ו/או לא מספיק זמן.

הגב
לריסה דצמבר 2, 2012 - 9:29 pm

היי נטלי, הפעם הראשונה שלי בהכנת מקרונים הייתה כישלון. השבוע, קינוח כדור אטלס דווקא נתן לי תקווה שאני אצליח להכין את המקרונים ואולי בהמשך נלך על הגרסא המלאה של הכדור.
רשמת שאופים בתנור לא טורבו, בהנחה שיוצאות 2 תבניות, אופים יחד בתנור או אחת אחרי השניה?
תודה רבה

הגב
נטלי לוין דצמבר 2, 2012 - 9:33 pm

היי לריסה,

אני תמיד מעדיפה לאפות תבנית אחת בכל פעם ולא 2 יחד. בנוגע לטורבו – זה נורא תלוי בתנור שלך, התנור החדש שלי דווקא אופה מקרונים מצוין בטורבו (ועדיין – תבנית אחת בכל פעם).

בהצלחה!
נטלי

הגב
רותם דצמבר 11, 2012 - 7:28 pm

היי נטלי, ניסיתי להכין מקרון שוקולד בערך איזה 7 פעמים ויצא לי טוב מאוד. לפני שבועיים רציתי להכין מקרונים עבודה של אחותי ולא הצליח לי אז ניסיתי עוד פעם וגם שוב לא הצלחתי.ו היום ניסיתי עוד הפעם להכין עוד הפעם , ועקבתי בדיוק אחרי ההוראות של המתכון שלי והמקרון שלי נפתח באפיה אחרי זמן מנוחה של שעתיים וחצי[לא רציתי לקחת סיכונים שזה יפתח אחרי שעה].למה זה קרה?

הגב
נטלי לוין דצמבר 12, 2012 - 12:20 am

היי רותם,

אם המקרון מתבקע בעת האפייה זה יכול לנבוע ממספר סיבות:
1. באמת מצב טורבו בתנור, למרות שזה ממש לא חובה ובהחלט אפשר לאפות מקרונים גם על טורבו.
2. התערובת הייתה רכה מדי (ז”א – קיפול אגרסיבי מדי של החלבונים המוקצפים והשקדים הטחונים).

נטלי

הגב
רותם דצמבר 12, 2012 - 12:25 pm

תודה על התשובה,
כשאני מכינה את ה מקרון ,עד שהשקדים והאבקת סוכר מתערבבים לתערובת חלקה אני מערבבת הרבה..חייב לקפל את התערובת ? במתכון של קרין גורן היא אמרה שצריך ממש לערבב ולא לקפל

הגב
נטלי לוין דצמבר 12, 2012 - 4:12 pm

בהתחלה אכן מערבבים באגרסיביות עד להפלת התערובת, ולאחר מכן עוברים לקיפול עדין עד שמגיעים למרקם הרצוי. תהליך ההכנה מעט טריקי, אבל ברגע שקולטים את זה – זה ממש משחק ילדים. חשוב לא לקפל יותר מדי, מה שעלול לגרום למקרונים להיות שטוחים/ לא לתפוח ולקבל “רגל”/ להיסדק.

בהצלחה!
נטלי

הגב
לאה דצמבר 13, 2012 - 2:14 pm

נטלי יקרה
בתור אופה מנוסה הצלחתי המון מתכונים, משום מה המקרון הוא חומה שאני לא מצליחה לעבור אותה, עשיתי היום את המקרון עם הקקאו (המרתי 10 גר’ אבקת קקאו+ 90 אבקת סוכר)
הכל הלך מצוין המתנתי שעה וכשהכנסתי לתנור הם לא תפחו הרבה – אין להם רגל והם נסדקו, בנוסף כשהוצאתי אותם מהתבנית הם חלולים עם חור מתחתם, יש לך מושג מה קרה ? הצילו!!!!! חייבת לעשות תיקון ולעבור את זה.
תודה רבה רבה

הגב
נטלי לוין דצמבר 13, 2012 - 3:07 pm

היי לאה,

קודם כל אל תלחצי, מקרונים הם באמת עוגיות מורכבות קצת, שדרוש אימון כדי להגיע לתוצאות מספקות איתם.
נשמע שהבעיה הייתה שלא הקצפת מספיק את החלבונים או לחילופין “הפלת” את התערובת קצת יותר מדי, מה שלא אפשר להם יצירת רגל.
האם השתמשת בחלבונים מיושנים?

נטלי

הגב
רותם דצמבר 24, 2012 - 8:32 pm

היי נטלי,הכנתי מקרונים עם קקאו,והכנתי מקרונים בלי קקאו.המקרונים בלי הקקאו נהיו נימוחים באותו יום ,והממקרונים עם הקקאו היו קשים המון זמן.זה קשור לקקאו?

הגב
נטלי לוין דצמבר 24, 2012 - 10:39 pm

הקקאו אכן משפיע על רמת הקשיות של המקרונים מאחר והוא “מייבש” יותר את המקרונים לעומת אבקת הסוכר והשקדים, למרות זאת ההבדל לא אמור להיות כזה מהותי. האם אפית קצת יותר זמן את המקרונים עם הקקאו?

נטלי

הגב
מוריה ינואר 14, 2013 - 10:27 pm

היי נטלי ;)

היום לראשונה ניסיתי להכין מקרונים.. הכל הלך מעולה והם יצאו יפים ממש.. עד הרגע שניסיתי להפריד אותם מהמשטח סיליקון ומה שיצא בעצם זה שהחלק העליון שיצא קראסטי חלק וטעים,נפרד מהפנים שלו.. והחלק הפנימי יצא עיסתי ודביק כמו מסטיק.. למה זה יצא ככה? האם יש קשר לזה שהחלבונים היו טריים ולא ״מיושנים״..?
ואיך יודעים מתי הם מוכנים? רק ה״רגל״ זה סימן לכך?

תודה;) מקווה שבפעם הבאה זה יצליח..

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2013 - 7:17 am

היי מוריה,

לפי מה שאת מתארת נשמע שפשוט לא אפית אותם מספיק, והחלק הפנימי לא התייבש כמו שצריך. באיזה חום וכמה זמן אפית? זה לא קשור לזה שהחלבונים היו טריים.

נטלי

הגב
מוריה ינואר 15, 2013 - 8:01 pm

היי נטלי, תודה על ההתייחסות לשאלתי..
אפיתי ב150 מעלות כמו שכתבת במתכון, בחום תנור רגיל(לא טורבו)
ל 13 דקות..

הגב
מוריה ינואר 15, 2013 - 8:04 pm

מה שגרם לי להוציא אותם זאת ״הרגל״ שנוצרה והחלק העליון שהיה פשוט נראה יפה ואפוי בול במידה הרצויה..

איך באמת אדע מתי המקרונים מוכנים לצאת מהתנור?

הגב
נטלי לוין ינואר 16, 2013 - 12:54 am

האם הנחת למקרונים להתקרר לחלוטין לפני שניסיתי לשחרר אותם מנייר האפייה/ משטח הסיליקון?

הגב
מוריה ינואר 16, 2013 - 8:56 am

ברור..
לפחות שעה..
מה יכולה להיות בעצם הבעיה? :/

הגב
נטלי לוין ינואר 16, 2013 - 9:08 am

אז נשמע שעוד 2-3 דקות בתנור היו פותרות את העניין.

הגב
מוריה ינואר 20, 2013 - 4:03 pm

תודה על העזרה!!! היום אני מנסה שוב..
להחזיק אצבעות ;)

שאלה קטנה.. אחרי הניפוי שמתי לב שירדו 10 גרם מהתערובת של השקדים ואבקת סוכר.. האם זה משהו שיכול לפגום במקרונים?

הגב
נטלי לוין ינואר 20, 2013 - 8:45 pm

10 גרם זה די הרבה אחרי הניפוי. אני ממליצה להוסיף עוד טיפה שקדים+אבקת סוכר.

נטלי

הגב
אפרת פברואר 28, 2013 - 2:20 pm

היי
אפשר עם שקדים מולבנים טחונים?
תודה מראש

הגב
נטלי לוין פברואר 28, 2013 - 4:10 pm

זה בדיוק מה שצריך :)

הגב
רעות מרץ 4, 2013 - 1:43 pm

היי נטלי הבלוג שלחך מושלם!
כבר הכנתי עמה מתכונים ויצא מעולה!
רציתי לשאול אם יש עוד דרך להזליף את התערובת חוץ מצנתר.. אפשר עם שקית אוכל?
תודה רבה!

הגב
נטלי לוין מרץ 4, 2013 - 5:45 pm

היי רעות,

קודם כל המון המון תודה על המחמאות :) בנוגע לזילוף – לא ניסיתי עם שקית אוכל, אבל אני משערת שזה יכול לעבוד, אם כי אין כמו העבודה המדויקת שמאפשר שק זילוף מקצועי, חזק ועמיד.

בהצלחה!
נטלי

הגב
קרם דה-לה קרם - עוגיו.נט מרץ 8, 2013 - 9:59 am

[…] עם החלבונים שנותרו לכם תוכלו להכין פבלובה, קרמבו או מקרונים. […]

הגב
סחר אפריל 24, 2013 - 11:39 pm

היי אני נסיתי להכין מקרון שוקו אבל המקרון לא עלה ולא עשה “רגל” יצא לי כמו עוגייה קצת דקה מה לא עשיתי נכון לא יודעת וגם נוצר צדקים על פני המקרון מה הסיבה?

הגב
נטלי לוין אפריל 25, 2013 - 7:49 am

יכולות להיות הרבה סיבות:
1. עיבוד יתר של הבלילה ואז היא דלילה מדי ולכן לא יוצאת כמו שצריך.
2. אפייה – יכול להיות שעוד לא “למדת”כמו שצריך את התנור שלך – לפעמים דרושים מספר ניסיונות בטמפרטורות שונות/ טורבו/ לא-טורבו בשביל להבין מהי הדרך האופטימלית לאפות מקרונים בתנור הפרטי.

בהצלחה!
נטלי

הגב
אורנה מאי 27, 2013 - 9:09 am

ראיתי בהרבה אתרים שצריך להקיש על התבנית בשביל להוציא בועות אוויר ואצלך לא רשום,מה כן לעשות אז? כי כשאני מקישה עם התבנית יוצאות בועות שנשארות לרוב גם אחרי האפייה.
וגם לא מצליח להיווצר לי רגל מה אני עושה לא נכון?

תודה מראש.

הגב
נטלי לוין מאי 27, 2013 - 10:58 am

אני לא מקישה את התבנית לפני האפייה ולא נתקלתי בבעיות – יש כל מיני שיטות הכנה למקרונים ויכול מאוד להיות שזה עובד גם בצורה הזאת. בנוגע לרגל – זה עניין של תרגול ואימון, צריך פשוט להגיע למרקם הנכון של המסה לפני האפייה ולהקפיד על השארת המקרונים בטמפרטורת החדר לפני האפייה עד ליצירת קרום.

בהצלחה!
נטלי

הגב
מורן יוני 15, 2020 - 8:48 am

הי נטלי
בקרם אספרסו אם אני רוצה שוקולד עם עד 60 אחוז מוצקי קקאו, האם היחס בין השוקולד לשמנת משתנה? בנוסף, אם אני ממירה לפרוה אפשרי קצפת צמחית או שעדיף קרם קוקוס ואם כן באילו כמויות? תודה רבה מראש⁦☺️⁩

הגב
נטלי יוני 15, 2020 - 4:15 pm

אותה כמות, זה לא משנה. אפשר קצפת צמחית או קרם קוקוס באותה כמות. בהצלחה!

הגב
גלית יולי 18, 2013 - 2:06 pm

היי נטלי!

יש לך אולי רעיון למה לא נוצרה לי “רגל” במקרונים?
תודה :)

הגב
נטלי לוין יולי 18, 2013 - 9:57 pm

יכולות להיות כמה סיבות:
1. ערבוב יתר והפלה של המרנג יותר מדי (אז התערובת גם נוזלית יחסית).
2. המתנה קצרה מדי ליצירת קרום על העוגיות.
3. הקצפה מועטה מדי של החלבונים.

נטלי

הגב
גלית יולי 19, 2013 - 12:04 am

אכן הקצפה מועטה מדי!
נוצרה לי רגל לתפארת! :))))

לא הייתי ככ גאה בקינוח מאז “למיטיבי לסת”!
תודה!! :)

הגב
ירין יולי 30, 2013 - 11:57 am

שלום נטלי,

תודה רבה על המתכונים הנפלאים ועל ההסברים המאלפים. תוכלי בבקשה להסביר כיצד משתמשים בשק זילוף? בכל פעם שאני מנסה להשתמש העסק משתבש (ומתלכלך) לחלוטין…

הגב
נטלי לוין יולי 31, 2013 - 8:19 am

היי ירין,

למען האמת קצת קשה להסביר שימוש בשק זילוף בלי מראה עינים, אז מצאתי את הסרטון הבא: http://www.youtube.com/watch?v=-Epy_eU-yME
הוא טיפה לקוני, אבל ההסבר מאוד בסיסי ויכול לעזור.

בהצלחה!
נטלי

הגב
Yotam ;) אוקטובר 25, 2013 - 9:04 pm

היי נטלי !
אשמח אם תתני לי מתכון למלית תות בלי תותים אמיתיים כי זאת לא העונה …
בנוסף המקרונים יצאו לי ממש דביקים ונשברו בלמעלה … מה כדי לעשות לגבי זה ???
תודה מראש הבלוג של מדהים ומלא בעצות טובות !!!!

הגב
נטלי לוין אוקטובר 26, 2013 - 8:19 am

היי יותם,

קצת בעייתי להכין מלית תות בלי תותים ;) מחוץ לעונת התותים אפשר פשוט לקנות מחית תותים בחנויות המתמחות למוצרי אפייה ולהשתמש בה. בנוגע למקרונים – נשמע כמו בעייה של אפייה בחום גבוה מדי, מעט מדי זמן.

בהצלחה!
נטלי

הגב
Yotam ;) אוקטובר 26, 2013 - 10:07 am

אוקיי , תודה רבה !!!!
עוד שאלה קטנה, במה תורם יישון החלבונים והאם יומיים במקרר מספיקים ליישון ?
תודה מראש ,יותם ;)

הגב
נטלי לוין אוקטובר 27, 2013 - 8:24 am

יישון החלבונים גורם לאבד מעט מהנפח ולכן הקצף יוצא במרקם טוב יותר להכנה, אבל בהחלט אפשר להכין מקרונים גם עם חלבונים לא מיושנים.

בהצלחה!
נטלי

הגב
Yotam ;) נובמבר 5, 2013 - 7:08 pm

היי נטלי זה שוב יותם …
הכנתײ לפני שבוע מקרונים ויצאו מעולים! הם יצאו עם ה-״רגל״ וחלקים ללא סדקים וממש מעולים!
היום הכנתי עוד פעם והמקרונים לא עלו ונסדקו למעלה אלא פשוט נסדקו … מין שברים כאלה אבל הם היו שטוחים .
לפני האפייה הם היו יפים ועגולים ובאפייה הכל התרחב לי והם נהרסו לגמרי…
מה כדאי לעשות?
תודה מראש !
יותם

הגב
Yotam ;) נובמבר 5, 2013 - 7:08 pm

היי נטלי זה שוב יותם …
הכנתײ לפני שבוע מקרונים ויצאו מעולים! הם יצאו עם ה-״רגל״ וחלקים ללא סדקים וממש מעולים!
היום הכנתי עוד פעם והמקרונים לא עלו ונסדקו למעלה אלא פשוט נסדקו … מין שברים כאלה אבל הם היו שטוחים .
לפני האפייה הם היו יפים ועגולים ובאפייה הכל התרחב לי והם נהרסו לגמרי…
מה כדאי לעשות?
תודה מראש !
יותם

הגב
נטלי לוין נובמבר 6, 2013 - 7:43 am

היי יותם,

קודם כל אני שמחה לשמוע שהמקרונים הצליחו בפעם הקודמת כמו שצריך! לפי מה שאתה מתאר, נשמע כאילו יכלו להיות 2 בעיות:
1. הקצפה קצרה מדי של החלבונים
2. אפייה בחום טיפה יותר מדי גבוה ו/או על טורבו (לא תמיד מתאים), מה שגרם לכל הסדקים.

נטלי

הגב
Yotam ;) נובמבר 6, 2013 - 1:47 pm

אוקיי תודה רבה ! האופציה הראשונה היא נכונה …
האתר שלך מדהים ועוזר לי מאוד !
תודה :)

הגב
חלי דצמבר 28, 2013 - 5:13 pm

היי נטלי
ראיתי כל מיני סוגי מרגנים אחד מהם אומר להרתיח סוכר ומים לשפוך באיטיות על המרנג מה דעתך על זה?
שאלה שניה
הכנתי והמקרונים דבקו לי למשטח סיליקון שמיועד למקרונים מה לא טוב?
אשמח לתשובה
תודה
חלי

הגב
נטלי לוין ינואר 1, 2014 - 9:01 am

היי חלי,

מדובר בשתי שיטות הכנה שונות – זה תלוי במתכון. אם המקרונים נדבקו לך למשטח הסיליקון יכול להיות שהיה צריך להמשיך לאפות אותם עוד 2-3 דקות.

בהצלחה!
נטלי

הגב
לאה דצמבר 30, 2013 - 8:51 pm

היי נטלי.אני מזמן כבר גולשת באתרים למתכוני מקרונים. בכל המתכונים אומרים לא על טורבו , אם לא על טורסו על איזה תוכנית לאפות אותם, ודרך אגב התנור שלי לא אופה כל כך אחיד אז יש משמעות אם באמצע אפתח אותו ואהפוך את התבנית?? בתודה, ומבבקשה שתעני לי מהר

הגב
נטלי לוין ינואר 1, 2014 - 8:50 am

היי לאה,

אין לזה ממש חוקיות – אני למשל אופה על טורבו בתנור הנוכחי שלי, אבל בקודם לא. פשוט צריך לנסות ולהכיר את התנור הפרטי שלך. אין בעיה להפוך את התבנית באמצע האפייה כדי להביא לפיזור אחיד של חום.

בהצלחה!
נטלי

הגב
נטע ינואר 2, 2014 - 9:18 am

חייבת לשאול.
יש לי 3 תבניות לתנור ואני מתכננת להכין קצת יותר.
האם אחרי האפייה כדאי להוריד (בזהירות!) את נייר האפיה לשייש ולהשתמש שוב בתבנית (אחרי שהתקררה כמובן)? או שמומלץ לתת למקרונים להתקרר עם התבנית?
ואם כבר, אני יכולה לזלף את המקרונים על נייר אפייה על השייש ואז אחרי שנוצר להם קרום להעביר לתבנית אפייה (לא חמה כמובן) ואז לתנור?
מה את אומרת?

הגב
נטלי לוין ינואר 2, 2014 - 6:05 pm

אין בעיה עם אף אחת מהדרכים שציינת, אבל בכל מקרה מומלץ לתת למקרונים להתקרר טיפה לפני שמעבירים את נייר האפייה לשיש.

בהצלחה!
נטלי

הגב
יאלי יחזקאל אפריל 11, 2014 - 1:38 pm

היי נטלי ,

אני יאלי ואני בת 13 , וכבר ארבע פעמים ניסיתי לצלוח את המקרונים , אך אף פעם לא יוצא לי מושלם, או כמו שצריך , אני לא מבינה איפה הבעיה , תמיד אני עוקבת בדיוק רב אחרי המתכון , ומודדת כל גרם וגרם , אך עדיין לא יוצא לי משהו….. הכול משתבש לי בעיקר בשלב הזילוף , והאפיה . המקרונים משתטחים לי יותר מדי ונדבקים לתבנית אחרי האפיה , הם נשרפים מבחוץ בתנור אך לא מוכנים מבפנים , למרות שהתנור על הטמפ’ המדויקת…… מקווה שתעזרי לי … :) תודה

הגב
יאלי יחזקאל אפריל 11, 2014 - 1:42 pm

היי נטלי ,
אני יאלי ואני בת 13 , וכבר ארבע פעמים ניסיתי לצלוח את המקרונים , אך אף פעם לא יוצא לי מושלם, או כמו שצריך , אני לא מבינה איפה הבעיה , תמיד אני עוקבת בדיוק רב אחרי המתכון , ומודדת כל גרם וגרם , אך עדיין לא יוצא לי משהו….. הכול משתבש לי בעיקר בשלב הזילוף , והאפיה . המקרונים משתטחים לי יותר מדי ונדבקים לתבנית אחרי האפיה , הם נשרפים מבחוץ בתנור אך לא מוכנים מבפנים , למרות שהתנור על הטמפ’ המדויקת…… מקווה שתעזרי לי … :) תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 11, 2014 - 2:19 pm

היי יאלי,

לפי התיאור נשמע שאת מקפלת את הבלילה יותר מדי והיא נהיית לך נוזלית מדי ולא במרקם הנכון, ולכן המקרונים לא מצליחים לך ונדבקים ומשתטחים מדי. להבא נסי פשוט לקפל את הבלילה פחות – המרקם צריך להיות בערך של טחינה סמיכה.

חג שמח!

הגב
אפרת אפריל 18, 2014 - 1:46 pm

אתמול ניסיתי להכין ויצאו לי מאוד נוזליות והשתטחו בתבנית,: שאלותי הן:
1. את החלבונים שוקלים לפני היישון או אחרי?
2. את השקדים הטחונים צריך לשקול אחרי הניפוי לפי הבנתי?
תודה על המתכון,למרות שקראתי המון לפני שהכנתי עדיין לא הצליח לי, אבל יצא טעים.אני רוצה לא להתייאש ולהכין שוב. אבל רוצה הפעם להיות בטוחה שהכמויות נכונות. תודה מראש

הגב
נטלי לוין אפריל 18, 2014 - 2:43 pm

תשובות:
1. שוקלים אחרי היישון
2. לא, שוקלים לפני הניפוי. אחרי הניפוי אמורה להישאר כמות קטנטנה שלא נכנסת לתערובת.
אל תתייאשי :) מקרון זו עוגיה יחסית מורכבת ודורשת הרבה מאוד דיוק וניסיון, ככה שככל שתכיני אותה יותר תזהי את מקור הבעיה ותוכלי לפתור אותה. חג שמח!

הגב
אפרת אפריל 18, 2014 - 4:10 pm

אני אנסה שוב. בכל אופן יצא ממש טעים. השילוב של השוקולד והקפה במילוי יצא מעולה (שמתי אספרסו אמיתי).
תודה וחג שמח.

הגב
לילך אפריל 20, 2014 - 10:24 pm

הכנתי היום מקרונים מהמתכון של מאיה (בצק אלים) ובאמת שאם עןקבים אחריו נכון (אני השתמשתי במשקל) יוצא מצוין. אני חושבת שאם תצלמי את כל השלבים בהכנה (קיפול המקרונאז’) זה יעזוא להביא לתוצאות טובות יותר..
בכל מקרה.. אני רוצה להכין גנאש שוקולד לבן ותותים.. אניי נורא אשמח אם תתני לי מתכון..
אגב, אפיתי את המקרונים בטורבו..

הגב
נדיה יולי 13, 2014 - 5:49 pm

היי
מה אפשר לעשות עם מקרונים שלא צלחו?

הגב
נטלי לוין יולי 14, 2014 - 7:02 am

מה קרה להם? הם הפכו לסתם עוגיות שקדים?

הגב
ליאורה אוקטובר 7, 2014 - 11:40 pm

היי נטלי חג שמח
אני פעם ראשונה מכינה מקרונים . האם צריך משטח מסיליקון ? ועל איזה את ממליצה? האינטרנט מלא בכל מיני סוגים. תודה רבה

הגב
נטלי לוין אוקטובר 8, 2014 - 8:15 am

אני משתמשת במשטחי סיליקון של חברת Silikomart. אבל אפשר לאפות גם ישירות על נייר אפייה רגיל, ממש לא חובה סיליקון.

הגב
רותם אוקטובר 20, 2014 - 9:47 pm

הי נטלי.
המקרוניםלא כלכך יצאו לי , בכל מקרה, מה אני יכולה לעשות עם העוגיות שבנקעו לי חוץ מלזרוק אותם לפח? הכנתי כמות דיי גדולה

הגב
נטלי לוין אוקטובר 21, 2014 - 7:22 am

את יכולה למלא אותן בכל מקרה, הטעם לא אמור להיפגע :)

הגב
הילה נובמבר 30, 2014 - 6:42 pm

לא!אין את פשוט אלופה!
הכנתי את המקרון ויצא אליפות! רק שהכנתי את המרנג כמרנג איטלקי ולא צרפתי.
שאלה לגבי הטעם-את ממליצה להכניס לבלילה של החלבונים עם החומרים היבשים את האספרסו….
מה יקרה עם אני אשנה את זה לקפוצ’ינו?
יש לי תמצית קפוצ’ינו…. תמצית מעולה שקניתי בחנות מתמחה(קצת מתוקה אז אני נזהרת איתה) ,את ממליצה להחליף לתמצית הקפוצ’ינו? פשוט אין לי אספרסו…. ולא בא לי לקנות מכונת אספרסו רק בשביל מקרונים…. או שאפשר להחליף לנס קפה ממש חזק? מה את ממליצה?

הגב
נטלי לוין נובמבר 30, 2014 - 11:31 pm

שמחה שיצא מוצלח! בנוגע לתמצית קפוצ’ינו – אין לי מושג כי אני לא כל כך מכירה במה מדובר, אז משערת שפשוט כדאי לנסות ולראות אם זה עובד :) בהצלחה!

הגב
הילה דצמבר 1, 2014 - 5:37 am

הייי,תודה על התגובה.המהירה!
התמצית קפוצ׳ינו זה כמו כל המחיות טעם (תות,פיסטוק) רק בטעם קפוצ׳ינו ויותר דליל….יש לו.טעם חזק של קפה,מתוק מאוד על גבול המרירות,וצבע משגע של חום עינברי.
עשיתי עם התמצית,יצא קצת מתוק , אז לפעם הבא אני ישים טיפה פחות,אבל יצא ממש טעים,מקרון קפוצ׳ינו,ממליצה לנסות.
הכנתי.בדיוק לפי המתכון שלך,והעוגיות יצאו (נעזןב רגע שכל אחת יצאה לי בגודל שני כן?אבל עובדים על הזילוף)הן יצאו מבחוץ קריספיות ומבפנים נימוחות,מענג!!!
את המילוי דרך אגב עשיתי עם נס.קפה.שהימסתי במים,מעולה

הגב
ליאור דצמבר 26, 2014 - 12:49 pm

זה לא מתכון כל כך מדוייק עדיף לא להוסיף נוזלים ולהוסיף כפית אבקת קפה במקום אספרסו נוזלי

הגב
אילון פברואר 8, 2015 - 8:44 pm

יש לי כמה שאלות

1. כל המקרונים נסדקים אבל יצא טעים למה זה קורה ?
2. א.ביישון חלמונים – רשום במתכון 110 גרם חלמונים מיושנים למרנג ועוד 110 גרם חלמונים ל סוכר שקדים , הם גם צריכים להיות מיושנים
ב. 110 גרם שוקלים אותם לפני העישון ואז הם מאבדים מהנפח או ש ששוקלים יותר לפני היישון ואחרי משתמשים רק ב110 גרם ?

הגב
נטלי לוין פברואר 9, 2015 - 6:50 am

תשובות:
1. אולי טורבו של התנור שגרם לבלילה “לעוף” במהלך האפייה או שהמסה לא הגיעה למרקם הנכון.
2. משתמשים בחלבונים מיושנים – שוקלים אחרי היישון.

הגב
שרית מרץ 3, 2015 - 8:37 pm

היי
אני מכינה מקרונים כבר הרבה זמן והם יוצאים טובים ולפעמים פחות. השאלה שלי למה לפעמים הם נפרדים מהתבנית ממש בקלות והם חלקים ומבריקים בחלק התחתון ולפעמים הם נדבקים ולא נפרדים יפה גם כשהתבנית התקררה.
האם זה קשור למידת ההקצפה של החלבונים?
אשמח לתשובה. בתודה

הגב
נטלי לוין מרץ 4, 2015 - 7:30 am

קשור לזמן האפייה (אם הם גדולים אז זמן האפייה ארוך יותר) או לאיכות ההקצפה.

הגב
שני אפריל 1, 2015 - 11:51 pm

היי נטלי,

כתבת לטחון את הסוכר והשקדים יחד

ולתערובת החלבונים להוסיף רק את הסוכר ואח”כ את השקדים…איך לעשות את זה? :)

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2015 - 5:46 am

איפה ראית שכתוב שמוסיפים רק סוכר ואז שקדים? ראי בסעיף 4 שמוסיפים הכל יחד :)

הגב
שני אפריל 2, 2015 - 11:39 am

התבלבלתי עם הסוכר ואבקת הסוכר, תודה!

הגב
ליהיא אפריל 2, 2015 - 10:08 am

אם אין לי מכונת קפה איך להכין תחליף או אספרסו?

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2015 - 10:25 am

אפשר פשוט להוסיף כפית אבקת נס קפה לתערובת.

הגב
עדי אפריל 2, 2015 - 11:45 am

היי נטלי,
הצבע של המקורנים הוא יוצא כמו בתמונה? או צריך להוסיף צבע מאכל?

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2015 - 3:18 pm

יוצא כמו בתמונה.

הגב
ארז יולי 8, 2015 - 1:08 pm

הי
ניסיתי לעשות את העוגיות אך הבלילה יצאה לי קצת נוזלית וברגע שאני מזלף העוגיות גולשות האחת לשנייה

הגב
נטלי לוין יולי 9, 2015 - 6:40 am

נשמע שהבעיה היא עיבוד יתר של התערובת, מה שגרם להפלה של קציפת החלבונים. להבא, נסה לערבב את הבלילה רק עד שהיא מגיעה למרקם של טחינה סמיכה. בהצלחה!

הגב
ר.נ. ינואר 15, 2017 - 10:56 am

הי נטלי,

הכנתי את המקרונים לשבת ויצא לא פחות ממושלם!!!
ראיתי שאצלך על המקרונים יש נקודות כאלה, האם זה מאבקת נס קפה שפיזרת על המקרון לפני הייבוש?
פשוט רוצה להכין שוב את המתכון ונראה לי שזה ייצור מראה יותר מעניין…

תודה

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2017 - 12:23 pm

האמת שזה קרה כי הקפה בו השתמשתי הוא עם גרגרים גדולים יחסית והם לא נטחנו מספיק, מה שיצר את המראה הזה.

הגב
ליה מרץ 25, 2017 - 7:05 am

היי האם אפשר להשתמש בתבנים מיוחדת למקרונים(עם שקעים של עיגולים)? זה ייפגע במרקם?

הגב
נטלי לוין מרץ 25, 2017 - 8:47 am

אין בעיה.

הגב
אופיר אפריל 4, 2017 - 11:23 pm

היי נטלי, השבוע קניתי משקל דיגיטלי והעוגיות האלה פשוט חלום..ואני כבר מת להכין אותן.
כמו כל אופה חובבן או קונדיטור מוסמך, גם אני מלא חששות מהעוגיה הזאת.
רציתי לשאול מס’ שאלות.
1. בתמונה נראה שהעוגיה עצמה מנוקדת מעט בנקודות שחורות כאילו נס קפה נמס או מעט קקאו, תוכלי להגיד לי ממה זה? ( הכי כיף מקרונים צבעוניים הרי ולא לבנים)
2. מה הכוונה בלהפיל את התערובת? לפני שמקפלים בעדינות עד לאחידות צריך לתת ערבוב קטן קודם לכן על מנת להוריד מעט מהנפח?
3. עד כמה יציב צריך להיות המרנג? ומתי את יודעת לשים את הגבול לתנועות הקיפול באיחוד כל החומרים יחדיו?
4. האם כדאי להוסיף את האבקות ב2 או 3 פעמים או בבת אחת?

הגב
נטלי לוין אפריל 5, 2017 - 6:04 am

תשובה:
1. אבקת קפה נמס מגורען בתוך הבלילה.
2. מקפלים באגרסיביות כדי להוריד את נפח המרנג מעט.
3. המרנג צריך להיות מאוד יציב.
4. אני מוסיפה בפעם אחת ופשוט מערבבת היטב.
בהצלחה!

הגב
דנית מאי 1, 2017 - 2:37 pm

היי נטלי… עשיתי הכל בדיוק רב … ופשוט יצאו לי עוגיות סדוקות. ללא רגל .. במרקם מוזר.. האמת שעוד מהמסה לפני האפייה ראיתי שמשהו לא תקין. מינימום ערבוב .. והכל שקול ומדוייק.. תנור לא על טורבן ו150 מעלות. בזמן הייבוש לא נוצר קרום .. המקרונים היו מעל שעה בחוץ … האמת שהמרנג קצת נשבר לי האם זו הסיבה ?:(((

הגב
נטלי לוין מאי 2, 2017 - 8:38 am

אם המרנג נשבר זו בהחלט יכולה להיות הסיבה. אולי היתה בו טיפת שומן?

הגב
ר.נ. יולי 8, 2017 - 10:32 pm

היי נטלי,

קודם כל תודה על האתר המושלם!!!
יש לי שאלה ופשוט לא ידעתי איפה לשאול…
נשארו לי המון חלמונים מכמות גדולה של המקרונים הנ”ל שהכנתי, כמה זמן אפשר לשמור את החלמונים + כמה זמן אפשר אח”כ לשמור קרם פטיסייר שאני מתכננת להכין מהחלמונים?

תודה

הגב
נטלי לוין יולי 9, 2017 - 6:04 am

לא הייתי שומרת חלמונים יותר מיום-יומיים גג. פטיסייר אפשר להכין יום לפני השימוש. בהצלחה!

הגב
נעמי דצמבר 2, 2017 - 12:24 pm

המקרונים שהכנתי תפחו והיה להם רגל אבל הם נסדקו, מה יכול לגרום לדבר כזה?

הגב
נטלי לוין דצמבר 2, 2017 - 5:19 pm

אולי בגלל טורבו או חום קצת גבוה מדי.

הגב
אורנית פברואר 24, 2018 - 11:17 pm

הי נטלי,

תודה על ההסברים המפורטים והנהדרים!
יצאו לי מקרונים יפים וטעימים אך לצערי היו חלולים מבפנים… מה יכולה להיות הסיבה לכך?

הגב
Natalie פברואר 25, 2018 - 7:54 am

אולי חום גבוה מדי?

הגב
אורנית פברואר 25, 2018 - 8:05 am

לא… אני עובדת עם מדחום מדויק לתנור…

יתכן שהקצפתי זמן רב מידי? הגעתי לקצף יציב אך כאשר ניסיתי לערבב את המרנג הוא היה גושי… רק לאחר כמה וכמה ערבובים הגעתי למרקם ה”טחינה”…

הגב
Natalie פברואר 25, 2018 - 8:08 am

יכול להיות שזו גם הקצפת יתר. מקרונים זו עוגיה שדורשת דיוק רב ולעתים לא מעט ניסיונות עד שמגיעים לתוצאה הרצויה.

הגב
אסתי פברואר 25, 2018 - 12:37 pm

הי, קודם כל תודה על המתכונים שלך!! הכל יוצא מושלם וטעים!!
יש לי 2 בעיות הנוגע למקרונים:
1. כשאני צובעת אותם אף פעם לא יוצא לי צבע יפה כמו אצלך.. נגיד שמתי צבע מאכל ורוד אז זה יוצא סוג של כתום בגלל שהמסה עצמה מעט צהובה. מה עושים?
2. כשאני אופה בד”כ המקרונים קצת משחימים לי ולא נשארים בגוון המקורי, ואם אני אופה פחות אז הם צונחים. האם לאפות בחום נמוך מ150 מעלות?
תודה מראש

הגב
Natalie פברואר 25, 2018 - 2:17 pm

תודה רבה אסתי! תשובות:
1. צריך לשים די הרבה צבע ולהשתמש בצבע מאיכות גבוהה (הכי טוב, אגב, זה צבעי מאכל באבקה).
2. יכול להיות שהתנור שלך קצת חזק מדי, נסי אולי להפחית את הטמפרטורה ב-10 מעלות, אולי זה יעזור.
בהצלחה!

הגב
לינוי מרץ 21, 2018 - 5:41 pm

היי נטלי..ואוו כמה שאלות שאלו פה חחח יש לי שאלה לפסח אין לי מיקסר כשר לפסח. אז אפשר להקציף את החלבון עם מטרפה??
ולגבי השקדים יש בחנויות אפיה אבקת שקדים פשוט במקום לעשות במעבד מזון? אני מתכוונת שאם אפשר פשוט להשתמש במוצר שכבר קיים ולערבב אותו בבית עם נאבקת סוכר (כפי שמתכון)?

הגב
Natalie מרץ 22, 2018 - 7:34 am

אפשר להקציף עם מקצף ידני חשמלי. עם מטרפה זה יקח המווון זמן. בנוגע לשקדים – אבקת שקדים קיימת, אבל מומלץ עדיין לא לותר על הטחינה יחד עם אבקת הסוכר במעבד מזון. בהצלחה!

הגב
יובל מרץ 29, 2018 - 1:57 pm

היי, הכרתי לאחרונה את הבלוג ואני נהנהת מכל רגע :)
הכנתי מקרוני שוקולד (עם קקאו בעוגייה עצמה) והם יצאו נפלא, ניסיתי ללא הקקאו כבר מספר פעמים ולמרות הטחינה והניפוי התערובת יוצאת לי ממש לא חלקה.. רואים ממש גרגירים של השקדים..
חוץ מהקקאו לא שיניתי כלום – אותם חומרי גלם אותו מעבד מזור… ממה זה יכול לקרות? טיפים להחלקה של העוגיות?
יש לך המלצות למקום במרכז לקנייה של אבקת שקדים טובה למקרונים?
תודה מראש

הגב
Natalie מרץ 29, 2018 - 8:53 pm

נשמע שהאבקה שלך פשוט ממש עבה. אני קונה קמח שקדים בכמות גדולה יחסית, אז אני לא יודעת מי היצרן.

הגב
לילך אפריל 5, 2018 - 4:43 pm

היי נטלי,
אז הכנתי את כל המקרונים שלך וכולם יצאו מעולים! חוץ….. מהמקרון קפה…..
מנסה כבר פעם שלישית ומשום מה הוא כל הזמן יוצא עם סדקים ובלי “רגל”….
אני לא מצליחה להבין למה… הדבר היחידי ששונה פה הוא ההוספה של האספרסו לבלילה. יכול להיות שבגלל זה?
לא אומרת נואש אבל אשמח להכוונה :)

הגב
Natalie אפריל 6, 2018 - 10:57 am

מבאס :( באיזה אספרסו את משתמשת?

הגב
לילך אפריל 7, 2018 - 8:27 am

אין לי מכונה אז אני פשוט מרתיחה שתי כפיות טסטרס צ’ויס עם מעט מים ומחכה שיצטנן ואז מוסיפה. זאת יכולה להיות הבעיה?

הגב
אתל אוגוסט 6, 2018 - 2:28 pm

למה הכוונה באספרסו? המשקה או אבקה?

הגב
Natalie אוגוסט 7, 2018 - 5:40 am

נוזל.

הגב
רויטל ספטמבר 2, 2018 - 2:13 pm

היי נטלי ניסיתי להכין את העוגיות בפעם הראשונה העוגיות יצאו במרקם מושלם ועם כיפה חלקה ויפה רק הוצאתי אותם לפני הזמן עשיתי אותם גדולות והייתי צריכה לאפות יותר מ12 דקות בפעם השנייה שעשיתי עוד בתחילת האפייה הם התחילו להסדק ויצאו במרקם קשה יותר כמו נשיקות יכול להיות שעירבבתי את התערובת מעט כי היא הייתה סמיכה יותר לעומת הפעם הקודמת שהיא ממש נזלה במהירות מהשק זילוף..איפה טעיתי?

הגב
Natalie ספטמבר 3, 2018 - 6:19 am

נשמע שערבבת יותר מדי בפעם השנייה והתערובת היתה נוזלית מדי ולכן המקרונים לא הצליחו.

הגב
רויטל ספטמבר 4, 2018 - 4:13 pm

התערובת הייתה מאוד סמיכה בפעם השנייה לעומת הראשונה אפילו כשזילפתי את המקרונים הם נשארו באותה הצורה עם שפיץ קטן למעלה ולא נפתחו קצת יותר בזילוף ובפעם הראשונה הם היו יותר קלילים ולמעלה נשאר חלק ויפה ..יכול להיות שעירבבתי מעט לכן התערובת יצאה קשה ?

הגב
Natalie ספטמבר 5, 2018 - 5:40 am

בהחלט נשמע כמו ערבוב מועט מדי.

הגב
נעמה אוקטובר 4, 2018 - 10:07 am

היי נטלי המדהימה :)
אני רואה שבמקרון קפה הכמויות כפולות לעומת המתכונים של המקרונים האחרים, אבל כמות המקרונים 20-25, הכפלת כמויות כדי לעשות שני סוגי מילוי?
אם אחצה את הכמויות כאן עם מילוי אחד זה יעבוד?
והאם ניתן להשתמש בנס קפה במקום אספרסו?
בברכה, נעמה :)

הגב
Natalie אוקטובר 7, 2018 - 4:08 pm

כן, זה עבור שני סוגים של מילוי. אפשר להכין איזה מילוי שרוצים. נס קפה מדולל במעט מים רותחים יעבוד במקום אספרסו. בהצלחה!

הגב
לינה אוקטובר 22, 2018 - 10:05 am

היי, איך אני יכולה להכין את המתכון הזה בשיטת המאהב האיטלקי? מצי אני מוסיפה את האספרסו? ומה זה בדיוק מנת אספרסו, כמה כפיות קפה לכמה מים?

הגב
לינה אוקטובר 22, 2018 - 8:47 pm

היי. איך אפשר לעשות את המתכון הזה על פי המרנג האיטלקי? מתי להוסיף את האספרסו?
בנוסף, מה זה אספרסו בעצם? יש לי מכונת נספרסו, אז אני פשוט שמה קפסולה כלשהי ומעושה קפה קצר?

הגב
Natalie אוקטובר 23, 2018 - 4:34 am

סורי, זה דורש מתכון אחר לגמרי.

הגב
אסתי נובמבר 27, 2018 - 11:10 pm

הי.. קודם כל תודה על האתר המדהים!
בקשר למקרונים, למה במהלך האפייה הם מקבלים רגל גבוהה ובסוף האפייה הרגל צונחת? כאילו המקרון משתטח בסוף האפייה ולאחר שיוצא מהתנור
תודה שוב..

הגב
Natalie נובמבר 28, 2018 - 7:12 am

אולי את לא אופה מספיק זמן.

הגב
אסתי נובמבר 28, 2018 - 4:18 pm

עוד לפני שאני מוציאה מהתנור הם משתטחים

הגב
Natalie נובמבר 29, 2018 - 7:36 am

אז כנראה משהו בהכנת המסה משתבש – אולי שקילה לא מדויקת או ערבול לא נכון של המרכיבים.

הגב
אנונימית ינואר 13, 2019 - 10:48 pm

הי, התמונות שלך ממש תאווה לעיניים…
ניסיתי את מזלי, היו לי חלבונים במקרר ורציתי לנצל את העובדה הזו. קראתי את כל הפוסטים שלך על המקרונים, עם כל ההוראות והטעמים והאזהרות, נצמדתי ממש לכל הדקויות של המשקל….
והתוצאה ברורה- נחלתי כישלון חרוץ לחלוטין!!! כבר בזילוף הן השתטחו בצורה זוועתית, ובאפיה כמובן שלא נוצרה שום רגל, נשברה עוד בחוץ :-(.
אני בטוחה שנפלתי בערבוב המסה… או שלא.
עכשיו, יש לך רעיון מה לעשות עם כל המרנגים הללו שנותרו מיותמים בתבנית?

תודה על מתכונים נפלאים!!!

הגב
Natalie ינואר 14, 2019 - 6:58 am

איזה מבאס :( את יכולה לפורר ולהשתמש לקינוחי כוסות או להכין כדורי שוקולד (במקום הביסקוויטים).

הגב
מורן יוני 17, 2020 - 7:43 am

הי נטלי! אני רוצה להכין את גנאש השוקולד המריר אבל חוששת שיצא מריר מדי. השתמשת בקפסולה חלשה יחסית? במידת הצורך יעבוד אם אוסיף אבקת סוכר?
אם מכינים מ60 אחוז מוצקי קקאו היחסים בין השוקולד לשמנת ישתנו?
תודה רבה מראש

הגב
נטלי יוני 17, 2020 - 10:01 am

אפשר להפחית את כמות הקפה ו/או להשתמש בקפסולה חלשה. אפשר גם להוסיף קצת אבקת סוכר אם רוצים. בשימוש בשוקולד בעל 60% מוצקי קקאו הכמויות ישארו זהות. בהצלחה!

הגב
אורי יולי 27, 2020 - 7:06 pm

שלום, לא ברור לי בסעיפים הראשונים עם כמה סוכר מקציפים ועם כמה סוכר טוחנים את השקדים, אשמח להבהרה.
תודה רבה

הגב
נטלי יולי 27, 2020 - 8:35 pm

200 גרם אבקת סוכר
125 גרם אבקת שקדים
טוחנים יחד

100 גרם חלבון
קורט מלח
40 גרם סוכר
מקציפים

הגב
טיפים למקרונים מוצלחים+ טיפ לשימוש בבלילה למקרה שהמקרונים לא צלחו – ביס מתוק מלוח אוקטובר 28, 2020 - 2:35 pm

[…] בינתיים תכינו איתם כדורי שוקולד מושלמים זה טיפ של נטלי לוין מחברת הבלוג עוגיונט ואני מביאה אותו פה כי זה יוצא פשוט […]

הגב
טיפים למקרונים מוצלחים – ביס מתוק מלוח אוקטובר 28, 2020 - 2:38 pm

[…] בינתיים תכינו איתם כדורי שוקולד מושלמים זה טיפ של נטלי לוין מחברת הבלוג עוגיונט ואני מביאה אותו פה כי זה יוצא פשוט […]

הגב
אבישג נובמבר 15, 2020 - 5:13 pm

מאיפה אני משיגה אספרסו? והאם אפשר להכין אותו בבית?

הגב
נטלי נובמבר 15, 2020 - 9:09 pm

אם יש לך מכונת קפה אז כן :)

הגב
טיפים להכנת מקרונים – ביס מתוק מלוח מרץ 16, 2022 - 2:31 pm

[…] בינתיים תכינו איתם כדורי שוקולד מושלמים זה טיפ של נטלי לוין מחברת הבלוג עוגיונט ואני מביאה אותו פה כי זה יוצא פשוט […]

הגב
לימור אפריל 1, 2022 - 3:04 pm

היי נטלי
אספרסו הכוונה לאבקה או לקפה הנוזלי? תודה.

הגב
נטלי אפריל 3, 2022 - 6:31 am

נוזל.

הגב
דיקלה אפריל 14, 2022 - 8:02 pm

היי,
הגנש שוקולד לבן ממאוד נוזלי אחרי 4 שעות במקרר ,
האם אמורים להוסיף לו שמנת מתוקה ?
אם כן מה כמות השמנת איך לבצע את האחיוד של השוקולד הלבן והאספרסו שכבר מאוחדים לשמנת ?

הגב
נטלי אפריל 15, 2022 - 9:33 am

לא אמורים להוסיף שמנת. אולי לא מדדת במדויק?

הגב
אלינור ינואר 26, 2023 - 6:43 pm

היי נטלי ,אני לא כל כך בקיעה בקפסולות הקפה מה היא רמת החוזק המומלצת לדעתך באספרסו (של לוואצה).
תודה מראש.

הגב
נטלי לוין ינואר 27, 2023 - 7:49 am

לא מכירה את הקפסולות של לוואצה, אבל הייתי הולכת על הכי חזקה.

הגב
אבישג אוקטובר 5, 2023 - 10:58 am

בגנאש שוקולד לבן לא צריך שמנת מתוקה?

הגב
נטלי לוין אוקטובר 5, 2023 - 1:08 pm

לא.

הגב
נעמי דצמבר 14, 2023 - 2:22 pm

אשמח לדעת איך ממירים את האספרסו לקפה מגורען
15 מ”ל
ו30 מ”ל כמו שרשום במתכון.
תודה

הגב
נטלי לוין דצמבר 17, 2023 - 9:54 am

מערבבים קפה מגורען עם מים חמים :)

הגב

אני רוצה להירשם למועדון של עוגיו.נט!

חדש באתר

עקבו אחרי בסושיאל

© כל הזכויות שמורות לנטלי לוין 2023 | פיתוח ועיצוב אתר: FOXMART.

img.pf-button-img + .pf-button-text { margin-left: 6px; margin-right: 10px; }