אקלר וניל קלאסי

על ידי נטלי לוין
פורסם: עודכן לאחרונה ב 8.4K צופים

בימים האחרונים אני מוצאת את עצמי בלי יותר מדי זמן לנשום. הסמסטר האחרון לתואר הופך לעוד פחות נסבל מכל סמסטר שכבר עברתי (בעיקר “הודות” לסמינרים שלא יכתבו את עצמם), ובאופן כללי אני מוצאת את עצמי במרדף בלתי פוסק אחר זמן לאפות ו/או לישון או לנוח.

אי לכך ובהתאם לזאת, גם זמן הכתיבה שלי נדחק קצת הצידה. אמנם בעבודה יוצא לי לכתוב ולערוך לא מעט, אבל בשאר הזמן אני בעיקר כותבת סמינרים ועבודות סיום של קורסים משמימים בדרך לתואר המיוחל.

ובכל זאת, אי אפשר בלי משהו מתוק. את האקלרים האלה הכנתי אמנם די מזמן, אבל בשבוע האחרון חזרתי למתכון הזה שוב ונזכרתי כמה פשוט הוא להכין אותם וכמה טעימים האקלרים האלה. בהחלט משהו ששווה לנסות להכין בבית.

מחפשים עוד מתכונים לאקלרים? נסו את אלה: אקלר וניל עם פקאנים מקורמלים | אקלר תותים וקצפת | אקלר שוקולד קלאסי | אקלר קפה ופקאן | אקלר פטל ושוקולד חלב

אקלר וניל קלאסי

צילום: נטלי לוין

אקלר וניל קלאסי

15-20 אקלרים קטנים

לבצק רבוך:
125 מ”ל חלב
קורט מלח
30 גרם סוכר
50 גרם חמאה חתוכה לקוביות
70 גרם קמח
2 ביצים טרופות

לקרם פטיסייר:
250 מ”ל חלב
70 גרם סוכר לבן
2 חלמונים
1 כפית מחית וניל
25 גרם קורנפלור

125 מ”ל שמנת מתוקה

אופן ההכנה:

  1. מחממים תנור ל-190 מעלות.
  2. בצק רבוך: בסיר קטן על אש גבוהה מניחים יחד חלב, מלח, סוכר וחמאה ומביאים לרתיחה חזקה. יש לשים לב שכל החמאה נמסה.
  3. ברגע שהתערובת רותחת, מסירים מהאש ומוסיפים בבת אחת הקמח.
  4. בעזרת כף עץ מערבבים את התערובת עד שנוצר בצק חלק ואחיד שנפרד מדפנות הסיר.
  5. מעבירים את הבצק לקערת מיקסר עם וו גיטרה ומעבדים 2-3 דקות, עד שהוא מעט מתקרר.
  6. מוסיפים מחצית מכמות הביצים הטרופות וממשיכים לעבד במהירות בינונית. הבצק יראה כאילו הוא מתפרק, אבל מהר מאוד הוא חוזר למצבו האופטימלי.
  7. ממשיכים להוסיף בהדרגה את הביצים עד שהתערובת גמישה ומוכנה. עושים את “מבחן האצבעות”, ובודקים האם נוצר שפיץ בצק בין שתיהן. במידה וכן הבצק מוכן ואין צורך להוסיף את יתרת הביצה. אם עדיין לא מספיק גמיש – מוסיפים עוד קצת ביצה וממשיכים לערבב.
  8. כאשר הבצק מוכן מעבירים לשק זילוף עם צנתר משונן (בקוטר של כ-1 ס”מ) ומזלפים במרווחים אקלרים קטנטנים על גבי תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה.
  9. אפייה: ב-12 הדקות הראשונות לא פותחים את דלת התנור בשום אופן, משום שזה עלול לגרום לצניחתם של האקלרים.
  10. לאחר כ12-15 דקות, פותחים חריץ בתנור (אם יש לכם תנור מקצועי זה נקרא “ארובה פתוחה”), על ידי תקיעה של ידית כף עץ בדלת התנור.
  11. מנמיכים את חום התנור ל-180 מעלות, וממשיכים לאפות עוד כ7-10 דקות, או עד שהאקלרים זהובים.
  12. מצננים לחלוטין את האקלרים לפני שממלאים.
  13. קרם פטיסייר: בסיר קטן מניחים יחד חלב ווניל ומביאים לסף רתיחה.
  14. בעזרת מטרפה ידנית טורפים יחד חלמונים, סוכר וקורנפלור.
  15. מסננים אל תוך תערובת החלמונים, תוך כדי השוואת טמפרטורות, את החלב הרותח וטורפים היטב.
  16. מחזירים את הקרם לסיר וממשיכים לבשל על אש בינונית תוך כדי טריפה נמרצת עד שנוצר קרם פטיסייר סמיך.
  17. מורידים מהאש ומעבירים את הקרם המוכן לכלי שטוח. מכסים את פני הקרם בנילון נצמד (על מנת שלא יווצר קרום).
  18. מצננים את הקרם 2-3 שעות במקרר, עד שהוא קר לחלוטין.
  19. כאשר הקרם קר “פותחים” אותו בעזרת מטרפה ידנית, עד שהוא חוזר למרקם המקורי.
  20. מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת יציבה ומקפלים אל תוך הקרם פטיסייר עד שנוצר קרם אחיד וחלק.
  21. מעבירים את הקרם המוכן לשק זילוף עם צנתר משונן ומזלפים בתוך כל אקלר מהקרם בנדיבות.
  22. מקשטים במעט אבקת סוכר ומגישים.

הערות, הארות ותוספות:

  • שומרים את האקלרים בקופסה אטומה עד חמישה ימים.
  • ניתן להוסיף טעמים לקרם פטיסייר למשל פיסטוק, אגוזי לוז, פירות יער וכיו”ב.
  • אפשר לשמור את האקלרים האפויים ללא מילוי במקפיא עד שבועיים.
  • לגרסה נטולת חלב: בבצק הרבוך ממירים את החלב במים ואת החמאה במרגרינה, ובקרם פטיסייר משתמשים בחלב קוקוס (ומשמיטים את השמנת), ואז מתקבל אקלר עם טעם קוקוס עדין (מומלץ אפילו לפזר מעט קוקוס על האקליירים לפני האפייה).
  • הכנתם את האקלרים? מוזמנים לשתף עם כולם בקבוצה שלנו בפייסבוק או לתייג אותי באינסטגרם. אני תמיד שמחה לראות את הביצועים שלכם ♥

השאר תגובה

161 תגובות

מיכל אפריל 28, 2012 - 9:12 pm

נטלי,
שייכים לויטרינה בפריז :) תמונה נפלאה של אקלרים מושלמים!
תודה רבה על המתכון, ומקווה שהסמסטר יעבור באופן רגוע, ככל האפשר… בהצלחה!

הגב
ענת אפריל 29, 2012 - 9:52 am

היי נטלי,
נראה מעולה!

וקבלי את הזדהותי העמוקה לגבי הסימסטר.
רציתי לשאול לגבי ציפוי לאקלר. אני יודעת שבקונדיטוריות משתמשים בפונדנט אבל לא בא לי לקנות בשביל להשתמש בזה פעם במאה שנה.
יש דרך להכין ציפוי שוקולד שיהיה יציב כמו פונדנט ולא ינזל לכל הצדדים? (זה מה שקרה כשניסיתי פעם לצפות עם גנאש)

הגב
אילנה אפריל 29, 2012 - 10:48 am

שאלה.
היכן ניתן למצוא מחית של וניל?

הגב
טלי אפריל 29, 2012 - 2:27 pm

סמינרים שלא יכתבו את עצמם – מוכר לי מאיפשהו… בהצלחה!

הגב
נטלי אפריל 29, 2012 - 5:11 pm

כמה תשובות:

ענת – אפשר לצפות עם גנאש שוקולד מריר, רק שהוא צריך להיות סמיך יחסית (יחס של 2:1 לפחות לטובת השוקולד).

אילנה – מחית וניל יש בחנויות המתמחות. אם אין לך אפשר גם להשתמש בתמצית וניל איכותית.

בהצלחה!
נטלי

הגב
תמר ספטמבר 18, 2014 - 12:06 pm

בכמה תמצית וניל להשתמש בערך?

הגב
נטלי לוין ספטמבר 18, 2014 - 12:43 pm

2 כפיות.

הגב
ניצן אפריל 30, 2012 - 12:01 am

כמה חיכיתי למתכון הזה עוד מאז ששמת את התמונה בפייסבוק! אנסה בקרוב…

הגב
טעמים שרואים מכאן אפריל 30, 2012 - 1:20 am

אקלייר זו אחת העוגות האהובות עליי בעולם. שלך נראות ממש כאילו יצאו מפטיסרי משובח בפריז…

הגב
רונית אפריל 30, 2012 - 11:18 am

פשוט מדהים

הגב
דניאל אפריל 30, 2012 - 5:13 pm

שלום! פוסט מעולה!
שאלות:
א. איך אני עושה קרם פטיסייר אספרסו? פשוט ממיר חלק מהחלב באספרסו?
ב. יש לך רעיון לציפוי קפה?
תודה..

הגב
נטלי אפריל 30, 2012 - 8:17 pm

היי דניאל,

כדי להכין פטיסייר בטעם קפה אפשר להמיר בערך 30-50 מ”ל מהחלב באספרסו (או לחילופין להוסיף לחלב 2 כפות קפה נמס).
לציפוי קפה אפשר להכין גנאש שוקולד מריר עם קפה או לצפות בפונדנט (ניתן להשיג בחנויות המתמחות) אליו מוסיפים תמצית קפה.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
נעמה מאי 1, 2012 - 4:01 pm

איך אני מוסיפה טעם שוקולד לקרם פטיסייר?

הגב
נטלי מאי 1, 2012 - 4:12 pm

היי נעמה,

את יכולה להוסיף 100 גר’ שוקולד מריר קצוץ לתוך הפטיסייר מיד לאחר שאת מסירה מהאש, ואז לערבב היטב עד שהשוקולד נמס פנימה.
לאחר מכן מקררים כרגיל (חשוב גם כאן לכסות את פני הקרם).

בהצלחה!
נטלי

הגב
מיטל מאי 4, 2012 - 6:15 pm

שאלה: האם אפשר להכין את האקלירים יומיים קודם עם מילוי ולהשאיר במקרר או שיש למלא אותם ממש לפני ההגשה.

הגב
נטלי מאי 4, 2012 - 6:17 pm

היי מיטל,

עקרונית אין בעיה להכין את האקליירים יומיים קודם עם המילוי, אבל הכי טעים (וגם ישאיר את הבצק הכי מוצלח) זה למלא אותם שעה-שעתיים לפני ההגשה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
יאיר מאי 4, 2012 - 10:46 pm

היי נטלי!
ראיתי את הפוסט ועשית לי חשק להכין… (זה בד”כ קורה כשאני מבקר באתר שלך).

שאלה: רשמת בסעיף 8 -“…מזלפים במרווחים אקליירים קטנטנים…” – לפי פוסט אחר שלך המרווחים בין האקליירים הם כ-3-4 ס”מ. מה אורכם של האקליירים? כמה לזלוף לאורך (נשמע מוזר אבל מקווה שאת מבינה את כוונתי בשאלה…).

תודה מראש ושבת שלום!!
יאיר.

הגב
נטלי מאי 5, 2012 - 12:06 am

היי יאיר,

אורך האקליירים (לפני האפייה כמובן) הוא משהו כמו 4-5 ס”מ.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
יאיר מאי 5, 2012 - 9:18 pm

היי נטלי,

ניסיתי להכין פעם ראשונה. בטעם יצא בסדר גמור אבל אסתטית, האקליירים פשוט לא אקליירים – זוועת עולם (גם לא היה לי שק זילוף אז אילתרתי – אולי פה הבעיה).
האקליירים יצאו קטנים מאוד וללא נפח (תפחו, אך לא כמו שצריך).
יש לך טיפים לגבי הזילוף שלפני האפייה?

לגבי הקרם – הוא היה קרוש מידי לאחר הקירור. אז במקום “לקפל” אותו עם הקצפת, ממש טרפתי את הקצפת והקרם – למרות שבטעם היה בסדר. האם זה פוגע בטעם או במרקם?
האם גם כאן יש לך עצות?

תודה מראש ושיהיה שבוע טוב,
יאיר.

הגב
נטלי מאי 5, 2012 - 10:32 pm

היי יאיר,

בנוגע לאקליירים עצמם – מומלץ לזלף אותם יחסית דקים משום שהם מתנפחים באפייה.
אם אתה אומר שהם לא התנפחו מספיק יכול להיות ששמת קצת יותר מדי ביצה בתוך הבצק, והוא היה קצת רך מדי, ולכן לא תפח כמו שצריך.
בנוגע לקרם – הוא אמור להתייצב מאוד בקירור ולפני שמקפלים לתוכו את הקצפת יש “לפתוח” אותו בעזרת מטרפה, מה שמחזיר אותו למרקם המקורי ואז נוח לעבוד איתו ולהוסיף לו את הקצפת.

בכל מקרה מקווה שבפעם הבאה הם יצאו יפים יותר, אבל שמחה שיצאו טעימים :)
נטלי

הגב
אוכל בחוץ מאי 8, 2012 - 2:17 pm

השפרצתי מהעיניים מרוב הנאה.
(שולח את המתכון לאמא שלי – המטבח שלי פשוט לא ערוך לזה).

תודה!

הגב
ליז מאי 19, 2012 - 12:49 pm

היי נטלי,
קודם כל אני חייבת לציין שכל פעם שניסיתי מתכון שלך הוא יצא מוצלח..
יש לי שתי שאלות לגבי הכנת האקלריים והקפאתם –
האם להקפיא אותם חמים או לצנן לפני כן?
כשמפשירים את האקלריים, מתי לזלף את המילוי – האם צריך לחמם קצת את האקליירים בתנור או רק לחכות שיפשירו ואז לזלף.

הגב
נטלי מאי 19, 2012 - 5:00 pm

היי ליז,

כדאי לצנן את האקליירים בטמפרטורת החדר ורק אז להקפיא (ללא המילוי כמובן).
לאחר ההקפאה יש להפשיר אותם בטמפרטורת החדר (או לילה במקרר) ורק אז למלא. אין צורך לחמם אותם – זה לא קינוח שאוכלים חם :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
הודיה יוני 13, 2012 - 3:41 pm

היי נטלי,
אני מתכוונת להכין את האקלריים במוצרים עם כשרות פרווה יש לך המלצות למוצרים מסוימים והאם ניתן להחליף את השמנת המתוקה בשמנת צמחית

הגב
נטלי יוני 13, 2012 - 4:57 pm

היי הודיה,

עקרונית אין בעיה להמיר את המוצרים החלביים בתחליפי פרווה. מאחר ואני לא משתמשת בתחליפי פרווה ושמנות צמחיות כאלה ואחרות לצערי אין מוצר שאני יכולה להמליץ עליו מניסיון אישי.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ענבל יוני 18, 2012 - 10:04 pm

מה הגודל שלהם לאחר האפייה בערך?

הגב
נטלי יוני 19, 2012 - 9:44 am

היי ענבל,

בעיקרון גודל הזילוף מכפיל את עצמו במהלך האפייה, אז הגודל הסופי כמובן תלוי בגודל האקליירים שאת מזלפת.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
ליאור יוני 22, 2012 - 11:21 am

אם אני אכין את האקליירים היום ואת הפטיסייר היום ואשמור אותם בנפרד (את האקליירים בקופסא אטומה בטמפ’ החדר ואת הפטיסייר במקרר-לפני שאני מקפלת אליו את הקצפת) ואני אמלא אותם מחר, זה יהיה בסדר?

הגב
נטלי יוני 22, 2012 - 1:02 pm

היי ליאור,

אין בעיה להכין את האקליירים יום קודם ולמלא אותם בקרם לפני ההגשה – יוצא מצוין.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
דנה אוגוסט 12, 2012 - 5:50 pm

היי

האם אפשר להכין אותם בצורת פחזניות ולמלא או שאמור להיות מתכון אחר לפחזניות?

הגב
נטלי אוגוסט 12, 2012 - 10:03 pm

היי דנה,

אין בעיה לזלף את האקליירים גם בצורת פחזניות. זמן האפייה יכול להשתנות לכאן או לכאן – תלוי בגודל הזילוף.

בהצלחה!
נטלי

הגב
דנה אוגוסט 20, 2012 - 10:52 am

היי נטלי

אשמח לעזרה – אני רוצה להכין בצורת פחזניות (בעקבות התשובה הקודמת) לאירוע בעבודה בשלישי בצהריים. בשני בערב אני לא אוכל להכין אותם אז חשבתי להכין בשישי ולהקפיא. כמה זה פוגע בטעם שלהם? בנוגע למילוי, האם אפשר למלא בשני בערב ולהגיש בשלישי בצהריים אחרי נסיעה של שעה וחצי איתם או שעדיף להקפיא בשישי עם המילוי או שיש לך רעיון אחר לאיך לשנע את כל הסיפור?

תודה תודה תודה!

הגב
נטלי אוגוסט 20, 2012 - 11:04 am

היי דנה,

אין בעיה להכין את הפחזניות מראש (כולל אפייה) ולהקפיא – הן נשמרות היטב (ללא מילוי). את המילוי כדאי להוסיף יום לפני – יצא מצוין.
אבקת סוכר מומלץ להוסיף ממש לפני ההגשה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
שי ספטמבר 7, 2012 - 1:32 am

היי נטלי,

ראיתי במתכונים מסוימים שלך שבקרם פטיסייר את מוסיפה חמאה בסוף, אך הפעם לא, האם יש לכך סיבה?

בנוסף, מה תפקיד השמנת המתוקה? מכיוון שהיא לא מופיעה בכל מתכון של קרם פטיסייר.

תודה!

הגב
נטלי ספטמבר 7, 2012 - 8:49 am

היי שי,

הוספת החמאה לקרם פטיסייר הופכת אותו לקצת יותר כבד, ולכן לא תמיד מוסיפה – אלא זה תלוי בשימוש של הקרם. במקרה הזה לטעמי אין צורך (אבל אם ממש רוצים אפשר להוסיף).
את השמנת המתוקה מקפלים לתוך הפטיסייר אחרי שהוא קר (ולאחר שקצת “פותחים” אותו), והיא תורמת לכך שהוא יהיה בעל מרקם אוורירי יותר והיא הופכת אותו לקצת יותר קליל.

חג שמח,
נטלי

הגב
רועי אוקטובר 10, 2012 - 11:48 am

נטלי שלום

אני אופה חובב וניסיתי כבר מספר מתכונים שלך,המתכונים מוסברים נהדר והתוצאה מעולה
רק רציתי לפרגן.

הגב
קריספינה נובמבר 14, 2012 - 10:25 am

היי נטלי,
זה נראה טעים ביותר!!1
אני גם מכינה מדי פעם פחזניות וגם קרמשניט

הקרם יוצא טעים במיוחד אבל משום מה לא יוצא לי יציב ככה….. לא מצליחה להבין למה.

בכל אופן אנסה את הכמויות שלך לקרם.

הכמות הזו של הקרם באמת ממלאת 20 אקלרים ארוכים?!?

הגב
נטלי נובמבר 14, 2012 - 10:58 am

היי קריספינה,

קודם כל תודה :) בנוגע לקרם – פשוט צריך לבשל אותו (תוך כדי ערבוב כמובן) על הכיריים עד שהוא ממש ממש יציב. בקירור הוא מתייצב עוד יותר, ולאחר מכן כשמקפלים אליו את הקצפת אז הוא מתרכך קצת אבל עדיין יציב ונוח מאוד לעבודה וזילוף.
הכמות מספיקה ל15-20 אקליירים קטנים – ממש לא הגודל שמוכרים בקונדיטוריות.

בהצלחה!
נטלי

הגב
תומר דצמבר 2, 2012 - 5:29 pm

היי נטלי,

יש לי תהיה חשובה.
עד היום כשניסיתי להכין קרם דיפלומט (פטיסייר מועשר בשמנת מתוקה מוקצפת) התוצאה הייתה 85% יציבה (וממש לא נראתה כמו בתמונה של האקליירים).
רק במקרים בהם הוספתי ג’לטין התוצאה שהתקבלה הגיעה ליציבות מקסימלית.

האם תוכלי להעריך איפה יכולה להיעשות טעות על ידי (אם בכלל)?
* האם קשור ליחסים בין השמנת לפטיסייר?

המון תודה ואתר מהמם :-)!

הגב
תומר דצמבר 2, 2012 - 5:31 pm

ואגב, הכמויות שאני עושה הם בדיוק כפול ממה שציינת במתכון כאן…

הגב
נטלי לוין דצמבר 2, 2012 - 7:38 pm

היי תומר,

נשמע שאתה פשוט לא מבשל את הקרם כמו שצריך עד המרקם הרצוי. צריך לבשל את הקרם עד שהוא ממש ממש סמיך. הוספה של חמאה מייצבת אותו עוד יותר, ולכן כאשר מקפלים אליו קצפת (שצריך להיות מוקצפת היטב, אך לא ממש קשה, כדי שיהיה קל להטמיע אותה בתערובת), היא קצת “מאווררת” את הקרם אך עדיין שומרת עליו יציב מאוד. הבעיה הכי נפוצה היא הורדה של הקרם מוקדם מדי מהאש וחוסר בישול מספיק.

תודה על המחמאות!
נטלי

הגב
הילה דצמבר 11, 2012 - 6:08 am

היי נטלי :)
מתנצלת על הבורות אך אשמח לדעת מהו “מבחן האצבעות” ומה אמורים לגלות דרכו (לא רק את המרקם כי אז התשובה בגוף השאלה אלא יותר מה קורה לבצק מבחינה “מדעית”-פיתוח הגלוטן וכו’)?
תודה :)

הגב
נטלי לוין דצמבר 11, 2012 - 7:53 am

היי הילה,

מבחן האצבעות בודק את גמישות הבצק והאם הוא מספיק סמיך בשביל הכנת האקליירים (או פחזניות או כל דבר אחר שמכינים מבצק רבוך). מה שבודקים הוא האם נוצר שפיץ גמיש בין 2 אצבעות עם מעט בצק. אני לא מתיימרת לענות ולדעת את התשובה המדעית המושלמת, אבל בגדול הגלוטן מתפתח במהלך לישת הבצק (ככל שמוסיפים את הביצים), נוצרת אמולסיה (שוב, בהוספת הביצים, ולכן עושים זאת בהדרגה על מנת שלא לשבור את התערובת) ובצורה זו מגיעים למרקם האופטימלי.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
סיון דצמבר 16, 2012 - 2:07 pm

היי נטלי,

כמו כל המתכונים שלך, גם זה נראה מדהים וכרגיל מעורר חשק להסתער על המטבח.. אממה..? שכל ניסיון שלי להכין קרם פטיסייר (שהוסב להיות קרם דיפלומט) כשל. הכנתי את קרם הפטיסייר (עד לשלב הוספת הקצפת) בדיוק לפי ההוראות. הקרם יצא יציב (אפילו מאוד), וקורר כהלכה, הוא גם יצא במראה בדיוק כמו בתמונות שלך מפוסטים אחרים בהם יש קרם פטיסייר ללא תוספת קצפת. אך ברגע שאני מקפלת לקרם פטיסייר את הקצפת, הוא הופך להיות נוזלי נורא. מה עושים?

הגב
נטלי לוין דצמבר 16, 2012 - 3:14 pm

היי סיון,

קודם כל תודה רבה :) בנוגע לקרם פטיסייר – האם את מקציפה את השמנת המתוקה לקצפת יציבה? איך את עושה את הקיפולים?

נטלי

הגב
סיון דצמבר 16, 2012 - 2:09 pm

כמו כל המתכונים שלך, גם זה נראה מדהים וכרגיל מעורר חשק להסתער על המטבח.. אממה..? שכל ניסיון שלי להכין קרם פטיסייר (שהוסב להיות קרם דיפלומט) כשל. הכנתי את קרם הפטיסייר (עד לשלב הוספת הקצפת) בדיוק לפי ההוראות. הקרם יצא יציב (אפילו מאוד), וקורר כהלכה, הוא גם יצא במראה בדיוק כמו בתמונות שלך מפוסטים אחרים בהם יש קרם פטיסייר ללא תוספת קצפת. אך ברגע שאני מקפלת לקרם פטיסייר את הקצפת, הוא הופך להיות נוזלי נורא. מה עושים?

הגב
סיון דצמבר 17, 2012 - 12:53 pm

היי,

תודה רבה על המענה המהיר.
אני מקציפה למצב יציב יחסים (לא אבן אבל יציב :)
ואת הקיפולים עושה בעדינות..
אין לי מושג למה זה לא מצליח.. כפי שאמרתי לך, עד לשלב הזה, קרם הפטיסייר ממש ממש יציב. מוזר

הגב
נטלי לוין דצמבר 17, 2012 - 10:22 pm

ממש מוזר. הקצפת לא נשברת בשום שלב? זו הסיבה היחידה שאני יכולה לחשוב עליה שתגרום למצב נוזלי ומבאס…

נטלי

הגב
מתוק לסופ"ש: תותים ממולאים | עוגיו.נט דצמבר 28, 2012 - 9:20 am

[…] בו כמו שהוא.אפשר לגוון את מילוי התותים: קרם מסקרפונה, קרם פטיסייר, מרנג איטלקי, מוס שוקולד ועוד ועוד.אפשר לטבול את התותים […]

הגב
איריס ינואר 20, 2013 - 11:04 pm

היי נטלי,
האם ניתן להקפיא את הקרם פאטיסייר? ואם כן לכמה זמן?
תודה,
איריס

הגב
נטלי לוין ינואר 21, 2013 - 6:44 am

אני לא ממליצה להקפיא קרם פטיסייר משום שהוא מקבל מרקם מעט מוזר בהפשרה.

נטלי

הגב
צפורה גור ינואר 27, 2013 - 3:15 pm

אני מאוד מרוצה מהאתר שלכם.
הבעיה שכל הכמויות מופיעות במשקל, אז אם אפשר להוסיף גם כמות בכוסות אני אשמח.

הגב
גרישה פברואר 2, 2013 - 7:21 pm

ואוווו פשוט וואוו הקרם יצא טעים ברמות אבא שלי מבסוט אומר שזה כמו ברוסיה הוא נזכר בילדות…! הבצק פשוט מהמם המרקם שלו ושל הקרם והשילוב בינהם פשוט משגע
נ.ב זילפתי 10 אקלרים גדולים במקום קטנים וזה פשוט מהמם!

הגב
נטלי לוין פברואר 6, 2013 - 10:42 am

ניסיון

הגב
יהונתן פברואר 10, 2013 - 4:39 pm

ראשית תודה על המתכון, יצא ממש טעים ויפה,
רציתי רק לדעת, בגלל השימוש בצנטר 1 ס”מ האקלריים יוצאים ממש קטנים, מה שגורם להם להיעלם נורא מהר מהצלחת :)
יצאו לי 13 אקלריים דקיקים

הגב
טל פברואר 13, 2013 - 5:28 pm

היי נטלי, האם זה יוצא גם טוב עם איסטנט פודינג רגיל?

הגב
נטלי לוין פברואר 13, 2013 - 7:43 pm

אני לא מאוד אוהבת קרמים על בסיס אינסטנט פודינג, אבל אם זה משהו שאתם אוהבים – אז זה בהחלט אפשרי :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
נטלי אפריל 11, 2013 - 8:42 am

לא הצלחתי להגיע לאקלירים יפים אלא פיתות מוארכות ואין לי מושג למה ואני מאוד מדוייקת העשייה שלי

הגב
נטלי לוין אפריל 11, 2013 - 9:36 am

יכולות להיות 2 סיבות עיקריות לכך שהאקליירים יצאו שטוחים:
1. יותר מדי ביצים בתערובת. יש להגיע למצב בו הבצק נמתח בין 2 אצבעות ונוצר מעין “חוט”.
2. אפיית לא נכונה – האם פתחת את דלת התנור במהלך הדקות הראשונות של האפייה?

נטלי

הגב
רוצים לדעת על מתכון אקלייר | מתכונים מאי 27, 2013 - 11:06 am

[…] 28 אפריל 2012 … מעבירים את הקרם המוכן לשק זילוף עם צנתר משונן ומזלפים בתוך כל אקלייר מהקרם בנדיבות …. קודם כל אני חייבת לציין שכל פעם שניסיתי מתכון שלך הוא יצא מוצלח.מתוך רגע של אקלייר – עוגיו.נט להמשך קריאה […]

הגב
משה מאי 31, 2013 - 4:24 pm

האקלרים לא צנחו, אבל הם פשוט לא תפחו בכלל.. מה יכולה להיות הסיבה?

הגב
נטלי לוין יוני 1, 2013 - 10:31 am

יכול להיות שלא היו מספיק ביצים בתערובת – האם הבצק היה גמיש ובמרקם הנכון לפני האפייה?

נטלי

הגב
לאל יולי 17, 2013 - 9:47 pm

היי,
מכיוון שיש לי נטייה לבשל את הקרם פטיסייר יותר מידי (כל פעם מחדש ובסוף יש לי ‘גושי פטיסייר בקצפת’), רציתי לדעת מהי הטמפרטורה שהפטיסייר אמור להגיע אליה כשאמורים להסירו מהאש?
אולי מדחום יעזור לי למנוע את הקטסטרופה הבאה….
תודה וסופ”ש מהנה! :)

הגב
נטלי לוין יולי 17, 2013 - 10:29 pm

האמת שאף פעם לא מדדתי עם מדחום, אבל ברגע שהוא מתחיל לבעבע (יש ממש בועות גדולות) – זה הזמן להסיר מהאש.

סופ”ש נעים :)
נטלי

הגב
הדס ספטמבר 2, 2013 - 5:04 pm

שלום נטלי,

תודה על המתכון.
הטעם של הקרם פטיסייר יצא לי מאוד דומה למעדן וניל. כך זה צריך לצאת? במה זה שונה אם כן ממעדן וניל?
בנוסף יצא לי בטעם לא אוורירי כאילו טועמים את הקורן פלור.
אשמח להארותייך…

הגב
נטלי לוין ספטמבר 3, 2013 - 10:12 am

היי הדס,

אם טעם הקורנפלור עדיין מורגש זה אומר שלא בישלת את הקרם מספיק. האם הוא הסמיך כראוי?
בנוגע לטעם – אני לא ממש מכירה את הטעם של מעדן וניל אז לא יודעת להגיד אם זה דומה. בעיקרון זה סוג של פודינג וניל.

נטלי

הגב
הדס ספטמבר 3, 2013 - 10:32 pm

תודה נטלי,

כן, הקרם יצא סמיך וטוב אבל בטעם “כבד” והקורנפלור מורגש. אולי אני צריכה לשים לב שאני מערבבת את הקורנפלור עם החלב כשהחלב ממש רותח…

שנה טובה

הגב
ליאורה ספטמבר 21, 2013 - 8:49 am

היי נטלי חג שמח
אין לי מיקסר רק מערבל ידני זה יכול לעבוד במקרה של האקלייר?

הגב
נטלי לוין ספטמבר 21, 2013 - 2:51 pm

כן, אפשר במערבל ידני עם מקצפים.

הגב
מלי אוקטובר 5, 2013 - 6:37 pm

היי נטלי,ראשית אפתח ואומר שאני מאוד נהנית מהבלוג.הבעיה שלי היא שבכל פעם שאני מכינה קרם פטיסייר וכמובן מקררת ופותחת במיקסר נוצרים לי גושים כאשר אני מקפלת עם השמנת המתוקה למרות שאני מקפידה ומסננת מיד לאחר הכנתו איך אפשר להמנע מכך?
תודה.

הגב
נטלי לוין אוקטובר 7, 2013 - 4:11 pm

היי מלי,

יכול להיות שאת מבשלת את הקרם קצת יותר מדי ולכן הוא יוצא לך גושי (כי החלמונים נקרשים)?

נטלי

הגב
אמיר אוקטובר 6, 2013 - 9:55 pm

היי נטלי,
ברצוני להכין את הבצק רבוך בטעם שוקולד , משמע אני רוצה להוסיף לו קקאו
השאלה היא כמה קמח אני מוריד וכמה קקאו מוסיף או שאין צורך להוריד קמח ורק להוסיף קקאו. אם כן, מה היא הכמות הדרושה? או באיזה כמות להמיר?

הגב
נטלי לוין אוקטובר 7, 2013 - 4:07 pm

לא ניסיתי להכין כך, אבל אני מניחה שאפשר להמיר כ-10-20 גרם מכמות הקמח בקקאו ויצא בסדר.

בהצלחה!
נטלי

הגב
קורין אוקטובר 27, 2013 - 9:00 am

הי
אני חייבת להגיד שכל מה שאת מפרסמת נראה ממש סוף הדרך אבל עד היום כל מה שניסיתי להכין לפי המתכונים שלך לא הצליח לי (ואני חושבת שאני אופה לא רעה בכלל). פאי הלימון שניסיתי להכין לפני שבועיים יצא נוזלי מאוד והאקליירים שרציתי להגין אתמול בכלל לא תפחו!
בקיצור הכל נראה מצוין אבל לצערי לא נראה לי שאנסה להכין עוד משהו מהמתכונים.

הגב
ליבי נובמבר 9, 2013 - 11:34 am

היי! מכינה אותם עכשיו פעם שניה :)
הכפלתי כמויות, יצא שהייתי צריכה להשתמש רק בשלוש ביצים (במקום 4 כי הכפלתי) ועדיין יצא יופי למרות שקצת חששתי… :)

שאלה! ראיתי שענית כיצד ניתן להפוך את המתכון מחלבי לפרווה. האם יש מצב שניתן לטבען את המתכון של הבצק?? כלומר בלי ביצים גם… אני לא כ”כ מבינה את כל הכימיה של האפיה אז אשמח לשמוע את דעתך.

תודה!

הגב
נטלי לוין נובמבר 9, 2013 - 3:13 pm

היי ליבי,

כמות הביצים אכן עשויה להשתנות כאשר מכפילים כמויות, אז אני שמחה שיצא לך טוב :) בנוגע לטבעון הבצק – לצערי אין סיכוי. כל הרעיון בבצק רבוך הוא שימוש בדי הרבה ביצים (ביחס לכמות הקמח), והן אלה שגורמות לתפיחה ולכיס האוויר שנוצר בפחזניות.

נטלי

הגב
הדר ינואר 13, 2014 - 10:58 am

היי נטלי,

בנוגע לקרם – הכל הולך חלק לפי ההוראות המדוייקות. אחרי הקירור, בו הקרם התייצב מאוד, אני “פותחת” אותו בעזרת מטרפה אבל זה מאוד קשה כי הקרם ממש יציב אז עברתי למיקסר ועדיין המרקם לא חזר למרקם המקורי אלא נהיה מעט פירור וכשהוספתי את השמנת המוקצפת זה הסתדר (כי העברתי את הקרם הסופי במסננת) אבל זה לא אמור להיות כך(המרקם הפירורי). את יודעת למה זה קרה לי? ואני לא חושבת שזה בגלל שהחלמונים נקרשו כי הורדתי את הקרם מהאש עם הבועה הגדולה הראשונה שהגיעה…
אז מה הד”ר אומרת?? :)

הדר

הגב
נטלי לוין ינואר 14, 2014 - 9:00 am

היי הדר,

מעניין, לא נתקלתי בדבר כזה אם את אומרת שזה לא החלמונים שנקרשו. בדר”כ כשנוצרת בעיה כזאת זה אומר שהקרם בושל יותר מדי לאחר הרתיחה והחלמונים התחילו להיקרש, אבל אם את אומרת שזה לא ככה, אז אולי יש בעיה אחרת, אבל האמת שקצת קשה לי לענות מבלי לראות איך זה נראה כש”פתחת” את הקרם.

נטלי

הגב
הדר ינואר 14, 2014 - 9:33 am

אני יכולה לשלוח לך לאנשהו ?….

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2014 - 7:46 am הגב
יסמין פברואר 6, 2014 - 10:10 pm

היי נטלי אני מעריצההה ענקית שלך!!!
רציתי לשאול, אני רוצה להכין קרמשניט יחד עם הקרם פטיסייר שלך האם הכמויות שאת מציינת יספיקו לי?.. והאם את ממליצה להשתמש בבצק עלים או בפילאס טורקי?

הגב
נטלי לוין פברואר 7, 2014 - 8:16 am

תודה יסמין :) אני לא יודעת איזו כמות את מתכוונת להכין, אז קשה לי להגיד אם הקרם יספיק לך או לא…

נטלי

הגב
אנה איסטומין מרץ 14, 2014 - 11:01 am

היי נטלי,

אני תמיד מסתבכת- באיזה מצב צריך להיות התנור? אני מניחה שטורבו זה פחות טוב לאקלייר, נכון?

עדיף לעבוד במצב הרגיל של “צלייה” מה שנקרא?

הגב
נטלי לוין מרץ 14, 2014 - 5:25 pm

בעיקרון אני אופה כמעט הכל בטורבו, כולל פחזניות ואקליירים, אבל אפשר גם לאפות במצב רגיל (2 פסים מקבילים). צלייה לא מתאימה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
רונן אפריל 9, 2014 - 8:31 pm

הי נטלי,
קיבלתי פטסייר פונדט ממישהו שלא ידע מה לעשות איתו. האמת שגם אני לא בדיוק, איך אני משלב אותו באקליר או במתכון אחר מהאתר. כתוב עליו שיש לעבד את הכמות הדרושה בטמפ של 35 מעלות. תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 9, 2014 - 9:11 pm

מחממים את הפונדנט על להבה נמוכה מאוד עד שהוא מתחמם קצת ונהיה נוזלי, ואז טובלים פשוט אקליירים בעדינות ומניחים על גבי צלחת עד שהפונדנט מתקשה.

הגב
אורלי יולי 5, 2014 - 9:33 pm

הי נטלי!
אני מתה על האתר שלך וכל הזמן ממליצה עליו לחברי וחברותי, וכמובן מכינה מלא דברים שווים :)
הכנתי את האקלרים לשבת והם יצאו מאוד טעימים למרות שלא הכי יפים…
נשאר לנו די הרבה מהקרם פטיסייר, ורציתי לדעת אם אפשר להתשמש בו לעוגת שמרים (למרות שהוספנו את הקצפת וזה פחות טוב)?
תודה!!

הגב
נטלי לוין יולי 6, 2014 - 6:28 am

שמחה שהיה מוצלח ותודה על המחמאות! בנוגע לפטיסייר – לצערי אחרי שמוסיפים לו שמנת מתוקה הוא לא מתאים לאפייה, אבל אפשר להכין ממנו קינוח בשכבות בכוסות יחד עם פירות יער וקראמבל (יוצא ממש טעים :)).

הגב
תמר ספטמבר 18, 2014 - 12:12 pm

היי נטלי,

אם אין לי מיקסר עם וו גיטרה, מה החלופה הידנית המומלצת: ערבוב, קיפול, טריפה?

וגם- האם אפשר להחליף את החלב גם בבצק וגם בקרם בחלב סויה?

תודה!

הגב
נטלי לוין ספטמבר 18, 2014 - 12:43 pm

הכי טוב לערבב ידנית עם כף עץ, אבל זה דורש קצת שרירי ידיים :) אפשר להשתמש בחלב סויה, קחי בחשבון שטעם של הקרם ממש ישתנה. אפשר גם חלב קוקוס.

הגב
מירית ספטמבר 23, 2014 - 8:13 pm

הייי נטלי ,
כמה מקרונים יוצאים בסה”כ ?

הגב
מירית ספטמבר 23, 2014 - 8:14 pm

התבלבלתי ..חח אקלרים

הגב
נטלי לוין ספטמבר 23, 2014 - 8:29 pm

כמו שכתוב, 15-20 אקלרים קטנים. חג שמח!

הגב
רבקה דצמבר 29, 2014 - 7:33 am

רציתי לשאול איך מוסיפים טעם של פירוצ היער לקרם פטיסייר? פשוט מוסיפים פירות יער שהופשרו או מכינים לפני סירופ מהם?- שהחשש פה שהנוזל לא יטיב עם הקרם, ובאיזה שלב מומלץ להכניס אותם?

הגב
נטלי לוין דצמבר 30, 2014 - 8:29 am

אפשר להשתמש במחית פירות יער במקום חלק מהחלב. אפשרות נוספת היא להוסיף מעט תמצית פירות יער לאחר שהקרם מוכן.

הגב
רעות אפריל 1, 2015 - 12:04 pm

הי נטלי, כרגיל נראה נפלא ויפהפה
הכנתי עכשיו.. הבצק היה עדין וגמיש אבל בזילוף סירב להיפרד מהצנטר
וגם הם לא תפחו ככ.. האם הכוונה לקמח רגיל או תופח?
תודה מראש וחג שמח (-:

הגב
נטלי לוין אפריל 1, 2015 - 12:58 pm

הכוונה היא לקמח רגיל. בטוח שהוספת מספיק ביצים? נשמע לי שהבלילה יצאה לך קשה מדי ולכן לא הצלחת לזלף כמו שצריך…

הגב
עדי אפריל 27, 2015 - 9:05 pm

היי נטלי,

האם ניתן להחליף את המחית וניל במקל וניל? אם כן, בכמה?

תודה!

הגב
נטלי לוין אפריל 28, 2015 - 5:47 am

אפשר – גרגרים מ-1/4 מקל וניל אמורים להספיק.

הגב
נטלי אפריל 30, 2015 - 3:26 pm

איןן תותחיתתת!!!

הגב
karkashi יוני 4, 2015 - 10:45 pm

עשיתי פעמיים ויצא נהדר. עשיתי אתמול פעם נוסםת והם לא תפחו. במבחן האצבע היה טוב. בדקתי אחרי שהוכנסה 3/4 מכמות הביצים הטרופות. האם זה אומר שהיה פחות מדי או יותר מדי ביצה? הם לא צנחו פשוט לא תפחו

הגב
נטלי לוין יוני 5, 2015 - 6:06 am

אם הן לא תפחו בכלל זה בגלל פחות מדי ביצה.

הגב
קלרה יולי 24, 2015 - 11:14 am

היי נטלי,

הכנתי את המתכון בדיוק לפי ההוראות

והאקלרים לא תפחו כלל … :(

יכול להיות שהשתמשתי ב3/4 ביצה ?
אם הייתי מוסיפה את כל הביצים הצק היה נוזלי מידיי

מה הסיבה לדעתך ?

הגב
קלרה יולי 24, 2015 - 11:45 am

אוקייי , הכנתי פעם שנייה (עקשנית שכמוני)

הוספתי את כ-ל כמות הביצים והם תפחו :)

הגב
נטלי לוין יולי 25, 2015 - 6:52 am

יופי! שמחה לשמוע שיצא טוב :)

הגב
נועה יולי 27, 2015 - 10:54 am

היי , איך זה יילך במילוי של קרמל מלוח לדעתך ?

הגב
נטלי לוין יולי 28, 2015 - 5:38 am

ילך מעולה :)

הגב
מיקי יולי 29, 2015 - 5:47 pm

הי נטלי,
יש לי שאלה לגבי מילוי האקלרים, האם יש סיבה שבדר”כ את חוצה אותם לשניים, ממלאת את הקרם וסוגרת?
האם אפשר לעשות חור בתחתית (או בצד) האקלריים ולמלא אותם דרכו?

הגב
נטלי לוין יולי 30, 2015 - 6:12 am

סתם עניין ויזואלי, כי הזילוף של הקרם גם יפה בעיני ונחמד לראות אותו לפעמים, אבל כמובן שאפשר למלא גם בצורה הקלאסית על ידי חורים בתחתית האקלרים ומילוי דרכם. בהצלחה!

הגב
הילה אוגוסט 5, 2015 - 5:09 pm

שלום נטלי,
שאלה כללית בקשר לפטיסייר- אני רוצה להכין קינוח מסויים שהוא חצי קפוא, ורק לקשט עם טיפות קרם פטיסייר מסביב ממש לפני הגשה.
השאלה אם אני יכולה להכין את הפטיסייר ולהשאיר אותו לילה בשקית זילוף ורק בהגשה לזלף. או שכדאי בשיטה אחרת.
מה את מציעה?
תודה

הגב
נטלי לוין אוגוסט 6, 2015 - 6:32 am

כן, אין בעיה להשאיר את הפטיסייר בתוך שק זילוף במקרר במשך יום-יומיים. בהצלחה!

הגב
אורטל אוגוסט 6, 2015 - 10:53 pm

היי נסיתי להכין את הבצק הרבוך ממש אחד לאחד לפי המתכון בלי לזייף , הגעתי לשלב שבו צריך להוסיף את הבייצים , הוספתי ממש מעט ולאחר מכן זילפתי על נייר האפייה והבצק פשוט נשפך והתקשתי מאוד להמשיך לזלף ,
הכנסתי ככה את מה שיצא לתנור ולפי ההוראות במתכון , לאחר מכן הוצאתי מהתנור אומנם הם תפחו אך אחרי שהוצאתי הם איבדו את כל הנפח שלהם ..
אני חושבת שהכל קרה מאז שהוספתי את הביצה לבצק (חשוב לציין שממש מעט ) וזה ממש לא החזיק.. למה זה קרה?

הגב
נטלי לוין אוגוסט 7, 2015 - 7:46 am

היי אורטל, לפי התיאור נשמע שאכן הוספת קצת יותר מדי ביצים לבצק. הבצק אמור להיות יציב, אך רך (וליצור מעין “חוט” כשמותחים אותו בין 2 אצבעות). לכן הוא תפח מאוד אבל גם צנח מאוד לאחר האפייה – בגלל עודף ביצים.

הגב
לי גורן אוגוסט 10, 2015 - 9:18 am

כמה זמן מראש אפשר להכין את קרם הפטיסייר? האם אפשר להכין אותו שבוע מראש ולשמור במקרר?

הגב
נטלי לוין אוגוסט 11, 2015 - 6:43 am

אפשר להכין את הפטיסייר גג יום-יומיים מראש, לא מעבר לזה.

הגב
נעמה מאי 24, 2017 - 12:42 pm

היי נטלי ,קודם כל חולה על המתכונים שלך :)
הכנתי את האקלרים יצא ממש טעים אבל הקרם יצא לי לא יציב במיוחד, יש לך מושג אולי למה זה קרה? הקרם גם יצא בגוון צהבהב ולפני ההוספה של השמנת מתוקה היה לו מרקם שמזכיר קצת ג’לי
אשמח אם תוכלי לתת השערות למה זה קרה
בתודה מראש
נעמה :)

הגב
נטלי לוין מאי 25, 2017 - 6:06 am

נשמע לי שפשוט לא בישלת את הקרם מספיק זמן על הכיריים. הוא אמור להיות ממש יציב עוד לפני הקירור.

הגב
נעמה מאי 25, 2017 - 11:06 pm

אוקי אני אנסה שוב ,תודה :)

הגב
דגנית יולי 23, 2017 - 7:26 pm

היי נטלי,
האקלרים יצאו לי מעוכים לגמרי.
יש לך הסבר לזה? לא חושבת שהוספתי יותר מדי ביצים כי עשיתי את ׳מבחן האצבעות׳.
תודה מראש,
דגנית

הגב
נטלי לוין יולי 23, 2017 - 8:17 pm

אולי חום האפייה היה נמוך מדי או שלא אפית מספיק.

הגב
טל אוקטובר 3, 2017 - 4:47 pm

היי נטלי!
מה עושים עם הבלילה של האקלר יצאה נוזלית ולא מספיק סמיכה ?

הגב
נטלי לוין אוקטובר 4, 2017 - 6:19 am

לצערי אין ממש אפשרות לתקן :( צריך להכין מחדש.

הגב
שירה אוקטובר 26, 2017 - 8:46 am

היי, אני לא מוצאת את וו הגיטרה שלי, האם אפשר להשתמש במקציף או בוו של בצק?

הגב
נטלי לוין אוקטובר 26, 2017 - 9:22 am

פחות מתאים, סורי. את יכולה לעבוד עם כף עץ באופן ידני.

הגב
ליה דצמבר 4, 2017 - 2:23 pm

יש לי שאלה: ראיתי את המתכון לאקלרים במילוי קרם פטל ואופן האפיה של האקלרים שם שונה…רשום להדליק ץנור ל250° , לכבות ולהכניס את האקלרים וכד…האם יש הבדל במתכונים או למה אופן האפיה שונים? תודה מראש

הגב
נטלי לוין דצמבר 5, 2017 - 7:06 am

זה סתם שיטת אפייה אחרת, שתיהן עובדות – את יכולה ללכת על איזו מהן שנראית לך נוחה יותר.

הגב
ליה דצמבר 6, 2017 - 1:02 am

הבנתי, יופי! תודה רבה נטלי

הגב
ריטה ינואר 6, 2018 - 12:34 pm

עד כה הכנתי 2 מהמתכונים מהאתר והעוגות גרפו המון מחמאות,אולם המתכון הספציפי הזה לא נכון מבחינת כמויות של נוזלים למוצקים, לפי המתכון יצא לי תערובת לפנקייק ולא אקלייר, ברמה כזו שזנחתי את המתכון ופניתי לד’ר יוטיוב המהולל.
התאכזבתי קשות

הגב
Natalie ינואר 6, 2018 - 3:29 pm

היי ריטה, צר לי לקרוא על אכזבתך. בטוח שמדדת את המצרכים במדויק? המתכון נוסה ונבדק עשרות (אם לא מאות פעמים). אולי הוספת יותר מדי ביצים בטעות?

הגב
נועה פברואר 2, 2018 - 10:20 am

היי נטלי לגבי האפיה היא על טורבט או רגיל? תודה❤

הגב
Natalie פברואר 3, 2018 - 8:09 am

אני אופה בטורבו, אבל זה מאוד תלוי בתנור שלך.

הגב
חגית מאי 7, 2018 - 8:56 am

הי נטלי. יש לך מתכון פרווה לקרם דיפלומט לזילוף על עוגת מספרים?
תודה, חגית

הגב
Natalie מאי 7, 2018 - 2:43 pm

לא, סורי.

הגב
עדי מאי 24, 2018 - 2:36 pm

הי :)
נראה מהצם ובשביל המילוי הסתכלתי גם על המתכון של האקלר קפה שלך.
שמתי לב שהבצק רבוך שם הוא במתכון אחר וכנ”ל באקליר שוקולד קלאסי..
מה ההבדל? ומה אולי יותר מומלץ?
http://www.oogio.net/coffee_and_pecan_eclairs

הגב
Natalie מאי 25, 2018 - 6:47 am

אלה פשוט שתי שיטות שונות, זה לא משנה ואת יכולה לבחור את מה שיותר נראה לך נוח עבורך.

הגב
אהובה אוגוסט 9, 2018 - 5:36 am

תודה על המתכון. בקשר לטורבו, יש אצלי בתנור 2 מצבים. מאוורר עם פס למעלה ולמטה או מאוורר בתוך עיגול. באיזה מהם לאפות? תודה

הגב
Natalie אוגוסט 9, 2018 - 11:02 am

מאוורר בתוך עיגול :)

הגב
אהובה אוגוסט 9, 2018 - 3:18 pm

תודה רבה נטלי ושאלה נוספת ברשותך. אני רוצה לזלף את הקרם מלמטה אל תוך האקלרים ואז לצפות בשוקולד. האם אני יכולה לעשות זאת היום ולשמור במקרר את האקלרים מוכנים עד יום שבת? הקרם לא יהפוך להיות נוזלי בתוך האקלר עד אז?

הגב
Natalie אוגוסט 9, 2018 - 7:02 pm

אין בעיה, אבל קחי בחשבון שהאקלרים יתרככו מאוד בזמן הזה. עדיף למלא כמה שיותר סמוך להגשה.

הגב
אהובה אוגוסט 9, 2018 - 7:11 pm

הבנתי. תודה רבה נטלי (:

הגב
גלית דצמבר 14, 2018 - 3:45 pm

האם אפשר להשתמש בקרם למילוי ברולדה?

הגב
Natalie דצמבר 15, 2018 - 2:13 pm

כן.

הגב
עדי ינואר 31, 2019 - 11:00 am

היי, יש לי 2 שאלות:
אני רוצה להכין את האקלרים ולעשות להם ציפוי שוקולד מלמעלה…
יכולה לעזור לי עם איך מכינים את הציפוי ובאיזה אופן לשים אותו?

אם אני לא רוצה לפרוס את האקלרים באמצע אלא להזליף לבפנים, איך אני עושה זאת?
תודה:)

הגב
Natalie ינואר 31, 2019 - 12:20 pm הגב
קרן מאי 20, 2019 - 10:51 am

היי נטלי,
האם אפשר להכניס את הקרם בתוך האקלייר במקום לפרוס אותו ולזלף מלמעלה קצת כדי לקשט?

הגב
Natalie מאי 20, 2019 - 7:40 pm

בטח, אין בעיה.

הגב
ליאת דצמבר 5, 2019 - 11:09 am

חייבת לנסות הסופש
במתכון של אקלר קצפת ותותים או אקלר עם קרם שוקולד, יש בבצק קורנפלור-כאן לא צריך?
והאם ניתן למלא את האקלר הנל בקצפת או בקרם שוקולד שפרסמת?

תודה

הגב
נטלי דצמבר 5, 2019 - 6:31 pm

לא, אלה שני מתכונים קצת שונים. אפשר למלא את האקלרים האלה בקרם שוקולד. בהצלחה!

הגב
הילה מאי 26, 2020 - 5:51 pm

היי נטלי,
אני צריכה קרם פטיסייר בכמות יחסית גדולה, אפשר פשוט להכפיל כמויות? ראיתי פה איזו תגובה לגבי היחס של הביצים, אבל לא הבנתי אם מדובר על הבצק הרבוך או על הקרם..

תודה!

הגב
נטלי מאי 26, 2020 - 8:39 pm

אין שום בעיה להכפיל כמויות של הקרם.

הגב
אבישג יוני 25, 2020 - 11:50 pm

מה הכמויות שיוצא ואם יש לי ביצים xl כמה לשים? ומה ההבדל בין קרם דיפלומט לבין קרם וניל?

הגב
נטלי יוני 26, 2020 - 11:37 am

ממילא מוסיפים את הביצים בהדרגה עד שמגיעים למרקם המתואר, כך שהגודל שלהן לא קריטי. לקרם עצמו אין בעיה להשתמש בביצים XL באותה כמות, זה לא הבדל מהותי. קרם דיפלומט הוא סוג של קרם וניל, לא הבנתי את השאלה.

הגב
אבישג יוני 26, 2020 - 12:09 am

האם במקום להעביר את הבצק למיקסר עם וו לישה אפשר להקציף אותו?

הגב
נטלי יוני 26, 2020 - 11:36 am

לא ממליצה, זה יפרק אותו.

הגב
אבישג יוני 26, 2020 - 12:31 pm

ואם אין לי מיקסר?

הגב
נטלי יוני 27, 2020 - 7:27 am

אפשר להכין ידנית.

הגב
אתי אוקטובר 12, 2020 - 10:46 pm

מתכון מובן וברור אחד הטובים שהכנתי, הכנתי ויצא חבל על המזמן קיבלתי מלאאא מחמאות :)

הגב
הדס מאי 21, 2023 - 1:12 am

הי נטלי אשמח שתסבירי איך עושים השוואת טמפרטורות, שכתבת ששמים את החלב הרותח וטורפים היטב?

הגב
נטלי לוין מאי 21, 2023 - 5:23 pm

כאשר תערובת החלב מגיעה לסף רתיחה, יוצקים שליש מהכמות שלה על תערובת החלמונים, תוך כדי טריפה נמרצת. לאחר שהחלמונים “התרגלו” לחום, אפשר להוסיף אותם אל הסיר עם יתרת החלב.

הגב
הדס מאי 21, 2023 - 1:17 am

היי נטלי אשמח להבין אם הבנתי נכון-
את השמנת 125 גרם מקציפים לבד
ואז פשוט מקפלים לקרם הפטיסייר מהמקרר בלי משהו נוסף?

הגב
נטלי לוין מאי 21, 2023 - 5:22 pm

נכון, בדיוק.

הגב

אני רוצה להירשם למועדון של עוגיו.נט!

חדש באתר

עקבו אחרי בסושיאל

© כל הזכויות שמורות לנטלי לוין 2023 | פיתוח ועיצוב אתר: FOXMART.

img.pf-button-img + .pf-button-text { margin-left: 6px; margin-right: 10px; }