עוגת טירמיסו

על ידי נטלי לוין
פורסם: עודכן לאחרונה ב 2.2K צופים

אם אתם אוהבים טירמיסו, קבלו את גרסת העוגה לקינוח האיטלקי הקלאסי. עוגת טירמיסו חגיגית, מרשימה וטעימה עם גדר בישקוטים טבולים בקפה ובליקר, מוס מסקרפונה ותלוליות קצפת עם קקאו בחלק העליון. זוהי עוגת טירמיסו מרשימה במיוחד שגם תהיה מצוינת לחגיגות יום הולדת לחובבי הקפה, וכמובן כעוגה לשבועות.

טירמיסו קלאסי לרוב מוגש בתוך כלי אחד גדול עם כף, והוא ממש לא אמור להיות יציב, אלא עם קרם רך ונמס בפה. בגלל שהפעם הכנתי אותו בתצורה של עוגת טירמיסו, היה צריך להוסיף לקרם גם ג’לטין על מנת שניתן יהיה לחתוך את העוגה לפרוסות יפות בלי נזילות.

אם אתם חוששים מעבודה עם ג’לטין, באמת שאין ממה. חשוב לעקוב אחרי כמה שלבים די פשוטים ומרגע שמבינים את הטכניקה – זה באמת ממש לא מסובך.

מחפשים עוד מתכונים לקינוחים עם מסקרפונה? נסו את אלה: בראוניז מסקרפונה היער השחור | עוגת עוגיות שוקולד צ’יפס עם קרם מסקרפונה | סאנדיי גלידת שוקולד צ’יפס ומסקרפונה | עוגת גלידה מסקרפונה ופירות יער

tiramisu_cake2-s

צילום: נטלי לוין

לפני הכל – קבלו 10 כללים וטיפים לעבודה עם ג’לטין:

  1. השריה. את גרגרי הג’לטין יש להשרות במים קרים ולעולם לא במים חמים. חום יתר פוגע ביכולת הקרישה.
  2. יחסים. כמות המים ביחס לכמות הג’לטין צריכה להיות 5:1. זאת אומרת שעל כל גרם אחד של ג’לטין מוסיפים 5 גרם (או מ”ל) של מים.
  3. מרקם. גרגרי הג’לטין צריכים לספוח את כל המים לפני שמשתמשים בהם בכלל. בדרך כלל זה לוקח משהו כמו עשר דקות, במהלכם תתקבל תערובת שמזכירה ג’לי שקוף.
  4. המסה. לאחר שהתקבלה תערובת ג’לי שקופה יש להמיס אותה בחום נמוך על בן מארי או במיקרוגל (10-15 שניות מספיקות ברוב המקרים). התערובת צריכה להפוך לנוזלית, אבל חלילה לא להגיע לרתיחה. ג’לטין שמגיע לרתיחה מאבד מיכולת הקרישה שלו וגם מפיץ ריח רע במיוחד.
  5. איחוד. לפני שמוסיפים את הג’לטין המומס לתערובת אותה רוצים לייצב מומלץ לעשות השוואת מרקמים. בהשוואת המרקמים אנו מבטיחים שהג’לטין יוטמע בצורה מושלמת בתערובת מבלי ליצור גושים. מוסיפים אל הג’לטין המומס כמה כפות מהתערובת אותה רוצים לייצב, מערבבים היטב, ורק אז מוסיפים את שאר התערובת עד לבלילה הומוגנית.
  6. סינון. לא תמיד חייבים, אבל זהו בהחלט שלב מומלץ בשביל שלא יהיו הפתעות ג’לי לא רצויות. מסננים את הג’לטין המומס לאחר ערבובו עם חלק מהתערובת ולפני הקיפול הסופי. פעולה זו מבטיחה מרקם חלק ונטול גושים.
  7. מהירות. לאחר שמוסיפים את הג’לטין לתערובת יש לעבוד במהירות ולא להתפנות לעיסוקים אחרים. הג’לטין מתחיל את פעולת הקרישה שלו ככל שהתערובת מתקררת.
  8. התייצבות. לרוב דרושות כמה שעות בקירור לייצוב מוחלט של הקינוח. אם רוצים לזרז קצת את פעולת הייצוב אפשר גם להקפיא בחלק מהמקרים.
  9. מניעת ריחות. כמו כל קינוח או מאכל שמכניסים לקירור חשוב מאוד לעטוף אותו היטב בנילון נצמד על מנת לאטום כניסת ריחות-מקרר לא רצויים. לא הייתם רוצים לקבל מוס שוקולד בריח מרק עוף, נכון?
  10. כמויות. אולי הדבר החשוב ביותר בעבודה עם ג’לטין; שימו לב לכמויות שלו בתערובת והשתדלו להשתמש במינימום ההכרחי. ג’לטין מייצב את התערובות בצורה טובה, אך כאשר יש יותר מדי ממנו בתערובת הוא גורם למרקם ג’לי לא נעים. מומלץ לעבוד עם מתכונים מדויקים ולשקול את הכמויות.
עוגת טירמיסו | צילום: נטלי לוין

עוגת טירמיסו | צילום: נטלי לוין

עוגת טירמיסו

רינג או תבנית בקוטר 22 ס”מ

לבישקוטים:
300 גרם (חבילה וחצי) בישקוטים (עדיף תוצרת איטליה)
60 מ”ל (2 מנות) אספרסו חזק
30 מ”ל (2 כפות) בייליס או קלואה
125 מ”ל (1/2 כוס) מים פושרים או חלב

למוס מסקרפונה:
4 גרם ג’לטין
20 מ”ל מים
4 חלמונים L
100 גרם (1/2 כוס) סוכר לבן
45 מ”ל (3 כפות) ברנדי או יין מרסלה
250 גרם (1 מכל) גבינת מסקרפונה בטמפרטורת החדר
250 מ”ל (1 מכל) שמנת מתוקה, קרה מאוד

לקצפת:
250 מ”ל שמנת מתוקה
2 כפות אבקת סוכר

לקישוט:
אבקת קקאו

אופן ההכנה:

  1. בישקוטים: מערבבים בקערה שטוחה (בה יהיה נוח לטבול את הבישקוטים) אספרסו, בייליס ומים או חלב לתערובת אחידה.
  2. מסדרים בישקוטים בדפנות התבנית בצורת “גדר”. לפני שמסדרים אותם חותכים בערך 2 ס”מ מהחלק התחתון על מנת שיוכלו לעמוד כמו שצריך.
  3. טובלים בישקוטים נוספים בנוזל הקפה ומסדרים בתחתית התבנית ליצירת בסיס. חשוב למלא היטב את הבסיס על מנת שלא יהיו חורים, ולכן פשוט שוברים חלק מהבישקוטים.
  4. בעזרת מברשת מברישים מעט את הבישקוטים המסודרים כגדר.
  5. מוס מסקרפונה: מערבבים יחד ג’לטין ומים ומשהים כ-10 דקות בטמפרטורת החדר עד לספיגת הנוזלים.
  6. שמים בקערה חסינת אש חלמונים, סוכר וברנדי או מרסלה וטורפים היטב על גבי בן מארי, עד שמתקבלת תערובת תפוחה, בהירה וסמיכה.
  7. מסירים מהאש ומוסיפים פנימה את המסקרפונה. טורפים היטב עד שמתקבל תתערובת אחידה.
  8. ממסים את הג’לטין ומוסיפים פנימה בערבוב. מסננים את התערובת.
  9. מקציפים את השמנת לקצפת יציבה אך רכה ומקפלים בעדינות לתוך התערובת עד שמתקבל מוס אחיד.
  10. יוצקים את המוס לתוך בסיס הבישקוטים ומיישרים את החלק העליון.
  11. טובלים עוד כמה בישקוטים בקפה ומסדרים על גבי המוס.
  12. קצפת: בקערת מיקסר שמים שמנת מתוקה ואבקת סוכר ומקציפים במהירות גבוהה עד שמתקבלת קצפת יציבה מאוד.
  13. מעבירים את הקצפת לשק זילוף עם צנתר חלק בקוטר 2 ס”מ ומזלפים תלוליות קצפת צפופות בחלק העליון של העוגה.
  14. מצננים לחלוטין במשך 4-5 שעות במקרר, ועדיף לילה שלם.
  15. לפני ההגשה מקשטים באבקת קקאו.

הערות, הארות ותוספות:

  • ניתן להקפיא את העוגה בכלי סגור עד כשבוע. מומלץ להפשיר אותו במקרר במשך 3-4 שעות לפני ההגשה.
  • אם אין בייליס או קלואה אפשר להשתמש בברנדי באותה כמות.
  • מובן שלא חייבים את שכבת הקצפת העליונה, זה מעשיר מאוד את העוגה (העשיר מאוד גם ככה), והופך את העוגה לחגיגית יותר.
  • שומרים את עוגת הטירמיסו בכלי סגור במקרר עד 3-4 ימים.
  • הכנתם את העוגה? מוזמנים לשתף עם כולם בקבוצה שלנו בפייסבוק או לתייג אותי באינסטגרם. אני תמיד שמחה לראות את הביצועים שלכם ♥
עוגת טירמיסו | צילום: נטלי לוין

עוגת טירמיסו | צילום: נטלי לוין

השאר תגובה

121 תגובות

עידית מאי 22, 2010 - 7:58 pm

יאממממממממממממממממממממממממממממ!

הגב
נועה מאי 22, 2010 - 8:07 pm

מי? מי נתן לך את הרעיון הגאוני והטעים הזה? מי? ;)
כפרעלייך, חופשי עוגת יישורים.

הגב
טל מאי 22, 2010 - 8:43 pm

נראה מעולה.
לגבי הטעם – אני בטוח :)

הגב
דור מאי 22, 2010 - 8:51 pm

נטלי, אני עוקב אחרייך גם בווינאט ואני חייב לציין שהקורס צילום מוציא ממך כישרון מטורף! צילומים מעלפים שבהחלט ראויים להציג את הקינוחים המעלפים האלה!
אני באופן אישי לא משתמש בג’לטין בגלל שאני צימחוני-אידיאוליגיה, אבל אם הטרמיסו הזה היה לפני אני לא יודע כמה זמן הייתי מצליח להישאר אדיש אליו P=

הגב
רז מאי 23, 2010 - 3:06 am

וואו! איזו עוגה!!

יש לי שאלה בקשר לביסקוטים של ה”גדר”: הם שבורים לחצי?
ואם כן- איך עשית את זה כל כך מדויק??

הגב
גיטי מאי 23, 2010 - 6:12 am

וואוווווווו מהמממם! אף פעם לא הכנתי תמיד נלחצת מהקטע של הביצים בקרם….. אבל לפי איך שזה נראה יש סיכוי שזה יהיה ה”פרויקט” הבא שלי

הגב
pninit מאי 23, 2010 - 6:24 am

תודה רבה על הטיפ לשימוש בג’לטין- תמיד נמנעתי מלהשתמש בו כי הוא לא נטמע היטב ולא אחת הרגשתי שאני לועסת גומי- ננסה.
תודה רבה ושבוע טוב

הגב
אורלי מאי 23, 2010 - 6:52 am

הרמת אותי ואת עצמך למעלה.
מעולהההההההה

הגב
אמיר מאי 23, 2010 - 7:07 am

הכי כיף לקבל את השאריות עוד לפני שהפוסט עולה, גורם לך להרגיש חשוב מאוד :)
תודה!
זה היה טעים בטירוף, כולם התעלפו!

הגב
נטלי מאי 23, 2010 - 7:40 am

היי רז,
בנוגע לבישקוטים בצידי העוגה, הם אכן שבורים לחצי, לחלוטין נשברו לפי העין :) אם חשוב לך לגמרי הדיוק, תוכל למדוד בדיוק את גובה הדפנות, ולחתוך את הבישוקוטים עם סכין בדיוק באורך הזה.
בהצלחה ותודה!
נטלי

הגב
שירלי נמש מאי 23, 2010 - 7:47 am

תמונות קשות על הבוקר :-)
נראה מעולה!!

הגב
סתיו אדם מאי 23, 2010 - 8:13 am

איזה יופי של פוסט ….
פורסם גם http://www.facebook.com/pages/israblogger/121082311255105

הגב
יהודית מאי 23, 2010 - 8:18 am

דור, אני גם צמחונית ואני משתמשת באגר אגר.. הוא עובד פחות או יותר כמו אבקת ג’לטין. הוא מאד יציב אם עובדים איתו נכון. אפשר לקנות אותו בחנויות קונדיטוריה ולפעמים גם בחנויות תבלינים או דוכני תבלינים בסופרמרקטים גדולים.

הגב
שירי יוני 7, 2019 - 3:55 am

יהודית, תודה על הטיפ! היכן אוכל למצוא איך עובדים עם אגר אגר?

הגב
gils33 מאי 23, 2010 - 8:25 am

אני אימצתי בחום -נראה סוף הדרך

הגב
sabine מאי 23, 2010 - 8:46 am

איזה יופי של טירמיסו!
תודה ענקית על ההסברים והטיפים המועילים

הגב
פנינהט מאי 23, 2010 - 11:57 am

מזל שהעוגה אצלך ולא אצלי אחרת כל היום הייתי מיישרת ומיישרת ומיישרת עד שלא היה נשאר מה ליישר

הגב
יובל מאי 23, 2010 - 10:36 pm

למרות שראיתי את האימייל על הפוסט בבוקר, הגעתי אליו רק עכשיו, אבל במשך היום הספקתי לדסקס עם חברה טובה שהיא גם מעריצה מושבעת שלך (ולא יעזור כמה שאני מספר לה את האמת עליך… ;-)

נראה מעולה, ותודה רבה על המשלוח (מה ז’תומרת איזה משלוח? המשלוח של העוגה הזו, אלי הביתה!)

הגב
רון מאי 23, 2010 - 11:24 pm

אני אמנם לא מבינה בבישולים אבל ז-ה–מ-ז-ה–ט-ע-י-ם!!!!
באמת שכל השאר לא חשוב לי, ג’לטין, עוגיות.. למי אכפת?? מה שחשוב זה שישאר לי קצת..ואכן- נשאר.. ממ תקנאו :)

הגב
מיה מאי 25, 2010 - 3:43 pm

נטלי,
הכל נראה פשוט מעולה.
אף פעם לא הכנתי טרמיסו כעוגה שלמה, עכשיו ממש עשית לי חשק, היא כל כך חגיגית ויפה!
שאלה קטנה: איך הביסקויטים שמסביב עומדים? האם צריך לסגור אותם עם תבנית קפיצית?הם נדבקים לתחתית? וכשמוזגים את המילוי – הם לא נופלים? בקיצור, אשמח להסבר נוסף לגבי ההרכבה,
תודה
מיה.

הגב
נטלי מאי 25, 2010 - 4:41 pm

היי מיה,
את הבישקוטים שמסביב פשוט חתכתי מעט בחלק התחתון, וכך יש להם שטח פנים ישר שהם יכולים “לעמוד עליו”. ברגע שמצופפים אותם מספיק בשולי התבנית, הם מחזיקים מעמד בלי בעיה ולא נופלים (ובגלל זה גם מרטיבים אותם רק מעט בעזרת מברשת ולא טובלים אותם בתערובת האספרסו, בניגוד לתחתית). כשמוזגים את המלית הם ממש לא נופלים – להיפך – היא מוסיפה לחץ עליהם כלפי הצדדים, וכך הם נשארים עומדים גם כמשחררים מהתבנית (כמובן רק לאחר שהמלית מתייצבת).
שיהיה בהצלחה והמשך שבוע נהדר!
נטלי

הגב
עלמה מאי 26, 2010 - 7:32 am

נראה מדהים. אני כל כך שמחה שפרסמת את חוקי הג’לטין הללו!!!
היו לי כמה (וכמה) תאונות ג’לטין די נוראיות בחיי.

הגב
נועָה מאי 26, 2010 - 6:03 pm

זה נראה משהו !

בכמה את ממליצה להגדיל את הכמות, כדי להכין בתבנית 26?
בתודה

הגב
דן מאי 27, 2010 - 8:48 am

נטלי,
אני מאוד אוהב את האתר שלך בד”כ אבל הפעם פישלת בגדול.
טירמיסו הוא קינוח שמוגדר AL CUCCHIAIO זאת אומרת “על הכף” הוא לא אמור להיות עוגה יציבה – ובשום פנים ואופן לא אמור להכיל ג’לטין.
מה שאמור לייצב אותו היא שכבת בשקוטים נוספת (לפעמים אפילו שתיים) אשר סופחת מים מיותרים ויוצרת את הקרם הסמיך מאוד.
יש קינוחים שאסור להוסיף להם ג’לטין – בדיוק כפי שלא היית מוסיפה ג’לטין למוס שוקולד אמיתי (אלא אם את מתגעגעת לקינוח מוס שוקולד במסעדות מזרחיות בשנות השבעים).

הגב
נטלי מאי 31, 2010 - 9:36 am

כמה תשובות:
נועה – על מנת להכין בתבנית 26 הייתי מגדילה את כמות החומרים ב25-30%. מאמינה שיצא מצוין.
דן – מה שאתה אומר זה נכון, ואכן טירמיסו לא אמור להיות קינוח יציב. אבל כפי שכתבתי בתחילת הפוסט את הטירמיסו הזה רציתי כן להגיש בתור עוגה, ושהפרוסות יהיו יפות, ולכן הוספתי ג’לטין (ובכמות ממש לא גדולה). לעיתים הכנה של וריאציות על קינוחים כאלה ואחרים יכולה גם לשנות מעט את המרכיבים בהתאם לצורך. אני לא חושבת שיש עם זה בעיה, מה גם שכן יש מתכון לטירמיסו ממש כאן, והפניתי אליו גם בתחילת הבלוג. צר לי שהתאכזבת, מקווה שתמשיך ליהנות מהבלוג :-)
מיה – הבנת נכון לגמרי. קודם מניחים את הבישקוטים הטבולים בתחתית, ולאחר מכן יוצרים את הגדר, ורק לאחר שהעוגה מתייצבת ניתן לשחרר אותה מהתבנית/ רינג.
תודה לכולם ושבוע טוב.
נטלי

הגב
מיה מאי 27, 2010 - 3:51 pm

הי נטלי,
תודה על התגובה לשאלה.
אם אני מבינה, כך אני אמורה להכין:
לקחת תבנית קפיצית, להניח את הבישקוטים הטבולים בתחתית ומסביב להעמיד את הגדר (או שקודם להניח את הגדר?
אחרי שהתחתית והגדר מונחים, למזוג את המלית ולאחר קירור להוציא את המסגרת של התבנית והעוגה תהיה יציבה…
נכון??
תודה וסליחה על ההטרדה!

הגב
fairy_mi מאי 29, 2010 - 7:39 pm

אין אין אין כמו טירמיסו
והגירסה שלך נראית כל כך יפה ואלגנטית שזה פשוט להתעלף!
שאפו שאפו כרגיל
אין כמוך יקירתי
רק תביאי ביסססס

הגב
הילה יוני 5, 2011 - 10:23 am

תודה נטלי, נראה מעולה!

השתמשת בשקף על הרינג?

הגב
נטלי יוני 5, 2011 - 10:34 am

היי הילה,

ראשית תודה :) לא השתמשתי בשקף סביב הרינג, בגלל שהבישקוטים לא נדבקים לרינג. בכל מקרה אם את חוששת – בהחלט אפשר.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
הילה יוני 8, 2011 - 7:31 pm

הי נטלי. הכנתי ויצא טעים מאוד ויפהפה, מה שכן, למרות הג’לטין העוגה היתה ממש רכה ואחרי החיתוך השני כבר קרסה לעצמה לעוגה לא יציבה.

יש לך רעיון מדוע זה קרה?

תודה רבה, הילה

הגב
נטלי יוני 8, 2011 - 7:49 pm

היי הילה,

העוגה אכן לא מכילה כמות גדולה מאוד של ג’לטין, ולכן מאוד קרמית ולא במרקם ג’לי, אם כי היא ממש לא אמורה לקרוס לתוך עצמה. היא עומדת מאוד יפה גם בחום. האם שקלת את הג’לטין כמו שצריך? לעיתים במשקלים כל כך נמוכים המשקל הביתי קצת מזייף, אז אולי זו הבעיה.
אם לא – יכול להיות שלא קיררת את העוגה מספיק לפני ההגשה? העוגה חייבת להתייצב לחלוטין בקירור לפחות 4-5 שעות, ועדיף לילה שלם.

בכל מקרה שמחה שאהבת ושיהיה חג שמח :)
נטלי

הגב
מיטל יוני 13, 2011 - 1:51 pm

היי נטלי,
קודם כל,חשוב לי להגיד שאת מוכשרת בטירוף! אני לא יודעת להחליט אם המתכונים שלך טעימים יותר או יפים יותר! התמונות מצולמות בסטיילינג מושלם וההסברים מפורטים להפליא! כל פעם את מפתיעה מחדש ואני ממש מחכה לכל פרסום חדש שיגיע כבר! שאפו!!!
ובמעבר חד :) שאלה לי, אם מקפיאים את העוגה כשבוע,הביסקוטים שבצדדים לא מתרככים יתר על המידה? מה דעתך על לשלב באמצע שכבה נוספת של ביסקוטים? זה ייראה יפה יותר בחיתוך?
תודה והמשך יום מקסים!
מיטל

הגב
נטלי יוני 13, 2011 - 6:18 pm

היי מיטל,

קודם כל תודה על המחמאות :-) גרמת לי להסמיק!
בנוגע לעוגה – כל עוד היא מוקפאת עטופה היטב, הבישקוטים לא סופחים לחות ונשארים (יחסית) יציבים גם בהפשרה. מובן שככל שיעבור זמן רב יותר הבישקוטים יתרככו יותר ויותר. לדעתי שכבה נוספת באמצע תוסיף לא מעט, רק שחשוב להספיג אותם גם כן בליקר, על מנת שיהיו רכים וטעימים.

בהצלחה!
נטלי

הגב
פנק אותה! | עוגיו.נט ספטמבר 5, 2011 - 5:13 pm

[…] כל הטיפים לעבודה עם ג'לטין […]

הגב
אלווירה נובמבר 12, 2011 - 12:26 am

היי נטלי,

נשמע מצויין. יש לך אולי גם מתכון לבישקוטים?

תודה
אלווירה

הגב
נטלי נובמבר 12, 2011 - 12:34 am

היי אלווירה,

אני אוהבת להכין על פי המתכון הזה:
http://www.joyofbaking.com/Ladyfingers.html

מאוד בסיסי ויוצא מצוין.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליאת מרץ 15, 2012 - 10:23 am

נטלי יקרה
ראשית אני רוצה להודות לך על הבלוג המקסים, כל יום אני פותחת את המייל כדי לראות אם יש פוסט חדש שלך, כבר הכנתי מס’ מתכונים שלך ויצאו נ פ ל א י ם
יש לי שאלה מכיוון שאני באופן בריאותי לא מכינה שום עוגה/קינוח שיש בו ביצים לא אפיות, יש לך רעיון איך להפוך את הטירמיסו הזה שנראה משגע ללא החלמונים? גם אם מחממים על הגז אני לא מכינה שום עוגה עם ביצים ללא אפיה בלבד.
אודה על תשובתך
המשך יום מקסים

הגב
נטלי מרץ 15, 2012 - 10:40 am

היי ליאת,

קודם כל תודה רבה על המחמאות! :)
בנוגע לטירמיסו – לצערי זה לא יעבוד ללא חלמונים – הם קריטיים לייצוב העוגה, ובאופן כללי – טירמיסו ללא ביצים הוא אינו טירמיסו.
את יכולה לנסות להכין מעין קרם מסקרפונה ולייצב אותו עם ג’לטין, אבל שוב – זה לא ממש אותו הדבר.

בהצלחה!
נטלי

הגב
מיכל מרץ 31, 2012 - 1:24 am

האם אפשר להוסיף את הג’לטין המומס לתערובת החלמונים החמה לפני שמוסיפים את הגבינה?

הגב
נטלי מרץ 31, 2012 - 8:40 am

היי מיכל,

עדיף שלא להוסיף את הג’לטין לתערובת החלמונים לפני הוספת הגבינה. הגבינה מקררת קצת את התערובת, וזהו שלב בו יותר נכון להוסיף את הג’לטין.

בהצלחה!
נטלי

הגב
דורית מאי 21, 2012 - 9:22 am

לכל בעיות הג’לטין!
אני באופן אישי מכינה טירמיסו באופן מאוד דומה ללא הג’לטין והיא יוצאת נהדר, פשוט צריך לתת לה זמן התייצבות.
בכל אופן נראה מעולה!
דורית

הגב
אלכס מאי 21, 2012 - 1:24 pm

היי נטלי,
אני רוצה להכין את הטרמיסו עם שכבת הקצפת ורציתי לשאו, האם אני צריכה לקרר 5 שעות את העוגה לפני הציפוי ואז עוד 5 שעות .או לשים את הציפוי ישר בסוף ההכנה ואז לקרר כבר יחד?
תודה!

הגב
ליאורה מאי 21, 2012 - 2:56 pm

היי נטלי , אפשר להכין אותה עם תבנית עגולה קפיצית 24?

הגב
נטלי מאי 21, 2012 - 4:01 pm

כמה תשובות:

אלכס – את יכולה להכין את העוגה עצמה, לקרר מספר דקות רק בשביל שהשכבה העליונה תתייצב מעט, לזלף את הציפוי ואז לקרר את הכל יחד כ-5 שעות – יצא מצוין.

ליאורה – כדי להכין את העוגה בתבנית בקוטר 24 ס”מ עדיף להוסיף 20% מכמות החומרים על מנת שתצא בגובה מתאים.

בהצלחה וחג שמח לכולם :)
נטלי

הגב
אלכס מאי 26, 2012 - 11:46 am

היי נטלי, הכנתי לפני כשעה את העוגה והכנסתי למקרר. היא עדיין לא נראת לי יציבה בכלל, אני עוד אמורה לשים את השכבה של הקצפת לפני שאני מגישה אותה מחר. רציתי לדעת אם נראה לך שזה בסדר ושיש סיכוי שהיא עוד תתיצב? או שאולי כדאי להקפיא אותה קצת?

הגב
נטלי מאי 26, 2012 - 12:11 pm

היי אלכס,

תוך שעה העוגה עדיין לא אמורה להתייצב לחלוטין. הקפאה בהחלט תעזור לזירוז העניינים לפני שמזלפים עליה את הקצפת.
לדעתי תני לה שעה בהקפאה, זלפי עליה את הקצפת והעבירי למקרר עד מחר.

חג שמח :)
נטלי

הגב
ליאורה יוני 17, 2012 - 4:55 pm

שבוע טוב נטלי
מה אפשר לשים במקום בייליס או קלואה?
והיכן ניתן לקנות בישקוטים באיכות טובה? (אני מכינה בתבנית עגולה 24 קפיצית)

הגב
נטלי יוני 17, 2012 - 5:29 pm

היי ליאורה,

במקום בייליס אפשר פשוט להשתמש בברנדי או רום. אם יש לך ליקר קפה כלשהו – זה כמובן יהיה הכי טוב.
בישקוטים אני אוהבת לקנות מתוצרת Savoiardi (ניתן להשיג בכל סופר גדול) – מיוצרים באיטליה ובעיני המוצלחים ביותר שאפשר לקנות בארץ.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליאורה יולי 2, 2012 - 3:13 pm

היי נטלי
היכן ניתן לקנות ביסקוטים טובים?

הגב
נטלי יולי 2, 2012 - 5:53 pm

היי ליאורה,

האמת שבכל סופר גדול יש בישקוטים מצוינים. מומלץ לקנות כאלה תוצרת איטליה. אני משתמשת בכאלה שעל האריזה כתוב Savoiardi.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליאורה אוגוסט 5, 2012 - 4:33 pm

שבוע טוב נטלי
האם אפשר להשתמש בתבנית עגולה קפיצית 24? ואם כן, איך אפשר להיזהר שהבישקוטים לא יתפרקו, הרי אצטרך להוציא את התבנית העגולה?

הגב
נטלי אוגוסט 5, 2012 - 4:58 pm

היי ליאורה,

תבנית בקוטר 24 ס”מ תהיה קצת גדולה מדי בשביל הכמות הרשומה במתכון. כדי להתאים, את יכולה פשוט להוסיף 20% מכמויות כל המרכיבים. אין בעיה להשתמש בתבנית קפיצית, פשוט העבירי סכין רגילה (לא משוננת) בין הדפנות לפני שאת מפרקת את השוליים ויצא מצוין.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליאורה אוגוסט 5, 2012 - 5:08 pm

הבנתי, תודה. אז להשתמש בתבנית 22 עגולה קפיצית?

הגב
נטלי אוגוסט 5, 2012 - 5:36 pm

ליאורה, כן – תבנית 22 ס”מ קפיצית תעשה את העבודה.

בהצלחה!

הגב
מיכל דצמבר 26, 2012 - 9:44 pm

זה באמת נראה לא חוקי בעליל!
נטלי, תודה על המתכון, התמונות והמדריך הנלווה.
יש לי בעייה בנוגע לג’לטין, שאני מקווה שאולי תוכלי לעזור לי לפתור. אני משתמשת באבקה שנמכרת בארץ, אבל במתכונים שלקוחים מחו”ל משתמשים לעתים בדפי ג’לטין מסוגים שונים. יש gold, silver ו-bronze, שנבדלים לפי הבנתי בדרגת החוזק שנמדדת ב-bloom.
כדי להמיר למשל דף ג’לטין מסוג silver בדרגת 160 bloom, אני צריכה לדעת מה ה-bloom של אבקת הג’לטין הנמכרת בארץ, ואין לי מושג.
ולכן רציתי לשאול אם אולי את יודעת?
כשאת נתקלת במתכונים עם ג’לטין מחו”ל איך את יודעת כיצד להמיר?
מקווה שתוכלי לעזור ותודה רבה!

הגב
נטלי לוין דצמבר 26, 2012 - 10:06 pm

היי מיכל,

לצערי אני ממש לא יודעת מה דרגת ה-Bloom באבקת הג’לטין בארץ. לרוב במתכונים מחו”ל אני מכינה עם ג’לטין רגיל באותה כמות (במשקל) שרשומה במתכון. כמובן שחשוב להסתמך על מתכונים טובים ואיכותיים ממקורות ידועים, מה שיבטיח ברוב המקרים תוצאה טובה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
מיכל דצמבר 27, 2012 - 12:01 am

תודה רבה על ההתייחסות, נטלי!
במקרה הספציפי הזה המקור הוא ספר, כך שהוא מהימן :)
אבל דווקא השימוש בג’לטין קצת יוצא-דופן, מבחינתי: מתכון לגלייז מבריק. מבשלים שמנת, מים, סוכר וקקאו על סף רתיחה עד שהסירופ מצטמצם, ואז מוסיפים את הג’לטין.
עקבתי אחרי ההוראות ויצקתי את הגלייז שאמנם היה מבריק, אבל די סמיך ודביק, כך שאם העברתי בציפוי אצבע, הוא נדבק אליה.
אני מתנצלת על עודף הפרטים, אבל פשוט מנסה להבין מה לא עבד: אם בישלתי יותר מדי, פחות מדי או כמות הג’לטין לא נכונה.
את מכירה אולי מתכון דומה שיצא לך לנסות?
אני מאוד מעריכה את עזרתך, בכל מקרה, ושוב תודה רבה!

הגב
נטלי לוין דצמבר 27, 2012 - 8:07 am

הציפוי נשמע סטנדרטי מבחינת החומרים עצמם – הוא אכן אמור לצאת ממש מבריק, אבל במרקם מאוד נוח לעבודה כאשר יוצקים אותו על העוגה (הוא לא אמור להיות נוזלי מדי, אבל גם לא דביק). יכול להיות שפשוט בישלת אותו קצת יותר מדי. אמור להיות לי מתכון לציפוי דומה, אנסה למצוא אותו ואשלח לך במייל.

נטלי

הגב
מיכל דצמבר 28, 2012 - 11:39 pm

אני אשמח מאוד, נטלי!
ובכל מקרה, תודה רבה רבה!

הגב
מל דצמבר 29, 2012 - 8:55 pm

הי נטלי לגבי העוגה רציתי לשאול לאיפה בדיוק התכוונת שכתבת שהיית מעדיפה קלואה במקום הברנדי והמרסלה ? כלומר שהאלכוהול היחיד שיהיה זה בייליס או קלואה או שהתכוונת למשהו אחר..
תודה(:

הגב
מל דצמבר 29, 2012 - 9:10 pm

ועוד שאלונת אם אני רוצה להוסיף שכבת בישקוטים באמצע מה דעתך? (:

הגב
נטלי לוין דצמבר 29, 2012 - 9:23 pm

קלואה יעבוד מצוין בטירמיסו (מניסיון) – אם משתמשים בו אין צורך להשתמש באלכוהול אחר. בנוגע לשכבת בישקוטים באמצע – אני באופן אישי חושבת שזה יהיה קצת יותר מדי (יש המון בישקוטים בצדדים גם), אבל זה עניין של טעם. אם את אוהבת הרבה בישקוטים בטירמיסו שלך – אין לי ספק שהוספת שכבה תהיה לך טעימה.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
מל דצמבר 30, 2012 - 8:03 pm

תודה רבה , הכנתי והדברים בנפרד יצאו מאוד טעימים , עכשיו רק אני צריכה לחכות לראות אם היא תתייצב כמו שצריך(: , אם אני רוצה להגיש אותה בעוד יומיים עדיף להקפיא אי לשמור במקרר?

הגב
נטלי לוין דצמבר 30, 2012 - 9:04 pm

אם בעוד יומיים אין בעיה לשמור במקרר (עטופה היטב, על מנת שלא תספוח ריחות-מקרר מבאסים). אם ליותר זמן – עדיף במקפיא.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
מל דצמבר 30, 2012 - 9:09 pm

תודה רבה רבה רבה! (:

הגב
אפרת פברואר 20, 2013 - 7:06 pm

היי נטלי.
אני רוצה להכין עוגת גבינה עם מסקרפונה, שמסביב תהיה מעין רולדה ובפנים בין שתי השכבות תהיה שכבת בצק.
כמה ג’לטין את חושבת שצריך לשים שם כדי להחזיק את כל העסק? (המתכון שמצאתי כנראה נכתב לא נכון כי רשום לשים 15 גר ג’לטין וזה המון לא?
יש בעוגה 450 גר מסקרפונה ו 750 גר שמנת מתוקה.זה לרינג 24.

תודה רבה.
אפרת

הגב
נטלי לוין פברואר 20, 2013 - 9:54 pm

היי אפרת,

להערכתי כמות של 8-10 גרם ג’לטין לכמות הזאת אמורה להספיק, במיוחד משום שמדובר בגבינת מסקרפונה שהיא יציבה מאוד מטבעה.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
שיגעון הגבינה - עוגיו.נט פברואר 27, 2013 - 5:42 pm

[…] ***כל הטיפים לעבודה עם ג'לטין כאן!*** […]

הגב
רחל יוני 7, 2013 - 9:12 am

שלום נטלי, העוגות שלך מושלמות!!! יש לך תחליף לגבינת מסקרפונה אני אוכלת רק מוצרים בהכשר הבד״צ תודה מראש

הגב
נטלי לוין יוני 8, 2013 - 8:12 am

היי רחל,

קודם כל תודה! אפשר להמיר את המסקרפונה בגבינת שמנת (כמו נפוליאון ודומיה), אבל הטעם קצת ישתנה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
רונן יוני 28, 2013 - 6:44 pm

שלום רב,
2 שאלות:
מה הכוונה במשפט של סעיף 5: “מוסיפים את הגבינה את תערובת החלמונים וטורפים היטב עד שהתערובת אחידה.”

האם מגיעים לרתיחה של החלמונים בבן מרי? ולכמה זמן?
זמן קצר מדי יכול להוות בעיה בריאותית עקב אי האפיה של הביצים.

ערב טוב.

הגב
נטלי לוין יולי 1, 2013 - 8:52 am

הכוונה היא להוסיף את הגבינה לתערובת לאחר שמבשלים אותה על בן מארי, ולא אמורה להיות בעיה משום שהחלמונים מגיעים לטמפרטורה של 60 מעלות לפחות, ונשארים חמים לזמן ארוך יחסית.

בהצלחה!
נטלי

הגב
דפנה אוגוסט 2, 2013 - 8:39 pm

הי נטלי,

משקלי הבית אכן מזייפים. 4 גרם ג’לטין, לאיזו מידת כפית (1/2, 1/4, 1/8 וכו’) היית ממירה את זה?

תודה רבה,
דפנה

הגב
נטלי לוין אוגוסט 3, 2013 - 8:24 am

4 גרם ג’לטין = כפית

בהצלחה!
נטלי

הגב
דפנה אוגוסט 3, 2013 - 11:09 am

מאוחר מידי :-) שמתי 1/2 כף מדידה בתקווה שזה כפית. כרגע זה נח במקרר את ה-5 שעות הראשונות.
בהחלט בהצלחה לי!
תודה.

הגב
נטלי לוין אוגוסט 3, 2013 - 3:05 pm

מקווה שיצא טוב, אני מניחה שלא באמת תהיה בעיה. אשמח לשמוע איך יצא!

נטלי

הגב
דפנה אוגוסט 3, 2013 - 7:34 pm

העלתי תמונה בפייס שלך :-)

הגב
שרון אוגוסט 7, 2013 - 7:52 am

היי נטלי,
שאלה לגבי ג’לטין, עשיתי עוגת גבינה ולתוך תערובת של שמנת מתוקה מוקצפת+גבינה (בעצם תערובת קרה) הוספתי ג’לטין, השרתי, המסתי, שמתי כמה כפות לג’לטין לפני העברה לתערובת עצמה ובכל זאת כל הבלילה נהייתה עם גרגרי ג’לטין. ניסיתי פעמיים ולא הבנתי מה לא עשיתי בסדר בתהליך, עבדתי ממש לפי ההוראות שלך. תוכלי לעזור לי ?

הגב
נטלי לוין אוגוסט 7, 2013 - 1:51 pm

היי שרון,

יכול להיות שתערובת הגבינה הייתה קרה מדי ולא טרפת את התערובת ישר כשהוספת את הג’לטין?

נטלי

הגב
סימה אוקטובר 4, 2013 - 6:21 am

היי

רציתי לשאול שאלה לגבי בוואריה האם גם אותה נתן להקפיא מספר ימים?

הגב
נטלי לוין אוקטובר 7, 2013 - 4:14 pm

לא ניסיתי להקפיא בוואריה, אבל אני חושבת שזה לא ממש קינוח שיעבור הקפאה טוב, בגלל השימוש בביצים.

נטלי

הגב
אילנית ינואר 6, 2014 - 5:33 pm

הי נטלי

הכנתי את העוגה ויצא מדהים וטעים! תודה על מתכון והסבר מפורט!

הגב
עדי פברואר 26, 2014 - 6:28 pm

היי נטלי !
לא הבנתי את סעיף 5 בהכנת העוגה-
האם להוסיף את הגבינה אל תערובת החלמונים כשהם על הבן מארי ? או להוסיף את תערובת החלמונים אל הגבינה (להסיר מהאש) ?

תודה (:

הגב
נטלי לוין פברואר 27, 2014 - 7:30 am

מסירים את תערובת החלמונים מהאש ומוסיפים פנימה את הגבינה. התערובת לא צריכה להיות יותר על בן מארי.

בהצלחה,
נטלי

הגב
נאוה מאי 14, 2014 - 8:46 am

הכנתי את העוגה פעם עם אגר-אגר במקום ג’לטין והיא יצאה מעולה! הבעיה היא שאני לא זוכרת איך עשיתי את ההמרה (זה היה מזמן ואני סנילית…) :-(

בכמה אגר-אגר להשתמש?
בנוסף, את האגר-אגר צריך להביא לרתיחה, נכון?

הגב
נטלי לוין מאי 14, 2014 - 12:31 pm

אין לי מושג מבחינת כמות כי לא יצא לי להכין עם אגר אגר, סורי.

הגב
ורד יוני 1, 2014 - 11:14 am

הי נטלי
גם אני במירוץ לעוגת הגבינה הכי טובה.
לשבת שעברה הכנתי את עוגת הגבינה עם הפירות, ולשבת זו את עוגת הגבינה עם לימון ושקדים, ושתיהן היו נהדרות ממש.
לגבי הטירמיסו, אם אני מכינה היום לשבועות, להקפיא או להשאיר במקרר?
להכין גם את שכבת קצפת מעל או שאותה עדיף ביום האחרון?
תודה מראש
ורד

הגב
נטלי לוין יוני 2, 2014 - 9:01 am

עדיף להקפיא אם הכנת אתמול. את שכבת הקצפת מומלץ להוסיף ביום ההגשה.

הגב
לאל יוני 1, 2014 - 7:50 pm

היי,
אז הכנתי את הטירמיסו, אבל כבר כשהוספתי את המסקרפונה (שהייתה רכה מאוד ובטמפ’ החדר) לתערובת הביצים היא הייתה נוזלית יחסית (במקרר המסקרפונה הייתה קשה מן הסתם). הקצפתי את השמנת קצת יותר ממרקם יוגורט והוספתי את הג’לטין, המרקם עדיין היה נוזלי. הוספתי עוד 2 גרם גלטין (עם 10 מ”ל מים) ושמתי במקפיא (כלומר סה”כ 6 גרם ג’לטין). אני תוהה מה ייצא מזה… נראה לך שיהיה לי מה להגיש או שעדיף לי להכין מחדש?
תודה וסליחה על האורך, אני ממש מתייסרת בנושא…
חג שמח! :)
לאל

הגב
נטלי לוין יוני 2, 2014 - 8:51 am

לדעתי זה יהיה בסדר. התערובת טיפה דלילה לפני המקרר, והיא מתייצבת בקירור. איך יצא בסוף?

הגב
לאל יוני 4, 2014 - 6:34 pm

אז ככה… :)
הוצאתי למקרר כ 5 שעות לפני ההגשה, היא נותרה טיפונת קפואה והייתה יציבה בטירוף!(לטעמי זה היה מוגזם, סביר שבגלל ה 2 גרם ג’לטין שהוספתי מעבר ל 4…)
בכל מקרה, העוגה חוסלה בדקות וכולם ליקקו את האצבעות (והיה עוד המוןןן מבחר), אז כנראה שזה סיפור הצלחה למרות החששות :-)תודה רבה!!!

הגב
הילה יוני 27, 2014 - 2:29 am

ניראה מדהים!
המסתי ג׳לטין במיקרו כל פעם כמה שניות עד שהכל נמס
אבל בפעם האחרונה באמת היה לזה ריח קצת מסריח
חשבתי לתומי שזה ריח של ג׳לטין והוספתי
ועכשיו רק ראיתי מה כתוב אם הריח לא טוב
אם הקרם וכו עדיין יציב מותר לאכול את זה או שזה בעצם מקולקל??

הגב
נטלי לוין יוני 27, 2014 - 6:53 am

אם הקרם התייצב אז אין עם זה בעיה. לפעמים לג’לטין יש קצת ריח חזק גם כשהוא בסדר כשממיסים אותו, אבל זה לא מורגש בתוצאה הסופית.

הגב
עינת דצמבר 12, 2014 - 8:56 pm

היי נטלי
שאלה בעניין הגלטין –
עשיתי בוואריה והגלטין שקע מטה היו לי 2 שכבות למטה גלטין ולמעלה הקרם.
תוכלי לומר לי למה מה אני עושה לא טוב?

הגב
נטלי לוין דצמבר 13, 2014 - 7:24 am

נשמע כמו איחוד לא כל כך מוצלח של הג’לטין עם התערובת. צריך להקפיד לעשות השוואת טמפרטורות ומרקמים כדי שהוא ייטמע כמו שצריך בתערובת.

הגב
עינת דצמבר 13, 2014 - 8:45 am

תודה על התשובה המהירה אעבוד לפי הטיפים שנתת.
דרך אגב האתר שלך מושלם הכל כתוב בצורה ברורה ומדויקת , כל הארה והערה
הכנתי שוקט מהאתר שלב אחרי שלב ויצא מעדן!

הגב
נטלי לוין דצמבר 14, 2014 - 7:24 am

תודה רבה רבה על המחמאות! כיף לקרוא :)

הגב
לאון אפריל 16, 2015 - 10:13 am

שלום נטלי יש לי שאלה לגבי החלמונים האם אני יכול לבשל את הסוכר עד המסה ובמקביל להקציף את החלמונים וכאשר הסוכר רותח לשפוך בזרם דק אל החלמונים ולהמשיך להקציף עד שיתקרר?? מאוד אשמח אם תעני לי על זה תודה רבה

הגב
נטלי לוין אפריל 17, 2015 - 7:09 am

אני לא בטוחה שזה יעבוד כי הסוכר מתקרמל מהר מאוד, אבל לא ניסיתי.

הגב
רוני מאי 21, 2015 - 1:18 pm

היי נטלי
לאחור הוספת הקצפת עדיין אפשר להקפיא את העוגה?

הגב
נטלי לוין מאי 21, 2015 - 4:42 pm

כן, אין בעיה.

הגב
רוזה מרציפן (ענת לוי) יוני 20, 2015 - 6:40 pm

הי נטלי

אחרי קצת הפסקה מאפייה בגלל נסיון לדיאטה.. ולחץ בעבודה אני חוזרת.. אני מתכוונת להכין הערב את העוגה – ותמיד מסתבכת עם הקצפת החלמונים על הבאן מרי. אז שאלה – כמה זמן בערך את טורפת אותם? האם כדאי לטרוף עם מיקסר ידני? או אולי אם אלך על האופציה של פאט א בומב אז זה יותר ללכת על בטוח? רוב תודות ולהתראות

הגב
נטלי לוין יוני 21, 2015 - 6:24 am

אפשר לטרוף עם מיקסר ידני, זה קצת מקל על העבודה. בעיקרון זה לוקח 4-5 דקות.

הגב
רוזה מרציפן יוני 21, 2015 - 4:33 pm

או קי תודה אני הולכת עכשיו לנסות….

הגב
רוזה מרציפן יוני 21, 2015 - 5:43 pm

את אלופה זה אכן הצליח !!! חמש דקות על השעון !

הגב
renat פברואר 2, 2017 - 7:22 pm

אפשר להכין בתבנית 24?

הגב
נטלי לוין פברואר 3, 2017 - 7:54 am

כדאי להוסיף כ-20% מכמויות המצרכים. בהצלחה!

הגב
שקד אפריל 11, 2018 - 1:23 pm

היי נטלי, אני רוצה להכין את העוגה ברינג ולא בתבנית מתפרקת, את חושבת שאוכל להוציא את הרינג בקלות? או שזה יהרוס את הצורה?

הגב
Natalie אפריל 12, 2018 - 6:20 am

כן, היא נחלצת בקלות מרינג (אני הכנתי ברינג).

הגב
לריסה מאי 9, 2018 - 8:36 pm

היי נטלי,

מה מטרת החלמונים בקרם המסקרפונה?
יש מתכונים לטירמיסו ללא חלמונים, מה ההבדל בינהם לבין הגרסא עם החלמונים?

תודה מראש,
לריסה

הגב
Natalie מאי 10, 2018 - 5:59 am

במקור טירמיסו זהו קינוח המבוסס על ביצים, והחלמונים יוצרים קרם עשיר יותר.

הגב
ענת מאי 17, 2018 - 10:51 am

הי נטלי,
את הבישקוטים של הגדר, מברישים רק בחלק הפנימי של העוגה או גם בחלק החיצוני של העוגה?
תודה..

הגב
Natalie מאי 17, 2018 - 1:16 pm

רק בחלק הפנימי.

הגב
רוני אפריל 13, 2019 - 5:55 pm

היי נטלי תודה על הטיפים המעולים לשימןש בג’לטין!
שאלה לגבי הספיחה- חייבים להשרות את אבקת הגלטין במים, או שאפשר גם בנוזל קר אחר כמו מיץ?
נתקלתי במתכון שאומר להוסיף אבקת ג’לטין ישירות לתוך מיץ תפוזים, ואני תוהה אם זה הגיוני ואם הפעולה תהיה אותו דבר. או שמומלץ בכל מקרה קודם להשרות במים ואז להוסיף למיץ?
תודה

הגב
Natalie אפריל 13, 2019 - 6:20 pm

אפשר גם נוזל כמו מיץ. אישית אני מעדיפה מים תמיד. בהצלחה!

הגב
מור יוני 4, 2019 - 5:38 pm

היי נטלי
אפשר לוותר על הג׳לאין כמו במתכון של הטרמיסן הקלאסי שלך?
תודה

הגב
Natalie יוני 4, 2019 - 5:39 pm

לא, העוגה לא תיחתך לפרוסות יפות ללא ג’לטין ולא תהיה יציבה.

הגב
מור יוני 6, 2019 - 2:58 pm

ואם אשים אותה במקפיא?
כי ראיתי שבמתכון של העוגת טירמיסו זה ללא ג׳לטין

הגב
Natalie יוני 6, 2019 - 3:32 pm

זה שני מתכונים שונים בתכלית.

הגב
אביה אוקטובר 13, 2020 - 9:10 am

היי נטלי ❤
האם ניתן להשמיט את הברנדי מהמוס? פחות אוהבת את הטעם האלכוהולי
אם לא, במה ניתן להחליף?(אם בכלל)
תודההה

הגב
נטלי אוקטובר 13, 2020 - 9:23 am

אפשר להמיר בחלב באותה כמות.

הגב

אני רוצה להירשם למועדון של עוגיו.נט!

חדש באתר

עקבו אחרי בסושיאל

© כל הזכויות שמורות לנטלי לוין 2023 | פיתוח ועיצוב אתר: FOXMART.

img.pf-button-img + .pf-button-text { margin-left: 6px; margin-right: 10px; }