מקרון פדני או: המדריך למקרון המושלם על פי פייר הרמה

על ידי נטלי לוין
פורסם: עודכן לאחרונה ב 4.7K צופים

הם יפהפיים, מגיעים בשלל צבעים וטעמים ועטופים בהילה של יוקרתיות – אין ספק, המקרונים כבר מזמן הפכו לעוגיות הנחשבות ביותר בעולם. כדי להכין אותן בבית, העוגיות המפונפנות האלה דורשות לא מעט סבלנות והקפדה על הרבה כללים כדי שיצאו מושלמות מהתנור, עם כיפה חלקה, “רגל” קציפתית יפהפיה ותחתית פריכה ולא דביקה. כדי שכל זה יקרה, יש לא מעט דברים שצריך לדעת. בדיוק בשביל זה רחלי קרוט הנפלאה ואני החלטנו לעשות – אחת ולתמיד – סדר בבלגן, לאחר סדנה קצרה של אחת-על-אחת שהעברתי לה בביתה. אין לנו ספק שאחרי שתקראו את כל הטיפים והכללים כאן, גם אתם תוכלו להכין את התכשיט המתוק הזה. הבטחה שלנו – הגאווה והמחמאות שתקבלו אחר כך שווים את ההשקעה.

הכל התחיל מהרגע שרחלי סוף-סוף קיבלה את ספר המקרונים של פייר הרמה, שיכול בקלות לככב בגלריה לאמנות. עיון ארוך ומעורר תיאבון בתוך הספר גילה אינספור רעיונות שונים ומשונים לעוגיה הכי צרפתית בקונדיטוריה. החל ממקרונים קלאסיים בטעמי שוקולד, וניל או פירות יער, ועד למקרונים מאתגרי-חיך בטעמים כמו ווסאבי, קוויאר שחור ואפילו כבד אווז. יצירתיות היא שם המשחק בעוגיה הזאת, ופייר הרמה מוכיח זאת בצורה חסרת תקדים עם הספר היפהפה שלו.

מראה משודרג

צילום: רחלי קרוט

במקום לנסות טעמים מוזרים שלא בטוח שמישהו ירצה לאכול, הלכנו על בטוח ובחרנו טעמים קצת יותר קונבנציונלים: מקרון כתמתם במילוי שוקולד לבן, אשכוליות וקמפארי ומקרון סגול במילוי שוקולד מריר ופירות יער. הניסיון שלי בהכנת מקרונים עזר לנו כמובן בהבנת המתכון המפורט של פייר הרמה, והדבר היחיד שהיווה מכשול (רגעי, אבל מלחיץ) היה למידת התנור בבית של רחלי. אחרי שזרקנו 2 תבניות מלאות במקרונים שהתפוצצו בחלק העליון, הבנו שעדיף לאפות כאשר התונר במצב טורבו ועל חום נמוך יותר ממה שפייר הרמה מציע במתכון שלו.

אז באמת, לפני שאתם מתחילים למלא תבניות שלמות במקרונים, עשו כמה ניסיונות על מנת להכיר את התנור שלכם: יכול להיות שתצטרכו לאפות בטורבו או במצב רגיל, טמפרטורת האפייה צריכה להיות מדויקת – הכל כדי לצלוח את הדרך עד למקרון המושלם. והכי חשוב, אל תתייאשו. אם הקפדתם על כל הכללים והמקרון יוצא לכם עם סדקים, פשוט תנסו לעבור לטורבו או תורידו את הטמפרטורה. ברגע שיצאו לכם מקרונים מושלמים תדעו אחת ולתמיד עם איזה טמפרטורה לעבוד.

מקרונים עם מרנג איטלקי

צילום: רחלי קרוט

כל הטיפים והדגשים להכנת המקרון המושלם

(1) שקדים ואבקת סוכר:

חשוב לטחון את אבקת הסוכר והשקדים הטחונים שוב (גם אם טחנו לכם אותם בחנות או שקניתם אבקה שנראת מאוד דקה) על מנת לקבל תערובת דקה במיוחד. בנוסף, כדאי מאוד לנפות (במסננת) את האבקות יחד לאחר הטחינה. זוהי אמנם עבודה סיזיפית למדי ולא ממש קלה (החלק הקשה ביותר בהכנת המקרונים, אם תרצו), אבל היא הכרחית לקבלת המרקם המושלם של המקרונים.

למרות המשפט הקודם, אפשר לותר על ניפוי אבקת הסוכר ואבקת השקדים, אלא שאז המרקם הסופי של המקרונים יהיה קצת יותר גבשושי (זה לא יפגע בטעם). איך אנחנו יודעות אתם תוהים? העדר מסננת בגודל המתאים גרמה לנו לותר על השלב הזה, ולמרות שלא ניפינו את האבקות, המקרונים התקבלו מצוין גם בצורה הזאת.

שלב ראשון: התחילו בטחינת אבקת הסוכר והשקדים הטחונים במעבד המזון ולאחר מכן העבירו את האבקה שמתקבלת במסננת דקה (לא נפה של קמח). מומלץ להיעזר בכף גדולה כדי “לדחוף” את התערובת העקשנית מבעד למסננת.

(2) על חלבונים מיושנים וסוגי מרנג:

בספרו, ממליץ פייר הרמה להשתמש בחלבונים מיושנים, ואכן כך הכנו את המתכון. למרות זאת, ולפי ניסיוננו, אפשר להכין מקרונים גם עם חלבונים טריים (רק שאז מומלץ להשתמש בהם ישירות מהמקרר). כדי ליישן חלבונים יש להפריד אותם מהחלמון ולהניח בקופסה סגורה במקרר או בטמפרטורת החדר במשך 4-5 ימים. יישון החלבונים גורם להם לאבד במעט מכושר ההקצפה והופך אותם ל”נוזליים” יותר, מה שנותן בסופו של דבר מרקם טוב יותר למקרון.

קיימות שתי שיטות להכנת מקרונים: מרנג איטלקי, שנעשה על ידי הוספת סירופ סוכר רותח לתוך החלבונים בעת ההקצפה, ומרנג צרפתי, הנעשה על ידי הוספת סוכר לתוך החלבונים בעת ההקצפה. הרמה משתמש דווקא בשיטת המרנג האיטלקי וכך גם עשינו אנחנו, אך שתי השיטות עובדות. שיטת המרנג האיטלקי, למרות היותה מעט יותר מסורבלת בשל ההתעסקות בסירופ סוכר ומדחום, מבטיחה עבודה נוחה וקלה יותר באיחוד המרנג ותערובת השקדים והסוכר.

למתכון להכנת מקרונים בשיטת המרנג הצרפתי >>

בשיטת המרנג האיטלקי חשוב להשתמש במדחום כדי להבטיח שהמרנג יצא לכם כמו שצריך. אל תנסו להכין אותו בלי מדחום, משום שהטמפרטורה קריטית להבטחת התייצבות המרנג ובסופו של דבר להצלחת המקרונים. יש להקציף את המרנג עד שהוא מתקרר, אך לא קר לחלוטין (משהו כמו 5-7 דקות הקצפה מהירה).

שלב שניערבבו מחצית מכמות החלבונים לתוך האבקה שניפיתם והכינו במקביל את המרנג האיטלקי. לאחר שהמרנג מוכן קפלו לתוך התערובת עד שמתקבל המרקם הרצוי.

צביעת המקרונים

צילום: רחלי קרוט

(3) ערבוב, צביעה והגעה למרקם המושלם:

צבעים. כדי לצבוע את התערובת יש להוסיף את צבע המאכל הרצוי לתוך תערובת אבקת הסוכר, השקדים והחלבונים. הוספה בשלב זה תבטיח שלא יהיה ערבוב יתר של התערובת במידה ונוסיף את צבע המאכל לאחר שהמרנג יהיה מוכן. כדאי לזכור כי גם אם הצבע נראה כהה מאוד, לאחר קיפול המרנג והאפייה המקרונים מתבהרים משמעותית.

מרקם. המרקם הרצוי של המסה לפני האפייה הוא של טחינה סמיכה. חשוב להקפיד לערבב את התערובת בנחישות ו”להפיל” אותה, אך יש להפסיק עם הערבוב ברגע שמגיעים למרקם הרצוי. ערבוב יתר יגרום לתערובת להיות נוזלית מדי ולמקרונים להיות שטוחים ולא מוצלחים. ערבוב מועט מדי יגרום למקרונים לא לקבל כיפה חלקה אלא “שפיץ”. צפו בסרטון על מנת להבין מהו המרקם הרצוי של התערובת לפני הזילוף.

קישוט. אם רוצים לקשט את המקרונים יש להוסיף את הקישוט ממש אחרי הזילוף ולהשאיר ביחד עם הקישוט להיווצרות הקרום לפני האפייה. קישוטים אפשריים למקרונים: סוכר גבישי, סוכר צבעוני, סוכריות בצורות, שבבי שוקולד, פולי קקאו גרוסים, אבקת קקאו, אבקת זהב אכילה, פיסטוקים קצוצים ועוד. לאחר האפייה, אם רוצים, אפשר לקשט את המקרונים על ידי צביעתם במכחול הטבול במעט צבע מאכל

יצירת קרום. אל תוותרו על השארת המקרונים בטמפרטורת החדר לפני האפייה. יצירת הקרום על המקרונים היא שלב חשוב מאוד המבטיח כיפה חלקה על פני המקרונים בתום האפייה. מקרונים שלא משאירים ליצירת קרום מועדים יותר לקבל סדקים במהלך האפייה.

DSC_7583 (Large)

צילום: רחלי קרוט

ועוד כמה טיפים כלליים:

  • אם זו פעם ראשונה שאתם מכינים מקרונים בבית – חשוב ללמוד קודם כל את התנור שלכם. יש תנורים בהם אין בעיה לאפות את המקרונים בטורבו והם יוצאים מושלמים, בעוד בתנורים אחרים המקרונים יצאו סדוקים בגלל שהתערובת “עפה” במהלך האפייה. בנוסף, חשוב להקפיד על טמפרטורת אפייה מדויקת.
  • כשהמקרונים אפויים ויפים, אל תתפתו לנסות לשחרר אותם מנייר האפייה בעודם חמים. חשוב להמתין עד לקירור מוחלט ורק אז להפריד אותם מנייר האפייה (או משטח הסיליקון). על משטח סיליקון קל יותר לזלף מקרונים עגולים ואחידים שישמרו על הצורה שלהם, בעוד על נייר אפייה יש להקפיד שלא יהיו קמטים או קיפולים שיגרמו למקרונים להתעוות מעט.
  • כדי לקבל עוגיות יפות ואחידות מומלץ לסדר את המקרונים בזוגות פחות או יותר אחידים מבחינת גודל, מה שיגרום להם להיסגר ל”סנדוויץ'” אחיד.
  • כאשר ממלאים את המקרונים בגנאש (או בכל מלית אחרת שרוצים), חשוב לסגור בצורה סיבובית על מנת שהמלית תתפשט בצורה אחידה והמקרון יהיה ישר.
  • להכנת מקרונים בטעמים אפשר להוסיף גרידת הדרים או תבלינים טחונים לתוך התערובת (בעדינות, על מנת שלא לפגוע ביחסי המרכיבים).
  • צבע המקרונים לפני האפייה צריך להיות חזק יחסית, משום שבאפייה הוא דוהה. עדיף שהמקרון יהיה כהה מדי ולא בהיר מדי לפני האפייה.
  • אפשר למלא את המקרונים המוכנים בכל מלית שאוהבים: גנאשים בטעמים, ריבות או קונפיטורות איכותיות, קרם חמאה בטעמים ואפילו קרם פטיסייר.
  • שומרים את המקרונים המוכנים בקופסה אטומה במקרר אך מומלץ לאכול אותם בטמפרטורת החדר. הם נשמרים עד שבוע במקרר, אך אפשר להקפיא אותם עד שלושה שבועות בקופסה סגורה היטב. אם מקפיאים, יש להפשיר לילה במקרר לפני ההגשה.
ממלאים וסוגרים

צילום: רחלי קרוט

מקרונים במילוי שוקולד לבן, אשכוליות וקמפארי או שוקולד מריר ופירות יער

80-100 מקרונים

למקרונים:
300 גרם שקדים טחונים דק
300 גרם אבקת סוכר
110 גרם חלבונים
צבע מאכל לפי הטעם
300 גרם סוכר
75 גרם מים מינרלים
110 גרם חלבונים

למלית שוקולד לבן, אשכוליות אדומות וקמפארי:
200 גרם שוקולד לבן
20 מ”ל קמפארי
30 מ”ל מיץ אשכוליות אדומות

למלית שוקולד מריר ופירות יער:
200 גרם שוקולד מריר
200 גרם פירות יער
30 מ”ל שמנת מתוקה

אופן ההכנה:

מתחילים בהכנת המקרונים:
  • טוחנים יחד שקדים ואבקת סוכר במעבד מזון.
  • מנפים את תערובת השקדים ואבקת הסוכר במסננת דקה. אם נותרים גושים עקשניים שלא ניתן להעביר אותם במסננת – אין צורך להכניס אותם לתערובת, אבל לא אמור להיות יותר מכף אחת של גרגרים שלא יכנסו לתערובת.
  • מוסיפים לקערה עם אבקת הסוכר והשקדים את תערובת החלבונים הראשונה (110 גרם) ומערבבים היטב בעזרת לקקן.
  • מוסיפים צבע מאכל לפי הטעם ומערבבים עד שהוא נטמע לחלוטין וצובע את התערובת בצורה אחידה. טיפ: אם רוצים לצבוע בשני צבעים שונים יש לחלק את התערובת ל-2 חלקים שווים (ושקולים) ולצבוע כל אחד מהם בצבע הרצוי. לאחר מכן, גם את המרנג יש להוסיף על ידי חלוקה שווה בין שתי התערובות.
  • בסיר קטן שמים סוכר ומים מינרלים ומביאים לרתיחה. מבשלים על להבה בינונית ומודדים בעזרת מדחום את הטמפרטורה.
  • כאשר הסירופ מגיע לטמפרטורה של 113 מעלות מתחילים להקציף את החלבונים (110 גרם נוספים) במהירות בינונית.
  • כאשר הסירופ הגיע לטמפרטורה של 118 מעלות, מגבירים את מהירות המיקסר למקסימום ויוצקים את הסירופ בזרם דק על החלבונים, תוך כדי הקצפה.
  • ממשיכים להקציף את המרנג במשך כ-5-7 דקות עד שהוא מתקרר.
DSC_7552 (Large)

צילום: רחלי קרוט

  • מוסיפים את המרנג לתערובת החלבונים, אבקת הסוכר והשקדים הצבועה, מקפלים ו”מפילים” את התערובת עד שמגיעים למרקם הרצוי (כמו טחינה סמיכה – ראו סרטון למעלה).
  • מעבירים את התערובת לשק זילוף עם צנתר חלק ומזלפים מקרונים אחידים על גבי תבניות תנור מרופדות בנייר אפייה או סיליקון.
  • מכים עם התבנית על השיש כדי לשטח מעט את המקרונים ולהוציא מהם את האויר.
  • אם רוצים, זה הזמן לקשט אותם עם אבקת זהב, סוכר צבעוני, פיסטוקים או כל קישוט אחר שאתם אוהבים.
  • מניחים למקרונים לקבל קרום בטמפרטורת החדר במשך כחצי שעה לפחות או עד שכשנוגעים בהם עם קצה האצבע היא לא נדבקת.
אפשר לקשט עם סוכר גבישי

צילום: רחלי קרוט

  • מחממים תנור ל-150 מעלות.
  • אופים את המקרונים במשך 10-12 דקות עד שהם מתרוממים כמו שצריך ומקבלים “רגל” יפה.
  • מצננים את המקרונים האפויים לחלוטין בטמפרטורת החדר עד שאפשר להפריד אותם מהנייר.
מלית שוקולד לבן, אשכוליות וקמפארי:
  • קוצצים את השוקולד הלבן ומניחים בקערה.
  • מוסיפים פנימה קמפארי ומיץ אשכוליות וממיסים הכל יחד במיקרו בפולסים, תוך ערבוב מדי פעם.
  • מערבבים את התערובת היטב עד שהיא אחידה.
  • מצננים את הקרם לחלוטין במקרר עד השימוש
מלית שוקולד מריר ופירות יער:
  • קוצצים את השוקולד המריר ומניחים בקערה.
  • בסיר קטן מניחים את פירות היער (עדיף לטחון לפני) והשמנת המתוקה ומביאים לסף רתיחה. אם לא טוחנים, מועכים עם כפית או מזלג בזמן שהתערובת על האש.
  • מסננים את תערובת השמנת ופירות היער תוך מעיכה של הפירות בתוך המסננת. כדי שכל טעמי הפירות יצאו.
  • יוצקים את תערובת השמנת ופירות היער המסוננת והחמה על גבי השוקולד הקצוץ, ממתינים כדקה וטורפים עד שמתקבל גנאש אחיד ומבריק. אם רוצים, אפשר להוסיף חלק מפירות היער הלא מסוננים לתערובת, לקבלת מרקם קצת יותר גס.
  • מצננים את הגנאש בטמפרטורת החדר במשך כשעתיים, עד שהוא במרקם נוח לזילוף.
מרכיבים את העוגיות:
  • מסדרים זוגות זהים של מקרונים ומזלפים את המילוי הרצוי.
  • סוגרים בעדינות, תוך כדי סיבוב העוגיה.
  • שומרים בקופסה אטומה במקרר במשך 24 שעות ומגישים (מומלץ לאכול אחרי חצי שעה מהרגע שהמקרונים יצאו מהמקרר).

הכנתם את המקרונים? מוזמנים לשתף עם כולם בקבוצה שלנו בפייסבוק או לתייג אותי באינסטגרם. אני תמיד שמחה לראות את הביצועים שלכם ♥

אבקת זהב אכילה הופכת את המקרונים למרשימים במיוחד

צילום: רחלי קרוט

השאר תגובה

292 תגובות

ספיר פברואר 12, 2013 - 11:16 pm

מביא לי חשק לנסות להכין פעם נוספת לאחר שהפעם הראשונה כשלה. והתמונות פשוט מעוררות השראה..ותיאבון:)

הגב
שיר אוקטובר 5, 2020 - 8:54 pm

היי
מתכון מושלםםם ומתכונים מושלמים ומקצועיים שתמיד מצליחים
יש לי 3 שאלות
1.מדוע המקרון משחים לי ומקבל גוון חום?
2.האם אופים בטורבו? כי חלק נסדקים לי וחלק נשארים יפים וחלקים..
3. אם אופים בסטטי זה אותו זמן אפיה?

הגב
נטלי אוקטובר 5, 2020 - 9:37 pm

תודה רבה! תשובות:
1. יכול להיות חום גבוה מדי ו/או אפייה בטורבו.
2. זה מאוד יכול להשתנות בין תנור לתנור. ממליצה להתנסות כך וכך בתנור הפרטי שלך ולראות איך הוא אופה הכי טוב. מקרונים דורשים ניסוי וטעייה.

הגב
אפרת פברואר 13, 2013 - 1:38 am

היי נטלי את מהממת כרגיל..
אני רוצה לזלף מלית מהבלוג שלך- איזו יכולה להתאים עם המקרונים הספציפים האלו?
וגם- איך בדיוק עשית את הקישוט עליהם?

תודה ומצפה לרשומה שלך על האוזני המן :)אפרת.

הגב
נטלי לוין פברואר 13, 2013 - 5:21 pm

כל מלית יכולה להתאים למקרונים האלה – זה עניין של טעם והעדפה אישית. אבל כל מלית שיש בבלוג תתאים לכל מקרון שתכיני. בנוגע לקישוט – פשוט פיזרנו סוכר גבישי/ אבקת זהב אכילה מעל המקרונים לפני שהנחנו להם לקבל קרום.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
אפרת פברואר 13, 2013 - 1:42 am

אה ואם אפשר שתכתבי לי את הכמות של צבע המאכל ששמת בכל מקרון, ואת שם הצבעים.
אפרת.

הגב
נטלי לוין פברואר 13, 2013 - 5:20 pm

אין לי כמות מדויקת של צבעי המאכל בכל מקרון משום שזה עניין של טעם. פשוט שמים עד שהצבע שמתקבל מתאים לך.

בהצלחה!
נטלי

הגב
אלכס פברואר 13, 2013 - 8:59 am

איזה כיף שיש לך תמיכה מצלמת מוכשרת. הכל נראה ממש טוב

הגב
לירז משה פברואר 13, 2013 - 9:21 am

מההמממם וכרגיל מעורר השראה!

הגב
עינת סימן טוב פברואר 13, 2013 - 9:46 am

כרגיל זה מהמם!
אני באמת רוצה לנסות להכין שבוע הבא מקרונים אבל יש לי תנור ממש ישן ותמיד שאני מכינה משהו אני לוקחת הימור על מד המעלות (הוא במספרים 1-6).. שאת אומרת להכיר טוב את התנור.. איך אני עושה את זה בדיוק?

הגב
נטלי לוין פברואר 13, 2013 - 5:18 pm

הכוונה בלהכיר את התנור זה פשוט לדעת כמה הוא מדייק מבחינת הטמפרטורה ולכוון אותו בהתאם. אם את יודעת שהוא תמיד חם מדי, אז עדיף להנמיך קצת את הטמפרטורה. לצערי אין לי ניסיון עם תנורים בהם מד המעלות כתוב כמספרים, אז קשה לי להמליץ על איזה מספר לאפות את המקרונים. אני מניחה שפשוט צריך יהיה לנסות.

נטלי

הגב
אפרת פברואר 13, 2013 - 12:05 pm

פוסט היסטרי ומושלם!
מעריצה ::))

הגב
בועז פברואר 13, 2013 - 1:44 pm

הבלוג שלך מדהים. השתמשתי בו הרבה פעמים ותמיד קצרת מחמאות!!!
שאלונת. איך את מפזרת את האבקת זהב על המקרון כשהוא לח? זה לא הורס לא את הצורה?

הגב
נטלי לוין פברואר 13, 2013 - 5:14 pm

מפזרים את אבקת הזהב ממש בעדינות, מלמעלה והיא ממש לא פוגמת בצורה של המקרונים. המון המון תודה על המחמאות :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
mulberry פברואר 13, 2013 - 2:44 pm

כרגיל, הם מהממים!
סליחה שאני קצת נדחפת, אבל בתור אחת שניסתה כמה פעמים להכין (בסוף זה מצליח, אל דאגה), אני רוצה להציע 2 טיפים. הראשון – אם רוצים אחידות בגודל המקרונים – אפשר לצייר עיגולים אחידים עם שבלונה על נייר האפייה לפני ואז להפוך אותו ולזלף לתוך השרטוטים. והשני- הוא ממש לא לפי רוח הדייקנות הצרפתית, אבל הוא עובד – במקרה שמכינים בלילה ומגלים שהיא נוזלית מידי אחרי שלב הזילוף, כלומר כשהמקרונים מתחילים להתפשט לכל עבר והופכים לעיסה אחידה על התבנית במקום לעיגולים בודדים, אפשר פשוט לאסוף את כל העיסה (עם קלף או משהו), להחזיר למיקסר ולהוסיף עוד אבקת סוכר ושקדים טחונים, פשוט עד שמתקבלת עיסה סמיכה יותר.

הגב
טל פברואר 13, 2013 - 5:12 pm

מושלם! את לא מבינה כמה חיפשתי מתכון עם טיפים טובים :)

הגב
יובל פברואר 13, 2013 - 6:35 pm

רציתי לרשום שהפוסט מהמם (וויזואלית וטקסטואלית) אבל זה כבר בטח משעמם אותך לקרוא את זה, לא?

לא שאני כזה מקרונר מומחה (הכנתי פעמיים בסך הכל, יצא לא רע אבל כנראה לא ברמת המושלמות שלך) – טיפ נוסף שאולי תרצי להוסיף הוא שאת הגנאש יוצקים על מרכז המקרון (כמו בתמונה) ומשאירים שוליים מסביב, כשמניחים את המקרון ש-“סוגר” נותנים “קוועץ'” קטן עד שהמילוי מגיע לשולי המקרון. אם מגיעים עם זילוף המילוי לשוליים, הקוועץ’ יגרום למילוי לזלוג (האמת שרואים את העניין הזה בצורה מצויינת בתמונה של המקרונים הפתוחים).

שאפו, כרגיל. לא נמאס לך להוציא פוסטים מושלמים?

הגב
אורי פברואר 14, 2013 - 2:02 am

אחלה פוסט! ושאלה – הכנתי 3 מגשים ואפיתי כל אחד בנפרד (לקח אצלי בתנור 20 דקות). המגש הראשון יצא מושלם, המגשים השני והשלישי שחיכו זמן עד שנכנסו יצאו לא טובים – הרגל של המקרון גדולה מאוד בצד אחד וממש לא קיימת בצד השני,, מעיין אלכסון.די ברור שזה הזמן שהם חיכו בחוץ שגרם לזה, אבל אני לא מבין למה יש לך אולי השערה?
תודה :)

הגב
נטלי לוין פברואר 14, 2013 - 7:43 am

נשמע לי ממש מוזר – גם אני בדר”כ אופה מגש אחד בכל פעם והם תמיד ממתינים בחוץ עד אז (ומקבלים “קרום”). האם זילפת את כל המקרונים באותו זמן? או שהתערובת חיכתה בשק הזילוף?

נטלי

הגב
אורי פברואר 14, 2013 - 11:10 am

באותו זמן.. זה כבר קרה לי כמה פעמים שהמגש הראשון מוצלח והאחרים שמחכים מתפקששים..

הגב
נטלי לוין פברואר 14, 2013 - 1:54 pm

ממש מוזר. זו תופעה שעוד לא נתקלתי בה. שום דבר לא השתנה בתנור? אולי הטמפרטורה עלתה/ ירדה?

נטלי

הגב
אורי פברואר 14, 2013 - 4:57 pm

לא…

הגב
אור פברואר 14, 2013 - 12:06 pm

האם ניסית פעם להכין על דף טפלון רב פעמי לאפיה?

הגב
נטלי לוין פברואר 14, 2013 - 1:53 pm

לא ניסיתי, אבל לא נראה לי שאמורה להיות בעיה לאפות בצורה הזאת.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
איריס פברואר 14, 2013 - 12:56 pm

היי נטלי, כשזה מגיע למקורונים כל שביב אינפורמציה ובטח כזה בלוג הם כ”כ חיוניים. תמיד יש עוד פרט קטן או פטנט כזה או אחר שמקרבים אותנו לשלמות וזה בדיוק מה שקורה כשקוראים את הבלוגים שלך על מקרונים ובכלל. כל הטיפים, ההארות והערות כ”כ עוזרים וגם אם במקרה משהו נשמט התשובות לשאלות כבר משלימות. כל הכבוד!!! ועכשיו לשאלה… האם כמות המילוי מתאימה 1:1 לכמות המקרונים. אני רוצה להכין שני מילויים לכמות הזו של מקרונים, האם עלי להכין חצי מהכמויות?

הגב
נטלי לוין פברואר 14, 2013 - 1:53 pm

קודם כל המון תודה איריס! בנוגע למליות – הן מתאימות לכל הכמות, אין צורך לשנות שום דבר :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
איריס פברואר 14, 2013 - 2:42 pm

תודה רבה, ועוד שאלה קטנה… האם אפשר להשתמש במחית פירות יער מופשרת?

הגב
נטלי לוין פברואר 14, 2013 - 8:44 pm

בטח, לא אמורה להיות בעיה :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
אילנית ספטמבר 2, 2019 - 4:42 pm

היי נטלי
בגלל שזה פעמיים ראשונות אפשר לעשות חצי מהככמות
אם כן פשוט לחצות את כל המרכיבים בחצי?

הגב
gana פברואר 18, 2013 - 11:09 am

עשיתי את המקרונים , יצאו בסדר (האמת שגם לקחתי סנ\דנא) מיליתי בקרם פטיסייר שאני מאוד אוהבת לקבלת טעם וניל . הבעייה שיום למחרת , המקרונים כמעט הפכו לנוזליים עד שאי אפשר היה להחזיקם ביד , מה הבעייה? האם מלית קרם הפטיסייר לא מתאימה ? איזה מילוי מומץ למלית וניל שלא תהפוך את המקרונים לספוג רטוב? תודה

הגב
נטלי לוין פברואר 18, 2013 - 4:06 pm

היי Gana,

האמת שבעיני קרם פטיסייר לא ממש מתאים למילוי מקרונים, משום שהוא יחסית כבד ו”רטוב” בהשוואה לגנאשים או לקרמים על בסיס חמאה. אם מכינים מקרונים במילוי קרם פטיסייר עדיף לצרוך אותם ממש תוך כמה שעות, אחרת אכן מה שקורה הוא שהמקרונים מתמוססים. מלית וניל הייתי מכינה או מגנאש שוקולד לבן עם תמצית וניל איכותית או מקרם חמאה עם וניל.

שיהיה בהצלחה!
נטלי

הגב
אמה פברואר 18, 2013 - 1:52 pm

היי נטלי,
נראה מהמם, אני מתכוונת להכניס את המקרונים האלה לתוך משלוחי המנות שלי! את יודעת להגיד כמה זמן מראש אפשר להכין את המקרונים לפני שמגישים אותם? למשל, אם אני מכינה אותם ביום שלישי, ביום חמישי הם עדיין יהיו מוצלחים?
תודה!

הגב
נטלי לוין פברואר 18, 2013 - 3:55 pm

היי אמה,

אין בעיה להכין את המקרונים מראש ופשוט להקפיא. אני לא יודעת באיזה מלית את מתכוונת למלא, אבל כל עוד מדובר במלית יציבה יחסית (כמו גנאש או קרם חמאה, שהן המליות הקלאסיות למקרונים) – אין בעיה להקפיא את המקרונים ולהפשיר לפני ההגשה.

בהצלחה וחג שמח :)
נטלי

הגב
טל כהן פברואר 19, 2013 - 1:52 pm

נטלי שלום האם אפשר להשתמש בצבע מאכח ג’ל.? או שחייב אבקה ..?

הגב
נטלי לוין פברואר 19, 2013 - 4:17 pm

אני משתמשת רק בצבעי מאכל בג’ל וזה מצוין – ממש לא חייבים אבקה :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
מיכאל פברואר 20, 2013 - 2:08 pm

מגניב פלוס !
כמה שאלות ((:
1) אצל פייר כתוב 180 מעלות , מה ההבדל בין 150 ל 180 מבחינת אפייה (:
2) גם בעוגת איספהין שהכנתי בהשראתך וגם בסט המקרונים האחרון קיבלתי רגל בתנור אך ברגע שהוצאתי אותו והמקרון התקרר הרגל נעלמה האם זה בגלל שהם לא אפויים מספיק ?
וישר כוח על הבלוג המגניב שלך !!

הגב
נטלי לוין פברואר 20, 2013 - 2:56 pm

היי מיכאל,

אני באופן אישי מעדיפה לאפות מקרונים ב-150 מעלות תמיד, למרות שפייר הרמה אכן כותב במתכון המקורי שיש לאפות ב-180 מעלות. כאשר מכירים טוב את התנור הפרטי אפשר להבין מה עדיף, ואצלי תמיד עובד מצוין על 150 מעלות. בנוגע לרגל שנעלמה- בהחלט יכול להיות שזה בגלל שהמקרונים לא אפויים מספיק. אני משערת שעוד 2-3 דקות בתנור היו עוזרות.

המון תודה ושיהיה חג שמח :)
נטלי

הגב
הילה אפריל 8, 2014 - 11:55 pm

האם יש דרך לבדוק עד כמה הם אפויים כשהם בתנור?

אשמח לעצה בעניין הזה :)

הגב
נטלי לוין אפריל 9, 2014 - 7:17 am

זה עניין של היכרות עם התנור למען האמת. בעיקרון ברגע שנוצרת רגל ועברו כבר כ-10-13 דקות זה אמור להספיק, אבל בגלל שכל תנור אופה אחרת יכול להיות שאצלך זה יקח יותר/ פחות זמן, אז פשוט צריך להיות עם יד על הדופק.

הגב
עינת פברואר 20, 2013 - 2:27 pm

היי נטלי,
עקבתי אחר ההוראות שלך אחד לאחד ונתקלתי בכמה קשיים
1. במהלך האפייה לא נהייתה לי “רגל קציפתית”
2. נוצרו סדקים למרות שהשארתי את המקרונים בחדש כיותר משעה..
יש לך מושג מה יכולה להיות הסיבה?
תודה,
עינת

הגב
נטלי לוין פברואר 20, 2013 - 2:54 pm

היי עינת,

הסיבות לסדקים ולעובדה שלא נוצרה רגל יכולות להיות מגוונות: קיפול יתר של התערובת, חום לא אחיד בתנור. האם אפית את המקרונים בטורבו או באפייה רגילה?

נטלי

הגב
עינת פברואר 21, 2013 - 12:33 pm

האמת שיש לי תנור ישן.. ואין לי תוכנית טורבו וגם המעלות הוא מד של מספרים..
לא נורא אני אנסה שוב- אבל למרות שלא יצא יפה עדיין יצא טעים!!!

הגב
דורית פברואר 24, 2013 - 5:55 pm

שלום נטלי,
בהמשך לשאלתו של אורי בדבר אי הצלחת המגש השני והשלישי, יש להקפיד לפני הכנסת כל אחד מהמגשים שהתנור יחזור לחום אליו כוייל, משמע, שמנורת הטרמוסטט תכבה ורק אז להכניס עוד מגש, מאחר שכל פתיחה של התנור מורידה את הטמפ’.
בהצלחה, דורית

הגב
אילנה מרץ 7, 2013 - 7:30 am

היי נטלי,
הכנתי במדויק לפי הוראותייך, יצא מושלם.
תודה מכל המשפחה שנהנתה אתמול מהמקרונים. הבלוג שלך הוא אחד המעולים ברשת, מדויק אמין ויפהפה. כל הכבוד!
אילנה

הגב
הילה מרץ 14, 2013 - 1:59 am

איזו שלמות!איזה אושר!
הייתי שמחה להכין רק כאלו כל היום,כל יום…

הגב
דנה מרץ 15, 2013 - 11:20 pm

היי נטלי,
יש לי בעיה קבועה עם המקרונים.
הם יוצאים יפים אבל בפנים הם חלולים מבפנים.
מה אני עושה לא בסדר?
תודה רבה!

הגב
נטלי לוין מרץ 16, 2013 - 7:09 am

מקרונים שיוצאים חלולים מבפנים לרוב מעידים על איזושהי בעיה בקיפול החומרים יחד ואולי הפלת יתר של התערובת. את מכינה מקרונים עם מרנג איטלקי או צרפתי?

נטלי

הגב
דנה מרץ 16, 2013 - 7:50 am

איטלקי…

הגב
אילנה מרץ 20, 2013 - 5:59 pm

היי נטלי,
האם ניתן להקפיא את המקרונים ללא המלית? אם כן, כיצד את ממליצה להפשיר ולמלא אותם?
תודה רבה וחג שמח.

הגב
נטלי לוין מרץ 20, 2013 - 9:14 pm

בטח, אין בעיה להקפיא את המקרונים ללא המלית עד לתקופה של חודש. יש לשים אותם בקופסה אטומה וכדאי אפילו לעטוף אותה בנילון נצמד. את ההפשרה אפשר לעשות בחוץ כמה שעות.

בהצלחה וחג שמח!
נטלי

הגב
אלכס מרץ 23, 2013 - 9:33 pm

הי נטלי,
הכנתי עכשיו את המקרונים ויצא מעולה!
מיליתי אותן במלית של גנאש שוקולד מריר . ליום שני אני צריכה מלית פרווה, ורציתי לעשות מלית דומה , רק שבמקום השמנת המתוקה לשים קרם קוקוס, אבל אני לא יודעת מה אמור להיות היחס בין השוקולד לקרם קוקוס. תודה רבה!

הגב
נטלי לוין מרץ 23, 2013 - 9:58 pm

היחס אמור להיות זהה ליחס שעושים עם שמנת מתוקה רגילה :) כיף לשמוע שהמקרונים יצאו טעימים!

חג שמח,
נטלי

הגב
אלכס מרץ 24, 2013 - 11:57 am

תודה רבה!!!!!

הגב
שמשון אפריל 4, 2013 - 10:07 am

שלום נטלי
אני מעוניינת להכין את המקרונים
יש לי שאלה אם להוסיף את סירופ הסוכר כשהוא רותח לחלבונים תוך כדי הקצפה או לקרר אותו קודם
תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 4, 2013 - 10:12 am

מוסיפים את הסירופ הרותח (אין צורך לקרר), תוך כדי הקצפה מהירה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
שמשון אפריל 7, 2013 - 10:24 am

שלום נטלי
תודה על התשובה המהירה.
כמה תבניות יוצאות מהכמות הזאת והאם כדאי לזלף את כולן יחד ולהשאיר לייבוש או בהפרש של זמן האפיה כדי שלא יהרס
תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 7, 2013 - 10:56 am

היי שמשון,

עדיף לזלף את הכל יחד ולהניח למקרונים ליצור קרום ולא להשאיר בתוך שקיות הזילוף. אם משאירים את התערובת בשקיות הזילוף הנפח שלה יורד ולאחר מכן המקרונים יוצאים שטוחים יותר וקצת חבל. בנוגע לכמות – זה נורא תלוי בגודל הזילוף (מקרונים גדולים או קטנים).

בהצלחה!
נטלי

הגב
שמשון אפריל 7, 2013 - 11:00 am

ממש תודה על התשובות המהירות
איזה כיף
יש לי שאלה נוספת ראיתי מספר מתכונים למקרונים שבחלק מהם לא מוסיפים בכלל חלבונים לתערובת השקדים ובחלק מקציפים סוכר עם חלבונים ללא הכנת סירופ ומוסיפים את הקצף בקיפול לתערובת אבקת השקדים היבשה.
מה ההבדל בתוצאה
תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 7, 2013 - 11:08 am

זה עניין של שיטת הכנה והעדפה (מרנג איטלקי או צרפתי). התוצאה הסופית מאוד דומה, אך מקרונים הנעשים עם מרנג איטלקי הם מעט דחוסים יותר לטעמי, אבל באמת לא בצורה משמעותית.

נטלי

הגב
שמשון אפריל 7, 2013 - 11:48 am

הי נטלי מה השיטה המועדפת עלייך להכנת המקרונים
זאת פעם ראשונה שאני מכינה
מה הכוונה שעם המרנג האיטלקי הם דחוסים יותר
תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 7, 2013 - 3:11 pm

אני אוהבת להכין עם מרנג צרפתי.

הגב
הילה גולד אפריל 10, 2013 - 9:18 am

הי נטלי,
קודם כל אני רוצה להגיד שאני ממש נהנית מהאתר שלך ומהמתכונים , כל פעם הצלחה מחדש :)
שאלה לגבי המקרונים , הכנתי מקרונים בסיסיים עם מילוי של מסקרפונה וגרגירי וניל ( הכי פשוטים ) ומיליתי אותם בערב ובבוקר הם ממש נמסו ( בגלל המילוי ) השאלה שלי זה אם זה קרה בגלל המילוי או בגלל שהעוגיות היו רכות מדי כשהוצאתי אותם מהאפייה ואם יש לך פתרון או שהדרך היחידה זה למלא ממש לפני האכילה ?

הגב
נטלי לוין אפריל 10, 2013 - 9:52 am

היי הילה,

אם מילאת את המקרונים בקרם מסקרפונה הם ממש לא אמורים להתרכך כמו שאת מתארת. נשמע שזמן האפייה אולי לא היה מספיק והם היו רכים מדי מלכתחילה. כמה זמן אפית? מה היה הגודל שלהם? איך הכנת את הקרם מסקרפונה?

נטלי

הגב
הילה גולד אפריל 10, 2013 - 11:42 am

הי נטלי,
יכול להיות שאפיתי אותם מעט מדי , אפיתי אותם כעשר דקות אבל היה נראה לי שהן מתחילות להשחים למטה ( מה שנראה לי לא רצוי) אז הוצאתי – אני אציין פה שהתנור שלי כנראה ממש גרוע כי קשה מאוד לכוון את הטמפרטורה. אחרי שמילאתי אותן הן היו בסדר גמור אבל אחרי כמה שעות הן התרככו ממש.אני אשלח לך תמונה בפייסבוק לגבי הגודל.
תודה,
הילה.

הגב
שרית אפריל 11, 2013 - 8:09 am

שלום נטלי
המיקסר שלי התקלקל ורציתי לדעת אם יהיה אפשרי ומוצלח להקציף את החלבונים עם סירופ הסוכר הרותח במיקסר ידני
תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 11, 2013 - 9:37 am

לא נראה לי שאמורה להיות בעיה, רק קחי בחשבון שזמן ההקצפה יכול להתארך (משום שהמיקסרים הידניים פחות חזקים מאלה העומדים).

בהצלחה!
נטלי

הגב
שרית אפריל 11, 2013 - 1:56 pm

הי נטלי
אני צריכה תשובה דחופה
יש לי מד חום עם f או c מעלות
הכוונה למעלות כ נכון
תודה

הגב
נטלי לוין אפריל 11, 2013 - 8:52 pm

המידות הן צלזיוס ולכן C הוא מה שאת צריכה להתייחס אליו.

בהצלחה!
נטלי

הגב
הראל אפריל 11, 2013 - 2:09 pm

שלום רב. האם יש אפשרות להוריד קצת מכמות הסוכר למרנג? 300 גרם סוכר נראה לי מתוק מדי

הגב
נטלי לוין אפריל 11, 2013 - 8:52 pm

לצערי לא – הכמויות מדויקות והמקרון לא יוצא מתוק מדי אלא בדיוק במידה (זו עוגיה מתוקה מטבעה, בגלל שהיא מבוססת על מרנג).

בהצלחה!
נטלי

הגב
שמשון אפריל 11, 2013 - 2:45 pm

ת

הגב
הראל אפריל 11, 2013 - 9:32 pm

תודה רבה

הגב
אולסיה אפריל 15, 2013 - 8:57 am

הי!
קודם כל מהמם! כבר הרבה זמן שרציתי להכין אותם אבל תמיד יש בי את הפחד הזה שהם לא יצליחו, לאחר שקראתי את הפוסט שלך אני בהחלט רצה למטבח.
יש לי שאלה, כשאת מסיימת לזלף את המסה על הנייר אפייה ונשאר לך עוד בשק זילוף/בקערת מיקסר, יש בעיה לשמור את זה במקרר?

הגב
נטלי לוין אפריל 15, 2013 - 9:38 am

אני ממליצה לזלף ישר את כל המסה ולא להשאיר בשק הזילוף, משום שכשמותירים אותה בשק היא מאבדת את הנפח ואז המקרונים כבר לא יוצאים תפוחים ויפים אלא פחוסים יותר ועם מרקם קצת דביק. תמיד עדיף לזלף הכל לתבניות (ולכן בבית עדיף להכין כמות לא גדולה מאוד).

בהצלחה!
נטלי

הגב
אולסיה אפריל 15, 2013 - 9:50 am

ועוד שאלה, קרם פטיסייר ילך טוב בתור מילוי למקרונים?

הגב
נטלי לוין אפריל 15, 2013 - 10:37 am

עקרונית אני מעדיפה שלא למלא בקרם פטיסייר משום שהוא נוטה “להרטיב” את המקרונים ואז הם מחזיקים מעמד פחות זמן. עדיף קרמים יציבים יותר כמו גנאשים או קרם חמאה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
אולסיה אפריל 15, 2013 - 10:24 am

שאלה אחרונה ואני מפסיקה לשגע אותך :)
אמורה להיות בעיה אם אני לוקחת במקום שקדים טחונים מוכנים כבר מהסופר, שקדים שלמים מקלפת אותם (משרה במים רותחים) ואז טוחנת?

הגב
נטלי לוין אפריל 15, 2013 - 10:38 am

לאחר הקילוף חשוב לייבש אותם היטב. אם יש לך מעבד מזון חזק שיצליח לטחון כמו שצריך אז לא אמורה להיות בעיה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליטל אפריל 25, 2013 - 8:15 pm

היי, במידה ויש לי מפזר אבקת סוכר ולא מסננת?? האם זה אפשרי?
,תודה :)

הגב
נטלי לוין אפריל 25, 2013 - 11:34 pm

זה פשוט יקח הרבה יותר זמן (לאבקת סוכר עוד מילא, אבל השקדים דורשים ניפוי גם :))

בהצלחה!
נטלי

הגב
ליטל אפריל 30, 2013 - 9:19 am

היי, אז אפשר לומר שהצליח לי בפעם הראשונה, הם לא השתטחו, תפחו ואפילו הייתה להם רגל יפה :)

הבעיה היחידה היא שהמקרונים יצאו לי דביקים מאוד לשיניים (סוג של קארמליות מוגזמת)… איפה טעיתי?

הגב
נטלי לוין אפריל 30, 2013 - 11:25 am

היי ליטל,

כיף לשמוע שהמקרונים יצאו טוב! בנוגע למרקם – נשמע שעוד דקה או שתיים של אפייה היו פותרות את העניין הזה.

בהצלחה :)
נטלי

הגב
יהודית יוני 30, 2013 - 9:06 pm

מזל טוב נטלי! אני עוקבת אחריהבלוג המעורר השראה הרבה זמן, וכל החברים נהנים! ניסיתי להכין כמה פעמים מקרונים ובכולם קרתה אותה תקלה,הרגל בהתחלה היתה מושלמת אבל לקראת סוף האפייה התפשטה החוצה ויצאו מקרונים חלולים עם כיפה יפה וסוגשל חביתה למטה. חשבתי שאולי אני צריכה להוריד אותם קומה בתנור שהלמטה יאפה יותר מהר?

הגב
נטלי לוין יולי 1, 2013 - 8:50 am

היי יהודית,

קודם כל תודה! נשמע שהבעיה היא שחסרות כמה דקות של אפייה, אז המקרונים ישארו גבוהים ויפים. הייתי מוסיפה עוד 1-2 דקות ובודקת אותם אז, יכול להיות שזה יפתור את הבעיה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
לידור יולי 1, 2013 - 12:49 pm

הי נטלי אני מתכננת להכין מקרונים בפעם הראשונה כבר יומיים שאני קוראת את כל הפוסטים שלך על מקרונים ויש לי כמה שאלות… המרנג צריך להיות ממש קשה? כאילו צמיגי כזה כמו של נשיקות? ויישנתי חלבונים מאתמול בצהריים מתי אני אוכל להשתמש בהם? דרך אגב ממש כיף לקרוא את הפוסטים שלך הכל מפורט !! תודה רבה ;)

הגב
לידור יולי 1, 2013 - 12:50 pm

ועוד שאלה קטנה אם לא על טורבו אז על איזה תוכנית בתנור? גם לא טורבו רק מלעמלה או רק מלמטה?

הגב
נטלי לוין יולי 1, 2013 - 4:18 pm

היי לידור,

המרנג למקרונים צריך להיות יציב, אבל הוא שונה ממרנג לנשיקות (שיוצא הרבה יותר יציב בגלל כמות גדולה יותר של סוכר). המרנג צריך להיות חזק ולא לנזול מבלון ההקצפה – עניין של כ-4-5 דקות הקצפה מהירה. נראה לי שהחלבונים שלך כבר אמורים להיות בסדר למקרונים :)
אני אופה מקרונים בטורבו, אבל בתנור הקודם שלי טורבו ממש לא עשה להם טוב, ככה שזה מאוד אינדיבידואלי. צריך פשוט לנסות ולראות ובכל מקרה החום צריך להיות מלמעלה ומלמטה.

בהצלחה והמון תודה!
נטלי

הגב
לידור יולי 2, 2013 - 7:52 am

תודה רבה עכשיו מתחילה להכין אותם מקווה שיצא טוב!!

הגב
לידור יולי 2, 2013 - 10:05 am

אז הניסיון הראשון יצא גרוע חחח הבלילה יצאה ממש קשה ומוזרה אפילו לא יצאה מהשק זילוף… אולי הקצפתי את החלבונים יותר מידי? מנסה עכשיו שוב…

הגב
לידור יולי 2, 2013 - 12:33 pm

הי נטלי ניסיתי 3 פעמים והאחרונה הייתה המוצלחת מביניהם… למרות שגם לא כל כך טובה המקרונים יצאו כמו בצק מבפנים ועם סדקים למרות שהייתה להם רגל דיי יפה והבלילה הייתה קצת קשה ונשאר שפיץ כזה למרות שקיפלתי אותה דיי הרבה זמן… והיא לא נהייתה רכה יותר.. מה יכול להיות לא בסדר? עשיתי הכל לפני ההוראות…

הגב
נטלי לוין יולי 2, 2013 - 6:15 pm

נשמע שעדיין לא קיפלת מספיק את הבלילה ולכן היא נותרה יציבה (ויתכן שזה גם קשור להקצפת יתר). בנוגע למרקם לאחר האפייה – יכול להיות שעוד 1-2 דקות של אפייה היו פותרות את הבעיה.

נטלי

הגב
לידור יולי 2, 2013 - 11:09 pm

הי נטלי קיפלתי את הבלילה בערך 8-10 דקות… אני אנסה עוד פעם בקרוב ואעדכן…

הגב
משה גוטמן יולי 3, 2013 - 11:36 am

קודם כל הפוסט (כמו כולם) פשוט מעולה!! גם המקרוןנים שעשיתי מהפוסט (המוגדור) פשוט מעולים וקטפתי איתם אינספור מחמאות:) עכשיו שאלה קטנה קניתי מחית אוכמניות די נוזלית בגרובשטיין, איך אני מחליף את הפירות יער במחית?

הגב
נטלי לוין יולי 3, 2013 - 10:15 pm

אני לא מכירה את המוצר שקנית, אבל בעיקרון לא הייתי מחליפה את פירות היער במחית האוכמניות, משום שלתחושתי מדובר במוצר ממש מתוק. למרות זאת, לא ניסיתי אז באמת קשה לי לתת תשובה טובה.

בכל מקרה תודה רבה על המחמאות ושמחה שהדברים יוצאים לך טוב :)
נטלי

הגב
בתיה יולי 9, 2013 - 10:31 am

היי נטלי, האם אפשר להכין מקרונים מחלבונים שהיו בהקפאה כחודשיים? והופשרו במקרר?
שאו שלא כדאי לנסות בכלל איתם?

הגב
נטלי לוין יולי 10, 2013 - 7:41 am

יכול להיות שזה יעבוד, אבל לא ניסיתי. באופן אישי הייתי מנסה לאחר הפשרה.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ענבל אוגוסט 31, 2013 - 8:00 am

נטלי,נתחיל בזה שהמקרונים מושלמים והפוסטמודרני מהמם! , שאלה קטנה,מקרונים ם מרנג צרפתי אני מצליחה להכין בלי בעיה,ניסיתי להכין מעם אחת עם המרנג האיטלקי ויש לי בעיה עם הסירופ,ברגע שאני מוסיפה אותו למרנג הוא מתקשה תוך כדי הקצפה..מה יכול להיות לא בסדר?:)

הגב
ענבל אוגוסט 31, 2013 - 8:01 am

נטלי,נתחיל בזה שהמקרונים מושלמים והפוסט מהמם! , שאלה קטנה,מקרונים עם מרנג צרפתי אני מצליחה להכין בלי בעיה,ניסיתי להכין עם המרנג האיטלקי ויש לי בעיה עם הסירופ,ברגע שאני מוסיפה אותו למרנג הוא מתקשה תוך כדי הקצפה..מה יכול להיות לא בסדר?:)

הגב
נטלי לוין אוגוסט 31, 2013 - 6:20 pm

היי ענבל,

האם את מודדת את הטמפרטורה של הסירופ בעזרת מדחום? לפי התיאור נשמע שהסירופ מגיע לטמפרטורה גבוהה מדי ולכן מתקשה בזמן שאת יוצקת אותו על גבי החלבונים.

תודה על המחמאות ובהצלחה :)
נטלי

הגב
אילנה קלצמן ספטמבר 1, 2013 - 2:54 pm

נורא התלהבתי מכל עניין המקרונים ומאז ומתמיד רציתי לנסות אך תמיד פחדתי להיכנס למטבח ולנסות בכדי לא להיכשל, אבל יש לי שאלה בכל אופן :
המקרונים עצמם – העוגיות… האם כולם באותו הטעם[בטעם השקדים] אך בצבעים שונים או שיש גם דרך לעשות את העוגיות עצמן בעלות טעמים שונים?

הגב
נטלי לוין ספטמבר 1, 2013 - 9:24 pm

היי אילנה,

אפשר להשתמש באגוזים שונים לגיוון הטעמים במקרון (במקום השקדים הטחונים) – למשל אבקת פיסטוק, אבקת אגוזי לוז וכיו”ב. כן חשוב מאוד לנפות על מנת שהמקרונים יצאו יפים וחלקים.

בהצלחה!
נטלי

הגב
מיטל אוקטובר 10, 2013 - 9:57 am

היי,
אשמח לדעת האם הכמות המצויינת היא עבור זוגות או יחידים – כלומר האם יוצאים 80 מקרונים (שכל אחד מכיל 2 עוגיות) או רק 80 עוגיות (ובסה”כ 40 מקרונים)?
תודה!

הגב
נטלי לוין אוקטובר 11, 2013 - 8:10 am

יוצאים כ-80 מקרונים (זוגות).

בהצלחה!
נטלי

הגב
מיטל אוקטובר 11, 2013 - 9:30 am

מעולה, תודה רבה!

הגב
מלכה אוקטובר 12, 2013 - 7:00 pm

אם רוצים להוסיף קקאו כדי להכין מקרון שוקולד מה היחס בכמויות? ממה צריך להפחית? מאבקת הסוכר? וכמה

הגב
נטלי לוין אוקטובר 13, 2013 - 8:17 am

היי מלכה,

אפשר פשוט להמיר כ-10-15 גרם מכמות אבקת הסוכר בקקאו והמקרון יצא חום.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ענבר אוקטובר 14, 2013 - 9:53 am

היי נטלי! :)
יש לי שאלה- אם יש לי חלבונים במקרר כבר כמה ימים עדיף לי להשתמש בהם קרים לצורך הכנת המקרונים?

תודה! ;)

הגב
נטלי לוין אוקטובר 15, 2013 - 8:09 am

אני מעדיפה להשתמש בהם בטמפרטורת החדר.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ענבר אוקטובר 15, 2013 - 4:59 pm

אהה אוקיי.. תודה! :)

הגב
ענת אוקטובר 27, 2013 - 1:47 pm

הי נטלי,
ניסיתי להכין על פי המתכון הנ”ל… אך המקרונים לא תפחו מספיק.ולאחר הצינון השתטחו…מה יכולה להיות הבעיה?

הגב
נטלי לוין אוקטובר 28, 2013 - 10:28 am

היי ענת,

נשמע שהבעיה היא שחום התנור היה נמוך מדי ולכן הם לא תפחו כמו שצריך (וכתוצאה מכך גם לא נאפו מספיק). שווה לנסות לבדוק את חום התנור עם תרמוסטט ייעודי לתנורים, כדי לודא שהוא אכן מדייק.

בהצלחה!
נטלי

הגב
ענבר נובמבר 3, 2013 - 8:37 pm

היי נטלי,
איזה תמונות מדהימות!
אני חייבת להגיד שזו הפעם השנייה שאני קוראת את הפוסט הזה ורק הפעם אזרתי אומץ לנסות :)
אני רוצה להכין את המלית של פירות היער-
אפשר להשתמש בפירות יער קפואים, להמיס אותם בסיר, לטחון ורק אז להוסיף את השמנת המתוקה?
אני לא ככ אוהבת את השילוב של שוקולד ופירות יער. יש אפשרות להמיר את אותו בחמאה או בעוד שמנת? אם כן בכמה?
תודה!

הגב
נטלי לוין נובמבר 4, 2013 - 12:46 am

היי ענבר,

אפשר להכין את המלית עם פירות יער קפואים בדיוק כפי שתיארת (כדאי אולי גם לסנן, כדי שלא יהיו חתיכות, אבל זה עניין של העדפה). אם את לא אוהבת מלית פירות יער אז פשוט תכיני גנאש שוקולד מריר רגיל (ביחס של 1:1).

בהצלחה!
נטלי

הגב
ענבר נובמבר 4, 2013 - 7:53 am

היי,
לצערי הרב לא הייתה לי הזדמנות להכין את המלית כי המקרונים יצאו לא טוב..
הקפדתי על כל הכללים, וכשזילפתי אותם לתבנית הם יצאו לי קצת גדולים אבל לא נשאר שפיץ של הזילוף ובמהלך האפייה הם פיתחו רגל אבל היו יחסית שטוחים.המתנתי עד שהם יתקקרו לחלוטין וההפרדה מנייר האפייה הייתה בלתי אפשרית… אז ניסיתי להכניס לעוד 2 דקות לתנור, שוב המתנתי, ושוב רק הכיפה יצאה ותוכן המקרון נשאר דבוק לתחתית כמו בצק. יש לך אולי רעיון למה זה קרה?

והתכוונתי שאני רוצה מלית פירות יער :) יש אפשרות רק לפירות יער עם חמאה ושמנת?
תודה רבה!

הגב
נטלי לוין נובמבר 4, 2013 - 4:48 pm

נשמע שהייתה בעיה במסה של המקרונים ושאולי לא הקצפת את החלבונים מספיק. אפשרות נוספת היא חום אפיה קצת נמוך מדי.
בנוגע למלית פירות יער – אפשר להכין מלית קרם חמאה בטעם פירות יער.

נטלי

הגב
ענבל נובמבר 17, 2013 - 6:15 pm

היי נטלי, כשאני מכינה את הסירופ הוא מגיע לטמפרטורה הרצויה, אבל כשאני מעבירה אותו למיקסר, תוך כדי ההקצפה הוא נעשה קשה ומתקשה לי בתוך הקצף,ממש כמו סוכריות קשות…מה אני עושה לא נכון??
תודה!

הגב
נטלי לוין נובמבר 17, 2013 - 10:09 pm

היי ענבל,

אני לא חושבת שהבעיה היא בדרך העבודה שלך, אלא בעובדה שהמדחום שלך ככל הנראה לא מדייק ומראה טמפרטורה נמוכה, למרות שבפועל הטמפרטורה גבוהה הרבה יותר (ולכן נוצרות לך סוכריות קרמל).

נטלי

הגב
בועז נובמבר 19, 2013 - 6:29 pm

המקרונים נראים מהמם!
הכנתי לפי המתכון שלך והשארתי אותם בחוץ כמה שעות והם עדיין נשארו מאוד דביקים
מה יכול להיות הסיבה?

הגב
נטלי לוין נובמבר 19, 2013 - 10:09 pm

יכול להיות שלא אפית מספיק? או שהחום של התנור היה קצת נמוך מדי?

נטלי

הגב
עדי ינואר 24, 2014 - 1:45 pm

היי נטלי תמיד הכנתי מקרונים בשיטה השניה לא זו עם המרנג איטלקי ויצא לי נהדר.
עכשיו רציתי לנסות לאפות בשיטה עם המרנג אבל הבעיה היא שאין לי מד חום… האם אני לא יכולה לאפות בלעדיו? או שיש דרך לדעת?

הגב
נטלי לוין ינואר 25, 2014 - 8:49 am

היי עדי,

בעקרון אפשר להכין את הסירופ גם ללא מדחום, אבל בהכנת מקרונים הדיוק מאוד מאוד קריטי אז לא הייתי מנסה. ממליצה לרכוש פשוט מדחום או להמשיך להכין בשיטת המרנג הצרפתי הרגיל :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
עדי פברואר 7, 2014 - 1:42 pm

היי נטלי, באותו יום שכתבתי לך את התגובה עם השאלה לגבי המדחום החלטתי להכין ללא (היה לי חשק נוראי לאפות, ולמקרונים במיוחד!), ולעבוד לפי תחושת בטן. לפני שהסירופ סוכר הפך לחום והתקרמל הורדתי מהאש.
בסוף יצאו לי מקרונים מהממים!
אשלח לך תמונה :)

הגב
עדי פברואר 7, 2014 - 1:43 pm

וכמובן תודה על התשובה!

הגב
מיה ינואר 27, 2014 - 5:45 pm

שלום
יש לי שאלה אברת שקדים אפשר להשיג אותה בסופר או שאפשר לתחון בבית ?!

הגב
מיה ינואר 27, 2014 - 5:47 pm

אבקת שקדים*

הגב
נטלי לוין ינואר 28, 2014 - 9:02 am

אין בעיה להשיג אבקת שקדים בסופר – מגיעה בשקיות של 100 גרם.

בהצלחה!
נטלי

הגב
אביטל ינואר 31, 2014 - 6:11 pm

היי נטלי, בזכותך למדתי להכין מקרונים בשיטת מרנג צרפתי רק שעכשיו אני פחדנית מידי כדי לנסות שיטה אחרת

הגב
אביטל ינואר 31, 2014 - 6:11 pm

היי נטלי, בזכותך למדתי להכין מקרונים בשיטת מרנג צרפתי רק שעכשיו אני פחדנית מידי כדי לנסות שיטה אחרת

הגב
אביטל ינואר 31, 2014 - 6:15 pm

המשך הודעה – :) אם אני רוצה להמיר את המתכון הזה לשיטת מרנג צרפתי אני צריכה להוריד את המים מהמתכון? האם היחס בין המרכיבים ישתנה? תודה רבה, אביטל:)

הגב
נטלי לוין פברואר 1, 2014 - 8:15 am

היי אביטל,

זה לא ממש עובד ככה. מקרונים בשיטת מרנג צרפתי מכינים ביחסים אחרים בין החומרים, ולכן אי אפשר פשוט להמיר את שיטת הכנת המרנג. פשוט הכיני את המתכון הרגיל עם המרנג הצרפתי :)

בהצלחה!
נטלי

הגב
לימור מרץ 8, 2014 - 10:29 pm

ראשית אני חייבת לציין כי הפוסט שלך מגרה וכל מתכון שניסיתי יצא מוצלח וסחט מחמאות האם חייב מדחום לסוכר או שיש דרך אחרת להכין את הסירופ

הגב
נטלי לוין מרץ 9, 2014 - 12:28 am

חשוב להשתמש במדחום כדי שהטמפרטורה של הסירופ תהיה מדויקת. מדובר בעוגיה שדורשת דיוק רב, אז לא הייתי מנסה להכין ללא הציוד המתאים :)

תודה על המחמאות!
נטלי

הגב
Yotam ;) מרץ 11, 2014 - 3:37 pm

נטלי הפעם אני כמעט הצלחתי !!
המקרונים יצאו מהתנור בלי סדק אחד אבל בכל זאת יש בעיה, הם לא קיבלו רגל כמעט בכלל :( מה את חושבת הייתה הבעיה ?
תודה :-)

הגב
נטלי לוין מרץ 12, 2014 - 8:25 am

היי יותם, שמחה שיצא כמעט מושלם – אתה בהחלט בדרך הנכונה!
בנוגע לבעיה – נשמע שיכולות להיות כמה סיבות אפשריות:
1. זמן אפייה קצת קצר מדי – יכול להיות שעוד 2-3 דקות היו מיטיבות עם המרקם וכך היית יכול לחלץ את המקרונים מנייר האפייה בקלות.
2. האם השארת את המקרונים לקבל קרום בטמפרטורת החדר לפני האפייה? זה מה שמאוד מסייע ליצירת ה”רגל”.

נטלי

הגב
Yotam ;) מרץ 11, 2014 - 4:21 pm

ובנוסף המקרונים גם נדבקו לי למרות שחיכיתי שעה וחצי שהם יתקררו ..

הגב
עדי מרץ 11, 2014 - 5:06 pm

את מלית פירות היער אפשר להכין עם שוקולד לבן? כדי שיהיה לה צבע?

הגב
נטלי לוין מרץ 12, 2014 - 8:24 am

זה פשוט צריך להיות ביחסים אחרים. למלית שוקולד לבן ופירות יער יש להשתמש ב-50 גרם מחית פירות יער + 200 גרם שוקולד לבן.

נטלי

הגב
yotam ;) מרץ 12, 2014 - 9:37 am

שמתי את המקרונים לקבל את הקרום, האצבע לא נדבקה והמקרונים היו נראים ממש טוב ויבשים לפני האפייה …
עשיתי את המקרונים בתבנית סיליקון של מקרונים … המקרונים גם לא השטתחו והיו נראים מעולה, אני לא מבין למה לא תפחה להם רגל.. לגבי האפייה את צודקת ובגלל זה הם נדבקו לתבנית…
יש לך רעיון למה לא תפחה הרגל ?
תודה :)

הגב
נטלי לוין מרץ 12, 2014 - 8:14 pm

יכול להיות שזה משטח הסיליקון. האם ניסית לאפות גם על נייר אפייה רגיל? לדעתי זה יעזור כי פיזור החום אחיד יותר.

נטלי

הגב
Yotam ;) מרץ 12, 2014 - 8:36 pm

אני עשיתי שתי תבניות, אחת בסיליקון ואחת בנייר אפייה, בשתי התבניות המקרונים תפחו באותה רמה …

הגב
Yotam ;) מרץ 16, 2014 - 10:34 am

נטלי שלום…
דבר ראשון אני רוצה להתנצל על החפירה הממושכת…
אבל יש לי שאלה קטנה, הכנתי אתמול מקרונים פעם נוספת (לפי המתכון הזה), הם יצאו לי עוד פעם עגולים ויפים בלי סדקים אבל, עשיתי בתבנית אחת בנייר אפייה ובתבנית השנייה בתבנית סיליקון למקרונים, בתבנית סיליקון המקרונים יצאו בלי סדקים, לא יצאה רגל והיו טעימים ממש , בתבנית השנייה עם הנייר אפייה המקרונים, לא תפחו, לא נסדקו, אבל הטעם היה נוראי.
בנוסף כל הצבע דהה להם…
אולי תוכלי לעזור לי להבין למה אחריי בערך שנה של ניסיונות עדיין לא יוצאת לי רגל …
אני כל כך מצטער על החפירה, חג שמח :-)

הגב
נטלי לוין מרץ 16, 2014 - 5:13 pm

לפי התיאורים שלך נשמע שזה יכול להיות לגמרי עניין של איך שהתנור אופה. הייתי מנסה לשחק אולי עם המעלות (אולי לאפות ב-160-165 אפילו) וכן גם בטורבו.

נטלי

הגב
Yotam ;) מרץ 16, 2014 - 11:00 am

השתמשתי בצבע ג׳ל כחול של magic colors

הגב
yotam ;) מרץ 16, 2014 - 8:55 pm

אוקיי תודה רבה, אכין במהלך השבוע הקרוב ואעדכן אותך :-) תודה רבה !!

הגב
הדס מרץ 26, 2014 - 6:18 pm

פוסט מהמם!
אשמח אם תוכלי לענות לי על השאלות שלי..
1. כאשר הוספתי את סירופ הסוכר לחלבונים הם עוד כלל לא תפחו וצבעם עוד היה שקוף ולא לבן. זה בסדר להוסיף ככה את הסירופ לחלבונים? זה לא מפריע להם להתייצב למרנג?

2. יש לי תנור חדש (של סאוטר). אני אופה את המקרונים לא בטורבו בחום של 135 מעלות בקומה השניה מלמטה של התנור (מתוך חמש). המקרונים תמיד נאפים יפה מלמעלה אבל לא מלמטה. הרגל שמתקבלת מלמטה קצת שטוחה ומתפשטת לצדדים ואם אני מחכה שגם הרגל תיאפה אז החלק העליון של המקרונים הופך בזמן הזה לקשה ולא טעים. מה אפשר לעשות כדי שהם יקבלו חום אחיד גם מלטה וגם מלמעלה?
תודה רבה!!

הגב
נטלי לוין מרץ 26, 2014 - 10:24 pm

צריך להקציף את החלבונים טיפה יותר, שהם רק יתחילו להלבין, לפני הוספת הסירופ. בנוגע לאפייה – זה פשוט עניין של היכרות עם התנור – אני מציעה שתנסי לאפות כמה נגלות של מקרונים עד שתביני איך זה עובד הכי טוב. נסי גם להגביר קצת את חום התנור – 135 יכול להיות קצת נמוך.

הגב
הדס מרץ 28, 2014 - 2:51 pm

עוד שאלה או שתיים…
איך יודעים שהמקרונים מוכנים? לאחר כ-10 דקות פתחתי את התנור ונגעתי באחד מהם קלות, והוא היה נראה לי קצת “רוקד”. האם הם אמורים להיות קשים ויציבים לחלוטין כבר בתוך התנור? או שלאחר היציאה מהתנור הם מתקשים? (כמו למשל עוגיות רגילות, שהרבה פעמים מתייצבות לאחר יציאתן מהתנור).

האם החלבונים הנוספים (אלו שלא מקציפים) גם כן צריכים להיות מיושנים?

הגב
נטלי לוין מרץ 29, 2014 - 8:10 am

ברגע שהמקרונים יציבים, טיפה משנים את צבעם ונוצרה להם רגל – הם מוכנים. מוציאים אותם מהתנור כשהם עדיין קצת רכים, והם מתייצבים בקירור.

הגב
ליאור אפריל 1, 2014 - 9:43 pm

היי,

יש לי בדיוק כמות חלבונים מופרדים במקרר אבל זה לא בקופסא אטומה. זה בסדר?

והם במקרר מיום שבת ואני רוצה להכין בחמישי. זה בסדר?

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2014 - 7:54 am

כן, בסדר גמור – לא אמורה להיות בעיה להשתמש בהם.

הגב
שרון אפריל 5, 2014 - 7:31 am

היי נטלי
קודם כל חייב לפרגן ולציין שזה אחד הפוסטים היותר מרהבים שקראתי, אפשר לבהות שעות בתמונות הללו שמכניסות אותך לפנטסיה מקרונית שכזו שמדרבנת אותך לקחת חלק ממנה :)
רצית לשאול אותך שתי שאלות
הראשונה האם יש הבדל מהותי בין הכנת המקרונים בשיטה האיטלקית לעומת הצרפתית מבחינת התוצר הסופי ( מראה וטעם) ??
והשנייה האם ניתן להמיר חלק מהמרכיבים באבקט נוגט על מנת ליצור מקרון נוגט
ואם כן איזה מהם( א.שקדים א.סוכר) וכמה גר׳ אפשר להמיר ללא פגיעה בתוצר הסופי??

תודה מראש :)

הגב
נטלי לוין אפריל 5, 2014 - 4:27 pm

תודה רבה שרון! תשובות:
1. שתי שיטות הכנה שונות – שתיהן מניבות אחלה מקרונים ולכל אחת מהן יש דגשים משלה (אם כי העקרון די זהה). אין כמעט הבדל גם בתוצאה הסופית.
2. אי אפשר להמיר חלק מהשקדים הטחונים באבקת נוגט, אבל כן אפשר לפזר קצת אבקת נוגט על המקרונים המזולפים לפני האפייה.

הגב
שרון אפריל 5, 2014 - 7:56 pm

תודה על המענה המהיר המקצועי והמועיל
ושיהיה חג מתוק (זה בטוח… )ושמח
(ובזכותך גם שלי יהיה )

הגב
דנה אפריל 6, 2014 - 1:52 pm

איפה בתל אביב קונים מחיות פרי?
איפה קונים אבקת זהב\סוכר גבישי

הגב
נטלי לוין אפריל 6, 2014 - 2:40 pm

יש בחנות של אורן גירון בהרצליה מחיות של בוארון בכל מני טעמים. ויש גם בסיר פלא ברמת גן (במתחם הבורסה). אבקת זהב וסוכר גבישי יש בכל חנות מתמחה למוצרי אפייה וחומרי גלם.

הגב
הילה אפריל 8, 2014 - 11:19 am

אז – שוב תודה וסליחה שאני מציקה עם שאלות!
אחרי שופינג קונדיטוריה סוער יש לי כמה שאלות אחרונות:

האם יש אפשרות להכין כמות קטנה יותר של מקרונים על פי המתכון הזה ולהוריד בחצי את כמות החומרים, ואם כן – על אילו יחסים צריך לשמור?

שאלה שניה – יש לי מחית פירות יער.
האם היא יכולה להחליף איכשהו את הפירות יער למלית עם השוקולד במתכון הזה והאם ניתן להחליף איתה את המחית פטל במתכון עם הפטל ומי ורדים?

תודה רבה רבה!

הגב
נטלי לוין אפריל 8, 2014 - 12:11 pm

אין בעיה להכין חצי כמות – פשוט מחלקים את כל כמויות המצרכים ב-2.
אפשר להשתמש ב-150 גרם מחית פירות יער במקום הכמות הרשומה – זה אמור להתאים.

הגב
הילה אפריל 19, 2014 - 7:49 pm

היי נטלי,
קודם כל תודה רבה על הבלוג והמתכונים המדהימים, אני מכינה המון מתכונים שלך ויוצא נפלא!! (:
אני רוצה להכין מקרונים אבל אני מחפשת מילוי פשוט יחסית ובלי ביצים או חמאה..
משהו כמו גנאש שוקולד או או שוקולד לבן ופיסטוקים, אשמח אם תקשרי אותי לכל מיני מתכונים.. תודה רבה (:

הגב
נטלי לוין אפריל 20, 2014 - 8:34 am

תודה על המחמאות, הילה! את יכולה למצוא המון רעיונות למליות כמו שביקשת בפוסט הבא:
http://77.104.163.26/~nimrods4/macaron-mania

חג שמח!

הגב
אורטל יולי 26, 2014 - 9:41 am

הי נטלי,

קודם כל – המקרונים יוצאים לי מושלמים. כשהם יוצאים מהתנור הם נראים כאילו נאפו בקונדיטוריה בפריז. א ב ל – כשמנסים להפריד אותם ממשטח הסיליקון כשהם קרים, הם נדבקים אליה וחלקם מתפרקים. החלטתי להגביר את זמן האפייה ל- 20-25 דקות, ואכן זה עובד אבל אז הם יוצאים יותר “קשיחים” ופחות טעימים מאלה שנאפו פחות זמן. יש לך איזו תובנה בשבילי בעניין??
תודה מראש,
אורטל

הגב
נטלי לוין יולי 27, 2014 - 8:17 am

20-25 דקות זה המון זמן. נסי לאפות 15-17 דקות, אם אחרי 10 דקות הם עדיין לא נחלצים כמו שצריך מנייר האפייה.

הגב
חלי אוגוסט 26, 2014 - 5:04 pm

נראה מדהים, יש לי שאלה,ראיתי כבר ששאלו אותך לגבי זה,אבל אני די חוששת,איך בדיוק שמים את אבקת הזהב?עם מכחול? ידנית?
פשוט אני לא רוצה שתצא לי כמות גדולה שתהרוס את המקרון…

הגב
נטלי לוין אוגוסט 27, 2014 - 6:33 am

אני פשוט לוקחת בקצות האצבעות ומפזרת בעדינות. אפשר גם עם מכחול/ מברשת, אבל חשוב לא לגעת ממש במקרון אלא לפזר מהאוויר.

הגב
נטע אוקטובר 31, 2014 - 11:20 pm

מדהים! הפוסט מעלף כרגיל! אני כבר מתכננת על לנסות את מזלי בעוגיות המדהימות האלה… יש לי שאלה… מצד אחד את אומרת לנפות את האבקת סוכר והאבקת שקדים יחד מצד שני את אומרת לא עם נפה של קמח… מה אני אמורה לעשות? תוכלי לתת לי לינק עם תמונה של המסננת עליה את המדברת כדי שתהיה לי אינדיקציה?

הגב
נטלי לוין נובמבר 1, 2014 - 9:08 am

הכוונה היא למסננת די דקה, אבל לא צפופה כמו נפה. הנה דוגמה:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/51Hf5PXB4cL._SX300_.jpg

הגב
רוני דצמבר 2, 2014 - 8:49 pm

איזה מדחום את משתמשת. אני רוצה לקנות ולא יודעת איזה
דיגטלי/ לא

ואשמח להמלצה על אחד ספציפי אמין

תודה רוני

הגב
נטלי לוין דצמבר 3, 2014 - 7:09 am

יש לי שניים ושניהם עושים את העבודה. זה הראשון וזה השני.

הגב
רועי ינואר 2, 2015 - 11:03 am

שאלה לגבי מילויים: אני רוצה להכין מקרונים ולקחת אותם כמתנה, אבל זו נסיעה ארוכה ללא קירור (שעתיים/שלוש שעות), והשאלה היא האם המילויים המבוססים על שמנת לא יתקלקלו, או לחילופין יהפכו לרכים מידי וימרחו בכל מקום?
חשבתי על מילוי על בסיס שוקולד לבן, אבל כשניסיתי זה יצא יותר מידי מתוק ואני מעדיף שלא… מה דעתך? :-)

הגב
נטלי לוין ינואר 3, 2015 - 9:41 am

לדעתי הכי מתאים זה להכין קרם חמאה בטעמים שונים – זה מילוי מעולה למקרונים לטעמי, והוא מחזיק מעמד מצוין.

הגב
רועי ינואר 3, 2015 - 3:02 pm

תודה! הכנתי בסוף קרם חמאה וקרמל :-)

הגב
דיאנה ינואר 15, 2015 - 11:08 am

מה זה קמפארי? ואיפה אני משיגה את זה?

הגב
נטלי לוין ינואר 15, 2015 - 11:33 pm

קמפארי זה ליקר מריר-מתוק, שאפשר להשיג בכל חנויות האלכוהול השונות (ויכול להיות שגם בסופרים הגדולים).

הגב
מלי ינואר 22, 2015 - 3:19 pm

הי נטלי,

תודה רבה על התשובות ועל הסבלנות!!!
עשיתי את המקרונים בדיוק לפי ההוראות יצאו טעימים מאד עם מרקם טוב וגם מראה חלק, אולם חלקם יצאו חלולים ולא סגורים, כמו כן לא לכולם יצאה “רגל”. יש לך מושג מדוע???

הגב
נטלי לוין ינואר 23, 2015 - 10:24 am

אם הם חלולים או יצאו ללא רגל זה קשור בדרך כלל להקצפה, אבל אם את אומרת שלא כולם יצאו ככה סביר להניח שפשוט בקיפול המסה היא לא היתה אחידה מספיק.

הגב
מלי ינואר 23, 2015 - 11:15 am

תודה רבה רבה על העזרה את פשוט אלופה!!!

הגב
אורטל פברואר 17, 2015 - 11:07 am

היי נטלי,
תודה על אתר מושלם!!!
ושאלה.. מצאתי בחנויות רק “קמח שקדים” או “אבקת שקדים מולבנים”. האם מדובר באותו דבר כמו האבקה הנדרשת למקרונים או להמשיך לחפש? :)

הגב
נטלי לוין פברואר 17, 2015 - 11:11 am

יאפ, בדיוק זה :)

הגב
אורטל פברואר 18, 2015 - 7:35 pm

המון המון תודה! :)

הגב
נעמי אפריל 1, 2015 - 1:07 pm

הי
האתר שלך נהדר קודם כל!
כמה שאלות…לקראת פסח החלטתי לעשות לראשונה מקרונים. אחרי ניסיונות לא מוצלחים עם הצרפתי ): החלטתי לעשות את האיטלקי ע”פ המתכון שרשום כאן…
שאלה:
האם אפשר להשאיר את המקרונים בחוץ ללא מילוי כמה שעות, או שעדיף להכניס למקרר בינתיים? פשוט אזל לי הזמן לשים את המילוי כרגע…
אני רוצה להכין מקרון עם קקאו בשיטה האיטלקית…איך אני ממירה את המתכון הזה למרנגים עם קקאו?
תודה מראש…
נעמי

הגב
נטלי לוין אפריל 1, 2015 - 2:40 pm

תודה נעמי! בנוגע למקרונים – אפשר להשאיר את המקרונים ללא מילוי בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר או במקפיא אם זה ליותר מכמה שעות. כדי להוסיף קקאו פשוט ממירים 10 גרם מאבקת הסוכר באבקת קקאו וממשיכים כרגיל. חג שמח ובהצלחה!

הגב
נעמי אפריל 1, 2015 - 8:01 pm

הי נטלי שוב אני…
הנגלה השניה שלי כבר ולא משנה כמה מערבבת יוצא עדיין שפיץ בזילוף…מבאס ממש. מה אני עושה לא נכון או מה אפשר לעשות שייעלם?
תודה מראש!

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2015 - 5:54 am

נשמע שאת פשוט לא “מפילה” את התערובת מספיק והיא סמיכה מדי ולכן נוצר שפיץ. נסי לקפל עוד קצת להבא, עד שהמרקם קצת-קצת יותר דליל. חג שמח!

הגב
עינב אפריל 2, 2015 - 4:35 pm

היי נטלי
אני רוצה להכין מקרון פסיפלורה ובכל הפטיסרי שאני רואה המקרון הוא כתום/צהוב גם בעוגיות עצמן וגם במילוי עצמו.
יש לך רעיון איך אפשר לעשות שהמילוי יהיה גם בצבע או שאין טעם?
והאם אפשר להחליף את המיץ אשכוליות בפסיפלורה? ובמה אפשר להחליף את הקאמפרי אם אין?

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2015 - 4:55 pm

כן, פשוט תכיני קרם חמאה פסיפלורה ותוסיפי לו צבע מאכל צהוב + אדום עד שאת מגיעה לצבע הרצוי :) אפשר להחליף את המיץ אשכוליות במיץ פסיפלורה (ללא הגרעינים כמובן) באותה כמות. על הקמפארי אפשר לותר. חג שמח!

הגב
עינב אפריל 2, 2015 - 5:07 pm

יש איזשהו מתכון בסיסי שהיית ממליצה עליו?

הגב
נטלי לוין אפריל 2, 2015 - 6:21 pm

ראי כאן (במקרון פיסטוק וליים): http://77.104.163.26/~nimrods4/macaron-mania

הגב
אוריה אפריל 3, 2015 - 9:59 am

אני רוצה להכין פעם ראשונה מקרונים
צריך לקנות בשביל זה את התבנית המיוחדת או שאפשר להסתפק בתבנית רגילה עם נייר אפיה?

הגב
נטלי לוין אפריל 3, 2015 - 1:07 pm

בהחלט אפשר להסתפק בתבנית תנור עם נייר אפייה. חג שמח!

הגב
אילת אפריל 4, 2015 - 2:14 pm

אני לא רואה סירטון, יכול להיות שנמחק? אפשר קישור לסירטון

הגב
נטלי לוין אפריל 4, 2015 - 4:17 pm

לא היה סרטון…

הגב
שיראל אפריל 7, 2015 - 8:49 am

רק לי המקרונים הכי טעימים כשהם קפואים? :)

אז אחרי שהכנתי את המתכון הצרפתי שלך, אני מכינה את המתכון האיטלקי בקרוב.. ורציתי לשאול (בלי קשר לשיטה), אם אני רוצה מקרונים לבנים לבנים שלג, איך עושים? כי באפייה הם משתזפים קצת.. אני יודעת שיש אבקת צבע לבן..
מה את אומרת? אפשרי בכלל?

הגב
נטלי לוין אפריל 8, 2015 - 7:11 am

נראה לי שאפשר להוסיף צבע מאכל לבן, אבל קחי בחשבון שהאפייה בכל מקרה קצת “משזפת” אותם, אז אני לא חושבת שזה יצא לבן-לבן.

הגב
שיר אפריל 17, 2015 - 10:15 am

כמה ביצים זה בערך 220 גרם חלבון?
כמובן שאשקול אבל אני רוצה לדעת כמה בערך לקנות : )

הגב
נטלי לוין אפריל 18, 2015 - 11:06 am

משהו כמו 7-8 ביצים.

הגב
יעלה אפריל 17, 2015 - 7:10 pm

היי נטלי, בעזרתך הצלחתי להכין בפעם הראשונה בחיי מקרונים!

2 שאלות חשובות!

1. האם את משתמשת בתבנית רגילה עם נייר אפייה או שאת ממליצה להשתמש בסיליקון מיוחד? ( ניסיתי לעשות בסיליקון אבל הם נדבקו ולא הצליחו, ולעומת זאת אלה שנשארו ועשיתי על נייר אפייה יצאו אחלה, מה אני מפספסת?)
2. ניסיתי לשים אבקת זהב, בהתחלה עם מסננת אבל זה לא הלך משהו ואחר כל עם האצבעות אבל האבקה פשוט נדבקה לי לאצבעות ולא התפזרה, חשבתי לעשות עם מכחול, אבל המקרונים עוד רטובים והמכחול פשוט יירטב, יש לך איזשהי עצה? אולי הסוג של אבקת הזהב שיש לי הוא לא טוב? באיזה סוג את ממליצה להשתמש?

תודה רבה מראש!!

הגב
נטלי לוין אפריל 18, 2015 - 11:05 am

תשובות:
1. אני משתמשת בתבנית עם משטח סיליקון, אבל יצא לי לאפות גם על גבי נייר אפייה וזה בסדר גמור בשני המקרים. יכול להיות שהסיליקון מצריך זמן אפייה קצת יותר ארוך, זה תלוי בטיבו.
2. ספציפית במקרה הזה השתמשנו באבקת זהב שאין לי מושג מה מקורה, אבל פשוט פיזרנו עם הידיים.

הגב
הדס אפריל 19, 2015 - 8:25 am

שלום,
הכנתי את המקרונים מהמתכון הנ”ל ובדיוק לפי ההוראות מספר פעמים – אז קודם כל תודה רבה!
לפעמים הם יוצאים מצויינים, ולפעמים יוצא לי שהמקרון חסר תחתית. כאילו כשאני מרימה אותו מהתבנית, הוא “חלול”.. יש שטוענים שזה עדיף כי ככה יש יותר מקום למילוי… אבל אני לא בדיוק מחבבת את התוצאה הזו. מה אני עושה לא נכון?
תודה!!

הגב
נטלי לוין אפריל 20, 2015 - 7:05 am

יכול להיות שאת לא אופה מספיק אם הוא יוצא חלול (אני מניחה שהחלק הפנימי נשאר על נייר האפייה, לא?). נסי להוסיף עוד 2-3 דקות אפייה ויכול להיות שזה ישפר את המצב.

הגב
ירדן אפריל 21, 2015 - 1:46 pm

היי נטלי,המקרונים באמת יוצאים מושלמים!!תודה על המענה המהיר.. שאלה קטנה, לא מזמן אכלתי מקרון עם מילוי שקדים והיה לזה קצת טעם של מי ורדים..(מדהים) רציתי לשאול אותך אם יש המלצה לאיך אני יכולה להכין מילוי מסוג כזה? עם ממרח שקדים? מה להוסיף לו כדי להגיע למרקם נכון?.. ובכלל אם תוכלי לתת לי טיפ איך להשתמש במחיות ולהתאים אותם למילוי למקרונים (פיסטוק,פרלינה וכו’..) ממש תודה מראש על העזרה! ועל כל המתכונים הבאמת מושלמים שלך!

ירדן :)

הגב
נטלי לוין אפריל 22, 2015 - 6:29 am

את יכולה להכין קרם חמאה ולהוסיף לו מעט ממרח שקדים + מי ורדים. לצערי אין לי מתכון מסודר.

הגב
ליהיא יוני 2, 2015 - 9:32 pm

היי נטלי כמ שאלות, אחד לא הבנתי רשום רום להוסיף את החלבונים לאבקת סוכר ושקדים ואז רשום עוד פעם חלבונים ולהקציף לא הבנתי ממתי מכניסים חלבונים לתערעבת היבשה? ולא מוסיפים את הצבע מאאכל בהקצפה של החלבונים? פשוט פעם ראשונה לא רוצה לטעות תודה (:

הגב
נטלי לוין יוני 3, 2015 - 6:35 am

כן, חלק מהחלבונים מקציפים וחלק מהם מערבבים עם שקדים טחונים ואבקת סוכר – זו לא טעות. את צבע המאכל כדאי להוסיף לתערובת הלא מוקצפת, אבל זה פחות קריטי. בהצלחה!

הגב
שני יוני 28, 2015 - 6:07 pm

היי נטלי,

האם בשיטה האיטלקית לא צריך לתת לעוגיות להמתין בחוץ ליצירת קרום ? או שבכל מקרי צריך ?

תודה שני

הגב
נטלי לוין יוני 29, 2015 - 6:46 am

כדאי לתת זמן בטמפרטורת החדר בכל מקרה.

הגב
מאיה יולי 6, 2015 - 4:45 pm

הי נטלי,
ממש התגריתי מהתמונות אבל ניסיתי להכין והתאכזבתי… הבלילה יצאה לי נוזלית ולא יציבה, העוגיות יצאו חלולות, ללא רגל ודביקות…
איך אפשר לתקן בפעם הבאה? מה עשיתי לא נכון?

הגב
נטלי לוין יולי 7, 2015 - 6:17 am

נשמע שערבבת את התערובת קצת יותר מדי מה שגרם למרנג “להישבר” ולכן היא יצאה לך נוזלית. להבא נסי לערבב קצת פחות. התערובת צריכה להיות אחידה ובמרקם של טחינה סמיכה. בהצלחה!

הגב
שיר לונדון דצמבר 30, 2016 - 11:42 pm

שלום, קוראים לי שיר לונדון ואני בת 16.5…
בתור חובבת אפייה החלום שלי הוא שיצאו לי מקרונים מושלמים. היו פעמים בודדות שיצאו לי טובים אבל מאז משום מה בכל אחד מהניסיונות הם לא. עשיתי כל מה שצריך, במדוייק, והם גם נראו מבטיחים, אבל כשאני מוציאה אותם מהתנור אני שוב נהיית מתוסכלת… לא מבינה מה עשיתי לא נכון… אשמח אם תציעי לי הסבר (:

הגב
נטלי לוין דצמבר 31, 2016 - 9:07 am

היי שיר, תוכלי לפרט מה בדיוק קורה למקרונים? מה לא בסדר בהם?

הגב
נעם ינואר 5, 2017 - 12:00 pm

היי נטלי,
הקישור למתכון עם המרנג הצרפתי לא עולה..
ישמצב שאת מפנה אותי לאחד המתכונים בשיטה הזו?
תודה, נעם

הגב
נטלי לוין ינואר 5, 2017 - 12:08 pm

תיקנתי את הלינקים. והנה הקישור: https://www.oogio.net/macaron-mania/

הגב
דנה ינואר 17, 2017 - 11:17 am

מושלם!!!! את פשוט אלופה! תודה רבה!!

הגב
גלית ינואר 28, 2017 - 9:42 pm

היי נטלי,
ניסיתי את המתכון ויצא מושלם! וזו הפעם הראשונה שיוצא כלכך טוב אחרי מספר נסיונות כושלים אז קודם כל תודה. רציתי לדעת, אם אני רוצה לעשות מקרון שוקולד- מה היחסים החדשים של קקאו ואבקת סוכר שאת ממליצה?

הגב
נטלי לוין ינואר 29, 2017 - 7:03 am

שמחה שיצא מוצלח! למקרון שוקולד ממירים 10-15 גרם מאבקת הסוכר באבקת קקאו.

הגב
חן מרץ 15, 2017 - 10:20 pm

היי נטלי, אשמח לעזרתך
אני מעוניינת לצייר על מקרונים מוכנים.. נגיד לכתוב עליהם אותיות או משהו בסגנון.
יש לי צבעי מאכל ג’ל. יש לך המלצה איך לעשות זאת? במה לערבב אותם כדי שאוכל למרוח עם מכחול על המקרונים לאחר האפייה?

תודה!

הגב
נטלי לוין מרץ 16, 2017 - 6:44 am

את יכולה פשוט לערבב עם טיפה-טיפה מים רק לדילול קל ואז פשוט לצייר עם מברשת דקיקה.

הגב
חן מרץ 16, 2017 - 8:35 am

תודה!
יש מברשות מיוחדות לאפיה? או שאפשר לקנות מברשת שמשמשת גם לציור פשוט?

הגב
נטלי לוין מרץ 17, 2017 - 7:11 am

מאמינה שיש כאלה ייעודיות לאפייה, אבל תכלס כל מכחול רגיל לציור יעבוד.

הגב
חנה מרץ 16, 2017 - 6:47 pm

היי,
הכנתי את המקרונים אבל קרו כמה דברים שאני לא יודעת למה:

1. אחרי האפייה הם יצאו כמעט “חלולים”.. ואז כל מקרון שהחזקתי טיפהל’ה בכוח נשברה לו הכיפה (החלק העליון)

2. חלק מהם איבדו צורה באופן מוזר וקצת נמרחו לכיון מסויים..

3. אחת התבניות פשוט נסדקה לחלוטין כמה דק’ מתחילת האפייה

4. לא לכולן צמחה ה”רגל” המדוברת..

אני ממש אשמח לעצות שלך – אם את יודעת להסביר למה אחד מהדברים קרה, או מה אפשר לעשות אחרת..

תודה!!

הגב
נטלי לוין מרץ 17, 2017 - 7:05 am

נשמע שמשהו בפיזור החום בתנור שלך לא אחיד, ולכן הם נאפו בצורה שאת מתארת.

הגב
חנה מרץ 17, 2017 - 5:40 pm

תודה,
מה את ממליצה לעשות במקרה כזה? מלבד לקנות תנור חדש :)

הגב
נטלי לוין מרץ 18, 2017 - 9:41 am

לבדוק עם טכנאי תנורים את גוף החימום.

הגב
חנה מרץ 18, 2017 - 5:44 pm

אבדוק, תודה!!
שאלה נוספת אחרונה – אני אף פעם לא אכלת מקרון אמיתי.. זה בסדר שהם חלולים כאלו? או שהכיפה של העוגיה אמורה להיות צמודה ל”בצק”?
תודה!

נטלי לוין מרץ 19, 2017 - 7:02 am

הם לא אמורים להיות חלולים.

דנה אברמסון אפריל 1, 2017 - 8:18 am

הי נטלי,
שנים שלא הכנתי מקרונים בשיטת המרנג האיטלקי
וזכור לי שבניגוד לאלה מהמרנג הצרפתי, הראשונים
לא שורדים הקפאה ומפשירים רכים מידי.. אני זוכרת נכון
או שמנסיונך אפשר להקפיא את שני הסוגים?
תודה
דנה

הגב
נטלי לוין אפריל 1, 2017 - 9:04 am

מניסיוני אין בעיה להקפיא את שני הסוגים, בקופסה אטומה היטב.

הגב
עמרי אפריל 11, 2017 - 10:30 pm

היי נטלי,
ראשית, כתבה מדהימה. ניסיתי לעבוד עם מרנג צרפתי בעבר, בהצלחה וזה המתכון שהצליח לעשות לי סדר בראש עם האיטלקי. שאפו.

עכשיו לשאלה, ראיתי שבתנור שלי אני יכול לאפות רק מגש אחד בתנור בו זמנית (אני אופה בטורבו 150) – אם אני שם שני מגשים, כל המקרונים במגש התחתון מתפוצצים.

כאשר אני מעוניין לעשות כמות יפה של מקרונים – 4 מגשים למשל – האם עדיף לזלף אותם ולתת להם להתייבש (עלול לקחת גם 50 דקות למגש האחרון עד שיכנס לתנור) או להשאיר אותם בשק הזילוף ולזלף כל פעם אחרי שמגש יוצא מהתנור?

הפתרון הראשון מבאס כי אין לי 4 מגשים :(

פתרון אחר?

מקווה שהשאלה ברורה,

תודה רבה

עמרי

הגב
נטלי לוין אפריל 12, 2017 - 9:46 am

עדיף לזלף את הכל ולהשאיר לייבוש, זה לא כל כך נורא שהם יחכו בחוץ עד שהשאר יאפו. בהצלחה וחג שמח!

הגב
חנה מאי 18, 2017 - 8:37 pm

היי נטלי, הכנתי את המקרונים ע”פ המתכון והם נראו מצויין עד הכניסה לתנור.
הם נכנסו אחרי ייבוש כשיש להם קרום. אחרי 7 דקות בערך הם החלו להיסדק לגמריי בכיפה, ולא נוצרה לי רגל באף אחד מהם

האם זה חום נמוך מידי בתנור? או גבוה מידי? או בעיה אחרת?

תודה רבה!!!

הגב
נטלי לוין מאי 20, 2017 - 10:31 am

יכול להיות חום גבוה מדי או טורבו.

הגב
שיר לונדון אוגוסט 16, 2017 - 12:44 pm

באיזו אבקת סוכר יש להשתמש? בזו המכילה גם קורנפלור או סוכר טחון בלבד?

הגב
שיר לונדון אוגוסט 16, 2017 - 12:46 pm

יש להשתמש באבקת סוכר המכילה קורנפלור או סוכר טחון בלבד?

הגב
נטלי לוין אוגוסט 17, 2017 - 5:57 am

אבקת סוכר מסחרית מכילה קורנפלור והיא מתאימה פה.

הגב
נ.ר. נובמבר 1, 2017 - 7:17 am

הי נטלי,

רציתי לדעת עד כמה זמן מקסימום ניתן לשמור חלבונים במקרר? יש לי חלבונים במקרר מיום שישי האם עדיין רלוונטי להכין מהם מקרונים?

תודה

הגב
נטלי לוין נובמבר 1, 2017 - 7:38 am

בטח, אין בעיה.

הגב
דליה נובמבר 9, 2017 - 4:12 pm

היי נטלי
עשיתי מקרון עם מרנג צרפתי ויצא מעולה. אני רוצה לנסות גם עם מרנג איטלקי. אבל לא הבנתי האם יש להקציף את החלמונים לפני מערבבים עם אבקת שקדים ואבקת הסוכר.?
בתודה
דליה

הגב
נטלי לוין נובמבר 9, 2017 - 4:23 pm

שימי לב שיש 2 כמויות של חלבונים – כמות אחת מעורבבת עם שקדים ואבקת סוכר והכמות השניה למרנג.

הגב
דליה נובמבר 9, 2017 - 4:16 pm

התכוונתי לחלבונים

הגב
דליה נובמבר 9, 2017 - 9:47 pm

נטלי , כן ידוע לי שיש שתי כמויות של חלבונים.
השאלה האם יש להקציף את כמות החלבונים הראשונים לפני שמערבבים אותם עם אבקת השקדים ואבקת הסוכר או מערבבים אותם כפי שהם.
תודה
דליה

הגב
נטלי לוין נובמבר 9, 2017 - 10:01 pm

לא, את החלבונים שמערבבים עם השקדים ואבקת הסוכר לא מקציפים.

הגב
עדי ינואר 4, 2018 - 10:11 pm

היי נטלי,
יצאתי מה זה מבולבלת!! אנא עיזרי לי….
יישנתי חלבונים במקרר בתוך קופסה סגורה איזה שבועיים… (לפני שקראתי את הפוסט הזה) עכשיו יש לי הרבה מאוד חלבונים בקופסא סגורה והם קרים במקרר.
מה אני עושה עכשיו מבחינת השימוש בהם- מביאה אותם לטמפ’ החדר או משתמשת בהם קרים??? ואז ….פועלת לפי איזה מתכון? איזה משקל של חלבון יש למדוד כשהם במצב הזה?

אם זה נראה לך ריסקי…אני אזרוק הכל ואתחיל מחדש :(

אודה לך לתשובה זריזה, בא לי להכין לשבת….

תודה תודה

הגב
Natalie ינואר 5, 2018 - 8:13 am

פשוט תשקלי את החלבונים שיש לך ותעבדי איתם :) בהצלחה!

הגב
עדי ינואר 5, 2018 - 9:25 am

תודה על התשובה המהירה, לשקול אותם בטמפרטורת החדר או כשהם קרים? וכמו שכתבת במתכון הזה לפי הגרמים האלו?
תודה

הגב
Natalie ינואר 6, 2018 - 10:30 am

הכמות הרשומה זו הכמות שצריך למדוד. לא משנה אם בטמפרטורת החדר או קרים מהמקרר, המשקל לא משתנה במהלך הזמן הזה.

הגב
מירי פברואר 8, 2018 - 2:23 pm

היי נטלי,
הבנתי שהחלק הכי חשוב הוא החיבור בין התערובות.
קארין גורן הראתה באחד הסירטונים שצריך לקפל בערך 46-50 סיבובים.
אשמח שתסבירי לי שוב את התהליך הזה כדי שלא יתפקששו לי המקרונים

הגב
Natalie פברואר 8, 2018 - 4:29 pm

אני לא מכירה את הסרטון של קרין גורן, אבל בגדול לא הייתי מסתמכת על כמות קיפולים, אלא פשוט חשוב להגיע למרקם של טחינה סמיכה. עושים את זה על ידי התחלה של ערבוב אגרסיבי יחסית ואז ערבול עדין בתנועות קיפול עד שמגיעים למרקם הרצוי.

הגב
ריקי פברואר 20, 2018 - 3:42 pm

כמה זמן מראש ניתן להכין עוגיות מקרון?
האם אפשר להקפיא אותם ללא מלוי ולמלא אותם יומיים קודם ?

הגב
Natalie פברואר 21, 2018 - 7:12 am

אפשר להקפיא עוגיות מקרון ללא מילוי בקופסה אטומה עד חודש.

הגב
רבקה לוי מרץ 1, 2018 - 8:27 pm

הי נטלי!
נהניתי מאד מהטיפים, הכנתי כבר כמה פעמים מקרונים ואני כבר מומחית בענין:)
הבעיה שלי היא עם הצבעים. לדוגמא רציתי שיצאו לי מקרונים סגול חציל ויצא לי סגול דהוי כזה. הצבע של הבלילה היה מושלם וכמו שרשמת הצבע מתבהר משמעותית. האם זה נוצא מאפית יתר? פעם ניסיתי להוציא בזמן שהצבע עדיין טוב וכמובן המרקם לא היה אפוי מי יודעת מה. מה הפתרון? כשאת רוצה ליצור צבע כהה כמה צבע את שמה בבלילה?

הגב
Natalie מרץ 2, 2018 - 7:39 am

באיזה צבע מאכל את משתמשת? נסי להשתמש בצבעי מאכל בתצורת אבקה, הם חזקים יותר מבחינת הפיגמנט.

הגב
Oshi אפריל 11, 2018 - 9:28 pm

שלום נטלי,
אוהבת ממש את המתכונים שלך וסוף סוף העזתי לנסות להכין מקרונים(חילקתי לחצי את הכמויות). כל שלב יצא מדויק ובאפייה נוצרו רגליים כמו שצריך אך תחתית העוגיה נשארה דביקה לאחר האפייה וההצטננות וחלק ממנה פשוט נשאר על התבנית. החזרתי עוד כמה דקות לתנור וזה לא עזר.
אציין שבכל זאת מילאתי אותן כי חשבתי שבמילא לא רואים את התחתית, אך היא כנראה ספגה את המילוי והפכה לרטובה ונמרחת גם בחלק החיצוני שאמור להישאר פריך.
איפה הטעות לדעתך? למה זה נשאר כל כך דביק והתנתק מהרגליים?

הגב
Natalie אפריל 12, 2018 - 6:12 am

נשמע לי שאו שהחום בתנור היה נמוך מדי או שפשוט לא אפית מספיק זמן :(

הגב
עוז חממי יוני 19, 2018 - 7:04 am

שלום נטלי,
רציתי לדעת אם ניתן לעשות גם מקרון קפה למתכון הספציפי הזה (בגלל המרנג האיטלקי) ואיך ניתן לעשות זאת?
ואם לא אז האם במתכון של המקרון קפה שיש באתר ניתן לעשות עם המרנג האיטלקי וכמובן איך?

הגב
Natalie יוני 20, 2018 - 6:25 am

אין בעיה להכין מקרון קפה עם מרנג איטלקי, פשוט הוסיף 1-2 כפיות קפה נמס לתוך תערובת המקרונים (לסירופ לפני שיוצקים אותו על החלבונים). בהצלחה!

הגב
עוז חממי יולי 23, 2018 - 7:36 am

להוסיף קפה נמס לסירופ שמרתיחים על הגז?

הגב
Natalie יולי 23, 2018 - 2:14 pm

אפשרי, כן.

הגב
נועם יוני 26, 2018 - 8:40 am

היי. לא כל כך הבנתי את החלק של האפייה, צריך לאפות במצב רגיל של התנור, רק על חום אבל אפשר גם לאפות על טורבו?
איך זה ישפיע אם אני אאפה בטורבו?
זה לא יעיף את המקרונים מהמהגש?
תודה

הגב
Natalie יוני 27, 2018 - 5:37 am

בעיקרון בגלל שכל תנור אופה בצורה שונה כדאי להכיר את התנור הפרטי שלך ולעשות ניסיונות. אצלי המקרונים בתנור הישן נאפו טוב רק באפייה רגילה וללא טורבו, אבל בתנור החדש שלי רק עם טורבו. זה מאוד משתנה ודורש היכרות עם התנור, ניסוי וטעייה.

הגב
ברנרד יולי 1, 2018 - 8:32 pm

היי נטלי.
אני מעז לגעת במתכון ובאומץ רב אני הולך להכין את המקרונים.(הכנסתי הבוקר למקרר את החלבונים ליישון(קצת חושש מטמפרטורת החדר)
כמה שאלות וסליחה מראש .
מתנצל על הבורות אבל למה את מתכוונת כשאת כותבת “להפיל”?
100 מקרונים בצבע אחד נראה לי קצת יותר מידי..ראיתי שכתבת על שני צבעים אבל לא ממש הבנתי את עניין הכמויות? ומה הייחס לשלושה צבעים?
ודבר אחרון.. אני לא מוצא את הסירטון הזה שאת מדברת עליו..
תודה תודה תודה

הגב
Natalie יולי 3, 2018 - 6:24 am

הכוונה ב”להפיל” את התערובת זה פשוט לערבוב אגרסיבי יחסית, כדי שהתערובות יתאחדו וקצת להוריד את הנפח של ההקצפה. בנוגע לכמות – אפשר להכין פשוט חצי כמות. בנוגע לסרטון – היתה בעיה בלינק, תיקנתי.

הגב
מירי ספטמבר 1, 2018 - 11:10 pm

הייי שאלה , צבע מאכל רצוי אבקה או אפשר להשתמש בג’ל?
מירי

הגב
Natalie ספטמבר 2, 2018 - 5:14 am

אין בעיה להשתמש בצבע מאכל ג’ל. בהצלחה!

הגב
שרי דצמבר 25, 2018 - 8:25 am

היי נטלי :)
שוב חוזרת לאתר הנפלא שלך!
כמה זמן מראש אפשר לשים במקרר או במקפיא
את המקרונים יחד עם המלית? אני אשתמש במלית מוכנה של שוקולד עם חתיכות של פררו רושה של חברת שף קונדיטור.
תודה שרי

הגב
Natalie דצמבר 25, 2018 - 9:55 am

עם המלית המקרונים נשמרים בכלי סגור במקרר עד 5 ימים. מומלץ להגיש בטמפרטורת החדר.

הגב
נועם פברואר 21, 2019 - 10:58 am

היי נטלי, קודם כל אני מאוד אוהבת את המתכונים שלך! בנוסף, הכנתי פעם אחת מקרונים ללא הצלחה, ומאז אני די חוששת …
מקווה שהפעם יצא לי טוב. בנוגע למלית- קניתי מלית קרם קרמל של שף קונדיטור 500 גרם. האם הקרם מתאים למקרון? ואם כן, זה מספיק לכל כמות המקרונים?
תודה, נועם

הגב
Natalie פברואר 21, 2019 - 2:03 pm

אני לא מכירה את המוצר, קשה לי להגיד בלי להכיר :)

הגב
אילנית ספטמבר 2, 2019 - 4:44 pm

היי נטלי ערב טוב
שאלה בגלל שזה פעמיים ראשונות שאני מכינה מקרונים אפשר לעשות חצי מהכמות
אם כן פשוט להוריד מכל המרכיבים חצי?
תודה רבה

הגב
Natalie ספטמבר 3, 2019 - 5:36 am

אפשר לעשות חצי כמות, אין בעיה.

הגב
מורן שיבצקי אוקטובר 10, 2019 - 9:01 pm

קודם כל, תודה רבה על המתכונים המהממים שלך! זה ה-בלוג שממנו אני מכינה כמעט את כל הקינוחים.
הכנתי מקרונים קטנים, אבל משום מה ה”רגל” נוצרה רק בחצי מהמקרון.. כלומר, המקרונים נטו הצידה. בהתחלה חשבתי שאולי זה בגלל שלא אפיתי בטורבו, אבל זה קרה גם בנגלה הבאה שכן הייתה על טורבו. כשאפיתי מקרונים גדולים יותר-הם יצאו ישרים ויפים.
אשמח לעזרה ולרעיונות מה קרה שם..

הגב
Natalie אוקטובר 12, 2019 - 1:26 pm

נשמע כמו פיזור לא אחיד של החום בתנור. תודה רבה על המחמאות! <3

הגב
מורן שיבצקי אוקטובר 12, 2019 - 1:43 pm

אבל הטורבו לא אמור לפתור את הבעיה הזו? ומדוע המקרונים הגדולים יותר כן יצאו בסדר?

הגב
Natalie אוקטובר 13, 2019 - 12:46 am

טורבו לא פותר בעיה של פיזור חום בתנור.

הגב
מירי אוגוסט 2, 2020 - 8:26 pm

היי נטלי
אני רוצה להכין את המקרונים אבל אני מפחדת שהם יתפקששו כי אחותי הינה אותם פעמים ופעם אחת הם נסדקו ולא הייתה להם רגל ובפעם השניה הם יצאו טעימים אבל לא ממש מושלמים מבחינת הרגל שלהם.
מה יכול להיות הסיבה?
בתנור חזק על איזה מצב כדאי לאפות ועל איזה חום?
האתר שלך מושלם, אני עושה את המקרונים האלה למארז קינוחים אישיים
מקווה שיצליח…
יש לך מתכון לפחזניות?

הגב
נטלי אוגוסט 3, 2020 - 6:52 am

זה יכול להיות קשור לפיזור החום בתנור, שווה לסובב את התבנית באמצע האפייה כדי שהפיזור של החום יהיה קצת יותר אחיד. מתכון לפחזניות כאן.

הגב
הודי אוקטובר 8, 2020 - 2:23 pm

הי נטלי
הכנתי מקרונים הם יצאו מהממים אבל מבפנים חלולים
והמרקם שלהם יצא קצת מדי מסטיקי
איך את ממליצה לי להכין אותם פעם הבאה?

הגב
הודי אוקטובר 8, 2020 - 2:28 pm

הי נטלי
הכנתי מקרונים הם יצאו מהממים אבל מבפנים חלולים
והמרקם שלהם יצא קצת מדי מסטיקי ולא מאוד פריך
איך את ממליצה לי להכין אותם פעם הבאה?

הגב
נטלי אוקטובר 8, 2020 - 3:29 pm

יכול להיות שמשהו בהכנה השתבש – אולי לא שקלת במדויק את המצרכים ו/או לא קיפלת מספיק ו/או החום היה גבוה מדי.

הגב
תמר אוקטובר 9, 2020 - 11:08 pm

היי, הכנתי את המקרונים ויצא טעים מאוד.
במהלך האפייה הם תפחו יפה אבל מהר מאוד ה” רגל” של המקרון נעלמה. אפיתי ב150 מעלות, טורבו, כ10 דקות. איך אופים כך שהמקרון ישאר עם ה”רגליים” שלו?
חילצתי את המקרונים בלי בעיה מניייר האפייה…
בנוסף, רציתי לדעת אם אפשר לאפות כמה מגשים ביחד או שעדיף לאפות מגש אחרי מגש?
פשוט נדמה לי שהמגש הראשון יצא טוב יותר משאר המגשים שחיכו בחוץ עד שהכנסתי אותם. יש לזה סיבה?
תודה (: מתכון מעולה!!

הגב
נטלי אוקטובר 10, 2020 - 7:41 am

יכול להיות שמשהו בהכנה של הבלילה עצמה השתבש ו/או פיזור החום בתנור לא לגמרי אחיד. אני אופה מגש אחד בכל פעם, אבל אפשר גם כמה מגשים אם את רגילה.

הגב
עדן אוקטובר 18, 2020 - 2:56 pm

היי אין לי משקל דיגיטלי, ניתן להכין את המתכון ללא מדידה במשקל אלא בהמרת כמיות או שזה לא יצא טוב?
במידה וכן אשמח לדעת כמה זה 110 גרם חלבון

הגב
נטלי אוקטובר 18, 2020 - 3:36 pm

ממש לא ממליצה להכין מקרונים ללא משקל.

הגב
Kaylie ספטמבר 17, 2021 - 9:25 am

נטלי שלום
לא ממש הבנתי האם המקרונים צריכים להיות במקרר במשך יממה לאחר המילוי ולפני ההגשה או שניתן להגיש סמוך למילוי ?
אם צריכים להיות במקרר , כמה זה קריטי ? אוכל להגיש בערב מקרונים שאני ממלא עכשיו?

הגב
נטלי ספטמבר 20, 2021 - 4:47 pm

הם צריכים להיות במקרר כדי שהמקרונים עצמם מעט יספגו לחות מהמלית. ממליצה לפחות 7-8 שעות, עדיף יממה.

הגב
ליאור פברואר 20, 2022 - 6:57 pm

היי נטלי
אם נשארה לי תערובת אחרי הזילוף, אפשר לשמור במקרר עד שתצא הנגלה הראשונה?

הגב
נטלי פברואר 21, 2022 - 7:06 am

לא, עדיף לזלף ולשמור מזולף עד האפייה.

הגב
עדי אפריל 1, 2022 - 2:57 pm

היי, ניסתי פעמיים ובכל פעם לאחר ערבוב המרנג התערובת יוצאת סמיכה מידי וגושית, טחנתי את הקמח שקדים ממש דק.. מה יכולה להיות הבעיה?

הגב
נטלי אפריל 3, 2022 - 6:31 am

צריך להמשיך לערבב, זה מתרכך ככל שמערבבים.

הגב
אורית מאי 3, 2022 - 6:51 pm

האם אפשר אחרי שהכנתי את הבלילה לשים במקרר ולמחרת לזלף?

הגב
נטלי מאי 4, 2022 - 12:04 pm

לצערי לא.

הגב
אורית מאי 3, 2022 - 6:53 pm

האם אפשר להשאיר את הבלילה ללילה ולהקציף למחרת?

הגב
נטלי מאי 4, 2022 - 12:04 pm

לצערי לא.

הגב
אילה ינואר 30, 2024 - 5:37 pm

שלום נטלי! אני ממש מחבבת את הבלוג שלך, הוא מוצלח מאד.
אני רוצה להכין מקרונים אבל אין לי מעבד מזון בבית,
האם זה אומר לגנוז לבינתיים את הרעיון? או שמא ישנו פתרון באמתחתך?
תודה מראש!

הגב
נטלי לוין ינואר 31, 2024 - 8:12 am

תודה אילה! לצערי בלי מעבד מזון יהיה לך מאוד קשה לטחון דק. אולי בבלנדר?

הגב

אני רוצה להירשם למועדון של עוגיו.נט!

חדש באתר

עקבו אחרי בסושיאל

© כל הזכויות שמורות לנטלי לוין 2023 | פיתוח ועיצוב אתר: FOXMART.

img.pf-button-img + .pf-button-text { margin-left: 6px; margin-right: 10px; }